Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roubi zoekt opvang!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb dan misschien een heel verkeerd beeld voor me. Zo'n 'we gaan door je huis/tuin lopen om te zien of er mogelijke gevaren zijn en je ellenlange uitleg geven over hondengedrag.'-scenario. Dan zal dat wel meevallen ;) Bakje koffie/fris is gewoon aanwezig natuurlijk.
Sanner
Zeer actief
Berichten: 5570
Lid geworden op: 14 aug 2010 18:08

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Sanner »

Gewoon even persoonlijk kennismaken is best prettig vind ik, het is wel fijn als je weet met wie je te maken hebt en dat het ergens klikt. Denk dat dat meer de insteek is.
Als ik toch meer tijd had, had ik graag honden opgevangen voor jullie stichting in ieder geval. Volgens mij is dat allemaal namelijk prima geregeld, vind al dat commentaar nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Gollum »

Sandra&co schreef:Ik heb dan misschien een heel verkeerd beeld voor me. Zo'n 'we gaan door je huis/tuin lopen om te zien of er mogelijke gevaren zijn en je ellenlange uitleg geven over hondengedrag.'-scenario. Dan zal dat wel meevallen ;) Bakje koffie/fris is gewoon aanwezig natuurlijk.
Dat zou ik ook niet goed trekken :lol1:
Toen Rani werd gebracht was het ongeveer hetzelfde verhaal, andere stichting. Ik kreeg een opmerking over het tuinhekje wat niet echt veilig was en ik beaamde dat dat klopte. We zijn nu ruim twee jaar verder en Rani maakt het hekje ook zelf open wanneer we weggaan en thuiskomen :mann:
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Manuma »

Bij ons was dat huisbezoek vooral gezellig. Wat over onze honden gesproken en hoe wij opvangen zien. Hij vertelde zijn ervaringen. Het was gewoon leuk.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb er ook weleens over nagedacht, dat het beter zou zijn om gastgezinnen als reserve te hebben voor dit soort gevallen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat een gastgezin met plek die plek ook graag vult en 'geen zin' heeft om maanden zonder opvanger te zitten. En stel dat je het zou verplichten als stichting dan heb je best kans dat zo'n opvangadres gewoon naar een andere stichting gaat voor een nieuwe opvanger.

Ik vind het wel heel bewonderingswaardig hoe johnny jones en de andere gastgezinnen binnen 'haar' stichting hiermee omgaan, dat zij een opvanger gewoon terugnemen ook al komt dat (helemaal) niet uit. Het zal best ook van de hond afhangen, maar na mijn ervaring met Tisbee (en het compleet scheiden met onze katten wat een heel gedoe was en flink spanning gaf) en de toch behoorlijk bewerkelijke Willem (die we in eerste instantie enkel zouden opvangen :hmmm: ) ben ik toch een heel stuk terughoudender geworden tav opvangen.

Het huisbezoek had ik dan weer geen problemen mee. Gewoon een kennismaking en even kletsen, verder had het niet echt voeten in de aarde. Ik heb ook geen rondleiding gegeven moet ik zeggen. Ook geen preek over hondengedrag gekregen trouwens.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Maeve »

Zamunda schreef:Ik heb er ook weleens over nagedacht, dat het beter zou zijn om gastgezinnen als reserve te hebben voor dit soort gevallen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat een gastgezin met plek die plek ook graag vult en 'geen zin' heeft om maanden zonder opvanger te zitten. En stel dat je het zou verplichten als stichting dan heb je best kans dat zo'n opvangadres gewoon naar een andere stichting gaat voor een nieuwe opvanger.

Ik vind het wel heel bewonderingswaardig hoe johnny jones en de andere gastgezinnen binnen 'haar' stichting hiermee omgaan, dat zij een opvanger gewoon terugnemen ook al komt dat (helemaal) niet uit. Het zal best ook van de hond afhangen, maar na mijn ervaring met Tisbee (en het compleet scheiden met onze katten wat een heel gedoe was en flink spanning gaf) en de toch behoorlijk bewerkelijke Willem (die we in eerste instantie enkel zouden opvangen :hmmm: ) ben ik toch een heel stuk terughoudender geworden tav opvangen.

