Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animal Event

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Berichten: 775
Lid geworden op: 08 dec 2012 20:57
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Sulluna schreef:heel wat mensen van het forum gezien, tenminste Sultan werd vaak gespot hahah!

Leuke dag gehad. Survival was voor ons vreselijk, allebei bijna verdronken echt dood eng.. meerdere keer compleet kopje onder.. Hoop zoiets nooit meer mee te maken.

Maar goed, verder veel gelachen en plezier gehad!
Dat klinkt niet fijn ! ( weet hoe het is :schrik: :( )
Hoe kwam dat ?
Gebruikersavatar
Sunshine
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 jul 2007 16:41
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Diessen (NB)

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sunshine »

Wij zijn vandaag geweest!
Erg genoten !! Was nog even spannend met mijn jonge hond, maar ik vind dat hij het super heeft gedaan in zo'n grote mensenmassa en hondenmassa :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door malinois »

Sunshine schreef:Wij zijn vandaag geweest!
Erg genoten !! Was nog even spannend met mijn jonge hond, maar ik vind dat hij het super heeft gedaan in zo'n grote mensenmassa en hondenmassa :D
Voor mij was dit vrijdag ook de 1e keer met Xygan naar zoiets, veel vreemde mensen en honden. Zeker omdat ik absoluut niet van dat sociale gedoe hou normaal gesproken dus ik ontloop t als ik de kans krijg. Maar ook hij heeft het zo goed gedaan. Erg trots ook op mijn ventje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door sirene »

malinois schreef:
Sunshine schreef:Wij zijn vandaag geweest!
Erg genoten !! Was nog even spannend met mijn jonge hond, maar ik vind dat hij het super heeft gedaan in zo'n grote mensenmassa en hondenmassa :D
Voor mij was dit vrijdag ook de 1e keer met Xygan naar zoiets, veel vreemde mensen en honden. Zeker omdat ik absoluut niet van dat sociale gedoe hou normaal gesproken dus ik ontloop t als ik de kans krijg. Maar ook hij heeft het zo goed gedaan. Erg trots ook op mijn ventje.
Xygan is een hele knappe, leuke vent :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:
malinois schreef:
Sunshine schreef:Wij zijn vandaag geweest!
Erg genoten !! Was nog even spannend met mijn jonge hond, maar ik vind dat hij het super heeft gedaan in zo'n grote mensenmassa en hondenmassa :D
Voor mij was dit vrijdag ook de 1e keer met Xygan naar zoiets, veel vreemde mensen en honden. Zeker omdat ik absoluut niet van dat sociale gedoe hou normaal gesproken dus ik ontloop t als ik de kans krijg. Maar ook hij heeft het zo goed gedaan. Erg trots ook op mijn ventje.
Xygan is een hele knappe, leuke vent :ok:
Wat lief! Dank je...!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Rebble »

Wij hebben ook een gezellige dag gehad! Leuke dingen gedaan, lekker rondgekeken. We zijn Veertje en Hakunamatata (volgens mij :LOL: oh ik ben zo slecht in namen koppelen zonder onderschriften :LOL: ) nog tegen gekomen met Finn en hebben even staan te kletsen, vond het leuk om hen tegen te komen en Finn is echt een schatje. Overigens herkenden zij Charlie en zei ik heel twijfelend ...Finnnn??? :engel: Verder volgens mij geen bekenden gezien.

Ik vond het met de drukte wel meevallen, was prima te doen in ieder geval.

Charlie heeft zich ook prima gedragen de hele dag en is nu versleten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunshine
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 jul 2007 16:41
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Diessen (NB)

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sunshine »

malinois schreef:
Sunshine schreef:Wij zijn vandaag geweest!
Erg genoten !! Was nog even spannend met mijn jonge hond, maar ik vind dat hij het super heeft gedaan in zo'n grote mensenmassa en hondenmassa :D
Voor mij was dit vrijdag ook de 1e keer met Xygan naar zoiets, veel vreemde mensen en honden. Zeker omdat ik absoluut niet van dat sociale gedoe hou normaal gesproken dus ik ontloop t als ik de kans krijg. Maar ook hij heeft het zo goed gedaan. Erg trots ook op mijn ventje.

Wat fijn !!! Geeft toch een heel goed gevoel he?
Ik ontloop normaal ook het liefst zoiets waar het erg druk is, ga liever met mijn 2 maatjes het bos in. Maarja ze leren er wel veel van :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
EllaBellaah
Zeer actief
Berichten: 338
Lid geworden op: 22 jan 2016 11:31
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Ondanks dat het erg druk was heb ik daar eigenlijk helemaal heen last van gehad. Heb overal waar ik wilde rustig kunnen kijken. Volgens mij heb ik Sultan ook nog gezien, maar je liep net te ver weg om je gedag te zeggen, haha.
Groetjes Ella & Cooper :D
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik ben alleen veertje en Hakunamatata tegengekomen. Na de agility zijn we nog wel rond geweest.
De wedstrijd was hem niet, een meer naast de ring was niet echt bevorderlijk voor het baas hond contact en bij het vast parcours denderde Tommy de ring uit. Bij de jumping kon ik hem wel in de ring houden, maar wel een disk.
Jammer maar helaas.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door veertje »

