Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel wat van dat soort hondje komen terecht bij mensen met een soort van ik ga je redden hoor complex en ja dan zijn de Guusjes en Bootsjes een betere keuze , om deze kant op te halen ja, die kun je een leven lang pamperen zonder dat ze schade gaan aanrichten ...
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Sassy »

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:als pup zijnde zie je dat vaak nog niet zo erg, en als zo`n hond bij een no nonsens baas terecht komt kan het prima gaan...
Helemaal mee eens natuurlijk. Maar marktplaats staat al tjokvol met precies dezelfde honden die die no nonsens baas zoeken. En lieve leuke ongecompliceerde honden is nog steeds plaats zat voor. Mensen die twee of drie honden hebben kunnen altijd weer plaats bieden en Guusen en Bassen dus haal die lekker weg. Daar worden er ook nog steeds genoeg van gedood.

Ik ben zelf enorm voorstander voor halen van vooral kleine honden. Die worden lokaal doodgebeten in overvolle asielen en bevriezen in Oost Europa tijdens de winter. Zolang dat gebeurt hoef je geen pitbulls op te halen.
:ok:
Precies dat, er zijn genoeg makkelijk te plaatsen honden, die in een asiel als hierboven beschreven het niet redden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:heel wat van dat soort hondje komen terecht bij mensen met een soort van ik ga je redden hoor complex en ja dan zijn de Guusjes en Bootsjes een betere keuze , om deze kant op te halen ja, die kun je een leven lang pamperen zonder dat ze schade gaan aanrichten ...
En je kan er niet genoeg van ophalen want het gros van de mensen blijft rondlopen met broodfok boomers. Dus je kan echt schadeloos eindeloos kleine zoete hondjes redden uit asielen door heel Europa. Die hondjes hebben sowieso geen kans.
Ik ben helemaal voor het halen van een asielhond ongeacht waar vandaan. Maar als ik soms de brute honden uit Roemenië en Turkije zie waar allerlei herdershonden door gefokt zitten als Kangals en oost Europese en Russische rassen denk ik....ai. Zijn dat wel de juiste honden om te willen redden. En vaak worden die ook veel te waaks. Of dominant of veeleisend voor de gemiddelde hondenbaas. De windhonden en podenco uit Spanje werkt wel weer helemaal prima.

Ik zie de laatste tijd steeds grote herders en pitbullachtigen uit die landen. Ik weet gewoon niet goed hoe je dat moet gaan rechtvaardigen aangezien die hier al ruim over vertegenwoordigd zijn. Dan zie ik de meerwaarde niet meer van het redden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Er is ook geen meerwaarde in redden, je haalt of "redt "de hond die je wilt hebben.... punt... ik haal er geen hond vandaan die ik niet zou willen( of die me niet aanspreekt) omdat ik zo nodig moet redden..! en het worden er ook niet minder of zo daar.... t enige wat je doet is een hond halen die je wilt hebben en je veranderd het leven van die hond. and thats it
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Sassy »

Ja, en laat dat nu net het probleem zijn.
Zulke honden als bijv. Buddy zijn niet geschikt voor de doorsnee baas, en de mensen die er wel mee om kunnen moeten dat ook maar net willen...heel vaak wordt er geroepen geen probleem...maar zelf zo'n hond opnemen heeft men dan toch geen trek in.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb Zuri, en hoewel ze stront makkelijk is in huis is ze dat buiten nu niet meer met andere honden... toen ze kwam was ze sociaal na een keer of 6 een hond die er in hong hier was het over.( en nee ze maakt ze niet dood hoor, maar ze denkt nu wel dat de 1 ste klap een daalder waard is) ...... mij kan het niet bommen hoor, t is mijn meisje en al wil ze de hele wereld opvreten en dood maken, ik houd haar wel in het gareel en de rest van de wereld veilig.. misschien dat ik in mei nog een keer met haar naar Aniek winters ga .. een kijken of er nog winst te behalen valt......
Maar t probleem is toch echt de mensen dus in het meeste geval..... t hondje valt tegen- want ze hebben de skills niet en dan moet hij weg...... dahaag...... . ja dat is dus jammer je kunt er ook aan werken en kijken wat je ervan kunt leren
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Persistence »