Het huisbezoek had ik dan weer geen problemen mee. Gewoon een kennismaking en even kletsen, verder had het niet echt voeten in de aarde. Ik heb ook geen rondleiding gegeven moet ik zeggen. Ook geen preek over hondengedrag gekregen trouwens.
Gastgezinnen op reserve vind ik ook niet zo realistisch hoor. Maar ik vind wel dat degene die zo'n hond naar Nederland halen hun verantwoordelijkheid hebben te nemen. Dus inderdaad, dan gaat die hond toch naar iemand van de stichting? Ik vind het gewoon nogal bizar dat het kan gebeuren dat een hond dan in een asiel terecht komt, of ieder ander het moet oplossen door in te springen.
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door mijke »

Nouja worst case scenario gaat ie naar het asiel. Daar heeft ie sowieso al meer kans op een baasje dan in Spanje of waar dan ook. Lang zal zo'n hond daar niet zitten denk ik. Dus zo vreselijk is het allemaal nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Maeve »

mijke schreef:Nouja worst case scenario gaat ie naar het asiel. Daar heeft ie sowieso al meer kans op een baasje dan in Spanje of waar dan ook. Lang zal zo'n hond daar niet zitten denk ik. Dus zo vreselijk is het allemaal nou ook weer niet.
Maar ondertussen wordt het "probleem" dus wel verlegd naar anderen. Ik vind dat gewoon niet zo netjes :19: En in het asiel zijn ze ook alle overzicht over die hond kwijt. Met die intenties haal je toch geen hond op? En ja, er kan altijd iets gebeuren. Maar ik zie gewoon net iets te vaak dit soort berichten. Niet alleen van TS trouwens, maar van stichtingen in het algemeen. Dus TS hoeft het ook niet als persoonlijke kritiek te zien of op de specifieke stichting wat mij betreft :wink:
Als hier een pup zou terug komen pas ik er wel een mouw aan, maar die verdwijnt niet uit mijn zicht hoor.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ken wel nauw betrokkenen van stichtingen waar soms wel 20 honden zitten omdat het niet bleek te gaan. Dus die zijn er wel.
Ik hoor verhalen waar je bek van open valt. Mensen denken er veel te eenvoudig over en dan valt het de 1e week al tegen en komt de hond terug terwijl de situatie ideaal klonk. Of de hond slaat om eenmaal in huis. Een asiel is nu eenmaal een heel andere omgeving dan als enige hond in een huis, omringd door mensen.

Ik had eens een opvanger die behoorlijk dominant bleek terwijl ze in het asiel een underdog was. Die liet mijn honden hun hoekje niet uit :lol1: Kwam goed hoor maar ik vond die omslag wel bijzonder. Je kunt het van tevoren geeoon niet 100% weten.
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door mijke »

Maeve schreef:
mijke schreef:Nouja worst case scenario gaat ie naar het asiel. Daar heeft ie sowieso al meer kans op een baasje dan in Spanje of waar dan ook. Lang zal zo'n hond daar niet zitten denk ik. Dus zo vreselijk is het allemaal nou ook weer niet.
Maar ondertussen wordt het "probleem" dus wel verlegd naar anderen. Ik vind dat gewoon niet zo netjes :19:
Ach netjes schmetjes. De asiels zijn allang blij dat ze weer eens een makkelijk plaatsbaar hondje hebben tussen al die roodgevlagde klapkaken. En je betaalt toch om je hond naar het asiel te brengen? Ik vind dat echt niet een kwestie van 'goed fatsoen' ofzo, het asiel is daar toch voor, voor honden die nergens anders terecht kunnen. Natuurlijk is dat niet je doel als stichting maar als je per jaar - wat zal het zijn, 100? 200? honden plaatst en het gaat helaas 6 x fout, dan vind ik dat een behoorlijk goeie score, ook als er dan helaas pindakaas toch een keer een hond in het asiel beland. Wat deze stichting dus juist hard probeert te voorkomen, oa door hier oproepen te plaatsen die soms ergens naar leiden. Ik zie daarin dus niet echt een groot probleem.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door malinois »

