Dagopvang omg Utrecht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Doyaquba
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Dagopvang omg Utrecht

#1 Bericht door Doyaquba »

Voor nu is het met mijn werkrooster nog wel te behappen allemaal, voor de lange dagen die ik incidenteel heb breng ik Cato dan naar mijn ouders. Dit is echt wel heel ver rijden en behoorlijk gedoe, dus ik zou graag nog een adresje hebben in de omgeving voor als ik eens een dag van 8-16 uur heb en ik niet dat hele stuk heen en weer kan/wil rijden.
Liefst een dagopvang, omdat uitlaatservice niets is voor haar (ze kan niet met de meeste teven samen en loopt niet betrouwbaar los). Een paar uurtjes rust in een kennel en een paar uurtjes rennen op een veldje is eigenlijk alles wat ze wil, misschien met een leuke reu erbij. Dat doet ze bij mijn ouders thuis ook met Donner.

Ik heb wel gegoogled, maar dan kom ik alleen maar op adressen waar de kennelhoestenting verplicht is en die geef ik niet.
Zou ideaal zijn als ze ook intacte reuen accepteren voor Donner tzt.

Weet iemand een adresje? Omg Utrecht/Bilthoven

Marlett
Overactief
Mijn ras(sen): 2 griekjes
Aantal honden: 2

Re: Dagopvang omg Utrecht

#2 Bericht door Marlett »

Heb je al eens op petbnb.nl gekeken? Ik zag dat er in de omgeving Utrecht in elk geval genoeg oppassen op stonden.

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#3 Bericht door Persistence »

Ik Google zomaar eens op individuele uitlaatservice Utrecht: http://www.dierenoppasutrecht.nl/honden ... oppas.html
Afbeelding

Doyaquba
Vaste gebruiker

#4 Bericht door Doyaquba »

Ik zoek dus echt een kennel, geen oppashuis of uitlaatservice. Misschien ben ik slecht van vertrouwen, maar ik lees mijn hond en weet als het haar te veel is en ze gaat uitvallen. Daardoor gaat het inmiddels best heel goed met wandelen, maar van een vreemde weet ik dat niet. Bovendien vindt ze vreemden niets en nieuwe omgevingen ook niet, dus de bnb site was in mijn zoektocht al uitgevallen :schrik:

Ik realiseer me, geen makkelijke hond, ook al gaat het steeds beter, het is wel een proces zeg maar en ik zou het zonde vinden als ze ineens daarin achteruit gezet werd door slechte ervaringen.
Individueel is ze heerlijk, maar in de omgeving waar ik woon kom je altijd andere honden tegen met wandelen, dus dan moet je wel weten hoe en wat (en moet er wederzijds vertrouwen zijn). Als ik er al moeite mee heb soms denk ik dat dat voor een buitenstaander nog lastiger is?

Lucia
Vaste gebruiker

#5 Bericht door Lucia »

Ik denk dat het lastig wordt. Er zijn wel meer bedrijven die titerbepalingen toestaan, maar geen kennelhoest, daar heb ik er niet veel vam gezien tijdens de keren dat ik zocht.

Maar ik begrijp de keuze voor een dagopvang wel. Dat zou ik ook zo doen. Zazoe gaat ook eens per week.
Hopelijk kun je wat vinden, die van ons is te ver uit de richting.

Doyaquba
Vaste gebruiker

#6 Bericht door Doyaquba »

Lucia schreef: 04 jun 2021 22:43 Ik denk dat het lastig wordt. Er zijn wel meer bedrijven die titerbepalingen toestaan, maar geen kennelhoest, daar heb ik er niet veel vam gezien tijdens de keren dat ik zocht.

Maar ik begrijp de keuze voor een dagopvang wel. Dat zou ik ook zo doen. Zazoe gaat ook eens per week.
Hopelijk kun je wat vinden, die van ons is te ver uit de richting.
Als het echt een vereiste is maar verder wel veel meerwaarde heeft voor haar zal ik die enting wel doen, maar ik vind m altijd zo nutteloos voor een gezonde jonge hond. Bovendien ken ik wel een aantal pups die best ziek zijn geweest van de enting.

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#7 Bericht door Persistence »

En in een asiel? In Amsterdam doen ze ook dagopvang. Dan zit ze alleen in een kennel.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#8 Bericht door Cleva »

Het liefst gewoon buren of iemand op de directe route.
Zo simpel mogelijk. Dat jij dan af en toe een keer een boodschap voor ze doet, ofzo. Dat werk.

Ik heb Mira als pup een paar maanden in de opvang gehad en die heb ik gewoon gevonden op zo'n facebookgroep in mijn eigen dorp. Twee zelfs maar dat was teveel.
Je moet er een beetje mee klooien. Veel aan mensen vertellen en in de gaten houden of je iets terug kunt doen.

En vooral niet verwachten dat ze daar ook gaan recreëren. Het is een oppas. Geen uitlaat. Ook geen pisrondje. Ik wil niet dat je met mijn honden de straat op gaat. Dat is echt een deal-breaker. En het is ook niet leuk voor de kinderen. Gewoon alleen maar oppassen en zorgen dat hij de paar uur overbrugt zonder in crisis te raken.

Maar ook wel heel graag dat ze dan snel leert om het alleen te kunnen. Dat gehannes moet niet eeuwig duren.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Doyaquba
Vaste gebruiker

#9 Bericht door Doyaquba »

Cleva schreef: 04 jun 2021 23:20 Het liefst gewoon buren of iemand op de directe route.
Zo simpel mogelijk. Dat jij dan af en toe een keer een boodschap voor ze doet, ofzo. Dat werk.

Ik heb Mira als pup een paar maanden in de opvang gehad en die heb ik gewoon gevonden op zo'n facebookgroep in mijn eigen dorp. Twee zelfs maar dat was teveel.
Je moet er een beetje mee klooien. Veel aan mensen vertellen en in de gaten houden of je iets terug kunt doen.

En vooral niet verwachten dat ze daar ook gaan recreëren. Het is een oppas. Geen uitlaat. Ook geen pisrondje. Ik wil niet dat je met mijn honden de straat op gaat. Dat is echt een deal-breaker. En het is ook niet leuk voor de kinderen. Gewoon alleen maar oppassen en zorgen dat hij de paar uur overbrugt zonder in crisis te raken.

Maar ook wel heel graag dat ze dan snel leert om het alleen te kunnen. Dat gehannes moet niet eeuwig duren.
Misschien in het durp waar ik werk eens rondvragen dan, is ook gelijk een rustigere omgeving dan de stad zelf. Maar hoe weet je dat mensen echt niet de straat op gaan met je hond.
Overigens lukken die paar uur thuis, maar dit is puur voor de incidentele dagen dat ik 8-9 uur van huis ben. Dat vind ik zelf te lang/zielig.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#10 Bericht door Cleva »

Ach een hond ziet weinig verschil tussen 5 en 10 uur denk ik.
Zolang je er geen zindelijkheidskwestie van maakt is dat geen punt als ze al naar het bos geweest waren.

Dat ze niet de straat op gaan weet je omdat ze dat niet kunnen/ niet willen of er zelf domweg geen tijd voor hebben.
Juist niet de hondenliefhebbers. Een ongeïnteresseerde buurvrouw die gewoon verder gaat met de administratie van haar nagelstudio aan huis is perfect.

En als ze dan ook nog een tuin hebben waar je hond een plas mag doen ben je klaar.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”