S@ndr@ schreef:Maar t probleem is toch echt de mensen dus in het meeste geval..... t hondje valt tegen- want ze hebben de skills niet en dan moet hij weg...... dahaag...... . ja dat is dus jammer je kunt er ook aan werken en kijken wat je ervan kunt leren
Ik denk dat mensen snel opgeven daarin, want dat kost geduld, nog meer geduld, waarschijnlijk ook wat geld en vooral discipline en aanpassingsvermogen.
Dat is best een hoop ook. Gelukkig zijn er ook mensen die er zoals jou over denken.

Het lijkt soms wel een taboe om te zeggen dat je baalt dat je hond toch niet zo perfect is als je gehoopt had.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maeve »

S@ndr@ schreef:als pup zijnde zie je dat vaak nog niet zo erg, en als zo`n hond bij een no nonsens baas terecht komt kan het prima gaan...
Maar dat is toch hetzelfde bij Staff-achtigen hier? Als pup is er geen probleem. Maar dat ontwikkelt zich vanzelf wel als de hond ouder wordt :19:

Als ik dit zo lees he, is die hond niet gewoon beter af als een soort erfbewaker? En ik snap dat ze in Kreta anders omgaan met honden dan hier, maar als er daar iemand "hondminded" hem die ruimte kan geven? Het lijkt me gewoon sowieso niet zo'n lekkere combi met het drukbevolkte Nederland zeg maar.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Persistence schreef:
S@ndr@ schreef:Maar t probleem is toch echt de mensen dus in het meeste geval..... t hondje valt tegen- want ze hebben de skills niet en dan moet hij weg...... dahaag...... . ja dat is dus jammer je kunt er ook aan werken en kijken wat je ervan kunt leren
Ik denk dat mensen snel opgeven daarin, want dat kost geduld, nog meer geduld, waarschijnlijk ook wat geld en vooral discipline en aanpassingsvermogen.
Dat is best een hoop ook. Gelukkig zijn er ook mensen die er zoals jou over denken.

Het lijkt soms wel een taboe om te zeggen dat je baalt dat je hond toch niet zo perfect is als je gehoopt had.
Waarom zou je je al die moeite op je nek halen als er voor hetzelfde geld honden zijn die probleemloos door het leven gaan?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wolfsblut schreef:
Waarom zou je je al die moeite op je nek halen als er voor hetzelfde geld honden zijn die probleemloos door het leven gaan?
wie zegt dat als je wat skills leert dat het problemen op je hals halen is.. ik vind probleemloze honden nogal saai eerlijk gezegd... ik hou van ze hoor... maar probleemloos is ook maar probleemloos.... niets om aan te werken, niets om te leren, niets om te ontwikkelen ..... wat ik erger vind is dat er heel veel zogenaamde probleemloze honden helemaal niet zo probleemloos zijn, maar die mogen door omdat de eigenaar er niet zoveel aan kan doen en ze maken verder geen schade.... zijn alleen schijt irritant en schoffelen honden onder het zand en zo :wink: staan op afstand alles en iederen uit te kafferen, ach maar ze bijten niet....... luisteren niet en stuiteren overal heen.... stampen kleine hondjes plat.....ach .. wat maakt het uit.. :U:
maar goed we dwalen af.... ik vind een hond met een gebruiksaanwijzing geen probleem.... ik zie het als een kans om iets te leren. samen werken ergens aan en een band opbouwen... dat maakt ook wel dat ze erg onder je huid kruipen
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door laeken »

Wolfsblut schreef:
Persistence schreef:
S@ndr@ schreef:Maar t probleem is toch echt de mensen dus in het meeste geval..... t hondje valt tegen- want ze hebben de skills niet en dan moet hij weg...... dahaag...... . ja dat is dus jammer je kunt er ook aan werken en kijken wat je ervan kunt leren
Ik denk dat mensen snel opgeven daarin, want dat kost geduld, nog meer geduld, waarschijnlijk ook wat geld en vooral discipline en aanpassingsvermogen.
Dat is best een hoop ook. Gelukkig zijn er ook mensen die er zoals jou over denken.

