Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Habibi »

Moet je het überhaupt als asiel willen?
Een dier als deze uitplaatsen?

Hij heeft inmiddels een paar keer laten zien dat hij zich niet echt geweldig gedraagt als huishond.

Het is een fikse hond, die als het mis gaat ook echt schade kan maken.

Durf je dat risico aan als asiel?

Je zit niet te wachten op het moment dat hij op dag 2 of 3 in een nieuw huis iemand echt ernstig verwond.
Of op dag 8 de hond van de buren grijpt.

Natuurlijk, met iedere plaatsing kan het fout gaan. Maar bij deze hond weet je nu dat er toch echt wel een verhoogd risico is dat het een keer echt fout gaat.


Is dit niet het type hond dat gewoon echt beter in een kennel gehouden kan worden?
Voor ieders veiligheid.
Er zijn zat honden die in kennels gehouden worden en oké gedijen. (Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar wil niet zeggen dat het slecht is)

Of desnoods inderdaad in laten slapen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

S@ndr@ schreef:misschien zou hij eens ter beoordeling kunnen naar iets als animals faith of zo, anders zie ik niet zo heel veel kansen voor hem, in de toekomst met deze lijst.. en hij is nog hartstikke jong.. zou wel fijn zijn als het de volgende keer gewoon goed is en gaat
Ze hebben met hem bij een gt cursussen gedaan en dat ging eigenlijk prima! Hun intake is ook heel erg secuur, juist omdat hij steeds terugkomt en toch weer gaat het mis :(:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Habibi schreef:Moet je het überhaupt als asiel willen?
Een dier als deze uitplaatsen?

Hij heeft inmiddels een paar keer laten zien dat hij zich niet echt geweldig gedraagt als huishond.

Het is een fikse hond, die als het mis gaat ook echt schade kan maken.

Durf je dat risico aan als asiel?

Je zit niet te wachten op het moment dat hij op dag 2 of 3 in een nieuw huis iemand echt ernstig verwond.
Of op dag 8 de hond van de buren grijpt.

Natuurlijk, met iedere plaatsing kan het fout gaan. Maar bij deze hond weet je nu dat er toch echt wel een verhoogd risico is dat het een keer echt fout gaat.


Is dit niet het type hond dat gewoon echt beter in een kennel gehouden kan worden?
Voor ieders veiligheid.
Er zijn zat honden die in kennels gehouden worden en oké gedijen. (Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar wil niet zeggen dat het slecht is)

Of desnoods inderdaad in laten slapen.
ik snap wat je zegt en misschien is het al te ver gegaan...maar hij is huishond geweest, ging supergoed, liep lief naast de fiets, probeerde op schoot te liggen en was een blije hond. Helaas was er nog een ouwe hond aanwezig en daarmee ging het niet goed en kwam hij weer terug...

Ik weet het ook niet meer, het is natuurlijk aan het asiel wat er met hem gaat gebeuren. Maar ik blijf hoop houden dat er een geschikt iemand is die het met hem aandurft...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het lijken wel twee verschillende honden, de een of de andere omschrijving, vandaar ook dat ik zoiets had van beoordelen, door iemand met echt verstand van zaken.. maar goed, blijf een beetje tegen beter weten in hopen dat t nog goed gaat komen voor hem
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ingrid48 schreef:ik snap wat je zegt en misschien is het al te ver gegaan...maar hij is huishond geweest, ging supergoed, liep lief naast de fiets, probeerde op schoot te liggen en was een blije hond. Helaas was er nog een ouwe hond aanwezig en daarmee ging het niet goed en kwam hij weer terug...

Ik weet het ook niet meer, het is natuurlijk aan het asiel wat er met hem gaat gebeuren. Maar ik blijf hoop houden dat er een geschikt iemand is die het met hem aandurft...
Toen was hij nog heel jong denk ik? Hij is nu nog steeds jong (twee toch?) dus bij die eerdere plaatsing was het nog maar een grote pup, ik denk dat zijn huidige gedrag meer bij zijn volwassen karakter hoort.
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb het linkje naar de asielsite zojuist eens aangeklikt.


