Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Bericht
Auteur
Lothian
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

#121 Bericht door Lothian »

Sorry, ik dacht dat die quote uit het topic kwam.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#122 Bericht door dagmar88 »

Lothian schreef:Sorry, ik dacht dat die quote uit het topic kwam.
:mrgreen: En ik maar kijken of ik per ongeluk toch had gelekt.

noekie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

#123 Bericht door noekie »

Ingrid48 schreef:als 4 maanden oude pup leek het precies een boxer en volgens de shelter was het inderdaad een boxer-kruising en daar zijn de baasjes ook vanuit gegaan...

Bij de laatste noodopvang zat Buddy bij een moeder met zoon van 12 jaar en nog een jonge reu. Ze konden samen heel goed opschieten en ook met de zoon had Buddy geen problemen. Helaas was dit voor haar noodopvang omdat 2 grote honden teveel voor haar was en omdat er verder geen vrije gastgezinnen waren waar hij terecht zou kunnen is Buddy naar IJmuiden gegaan.

Ik hoop dat Noekie nog even reageert, want zij heeft Buddy veel meegemaakt omdat ze in het asiel werkt en zij kan het beste vertellen hoe Buddy nu is.

Sorry, was even een aantal dagen niet online dus had dit niet gelezen.
Buddy is echt een ontzettende leuke hond voor volwassenen en heeft helaas een rugzak door het vele heen en weer verhuizen in zijn eerste maanden.
Wij hebben zelf totaal geen problemen met hem; hij luistert goed, is leuk, vrolijk en een heerlijke knuffel.
Een stafford kruising is hij zeker weten niet; hij is ook echt groot; wij denken inderdaad een herder met dogachtige.
Buddy heeft in alle opvangen eigenlijk geen regels gehad en zodra hij iets "fout" deed is hij verplaatst en niet eraan gewerkt waardoor hij ook niet weet dat het niet kan/mag.
Zijn laatste opvang heeft bij ons aangegeven dat hij in huis niet met een andere hond kan omdat die dan niet bij de voer-/waterbak mag, niet bij het speelgoed enz. Buiten is hij met het gros van de honden gewoon vriendelijk en sociaal.
Katten is echt een no go; dat hebben we op het asiel nog uitgetest en zelfs nog in huis bij mensen maar daar is hij te gefixeert op.
Bij de mensen waar wij hem geplaatst hadden; kwam in co ouderschap het zoontje; daar heeft hij naar gesnapt toen hij volgens zeggen de stiefvader een knuffel gaf maar helaas wilde meneer verder niets zeggen over wat er gebeurde.
Uit voorzorg want met kinderen neem je geen risico en dus niet meer met kleine kinderen in huis.
Het verhaal op de site moest nog aangepast worden maar staat wel al op fb
https://www.facebook.com/pg/KerbertDier ... tn__=-UC-R
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009

Sandra&co

#124 Bericht door Sandra&co »

noekie schreef: Een stafford kruising is hij zeker weten niet; hij is ook echt groot; wij denken inderdaad een herder met dogachtige.
Dat maakt helaas niet uit, of hij al dan niet een Stafford-kruising is. Hij heeft namelijk wel het uiterlijk (qua kop) en het onhebbelijke gedrag naar andere honden toe wat erbij hoort. Dus voor Henk en Ingrid is het gewoon een klapkaak, wat voor etiketje je er ook op plakt. En die factoren maken hem moeilijk plaatsbaar.

Hij is wel prachtig hoor. Mooi lijntje :love:

Neeltje

#125 Bericht door Neeltje »

Ik vind het wel een heel erg vrolijk verhaal en hoop dus als er mensen voor hem komen kijken, dat ze de waarheid te horen krijgen? Ik denk niet dat mensen verwachten als je schrijft 'gaat niet met katten' dat hij ze dan ook even doodbijt.
En ook voor mij lijkt hij dus gewoon op een of andere staffordkruising en zou een straatje omgaan als ik hem tegen zou komen op straat, ook aangelijnd.

Gollum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

#126 Bericht door Gollum »

noekie schreef:
Ingrid48 schreef:als 4 maanden oude pup leek het precies een boxer en volgens de shelter was het inderdaad een boxer-kruising en daar zijn de baasjes ook vanuit gegaan...

Bij de laatste noodopvang zat Buddy bij een moeder met zoon van 12 jaar en nog een jonge reu. Ze konden samen heel goed opschieten en ook met de zoon had Buddy geen problemen. Helaas was dit voor haar noodopvang omdat 2 grote honden teveel voor haar was en omdat er verder geen vrije gastgezinnen waren waar hij terecht zou kunnen is Buddy naar IJmuiden gegaan.