Het lijkt soms wel een taboe om te zeggen dat je baalt dat je hond toch niet zo perfect is als je gehoopt had.
Waarom zou je je al die moeite op je nek halen als er voor hetzelfde geld honden zijn die probleemloos door het leven gaan?
Soms heeft het hebben van een lastige hond ook meerwaarde en het kan ook heel aantrekkelijk zijn om een hond te hebben die bijvoorbeeld je huis echt bewaakt of jou echt wil beschermen als je dat nodig hebt. Maar die honden hoef je wat mij betreft niet uit het buitenland te halen en aan te bieden als geredde honden. Ik ken de aantrekkingskracht van de lastige hond wel.

En Tom was ook echt geen fluffie boomer. Hij hapte en was erg eenkennig. Bezoek accepteren was voor hem ontzettend moeilijk. Hij vloog vaak op de benen af en als je hem aaide en hij moest je niet kreeg je een knauw. Maar omdat hij 6 kilo was en naar ons super lief zat hij al snel in mijn hart. Maar als hij 30 kilo was geweest....ai. Dus ook lastig en met enorme rugzak zijn die kleintjes prima te handhaven.

En een hond is een hond. Dus als ik zelf een stichting had haalde ik alleen kleine honden en grote honden die strenger getest werden. Dus grote lieve ongecompliceerde honden en bij de kleintjes maakt het minder uit.
Afbeelding
Neeltje

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:
Wolfsblut schreef:
Waarom zou je je al die moeite op je nek halen als er voor hetzelfde geld honden zijn die probleemloos door het leven gaan?
wie zegt dat als je wat skills leert dat het problemen op je hals halen is.. ik vind probleemloze honden nogal saai eerlijk gezegd... ik hou van ze hoor... maar probleemloos is ook maar probleemloos.... niets om aan te werken, niets om te leren, niets om te ontwikkelen ..... wat ik erger vind is dat er heel veel zogenaamde probleemloze honden helemaal niet zo probleemloos zijn, maar die mogen door omdat de eigenaar er niet zoveel aan kan doen en ze maken verder geen schade.... zijn alleen schijt irritant en schoffelen honden onder het zand en zo :wink: staan op afstand alles en iederen uit te kafferen, ach maar ze bijten niet....... luisteren niet en stuiteren overal heen.... stampen kleine hondjes plat.....ach .. wat maakt het uit.. :U:
maar goed we dwalen af.... ik vind een hond met een gebruiksaanwijzing geen probleem.... ik zie het als een kans om iets te leren. samen werken ergens aan en een band opbouwen... dat maakt ook wel dat ze erg onder je huid kruipen
Niet iedereen kan of wil dat en vooral dat kunnen. Waar jij niets aan vindt, vinden anderen weer heerlijk. En ook makkelijke honden kruipen onder je huid.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ingrid48 schreef: Dus iemand alleen, of met veel kennis van zaken, zonder katten en zonder eigen honden heeft echt een geweldige hond aan hem! Ik blijf duimen
Kun je lang duimen, iemand met verstand van zaken haalt geen "beschermende", waakse kruising stafford puber uit het asiel.
Klinkt dit geweldig?
Buddy is helaas retour gekomen omdat hij na plaatsing en gewenning zijn baas ging beschermen; zo erg dat het zoontje in huis niet meer in de buurt mocht komen.
Pertinent niet met kinderen kunnen is voor de meeste mensen al een probleem. Die beginnen er al niet aan wanneer er af en toe neefjes/nichtjes, kleinkinderen, buurkinderen etc. over de vloer komen. En terecht.

Hij heeft een hekel aan katten en kan niet samenwonen met een andere hond in huis.
Buiten heeft hij minder moeite met andere honden.