Ik verbaas me intens over de informatie die het asiel bij de hond zet.

Langzittend: nee
Kan bij kinderen: onbekend.

En dát met zijn geschiedenis.
Hoe kún je over dit sóórt cruciale dingen oneerlijk zijn op je site.
Dat is willens en wetens dingen mooier voorstellen dan ze zijn.


Heb het hele topic doorgelezen.
Dat claimgedrag is inmiddels 3! x de reden geweest dat mensen het niet met hem zagen zitten.

Waarbij claimen ten koste van kinderen én ten koste van andere dieren al gezien is.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

:cry: :cry: wat sneu voor Buddy.

Anderzijds, hij lijkt het niet slecht te hebben in het asiel.
Om dit in goede banen te leiden, is er wel een intensieve training nodig denk ik. Ook al heb je ook dan geen garantie.

Ik ben het wel met Dagmar eens dat hij waarschijnlijk alleen in een huiselijke situatie met een baas dit gedrag laat zien. Dus daar zal op getraind moeten worden. En vervolgens door eventuele adoptanten ook weer, want ik vermoed dat het in een nieuwe situatie weer de kop op kan steken.
Claimgedrag heb ik met Alfil meegemaakt, en consequent zijn is de clue. Niet de meest minimale vorm van claimgedrag, niet eens gespannen kijken vanuit een hoek, kun je toelaten. Alfil had al snel door wat er van hem verwacht werd gelukkig. Maar je moet het dus wel eerst duidelijk maken. En Alfil is natuurlijk maar een klein hondje met een smal bekkie. Ondanks dat scheelde het weinig of mijn vriend had hem het huis uitgezet.
Ik denk dat zo'n hond niet per sé bij een persoon alleen gezet hoeft te worden, want dan ben je alleen maar aan het vermijden dat hij gaat claimen. Als je er allebei maar mee aan het werk wil gaan. Met dat gedrag bedoel ik.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
annets
Zeer actief
Berichten: 1463
Lid geworden op: 14 nov 2010 12:06
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1
Locatie: purmerend

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door annets »

Ik denk dat een plaatsje in het dierenhuis in Almere iets voor hem is.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maryanne »

renee-uk schreef:maar gelukkig is ie al gecastreerd, dat zal vast helpen!
Ja vast :roll:

Is dit hem trouwens? Want de link die Ingrid post werkt niet meer.

http://www.mirtos.nu/adopteer/buddy
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Habibi »

Nope
Afbeelding
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Habibi »

Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alinelaila schreef:
Habibi schreef:Ik heb het linkje naar de asielsite zojuist eens aangeklikt.

Ik verbaas me intens over de informatie die het asiel bij de hond zet.

Langzittend: nee
Kan bij kinderen: onbekend.

En dát met zijn geschiedenis.
Hoe kún je over dit sóórt cruciale dingen oneerlijk zijn op je site.
Dat is willens en wetens dingen mooier voorstellen dan ze zijn.
Dat langzittend op 'nee' staat is omdat hij nog maar kort in Enschede zit. Echter staat in de tekst duidelijk dat hij al wat 'omzwervingen' gemaakt heeft. Maar vaak zijn dat standaard knopjes die je kunt aanklikken. Net als dat je ook alleen de optie 'geplaatst' hebt om een dier van de site te krijgen, ook als het dier bijv in het asiel overleden is. Dat ligt niet aan het asiel zelf, maar hoe die websites gebouwd zijn.
Ook staat er dat hij niet bij kleine kinderen geplaatst wordt. Ik zie niet helemaal wat daar liegen aan is?

annets schreef:Ik denk dat een plaatsje in het dierenhuis in Almere iets voor hem is.
Met 500 andere honden? Lijkt me niet gezellig.
Daar is hij toch prima mee, als hij geen baas heeft?

Niet helemaal :LOL: Je moet toch zelf ook wel snappen dat draaien en verzwijgen zijn vrijwel niet bestaande kansen om definitief geplaatst te worden alleen maar schaadt?
Zég gewoon waar hij vandaan komt, hoe vaak hij al is teruggebracht en waarom. En dat ook niet zo raar vaag houden met dat "verdedigen". Jongens toch.