Moet je als fokker eens doen je hond niet terugnemen maar naar t asiel laten gaan. Nou dan wordt je compleet afgebrand hoor en zeker ook hier. Ik vind t van de zotte om ze dan maar af te danken.... je haalt ze op als je ruimte hebt met achtervang.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door hakunamatata »

mijke schreef:
Maeve schreef:
mijke schreef:Nouja worst case scenario gaat ie naar het asiel. Daar heeft ie sowieso al meer kans op een baasje dan in Spanje of waar dan ook. Lang zal zo'n hond daar niet zitten denk ik. Dus zo vreselijk is het allemaal nou ook weer niet.
Maar ondertussen wordt het "probleem" dus wel verlegd naar anderen. Ik vind dat gewoon niet zo netjes :19:
Ach netjes schmetjes. De asiels zijn allang blij dat ze weer eens een makkelijk plaatsbaar hondje hebben tussen al die roodgevlagde klapkaken. En je betaalt toch om je hond naar het asiel te brengen? Ik vind dat echt niet een kwestie van 'goed fatsoen' ofzo, het asiel is daar toch voor, voor honden die nergens anders terecht kunnen. Natuurlijk is dat niet je doel als stichting maar als je per jaar - wat zal het zijn, 100? 200? honden plaatst en het gaat helaas 6 x fout, dan vind ik dat een behoorlijk goeie score, ook als er dan helaas pindakaas toch een keer een hond in het asiel beland. Wat deze stichting dus juist hard probeert te voorkomen, oa door hier oproepen te plaatsen die soms ergens naar leiden. Ik zie daarin dus niet echt een groot probleem.
Denk daar niet te makkelijk over. Het zijn vaak de honden met toch echt wel probleemgedrag die dan in een Nederlands asiel belanden. En makkelijk te plaatsen zijn ze ook lang niet altijd. Zo hebben wij nu Saba zitten. Door een stichting uit het buitenland gehaald, hier geplaatst en na een tijd kon die daar niet blijven en de stichting gaf geen thuis. Saba is nu een van onze langzitters. Geweldige leergierige hond, ontzettend leuk dier. Maar haar leeftijd icm enorm heftig gedrag naar andere honden buiten maken haar moeilijk te plaatsen. En Saba is niet de eerste buitenlandse hond die bij ons in het asiel is beland door een stichting die geen thuis geeft. Ik snap wel dat ze vanuit het asiel dan ook niet van de buitenlandse honden zijn. Ze zien juist de gevallen waar het mis gaat, honden die hier niet kunnen aarden, ed. Om die reden ben ik ook wel fan van de Bommelerwaard. Die halen buitenlandse honden naar Nederland na goede selectie, vangen ze op in eigen asiel maar werken ook met gastgezinnen en hebben daardoor achtervang mocht het niet gaan en kan een hond dus altijd terug bij hun in eigen opvang.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Gollum »

_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Nou dat lijkt me wel een stukje overmacht, niet iedereen kan toch zoveel honden in huis nemen?
Daarbij, toen ik wat problemen had met mijn opvanger vonden veel mensen dat ik haar maar terug moest sturen naar de stichting om mijn eigen honden te ontzien. Gastgezinnen zijn ook maar vrijwilligers die meestal zelf ook al dieren hebben, de dynamiek tussen die dieren kun je niet altijd voorspellen. En zo kan het gebeuren dat een opvanger weer moet verkassen.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Nou dat lijkt me wel een stukje overmacht, niet iedereen kan toch zoveel honden in huis nemen?
Daarbij, toen ik wat problemen had met mijn opvanger vonden veel mensen dat ik haar maar terug moest sturen naar de stichting om mijn eigen honden te ontzien. Gastgezinnen zijn ook maar vrijwilligers die meestal zelf ook al dieren hebben, de dynamiek tussen die dieren kun je niet altijd voorspellen. En zo kan het gebeuren dat een opvanger weer moet verkassen.
Inderdaad een keer... niet standaard bijna elke maand....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Tineke »

_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar ze kiezen er wel voor ze hier naar toe te halen en dan ben je voor mij gelijk aan een fokker qua verantwoordelijkheid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar ze kiezen er wel voor ze hier naar toe te halen en dan ben je voor mij gelijk aan een fokker qua verantwoordelijkheid.
Dat vind ik dus ook.
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik ben de draad een beetje kwijt...gaat dit nog over Roubi en onze stichting?

Want Mirtos heeft nog nooit een hond in een asiel gedaan! In 2 uiterste gevallen zijn ze naar een betaald pension gegaan en van daaruit bemiddeld. Mirtos beseft zich terdege dat wij verantwoordelijk zijn voor de honden en katten die we naar Nederland halen. Daarom moeten adoptanten ook altijd een contract ondertekenen dat mocht, om welke reden dan ook, de hond of kat weg moeten, deze altijd weer terugkomt naar Mirtos. Wij gaan dan op zoek naar een gastgezin en weer naar een nieuw baasje.