Minder moeite klinkt ook niet bepaald fraai.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Neeltje schreef:
Niet iedereen kan of wil dat en vooral dat kunnen. Waar jij niets aan vindt, vinden anderen weer heerlijk. En ook makkelijke honden kruipen onder je huid.
ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is..... alleen ik wil iets anders van een hond, nu wordt er gedaan als of een hond met een gebruiksaanwijzing dan maar moet mag wegteren daar in een dodingsstation, .. en ja een hond met een probleem zou voor jou niet geschikt zijn en ik ben wat minder van de zorgeloze makkelijke types.. zoveel mensen zoveel wensen ... O ja en nog even ter aanvulling ik ben stapel gek op mijn honden probleem loos of niet.. voor er weer iemand is die er mee aan de haal gaat :pffff: :Q:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 01 jan 2019 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Ik zie de laatste tijd steeds grote herders en pitbullachtigen uit die landen. Ik weet gewoon niet goed hoe je dat moet gaan rechtvaardigen aangezien die hier al ruim over vertegenwoordigd zijn. Dan zie ik de meerwaarde niet meer van het redden.
In Spanje zie je ook heel veel pitbull- en stafford-mixjes en deze rassen zijn helaas ook zwaar oververtegenwoordigd in de perrera's. De perrera's hier in de directe omgeving hebben overwegend podenco's, pitbulls en Duitse herders, af en toe nog een keer een brak, staande hond, herdermix of nest onherleidbare pups. Kleine hondjes zie ik niet zo veel en worden er vaak snel uitgehaald of geadopteerd door Spanjaarden zelf. In de asielen (no kill-shelters) zie je maar weinig pitbulls, omdat de honden daar meestal in grotere of kleinere groepen zitten en dat gaat gewoon niet met dit type hond. Hoe schrijnend ook, de asielen in Nederland zitten ook vol met pitbulls die al nauwelijks een plek vinden, dus ik vind ook dat je dat type honden niet naar Nederland moet gaan halen. Echter als je een nest pups hebt en het is een middelgrote mix, is de kans in Spanje behoorlijk dat er pitbull of stafford doorheen zit en dat zie je niet altijd duidelijk, plus dat je bij een pup natuurlijk vaak bepaalde eigenschappen nog niet zo sterk ziet.
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door kipo »

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:
Niet iedereen kan of wil dat en vooral dat kunnen. Waar jij niets aan vindt, vinden anderen weer heerlijk. En ook makkelijke honden kruipen onder je huid.
ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is..... alleen ik wil iets anders van een hond, nu wordt er gedaan als of een hond met een gebruiksaanwijzing dan maar moet mag wegteren daar in een dodingsstation, .. en ja een hond met een probleem zou voor jou niet geschikt zijn en ik ben wat minder van de zorgeloze makkelijke types.. zoveel mensen zoveel wensen ...
Ik denk niet dat hier iemand is die wegteren in een dodingsstation een wenselijke optie vindt, voor welke hond dan ook. Maar naar hier halen, van plek naar plek, naar asiel, naar incident, naar inslapen is het ook niet... :ugh:
En 'zoveel mensen, zoveel wensen' klopt wel, maar gezien het aantal staf- mixen in het asiel, zijn er toch ook te weinig mensen voor díe wensen.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maeve »

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:
Niet iedereen kan of wil dat en vooral dat kunnen. Waar jij niets aan vindt, vinden anderen weer heerlijk. En ook makkelijke honden kruipen onder je huid.
ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is..... alleen ik wil iets anders van een hond, nu wordt er gedaan als of een hond met een gebruiksaanwijzing dan maar moet mag wegteren daar in een dodingsstation, .. en ja een hond met een probleem zou voor jou niet geschikt zijn en ik ben wat minder van de zorgeloze makkelijke types.. zoveel mensen zoveel wensen ...
Ja vast, maar feit is wel dat Buddy nog steeds in een asiel zit. En hij is geen geval op zich, anders was deze discussie er niet geweest. Dat betekent dat er toch niet genoeg mensen zijn zoals jij ten opzichte van het aantal honden dat naar Nederland wordt gehaald. Simpele conclusie.