Hij zal de volgende maar "van kwaad tot erger" in z'n donder bijten.

Omschrijving
Grote, atletische kruising Buddy is 2 jaar oud. Via een aantal omzwervingen binnen Nederland (en daarbuiten) is hij bij ons in de opvang beland. Aan ons de taak om een menselijk maatje te vinden voor Buddy.
Buddy staat erg hoog op de poten (denk Anatolische herder) en is verder slank gebouwd. Dit formaat eigenaar vergt wel een eigenaar met spierballen.
Bij vreemde mensen kijkt hij eerst de kat uit de boom. Hij vindt vreemde mensen wel oké, maar verwacht niet dat hij je meteen in de armen springt. Heb je eenmaal zijn vertrouwen gewonnen? Dan kun je niet meer stuk bij hem. Er is in de eerste instantie afstand van Buddy gedaan, omdat hij zijn baas te goed verdedigd. Zijn toekomstige baas zal hem moeten leren dat dit niet nodig is. Mede door dit gedrag plaatsen wij Buddy niet in een gezin met kinderen. Vanaf een jaar of 16 zou eventueel wel kunnen.
Verder was Buddy netjes zindelijk in huis, kon even alleen thuis zijn, is gewend aan een bench en kent de basiscommando's. Buiten op straat loopt hij netjes met je mee en hij kan overweg met andere honden. In huis gaat het echter niet goed met een andere hond, hierdoor plaatsen wij hem alleen in een huis zonder andere honden.
Deze energieke hond is opzoek naar een eigenaar die hem voldoende beweging biedt. Hij is gek op water en hij zal het fijn vinden om zo nu en dan een frisse duik te nemen.
Welke toekomstige baas wint het vertrouwen van Buddy en gaat een fijn leven met hem tegemoet?
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Habibi »

Heb je eenmaal zijn vertrouwen dan kun je niet meer stuk bij hem.

Zodanig dat hij alles en iedereen in zijn donderd bijt die bij je in de buurt komt....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat ongelooflijk triest allemaal..
Hij zit nu hier om de hoek dus. En hoezeer ik hem z'n baas gun, ik hoop hem toch niet tegen de komen als ik dit allemaal lees :scratch:
Het zal me niet in dank worden afgenomen wat ik nu zeg, maar dat verplaatsen van asiel naar asiel is ook niet altijd handig he?
Ik begrijp dat ze hem daarmee weer voor nieuw publiek aanbieden en zo nieuwe kansen creëren, en ze dachten vast: Enschede, daar hebben ze boerderijen! :cheer: :mrgreen:
Maar ik zie het gebeuren dat dit asiel weer 2 jaar met hem gaat lopen aanklooien, want voor hen is hij nieuw en niet langzittend. Dat hij in de vorige asielen ook al tijden zat en daarvoor heen en weer is gesleept tussen opvanggezinnen wordt dan gevoelsmatig al snel vergeten. Ondertussen heeft die hond in z'n hele leven dus nog geen fatsoenlijke plek gehad en is het uitzicht daarop ook niet heel rooskleurig. En in plaats van dat mensen beseffen dat de grens voor die hond zelf een keer is bereikt en ze hem z'n rust gunnen, verhuist hij weer naar een ander asiel dat er vol goede moed "mee aan de slag gaat."

Om die reden moeten stichtingen het niet willen, honden naar het asiel brengen. Als hij echt zo top is moet je hem zelf in huis nemen en desnoods opvangen tot je 100% zeker een match hebt. Nadat hij minimaal een half jaar in een gezin heeft meegedraaid en een fatsoenlijke basis heeft gekregen. Al dit soort "ongelukkige omstandigheden" geen kans geven en het zelf regelen. En als dat niet kan, gun hem dan z'n rust.
Sandra&co