Ik hoop dat Noekie nog even reageert, want zij heeft Buddy veel meegemaakt omdat ze in het asiel werkt en zij kan het beste vertellen hoe Buddy nu is.

Sorry, was even een aantal dagen niet online dus had dit niet gelezen.
Buddy is echt een ontzettende leuke hond voor volwassenen en heeft helaas een rugzak door het vele heen en weer verhuizen in zijn eerste maanden.
Wij hebben zelf totaal geen problemen met hem; hij luistert goed, is leuk, vrolijk en een heerlijke knuffel.
Een stafford kruising is hij zeker weten niet; hij is ook echt groot; wij denken inderdaad een herder met dogachtige.
Buddy heeft in alle opvangen eigenlijk geen regels gehad en zodra hij iets "fout" deed is hij verplaatst en niet eraan gewerkt waardoor hij ook niet weet dat het niet kan/mag.
Zijn laatste opvang heeft bij ons aangegeven dat hij in huis niet met een andere hond kan omdat die dan niet bij de voer-/waterbak mag, niet bij het speelgoed enz. Buiten is hij met het gros van de honden gewoon vriendelijk en sociaal.
Katten is echt een no go; dat hebben we op het asiel nog uitgetest en zelfs nog in huis bij mensen maar daar is hij te gefixeert op.
Bij de mensen waar wij hem geplaatst hadden; kwam in co ouderschap het zoontje; daar heeft hij naar gesnapt toen hij volgens zeggen de stiefvader een knuffel gaf maar helaas wilde meneer verder niets zeggen over wat er gebeurde.
Uit voorzorg want met kinderen neem je geen risico en dus niet meer met kleine kinderen in huis.
Het verhaal op de site moest nog aangepast worden maar staat wel al op fb
https://www.facebook.com/pg/KerbertDier ... tn__=-UC-R
Hij is echt prachtig!
Van Mika mocht Gollum ook niks toen ze bij ons kwam. Ik heb toen een tijd al het speelgoed weggezet en de voerbakken na het eten opgeruimd. Ook konden ze elkaar niet zien tijdens het eten (nog steeds niet). Mika is natuurlijk een stukje kleiner maar het klinkt alsof Buddy gewoon nooit regels heeft gekregen.

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#127 Bericht door S@ndr@ »

tot dusver dus eigenlijk niets wat niet met grenzen en regels zou zijn te corrigeren.. behalve dan zijn katten haat, maar goed daar zijn er meer van ... jammer voor hem dat mensen nooit aan zijn probleempjes hebben gewerkt toen hij nog te hanteren was voor ze...
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

runninggirl
Vaste gebruiker

#128 Bericht door runninggirl »

S@ndr@ schreef:tot dusver dus eigenlijk niets wat niet met grenzen en regels zou zijn te corrigeren.. behalve dan zijn katten haat, maar goed daar zijn er meer van ... jammer voor hem dat mensen nooit aan zijn probleempjes hebben gewerkt toen hij nog te hanteren was voor ze...
Ja, ik denk dat Jura (herder x boxer volgens de dna test) ook zo zou zijn uitgepakt als ze eerst tig keer was verhuisd.
Zowel Jura als Lazar hier begonnen met baknijd/voernijd/claimen van speelgoed en zijn ze geen vriendjes met onze eigen kat.
Ik hoop echt dat er een geschikte baas voor hem komt die alles weet te begeleiden. Had ik nu de ruimte gehad dan zou ik er serieus over na denken.
Supplementen voor honden CB-Doggy & AminoCalm

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#129 Bericht door dagmar88 »

noekie schreef: Buddy heeft in alle opvangen eigenlijk geen regels gehad en zodra hij iets "fout" deed is hij verplaatst en niet eraan gewerkt waardoor hij ook niet weet dat het niet kan/mag.
Daar snap ik nou helemaal niks van. Als opvang heb je toch juist als doel een hond klaar te stomen voor het gezinsleven?
Waar zijn die mensen dan mee bezig?
runninggirl schreef: Ja, ik denk dat Jura (herder x boxer volgens de dna test) ook zo zou zijn uitgepakt als ze eerst tig keer was verhuisd.
Sommige honden komen dat niet te boven. Tibbe heeft zijn genen ook niet mee. Daar dan nog wisselende gastgezinnen op een cruciale leeftijd bij, vroegcastratie en je hebt met de beste bedoelingen een verpeste hond.