Ik vind het sneu om zo'n hond jaren in een asiel te laten zitten tot de juiste (zeldzame persoon) komt aankloppen voor hem. En ik snap dat in dit geval de stichting deze situatie niet had voorzien en het spreekt voor ze dat ze zich nog steeds inzetten voor hem. Maar ik hoop voor iedereen dat het geen jaren meer gaat duren, en zo wel dat er een wijze beslissing wordt genomen in Buddy's voordeel.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kipo schreef:Ik denk niet dat hier iemand is die wegteren in een dodingsstation een wenselijke optie vindt, voor welke hond dan ook. Maar naar hier halen, van plek naar plek, naar asiel, naar incident, naar inslapen is het ook niet... :ugh:
En 'zoveel mensen, zoveel wensen' klopt wel, maar gezien het aantal staf- mixen in het asiel, zijn er toch ook te weinig mensen voor díe wensen.
Ik heb t niet per see over staf mixen hoor, zijn ook Mastin Mixen bij.. sommige zijn echt niet makkelijk- dat is dan maar een voorbeeld waar ik veel van mee krijg.. door mastin lovers facebook, de meeste zijn wel geweldig hoor...
loop hier iemand met behoorlijk wat windhonden mixen en die zijn ook niet bepaald aardig.... ik loop er maar voor om, maar als hij er wel blij van wordt.. prima... zolang ik er geen last van heb.. vind ik het prima.. maar ik zie best een behoorlijk aantal Roemenen die ik nu ook niet bepaald leuk vind zeg maar :hmmm: en die zijn toch als pup hier gekomen en er zit zo te zien geen staf in... maar dan zou je bijna een DNA test moeten doen voor je ze over laat komen en dat garandeert nog niets...... ken ook mensen inderdaad de hond werd te beschermend en die is ingeruild voor een ander exemplaar en deze is ook al redelijk losgeslagen als ik ze tegen kom,,,, maar er is zoveel aanbod dat het dus zo kan, t lijkt bijna wel een postorder...... niet goed volgende... misschien maar beter geen hond meer dan.... of zo
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:
Wolfsblut schreef:
Waarom zou je je al die moeite op je nek halen als er voor hetzelfde geld honden zijn die probleemloos door het leven gaan?
Wie zegt dat als je wat skills leert dat het problemen op je hals halen is. Ik vind probleemloze honden nogal saai eerlijk gezegd.
Ik hou van ze hoor, maar probleemloos is ook maar probleemloos... Niets om aan te werken, niets om te leren, niets om te ontwikkelen.
Wat ik erger vind is dat er heel veel zogenaamde probleemloze honden helemaal niet zo probleemloos zijn, maar die mogen door omdat de eigenaar er niet zoveel aan kan doen en ze maken verder geen schade.
Zijn alleen schijt irritant en schoffelen honden onder het zand en zo :wink: Staan op afstand alles en iedereen uit te kafferen.
Ach maar ze bijten niet. Luisteren niet en stuiteren overal heen, stampen kleine hondjes plat.
Ach, wat maakt het uit :U:
Maar goed we dwalen af. Ik vind een hond met een gebruiksaanwijzing geen probleem. Ik zie het als een kans om iets te leren, samen werken ergens aan en een band opbouwen.
Dat maakt ook wel dat ze erg onder je huid kruipen
:U: Mijn jongsten zijn probleemloos en alles behalve saai. Op een gegeven moment doe je vaardigheden op waarmee je probleemgedrag voor bent.
Er loopt hier al een langdurig projectje rond, te beschadigd en genetisch belast. Alsof het leven voor zo'n hond hier zo'n feest is.
Voor wat? Zodat de baas er lekkere jij en ik tegen de wereld gevoelentjes van krijgt?
Omdat het zo leuk lijkt, tot je 15 jaar lang geen dag van huis kunt en je bezoek na een paar uur op moet donderen omdat hondje te lang opgesloten moet zitten?

Dit gaat om veiligheid. In dit geval ook voor de adoptanten zelf, want dat gedrag bevalt me helemaal niet.
Er zijn hier genoeg onopgevoede/ongewenste vechthonden. Met die honden moet je van pup af aan een band hebben en meegroeien, minimale gedragsveranderingen kunnen herkennen.
Ik zie van 20 meter afstand dat ze op elkaar gaan klappen, terwijl de baasjes er vrolijk bij staan te lachen. 5,4,3,2,1, paniek.
Hier zouden ze ze bij agressie naar mens en dier ook ingeslapen moeten worden. Het risico dat iemand er bij het hondje slopen z'n handen tussen stopt is al te groot.
Ze hier niet nog eens extra naartoe halen is niet meer dan logisch.