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Hier loopt ook een Buddy in het bos. Aangeschaft door zo’n doorgesnoven constant high as a kite zijnde iqloze jongen. Vanwege het lekkere gevoel in de broek.
Nu is deze Buddy inmiddels een jaar of vier en ‘gecastereerd’ en de lol is er wel af. De enige die nog met die hond loopt is moeders want ze vindt het zielig. Maar aan alles zie je dat ze die hele hond geen moer aan vindt. Hij kan ook niet los want dan krijgen we Peertje2.
Wanneer houden we eens op met dit type hond fokken? De overgrote meerderheid komt terecht bij licht trieste figuren met issues die zo’n spierbal moet oplossen. Dat wil dan niet en we kunnen in de asiels zien wat het resultaat is. Los de problematiek even lekker aan de andere kant op.
Gewoon totaalverbod. Dat zal een hoop dierlijk en menselijk leed schelen.
Een afspuitbeleid in de asielen. Ja, da's sjielig. Maar die uitzichtloze typetjes zijn sowieso sjielig.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit is niet gefokt, maar spontaan ontstaan, ergens in het buitenland toch ?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:
Nanna schreef:Hier loopt ook een Buddy in het bos. Aangeschaft door zo’n doorgesnoven constant high as a kite zijnde iqloze jongen. Vanwege het lekkere gevoel in de broek.
Nu is deze Buddy inmiddels een jaar of vier en ‘gecastereerd’ en de lol is er wel af. De enige die nog met die hond loopt is moeders want ze vindt het zielig. Maar aan alles zie je dat ze die hele hond geen moer aan vindt. Hij kan ook niet los want dan krijgen we Peertje2.
Wanneer houden we eens op met dit type hond fokken? De overgrote meerderheid komt terecht bij licht trieste figuren met issues die zo’n spierbal moet oplossen. Dat wil dan niet en we kunnen in de asiels zien wat het resultaat is. Los de problematiek even lekker aan de andere kant op.
Gewoon totaalverbod. Dat zal een hoop dierlijk en menselijk leed schelen.
Een afspuitbeleid in de asielen. Ja, da's sjielig. Maar die uitzichtloze typetjes zijn sowieso sjielig.
Nee, geen afspuitbeleid. Gewoon een fokverbod. Hoef je ook niks af te spuiten.
De agressieve gevallen die er nu tussen zitten verdwijnen daarmee niet. Die halen alleen maar geld, plaats en zorg weg van fijne honden.
En dat hebben we natuurlijk eerder gezien. Pups van na een bepaalde datum waren vogelvrij.
Geloof dat ze na de 14? weken meegenomen konden worden. Dat hoeft nou ook weer niet.
Gewoon een particulier verkoopverbod om financieel gewin weg te halen, HR rassen gratis afstaan en in het asiel een risicoanalyse maken.
Hondje stout, hondje dood.
Het zit nu allemaal maar weg te kwijnen en je moet er een keer doorheen.

:19: Normale mensen hebben een hond voor hun plezier, niet voor hun verdriet.
Tegenwoordig hoef je niet eens meer te janken dat het een hele lieve boxer x labrador is, dat kan getest worden.
Sandra&co

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja hoor, maar dat afspuitbeleid is dan een aanvulling op het fokverbod. Houdverbod wil ik nog niet zien, want Izzy is pas 5 :lol1:
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maryanne »

Deze hond zou een uitdaging zijn voor onze Brigitte
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maryanne schreef:Deze hond zou een uitdaging zijn voor onze Brigitte
Ja, gezellig :LOL: :piew:
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik denk dat die hond voor een hoop mensen een 'uitdaging' zou zijn, maar de beschikbare plekken zijn er blijkbaar niet. Want je moet de uitdaging zelf aankunnen, aanwillen én de omstandigheden moeten ernaar zijn. Vooral dat laatste is niet eenvoudig want de meesten die zo'n uitdaging willen/kunnen hebben er al zo een dus dan is die plek al bezet :19: . Of ze hebben nog andere huisdieren, nou die moet je maar hun leven willen laten wagen voor een onbekende hond...
Dus de mensen die het zouden willen en kunnen zijn er heus wel, maar die zijn gewoon al bezet of hebben één van de vele andere 'uitdagingen' gekozen.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”