Verder heeft Mirtos iets van 40 gastgezinnen, best veel volgens mij? Maar heel veel gastgezinnen hebben katten, kleine kinderen, willen geen reu, willen geen teef, gaan op vakantie etc etc.
Achtervang hebben we ook, maar ook die kunnen katten of kleine kinderen hebben :U:

Roubi zit nog in een gastgezin en blijft daar tot een andere oplossing gevonden is.

Omdat hier zoveel hondenliefhebber zijn, lijkt het mij een uitgelezen plek om te horen of iemand Roubi zou willen opvangen :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:
Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar ze kiezen er wel voor ze hier naar toe te halen en dan ben je voor mij gelijk aan een fokker qua verantwoordelijkheid.
Nou ja ik denk daar dus klaarblijkelijk anders over, neemt niet weg dat ik vind dat de honden niet in het asiel moeten droppen , dan maar naar een betaalde opvang.
Fokkers die hun honden in de asiel laten droppen en daarvan op de hoogte zijn mogen net als stichtingen van mij daar de rekening van zelf ophoesten.
Maar ik vind dat de verantwoording in eerste instantie ligt bij de mensen die de keus hebben gemaakt om deze honden op de wereld te zetten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Tineke »

Ingrid48 schreef:ik ben de draad een beetje kwijt...gaat dit nog over Roubi en onze stichting?

Wat mijn reacties betreft niet :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Maeve »

Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar een stichting kiest ervoor om een hond naar Nederland te halen. Dat is toch ook een keuze? En daarmee neem je dus de verantwoordelijkheid over een dier.
Ik denk trouwens niet dat de meeste honden die bij zo'n stichting vandaan komen van fokkers afkomstig zijn. Dat zijn vaak toch generaties lange straathonden waar geen mens zich mee bemoeit heeft, of een oepsnest van iemand die geen fokker wil zijn en daarom z'n hond dumpt.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Tineke »

Maeve schreef:
Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar een stichting kiest ervoor om een hond naar Nederland te halen. Dat is toch ook een keuze? En daarmee neem je dus de verantwoordelijkheid over een dier.
Ik denk trouwens niet dat de meeste honden die bij zo'n stichting vandaan komen van fokkers afkomstig zijn. Dat zijn vaak toch generaties lange straathonden waar geen mens zich mee bemoeit heeft, of een oepsnest van iemand die geen fokker wil zijn en daarom z'n hond dumpt.
Oh ik vind dat ze zeker wel verantwoordelijkheid voor de honden moeten nemen , maar ik vind die niet vergelijkbaar als die van een fokker.
Ik voel me echt wel verantwoordelijk voor de honden die bij mij in opvang hebben gezeten en die via Alma en mij geplaatst zijn maar ze kunnen ze echt niet allemaal bij mij komen brengen als het om de een of andere reden niet meer gaat bij hun.
Wij zullen dan heus wel onze best doen om passende opvang te vinden of een nieuw baasje maar als ze niet matchbaar zouden zijn met mijn eigen roedel nam ik ze echt niet weer in opvang.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
Maeve schreef:
Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar een stichting kiest ervoor om een hond naar Nederland te halen. Dat is toch ook een keuze? En daarmee neem je dus de verantwoordelijkheid over een dier.
Ik denk trouwens niet dat de meeste honden die bij zo'n stichting vandaan komen van fokkers afkomstig zijn. Dat zijn vaak toch generaties lange straathonden waar geen mens zich mee bemoeit heeft, of een oepsnest van iemand die geen fokker wil zijn en daarom z'n hond dumpt.
Oh ik vind dat ze zeker wel verantwoordelijkheid voor de honden moeten nemen , maar ik vind die niet vergelijkbaar als die van een fokker.
Ik voel me echt wel verantwoordelijk voor de honden die bij mij in opvang hebben gezeten en die via Alma en mij geplaatst zijn maar ze kunnen ze echt niet allemaal bij mij komen brengen als het om de een of andere reden niet meer gaat bij hun.
Wij zullen dan heus wel onze best doen om passende opvang te vinden of een nieuw baasje maar als ze niet matchbaar zouden zijn met mijn eigen roedel nam ik ze echt niet weer in opvang.
Maar van jullie zie ik ze toch ook niet bijna elke maand hier staan omdat t daar niet meer kan. Natuurlijk kan t gebeuren een keer... een keer dus ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Maeve »