Sowieso, zorg maar dat je fatsoenlijke achtervang hebt. Extra plaatsen en stoppen met importeren vóór je aan je limiet zit, in plaats van dat verdomde geleur en puppies castreren. Hoe kan nu nog niet duidelijk zijn welk effect dat kan hebben op het gedrag?! :kotz:
Wat was er ook alweer met steeds hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten?
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jion schreef:Ik heb nu al een paar keer naar die foto's zitten turen, maar zie er zelf geen pitbull kruising in hoor. Wat in de omschrijving staat; herder met dogachtige, lijkt me waarschijnlijker. Maar hoe dan ook een sneu verhaal. Ik heb zelf 1 keer een hond voor een stichting opgevangen en die is na adoptie ook naar een asiel gebracht. Gelukkig werd hij vanuit daar uiteindelijk weer geadopteerd maar mijn hart heeft heel lang gehuild voor die hond. Ik hoop dat Buddy snel een geschikt en permanent baasje vindt.
dit gedrag zou ook best bij een dogachtige kunnen passen hoor, als er geen duidelijke grenzen gesteld worden .. maar ja zoals gezegd, je ziet dat heel slecht als ze nog pup zijn .. wat er nu precies in zit
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door laeken »

Dagmar ik volg je hoor. Ik had met Wuilus precies hetzelfde. Ik wist precies wanneer ze zou gaan vechten. Hoe dat te voorkomen. Wie ze wel en niet in haar persoonlijke zone kon hebben en hoe dat te begeleiden. Probleemloze hond voor mij. Maar ik heb er wel jaren over gedaan om zover te komen. Ook omdat ze een herplaatser was en ze was niet eens een echt gevaarlijke hond. In handen van een ander overigens wel want ze was zeker niet te beroerd om zonder training op commando mensen aan te vallen. Ook was ze dapper en zeker niet zomaar op andere gedachten te brengen. Zelfstandig en enorm standvastig.

Maar ik ging er met mijn hele hart en ziel en zaligheid voor. Dus dat zat wel snor.
Als zij na 5 keer al herplaatst te zijn met 5 maanden door was gegaan als wisseltrofee was ze absoluut gevaarlijk geworden. Had ze op zeker een andere hond doodgebeten en ook mensen verwond.

Die honden vallen je soms in handen. Maar die honden of honden die risicovol zijn om die kant op te gaan moet je niet redden maar in dodingsstations in laten slapen. Vreselijke uitspraken en mijn hart breekt om dat te moeten zeggen. Maar hoeveel harten breken als die honden hier komen. Hoeveel mensen raken dan gewond? Honden die niks gedaan hebben worden aangevallen. Katten doodgebeten en ga zo door. En waarom die probleemhond redden ten koste van zijn slachtoffers?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

laeken schreef:Dagmar ik volg je hoor. Ik had met Wuilus precies hetzelfde. Ik wist precies wanneer ze zou gaan vechten. Hoe dat te voorkomen. Wie ze wel en niet in haar persoonlijke zone kon hebben en hoe dat te begeleiden. Probleemloze hond voor mij. Maar ik heb er wel jaren over gedaan om zover te komen. Ook omdat ze een herplaatser was en ze was niet eens een echt gevaarlijke hond. In handen van een ander overigens wel want ze was zeker niet te beroerd om zonder training op commando mensen aan te vallen. Ook was ze dapper en zeker niet zomaar op andere gedachten te brengen. Zelfstandig en enorm standvastig.

Maar ik ging er met mijn hele hart en ziel en zaligheid voor. Dus dat zat wel snor.
Als zij na 5 keer al herplaatst te zijn met 5 maanden door was gegaan als wisseltrofee was ze absoluut gevaarlijk geworden. Had ze op zeker een andere hond doodgebeten en ook mensen verwond.