runninggirl
Vaste gebruiker

#130 Bericht door runninggirl »

dagmar88 schreef:
runninggirl schreef: Ja, ik denk dat Jura (herder x boxer volgens de dna test) ook zo zou zijn uitgepakt als ze eerst tig keer was verhuisd.
Sommige honden komen dat niet te boven. Tibbe heeft zijn genen ook niet mee. Daar dan nog wisselende gastgezinnen op een cruciale leeftijd bij, vroegcastratie en je hebt met de beste bedoelingen een verpeste hond.
Ja dat is natuurlijk wel zo. En ik vind het ook best slecht dat na het eerste gastgezin er blijkbaar niet eentje is gevonden die wél wat aan de begeleiding heeft kunnen doen van Buddy. Want dan was het misschien allemaal nog niet zo lastig geweest met herplaatsen nu.
Supplementen voor honden CB-Doggy & AminoCalm

Neeltje

#131 Bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
noekie schreef: Buddy heeft in alle opvangen eigenlijk geen regels gehad en zodra hij iets "fout" deed is hij verplaatst en niet eraan gewerkt waardoor hij ook niet weet dat het niet kan/mag.
Daar snap ik nou helemaal niks van. Als opvang heb je toch juist als doel een hond klaar te stomen voor het gezinsleven?
Waar zijn die mensen dan mee bezig?
Vraag is dan, wat deed hij fout?

Ingrid48
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

#132 Bericht door Ingrid48 »

zoo jammer, er is nog steeds geen baas voor Buddy gevonden. Ik vind het zo jammer voor zo'n jonge hond :(: Hij is van asiel IJmuiden naar asiel Zandvoort gegaan en ik zag dat hij daar niet meer op de site stond, dus heb even gebeld in de hoop van goed nieuws, maar helaas ..hij zit nu in asiel Enschede.

Zandvoort denkt dat iemand met een boerderij en veel ruimte meer geschikt voor Buddy is en zulke woningen hebben ze niet in de buurt van Zandvoort. Ik snap niet waarom mensen denken dat als je een moeilijke hond hebt, een boerderij dan geschikt is? Hij heeft écht iemand nodig die zoals S@ndr@ zegt die hem op een eerlijke manier grenzen en regels leert. Hij wil alles voor zijn baas doen, maar die heeft hij nooit geleerd!

Ik word hier echt verdrietig van en ik gun hem zo een fijne baas en een goed leven...
Afbeelding

Zoveel dieren zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

Pino01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden retriever

#133 Bericht door Pino01 »

Ingrid48 schreef:zoo jammer, er is nog steeds geen baas voor Buddy gevonden. Ik vind het zo jammer voor zo'n jonge hond :(: Hij is van asiel IJmuiden naar asiel Zandvoort gegaan en ik zag dat hij daar niet meer op de site stond, dus heb even gebeld in de hoop van goed nieuws, maar helaas ..hij zit nu in asiel Enschede.

Zandvoort denkt dat iemand met een boerderij en veel ruimte meer geschikt voor Buddy is en zulke woningen hebben ze niet in de buurt van Zandvoort. Ik snap niet waarom mensen denken dat als je een moeilijke hond hebt, een boerderij dan geschikt is? Hij heeft écht iemand nodig die zoals S@ndr@ zegt die hem op een eerlijke manier grenzen en regels leert. Hij wil alles voor zijn baas doen, maar die heeft hij nooit geleerd!

Ik word hier echt verdrietig van en ik gun hem zo een fijne baas en een goed leven...

Ik zie hem niet op de pagina van het dierensasiel in Enschede. Hoelang zit hij daar al??

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#134 Bericht door Nanna »

Ingrid48 schreef: Ik snap niet waarom mensen denken dat als je een moeilijke hond hebt, een boerderij dan geschikt is?
Dat snap ik ook nooit zo. Ik denk dat hij JUIST beter af is in een normale woning met een baas die er bovenop zit.
Loslopen op een boerenerf klinkt zo leuk, totdat hij daar natuurlijk ook de katten doodbijt en zijn baas tegen de postbode bescherremt :roll:
Afbeelding

Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

#135 Bericht door Borisje »

Zowel Zandvoort als Enschede zijn erg goede asiels met genoeg kunde om te beslissen waar een hond het beste af is. Wellicht zijn er nog meer gedragsproblemen ontstaan of vinden ze het gewoon verstandiger om hem in een hele rustige omgeving te plaatsen. Een echte boerderij met vee is voor 99% van de asielhonden niet echt een optie. :lol1:
Het is erg sneu voor de hond, maar ook ik begrijp niet waarom honden met een Stafford-achtig uiterlijk naar NL worden gehaald, de asiels zitten er bomvol mee.. Maargoed, dat is achteraf.