Tineke schreef:
Maeve schreef:
Tineke schreef:
_Tiny_ schreef:Er was eens een fokker.....
die elke 2 maand hier een oproepje plaatste voor een zelfgefokte pup die weer terug kwam
die zelf al 20 honden had zitten die allemaal terug waren gekomen
die honden naar het asiel liet gaan

Ik denk dat het forum op zijn kop zou staan. Maar bij een stichting wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Hoe komt dat?
Omdat een fokker er voor gekozen heeft deze honden op de wereld te zetten , de stichting niet.
Als fokkers zelf hun verantwoording namen waren die stichtingen om te beginnen al niet eens nodig.
Maar een stichting kiest ervoor om een hond naar Nederland te halen. Dat is toch ook een keuze? En daarmee neem je dus de verantwoordelijkheid over een dier.
Ik denk trouwens niet dat de meeste honden die bij zo'n stichting vandaan komen van fokkers afkomstig zijn. Dat zijn vaak toch generaties lange straathonden waar geen mens zich mee bemoeit heeft, of een oepsnest van iemand die geen fokker wil zijn en daarom z'n hond dumpt.
Oh ik vind dat ze zeker wel verantwoordelijkheid voor de honden moeten nemen , maar ik vind die niet vergelijkbaar als die van een fokker.
Ik voel me echt wel verantwoordelijk voor de honden die bij mij in opvang hebben gezeten en die via Alma en mij geplaatst zijn maar ze kunnen ze echt niet allemaal bij mij komen brengen als het om de een of andere reden niet meer gaat bij hun.
Wij zullen dan heus wel onze best doen om passende opvang te vinden of een nieuw baasje maar als ze niet matchbaar zouden zijn met mijn eigen roedel nam ik ze echt niet weer in opvang.
Ja maar weet je, dat vind ik ook weer anders. Jullie krijgen honden aangeboden die op zoek zijn naar een nieuwe baas neem ik aan, en bemiddelen dan om die baas te vinden. Je gaat niet zelf de asielen langs om te bepalen welke honden jullie eens onder de aandacht gaan brengen.
Ik vind stichtingen die herplaatsen vanuit het buitenland heel nobel hoor, maar zij gaan wel iets anders te werk. De keuze om een hond mee naar Nederland te nemen ligt namelijk bij hen. Die honden worden niet op het vliegtuig gezet zonder dat zij daar voor kiezen neem ik aan. En dan ben ik van mening dat ALS je een hond naar Nederland laat komen, je ook iets meer verantwoordelijkheid hebt dan iemand die slechts bemiddeld bij een hond die herplaatst moet worden. Dan zorg je ofwel dat de hond terug kan naar iemand van de stichting, ofwel dat er een backup plan is als het niet gaat bij een gastgezin. Want als ik het zo begrijp is die kans best aannemelijk, dan zou daar toch op ingespeeld moeten worden?
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Even weer on topic :mrgreen:

Ik heb Roubi vanmiddag ontmoet en het is echt een leuke hond. Helaas dacht Izzie daar anders over (en dat was wederzijds :mrgreen:). Hier kan hij dus niet komen, als er geen klik is met Iz dan doe ik het niet.

Roubi is echt een lieverd, wel een die sturing nodig heeft. Hij heeft een behoorlijke waffel tegen onbekende honden. Ik denk dat hem dat prima af te leren is als hij je eenmaal ziet als baas. Met zachte hand is er volgens mij een gouden hond van te maken. Hij is slim, wil graag werken en heeft echt taakjes nodig. Ik viel als een blok voor hem, hij was ook direct behoorlijk op mij gericht. Met rust, reinheid en regelmaat heb je een echte trouwe herder. Wel naast een andere stabiele hond of misschien zelfs liever als enig kind. Izzie laat zich door alles en iedereen commanderen, die heeft het Ultieme Zachte Ei naast zich nodig, en dat is Roubi niet. Niet erg, maar Izzie was er eerst.
Gebruikersavatar
Feather__
Zeer actief
Berichten: 3645
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:37
Aantal honden: 1

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wat onwijs jammer :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

heel jammer inderdaad Anneke, maar superlief dat je de moeite hebt genomen om Roubi op te zoeken :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”