Die honden vallen je soms in handen. Maar die honden of honden die risicovol zijn om die kant op te gaan moet je niet redden maar in dodingsstations in laten slapen. Vreselijke uitspraken en mijn hart breekt om dat te moeten zeggen. Maar hoeveel harten breken als die honden hier komen. Hoeveel mensen raken dan gewond? Honden die niks gedaan hebben worden aangevallen. Katten doodgebeten en ga zo door. En waarom die probleemhond redden ten koste van zijn slachtoffers?
Eens. Zulke honden zijn vaak beter af als ze ingeslapen worden. En niet alleen de honden, maar ook de slachtoffers die ze anders zouden maken. Bovendien betekent het hierheen halen van zo'n hond over het algemeen dat er weer een goed plaatsbare hond minder naar hier kan komen
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door laeken »

Fotogravinnetje schreef:
laeken schreef:Dagmar ik volg je hoor. Ik had met Wuilus precies hetzelfde. Ik wist precies wanneer ze zou gaan vechten. Hoe dat te voorkomen. Wie ze wel en niet in haar persoonlijke zone kon hebben en hoe dat te begeleiden. Probleemloze hond voor mij. Maar ik heb er wel jaren over gedaan om zover te komen. Ook omdat ze een herplaatser was en ze was niet eens een echt gevaarlijke hond. In handen van een ander overigens wel want ze was zeker niet te beroerd om zonder training op commando mensen aan te vallen. Ook was ze dapper en zeker niet zomaar op andere gedachten te brengen. Zelfstandig en enorm standvastig.

Maar ik ging er met mijn hele hart en ziel en zaligheid voor. Dus dat zat wel snor.
Als zij na 5 keer al herplaatst te zijn met 5 maanden door was gegaan als wisseltrofee was ze absoluut gevaarlijk geworden. Had ze op zeker een andere hond doodgebeten en ook mensen verwond.

Die honden vallen je soms in handen. Maar die honden of honden die risicovol zijn om die kant op te gaan moet je niet redden maar in dodingsstations in laten slapen. Vreselijke uitspraken en mijn hart breekt om dat te moeten zeggen. Maar hoeveel harten breken als die honden hier komen. Hoeveel mensen raken dan gewond? Honden die niks gedaan hebben worden aangevallen. Katten doodgebeten en ga zo door. En waarom die probleemhond redden ten koste van zijn slachtoffers?
Eens. Zulke honden zijn vaak beter af als ze ingeslapen worden. En niet alleen de honden, maar ook de slachtoffers die ze anders zouden maken. Bovendien betekent het hierheen halen van zo'n hond over het algemeen dat er weer een goed plaatsbare hond minder naar hier kan komen
Eens. En ik wil niet dat mijn honden gegrepen worden door een geredde hond uit Spanje. Mijn honden hoeven niet de dupe te worden van een reddingsactie die een hond helpt. Ik wil niet gebeten worden door een getraumatiseerde buitenlandse hond. Hij is bang of mishandeld. En dan verlies ik mijn vertrouwen in honden om dat te bekostigen? Kan niet. Genoeg poeslieve honden die nu ingeslapen worden omdat ze teveel zijn. Redt die maar. En als je zo nodig een kreng of lastpak wil redden doe er dan een met een lief koppie van 10 kilo. Die mag me ook gerust een knauw geven. Maar een kruising dog effe liever niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t maakt me geen ruk uit waar een hond vandaan komt, ik wil ook niet dat mijn hond gegrepen wordt en of dat nu een Hollandse plofkop hond is of een hond uit het buitenland is in die discussie helemaal niet interessant..... waar de hond ook vandaan komt .. als eigenaar van een hond die andere grijpt hoor je te anticiperen,.. herkomst maakt geen ruk uit.... :wink: ..
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:t maakt me geen ruk uit waar een hond vandaan komt, ik wil ook niet dat mijn hond gegrepen wordt en of dat nu een Hollandse plofkop hond is of een hond uit het buitenland is in die discussie helemaal niet interessant..... waar de hond ook vandaan komt .. als eigenaar van een hond die andere grijpt hoor je te anticiperen,.. herkomst maakt geen ruk uit.... :wink: ..
Natuurlijk. Maar je weet zelf ook hoe honden aangeboden worden. Hele lieve fijne hond alleen houdt hij niet van....en vervolgens blijkt dat nogal een issue. En elke hond die ergens nieuw is krijgt kansen om uit de bocht te vliegen. Want je kent hem niet. Dus honden importeren die risicovol zijn is net een stapje erger dan honden die er al zijn herplaatsen wat mij betreft.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit was een pup toch toen hij hier kwam en waarschijnlijk was hij ook sociaal..... toen hij hier kwam ( de meest pupjes zijn heul erg puppy) ..... t leven hier heeft hem gevormd... en waarschijnlijk hebben genen daar ook wel mee te maken...
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maeve »

