Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door Eilfy »

Op 2 februari 2019 komt Carmen (Crutz) naar Zeewolde voor een workshop fitness, balans & coördinatie! Tijdens deze workshop kan je kennismaken met fitness en krijg je direct meer informatie over waarom je nu wat doet, waar je op moet letten en hoe je een algemeen programma op kan stellen voor jouw hond.

Fitness is voor nu vooral bekend in Amerika waar het voor veel sportmensen een onderdeel van hun training begint te worden. Maar ook voor mensen die niet zo fanatiek sporten is het handig om de hond in een goede conditie te houden. Daarbij is het leuk om samen te doen en kan het gewoon met slecht weer in de woonkamer, ideaal dus om de winters een beetje door te komen als je toch samen wat wil doen.

Algemene informatie
Datum: 2 februari 2019
Tijd: 9:00 - 12:30 / 13:30 -17:00
Locatie: Indoor Trainings Just for Dogs, Zeewolde (Landbouwweg 93)
Kosten: working spot 75 euro / auditing spot 25 euro

Meer informatie
Link Facebook event
Link website & inschrijven
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door crutz »

Yeahhhh zin in :ok:
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door Hilde »

Elmo en ik zijn er bij :D Het zou leuk zijn om nog meer forummers te zien!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb helaas andere verplichtingen, had mij erg leuk geleken met die kleine of die zwarte :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door crutz »

dre schreef:Ik heb helaas andere verplichtingen, had mij erg leuk geleken met die kleine of die zwarte :wink:
Jammer. Het gaat vast niet de laatste keer zijn ;)

En eerste weekend van januari ben ik in Zaltbommel bij het Dogcenter
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door Pumi »

vind het ontzettend leuk om te doen, maar de prijzen van al die workshops worden me inmiddels toch echt te duur. Geen idee waar al die prijzen nog op gebaseerd worden, maar ze worden steeds hoger. Zo jammer want het is wel ontzettend leuk om zulke dingen te doen.

Organiseer zelf volgend jaar een hooper workshop, manege gehuurd, trainer uit Brabant (zit zelf in friesland) en kan dan alsnog gewoon aanbieden voor 2x een uur trainen met 4 personen in een groep voor € 27,50 incl koffie/ thee en wat lekkers.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door Eilfy »

Met deze prijs komen wij echt net uit de kosten en alleen als de workshop vol zit. Dus het is niet alsof we er bakken winst op gaan maken. Ik denk ook dat de kosten van een indoor hal met kunstgras meer naar het midden van het land wat hoger ligt dan een manege in Friesland.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het, zeker bij Balans & Coordinatie dat iemand terzake kundig is en correct is opgeleid. Mensen die zelf een ws gevolgd hebben denken soms dat ze het ook wel even kunnen gaan geven maar zo werkt het niet. Je moet echt heel goed weten wat je doet als instructeur. Je kunt ander serieus in 1 workshop de hond verkloten. En noem mij voorzichtig ;-) maar ik zou zo'n cursus of ws dus alleen volgen bij iemand die goed is opgeleid. Niet iemand die denkt het ook wel ff tte kunnen doen. De cursussen schieten als paddestoelen uit de grond, het verkoopt lekker, maar het is een tikkie meer dan laat de hond op objecten staan, of over dingen heenlopen.

En ja, locatie wil ook wat ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door Eilfy »

~Suzanne~ schreef:Ik vind het, zeker bij Balans & Coordinatie dat iemand terzake kundig is en correct is opgeleid. Mensen die zelf een ws gevolgd hebben denken soms dat ze het ook wel even kunnen gaan geven maar zo werkt het niet. Je moet echt heel goed weten wat je doet als instructeur. Je kunt ander serieus in 1 workshop de hond verkloten. En noem mij voorzichtig ;-) maar ik zou zo'n cursus of ws dus alleen volgen bij iemand die goed is opgeleid. Niet iemand die denkt het ook wel ff tte kunnen doen. De cursussen schieten als paddestoelen uit de grond, het verkoopt lekker, maar het is een tikkie meer dan laat de hond op objecten staan, of over dingen heenlopen.

En ja, locatie wil ook wat ;-)

Suzanne


Nou Carmen is CCFT, Sam Turner en FitPaws opgeleid en begeleid dagelijks (sport)honden. Onder andere Kenji en Djalu van mij. Sinds ik bij Carmen train is Kenji sneller in de behendigheid, heeft hij zelden meer een blokkade (en wat er zit, is niet serieus meer). Djalu in de opbouw en bij hem zie je dat hij z'n lichaam weet te gebruiken wat nu al resulteert in een goede sprongtechniek (voor zover je het springen kan noemen), kort kunnen draaien en algemeen gewoon goed z'n lichaam bewegen.