Ingrid48
Vaste gebruiker

#136 Bericht door Ingrid48 »

Pino01 schreef:
Ingrid48 schreef:zoo jammer, er is nog steeds geen baas voor Buddy gevonden. Ik vind het zo jammer voor zo'n jonge hond :(: Hij is van asiel IJmuiden naar asiel Zandvoort gegaan en ik zag dat hij daar niet meer op de site stond, dus heb even gebeld in de hoop van goed nieuws, maar helaas ..hij zit nu in asiel Enschede.

Ik zie hem niet op de pagina van het dierensasiel in Enschede. Hoelang zit hij daar al??
volgens mij is hij daar vorige week gebracht...hij stond inderdaad nog niet op de site.
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#137 Bericht door S@ndr@ »

duurt wel lang ee, voor die kerel :blauwoog: sneu zeg
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

#138 Bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:duurt wel lang ee, voor die kerel :blauwoog: sneu zeg
Wilde haast schrijven “niks voor jou” maar lees dat katten geen optie is

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#139 Bericht door S@ndr@ »

crutz schreef:
S@ndr@ schreef:duurt wel lang ee, voor die kerel :blauwoog: sneu zeg
Wilde haast schrijven “niks voor jou” maar lees dat katten geen optie is
als ik het zo lees vind hij andere honden in huis ook maar zo zo.. dat maakt t niet makkelijker voor hem natuurlijk en nee.. ik wacht nu even een tijdje..
Afbeelding

ceciel
Vaste gebruiker

#140 Bericht door ceciel »

Ik zag op ik zoek baas dat er een Buddy geplaatst is, gaat het om dezelfde hond?

gonnie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

#141 Bericht door gonnie »

ceciel schreef:Ik zag op ik zoek baas dat er een Buddy geplaatst is, gaat het om dezelfde hond?
Zo te zien wel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

ceciel
Vaste gebruiker

#142 Bericht door ceciel »

gonnie schreef:
ceciel schreef:Ik zag op ik zoek baas dat er een Buddy geplaatst is, gaat het om dezelfde hond?
Zo te zien wel.
Dan hoop ik dat Buddy nu eindelijk zijn forever home heeft gevonden.

Ingrid48
Vaste gebruiker

#143 Bericht door Ingrid48 »

oh wow, wat super :cheer: :cheer:

Ik ga maandag meteen even bellen om te horen hoe of wat! Ik ben zoooo blij :E:
Afbeelding

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#144 Bericht door Alfilillo »

Dat is nog eens goed nieuws!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

Pino01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden retriever

#145 Bericht door Pino01 »

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... ier/139076

Er staat dat hij een baas gevonden heeft .

Ingrid48
Vaste gebruiker

#146 Bericht door Ingrid48 »

helaas pindakaas...ik heb net het asiel gebeld, maar hij is gister weer teruggekomen :cry: :cry:

Weer hetzelfde verhaal; de mensen zijn zelf heel enthousiast en zijn een paar keer naar het asiel geweest. Daar goed met hem geoefend, uitgebreide instructies vanuit het asiel meegekregen en in het asiel gaat het super met de nieuwe baasjes en Buddy. Maar thuisgekomen gaat Buddy meteen zijn baas opeisen en dat leidde van kwaad tot erger. Ze vonden het heel naar want ze vonden Buddy echt superleuk, maar dat gedrag kunnen ze niet aan.
De vrouw van het asiel zit ook met haar handen in het haar....ze weet niet wat ze met Buddy aan moeten. Er zijn best wat mensen die naar hem hebben geïnformeerd, maar het is echt een lastig portretje om te plaatsen. Waar vind je de ideale baas? Iemand alleen, geen andere dieren in huis en genoeg kennis en ervaring om hem te sturen... :(:
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#147 Bericht door S@ndr@ »

potverdorie dat is balen zeg,.. :blauwoog:
Afbeelding

gonnie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

#148 Bericht door gonnie »

Dat is jammer zeg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

ceciel
Vaste gebruiker

#149 Bericht door ceciel »

Wat een ellende en gesleep met die hond joh :ugh:

Gollum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense schone

#150 Bericht door Gollum »

Shit :ugh:

Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”