S@ndr@ schreef:dit was een pup toch toen hij hier kwam en waarschijnlijk was hij ook sociaal..... toen hij hier kwam ( de meest pupjes zijn heul erg puppy) ..... t leven hier heeft hem gevormd... en waarschijnlijk hebben genen daar ook wel mee te maken...
Als een pup van 4.5 maand een kat grijpt denk ik dat je dat meer aan genen mag wijden dan aan het leven dat hem heeft gevormd :wink:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zijn meer honden die katten grijpen ( als ze de kans grijpen) , met en zonder doggen of staf genen :wink: ... ben het wel met je eens hoor dat t best heftig is voor een jonge pup.. van die leeftijd..Aan de andere kant was puppy Gillebil ook een terror met de katten - en ik heb hem echt flink in de gaten moeten houden en ook even flink moeten aanpakken,..en dat is helemaal goed gekomen
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 01 jan 2019 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Deze hond is op een kat gesprongen en wat heeft hij verder nou helemaal op zijn kerfstok? En dan is hij ineens "moeilijk"?
Schei toch uit.
Wat heeft dat hele beest nou helemaal gedaan?
Hij verwonde een kat, en vertoonde agressie tegen een kind omdat hij de ouders van dat kind had geclaimd. Ik vind dat niet iets om licht over te denken eigenlijk, zeker met dit formaat hond.

En tuurlijk zijn er ook tig honden in Nederland die katten najagen. Sterker nog, ik zou de mijne er ook niet mee vertrouwen. Het verschil is dat de mijne bij mij zitten en Gils zat bij jou en is daar gebleven. Bij een hond die nog geen baas heeft moet je daar gewoon wat kritischer mee omgaan als je die aan een baas wil krijgen. En zéker als je overweegt om de hond dus uit het buitenland over te vliegen. Als het bij mij niet was gelukt, of bij jou, en in het ergste geval had de hond weg gemoeten, waren er altijd nog fokkers geweest die de hond waarschijnlijk binnen no time hadden herplaatst. Dat valt hier dus nogal tegen. En ja, da's vast allemaal heel oneerlijk maar als je dat weet mag je er wel rekening mee houden voordat je over gaat tot actie.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Om toch even voor de stichting op te komen: Buddy werd naar Nederland gehaald, juist omdat er al iemand was die hem wilde adopteren. Het is gewoon heel jammer dat het dan zo uitpakt.
Wat ik uit het verhaal opmaak is dat hij niet met katten kan, en beter ook niet met honden hoewel hij in het asiel blijkbaar prima met (sommige?) honden kan. Ik lees niet dat hij werkelijk andere honden gebeten heeft en het is me ook niet duidelijk wat er met dat zoontje gebeurd is. Bijten, grommen? We weten het niet, dus het heeft niet zoveel zin om conclusies te trekken wat dat betreft. Feit is dat hij nu eenmaal hier is, dus hopelijk komt die zeldzame baas toch nog op de proppen.

Ik ben er trouwens ook geen voorstander van om vechthonden en aanverwanten zomaar naar Nederland te halen, zonder dat er een geïnteresseerde is. Als er al een adoptant is, wordt het een ander verhaal.
Ik doe af en toe vrijwilligerswerk voor een gigantisch asiel in Tarragona. Inderdaad is een groot deel van de honden vechthond of een kruising daarvan. Gelukkig worden ze toch regelmatig geadopteerd en meestal met succes. Het kan dus wel.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”