En ja zo iemand is niet zo goedkoop als iemand die na een halve cursus de hond over wat pinda's heen trekt (en die workshops zijn er, helaas...). Plus de locatie dus dan kom je al snel uit op.

Maar ik snap als mensen het duur vinden, ik vind alleen de insinuatie dat het "vast wel goedkoper kan" in dit geval niet heel eerlijk. Want het kan echt niet goedkoper anders hadden we het wel gedaan. We wilden het juist zo toegankelijk mogelijk maken zonder er zelf op toe te leggen in de hoop dat mensen met sporthonden zich gaan realiseren dat een sporthond onderhouden meer om het lijf heeft dan alleen maar de sport zelf.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door crutz »

Even ter verduidelijking omdat velen niet zullen weten wat CCFT is ;)

Certified Canine Fitness Trainer
Een programma opgezet door de University of Tennessee in samenwerking met oa fitPAWS

https://www.utvetce.com/canine-fitness-ccft
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik weet hoe duur de hal is en kan dan vrij makkelijk nagaan hoe duur het is.
Voor mij iig te duur. Dat betaal ik al zelden voor een goede agility workshop ;) dus ik snap het wel.

Dit keer niet zoveel koek strooien he? ;)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eilfy schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik vind het, zeker bij Balans & Coordinatie dat iemand terzake kundig is en correct is opgeleid. Mensen die zelf een ws gevolgd hebben denken soms dat ze het ook wel even kunnen gaan geven maar zo werkt het niet. Je moet echt heel goed weten wat je doet als instructeur. Je kunt ander serieus in 1 workshop de hond verkloten. En noem mij voorzichtig ;-) maar ik zou zo'n cursus of ws dus alleen volgen bij iemand die goed is opgeleid. Niet iemand die denkt het ook wel ff tte kunnen doen. De cursussen schieten als paddestoelen uit de grond, het verkoopt lekker, maar het is een tikkie meer dan laat de hond op objecten staan, of over dingen heenlopen.

En ja, locatie wil ook wat ;-)

Suzanne


Nou Carmen is CCFT, Sam Turner en FitPaws opgeleid en begeleid dagelijks (sport)honden. Onder andere Kenji en Djalu van mij. Sinds ik bij Carmen train is Kenji sneller in de behendigheid, heeft hij zelden meer een blokkade (en wat er zit, is niet serieus meer). Djalu in de opbouw en bij hem zie je dat hij z'n lichaam weet te gebruiken wat nu al resulteert in een goede sprongtechniek (voor zover je het springen kan noemen), kort kunnen draaien en algemeen gewoon goed z'n lichaam bewegen.

En ja zo iemand is niet zo goedkoop als iemand die na een halve cursus de hond over wat pinda's heen trekt (en die workshops zijn er, helaas...). Plus de locatie dus dan kom je al snel uit op.

Maar ik snap als mensen het duur vinden, ik vind alleen de insinuatie dat het "vast wel goedkoper kan" in dit geval niet heel eerlijk. Want het kan echt niet goedkoper anders hadden we het wel gedaan. We wilden het juist zo toegankelijk mogelijk maken zonder er zelf op toe te leggen in de hoop dat mensen met sporthonden zich gaan realiseren dat een sporthond onderhouden meer om het lijf heeft dan alleen maar de sport zelf.


Dat is dus precies wat ik bedoel; zij heeft die opleiding wel ;-) in tegenstelling tot de vele paddestoelen die nu bovengronds komen. Teveel "trainers" denken er verder niet bij na, leggen wat ballen en balanskussens op de grond en gaan aan de gang, maar DAT gaat dus fout. Kun je op wachten. En die "cursussen" en workshops zijn lang zo duur niet.
Alle waar naar zijn geld.
Ik begrijp dat het veel geld is... maar duur is het niet, zo'n goede workshop!

Suzanne
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door crutz »

~Suzanne~ schreef:
Eilfy schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik vind het, zeker bij Balans & Coordinatie dat iemand terzake kundig is en correct is opgeleid. Mensen die zelf een ws gevolgd hebben denken soms dat ze het ook wel even kunnen gaan geven maar zo werkt het niet. Je moet echt heel goed weten wat je doet als instructeur. Je kunt ander serieus in 1 workshop de hond verkloten. En noem mij voorzichtig ;-) maar ik zou zo'n cursus of ws dus alleen volgen bij iemand die goed is opgeleid. Niet iemand die denkt het ook wel ff tte kunnen doen. De cursussen schieten als paddestoelen uit de grond, het verkoopt lekker, maar het is een tikkie meer dan laat de hond op objecten staan, of over dingen heenlopen.

En ja, locatie wil ook wat ;-)

Suzanne


Nou Carmen is CCFT, Sam Turner en FitPaws opgeleid en begeleid dagelijks (sport)honden. Onder andere Kenji en Djalu van mij. Sinds ik bij Carmen train is Kenji sneller in de behendigheid, heeft hij zelden meer een blokkade (en wat er zit, is niet serieus meer). Djalu in de opbouw en bij hem zie je dat hij z'n lichaam weet te gebruiken wat nu al resulteert in een goede sprongtechniek (voor zover je het springen kan noemen), kort kunnen draaien en algemeen gewoon goed z'n lichaam bewegen.

En ja zo iemand is niet zo goedkoop als iemand die na een halve cursus de hond over wat pinda's heen trekt (en die workshops zijn er, helaas...). Plus de locatie dus dan kom je al snel uit op.

Maar ik snap als mensen het duur vinden, ik vind alleen de insinuatie dat het "vast wel goedkoper kan" in dit geval niet heel eerlijk. Want het kan echt niet goedkoper anders hadden we het wel gedaan. We wilden het juist zo toegankelijk mogelijk maken zonder er zelf op toe te leggen in de hoop dat mensen met sporthonden zich gaan realiseren dat een sporthond onderhouden meer om het lijf heeft dan alleen maar de sport zelf.


Dat is dus precies wat ik bedoel; zij heeft die opleiding wel ;-) in tegenstelling tot de vele paddestoelen die nu bovengronds komen. Teveel "trainers" denken er verder niet bij na, leggen wat ballen en balanskussens op de grond en gaan aan de gang, maar DAT gaat dus fout. Kun je op wachten. En die "cursussen" en workshops zijn lang zo duur niet.
Alle waar naar zijn geld.
Ik begrijp dat het veel geld is... maar duur is het niet, zo'n goede workshop!

Suzanne


dank voor het vertrouwen en ja, krijg ook geregeld de kriebels hoor. En zelfs van mensen met een medische maar geen trainingsachtergrond die zich er nu ook mee bezig gaan houden en waar ik dan uitspraken hoor als
" probeer maar en behoud het goede"

Zie ook gebeuren dat mensen ergens in een groepssetting een meerdaagse workshop bij hebben gewoond en nu zelf (tegen zeer gereduceerd tarief inderdaad) workshops aan gaan bieden. En dan bij voorkeur met veel balansmateriaal aanwezig/gebruikt, want ja dat vind het publiek leuk, alleen dat is niet altijd direct inzetbaar.
Ik merk dat vooraf mensen het niet leuk vinden als je uitlegt dat je niet direct alle fancy materiaal gaat gebruiken, maar eenmaal bezig komt er zeker ook begrip (gelukkig) waarom niet
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: 2-2-2019: Workshop Fitness, Balans & Coördinatie

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb zelf een paar workshops gevolgd en een "mini-curus", ook prive met Tristan ivm revalidatie. Ja, fancy materialen zijn leuk ;-) maar het is mij volstrekt duidelijk dat heel, heel, heel veel kaf onder het koren is. Ik heb ook workshops gevolgd bij Dogs In Balance en bij trainers die zijn opgeleid door Sam (en Sam zelf). Dan weet je 1 ding zeker, als je goed luistert en oplet... "dat kun je niet zelf ff in je lessen inbouwen omdat het zo leuk is". Het IS namelijk niet leuk! Het is nuttig! In dat kader zou het soms fijn zijn als de materialen gewoon zwart en grijs zouden zijn. Lang zo aantrekkelijk niet. (Geen grap).
Maar je hebt gelijk; sommigen zien echt waar niet waarom opbouw zo belangrijk is, waarom je doet wat je doet en gaan het nadoen. En als dan de hond verkloot wordt dan is het janken. (Of nog erger; ook DAT wordt niet opgemerkt door baas en "trainer").
Datzelfde geldt voor mij voor hersenwerk. Dat is geen "spelletje" .. dat is serieus nadenken, OOK voor de baas! En dat doe je geen uur achter elkaar, je legt geen parcours met 10 spellen op een rij.. maar ook daar... sommige "trainers" doen maar wat ;-(
En dat is zonde. Want zo verpesten ze het voor trainiers die WEL weten wat ze doen!

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”