Ook hier weer thuis. Waren twee hele leuke dagen geweest! Veel forummers gezien en gesproken. Volgens mij heb ik jullie ook gezien sunshine, maar dat bedenk ik nu pas nu ik het onderschrift zie :engel:
Finn heeft zich vandaag heel goed gedragen. Leuke dingen gedaan en hij hield het goed vol met een paar rustmomenten en voldoende verkoeling.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door veertje »

Finn mocht ook even poseren voor zo'n leuke tekening :DAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Berichten: 775
Lid geworden op: 08 dec 2012 20:57
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

De datums voor volgend jaar zijn bekend gemaakt 3, 4 en 5 mei 2019
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sulluna »

Sigrid,Sandy en Diva schreef:
Sulluna schreef:heel wat mensen van het forum gezien, tenminste Sultan werd vaak gespot hahah!

Leuke dag gehad. Survival was voor ons vreselijk, allebei bijna verdronken echt dood eng.. meerdere keer compleet kopje onder.. Hoop zoiets nooit meer mee te maken.

Maar goed, verder veel gelachen en plezier gehad!
Dat klinkt niet fijn ! ( weet hoe het is :schrik: :( )
Hoe kwam dat ?
er was een onderdeel met buizen in het water. Goede zwemmer en in delft ook gedaan.. dus geen probleem.

tot de 2e buis niet lukte en hond kopje onder ging.. en daarna schoot hij in volledige paniek.. echt vreselijk. maar toen moesten we nog een heel stuk. Veel te diep water, dus ik kon niet staan en Goldy ging spartelen en continu kopje onder.. op een gegeven moment wilde ik haar opliften en schoot haar lijn tussen mijn benen en daardoor trok zij mij mee kopje onder.. Toen heb ik haar nek gepakt op elk geval haar neus boven water te trekken. Toen kwam mn vriendin helpen en hebben we samen goldy omhoog gelift.

jeuzus.. was echt paniek.. ze had een go pro om, en je ziet echt hoe ze kopje onder gaat keer op keer.. echt zo onwijs naar om zoiets te zien.. was helemaal over de zeik aan de kant, gewoon potje lopen janken.

Maar goed.. verder was het een top dag.

en op de foto van Finn zie ik luna op de achtergrond haha!
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wij hebben ook een top dag gehad.
De survival was erg leuk om te doen. Maar ik herken het wel wat sulluna zegt. Dat was een pittige in dat ijskoude water en geen grond onder de voeten.
Mijn zus kwam ook volledig gehavend uit het water. Haar hond raakte ook bij de tweede buis in paniek.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Caat*
Zeer actief
Berichten: 1987
Lid geworden op: 14 jun 2012 13:30
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Caat* »

Wij hebben een heerlijke dag gehad gisteren. Ik ben Veertje en Hakunamatata tegen gekomen en ik denk dat ik jou 's ochtends voor 10 uur bij de agilityring zag Welshwitch (ik riep nog hoi voor de zekerheid maar kreeg geen herkenning terug dus misschien heb ik het mis).

De escape room vond ik echt leuk, ook mooi aangekleed.
'S middags gesupt, voor mij de eerste keer maar echt voor herhaling vatbaar. Scheelt ook dat mijn hond het echt geweldig vindt, ze zit echt te genieten op de plank. Net zo'n waterrat als baas :wink:
En ook nog een workshopje agility gedaan waar ik trots was dat ze zonder lijn zo mooi meeging van hindernis naar hindernis. Normaal gesproken is dat ook geen probleem maar met zo veel afleiding had ik het nog niet geprobeerd bij het aanleren van iets nieuws.


En natuurlijk ook een cartoon laten maken :wink: :
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Die hindernis met buizen in het water was inderdaad een pittige, Winni vond dat ook heel spannend. Ik had dat liever later in het parcours gezien, want het zorgde er wel voor dat Winni daarna erge twijfels kreeg bij de water dingen.

Ik heb je zaterdag wel zien lopen Sulluna. Heel jammer dat de dogsurvival zo heftig was voor jullie
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Manuma »

Hoe was het met Winni gegaan? :D
Ik herkende je man niet zo snel, ik dacht: wat doet díe nou!? :LOL:

Manu was helemaal kapot na zaterdag, haha! Hij werd vaak herkend door zijn Instagram-volgers en ook een paar forummers. Hij was vreselijk braaf, ik ben supertrots op hem!
Gebruikersavatar
Adjani & Tyson
Zeer actief
Berichten: 2951
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:44
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Ja ik had Manu ook meteen herkent!

Was leuk weer veel bekende te zien. Door de nieuwe opzet dit jaar leek het erop dat er overal wat meer ruimte was. Dat was wel lekker
Heb mijn ogen weer uit gekeken en flink geshopt!
Volgend jaar weer :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door welshwitch »

Kan ik best geweest zijn Caat, alleen heb ik geen hoi gehoord... Wel jammer, zo loop je weer mensen mis.

Hierbij ook nog de cartoon van Tommy

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunshine
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 jul 2007 16:41
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Diessen (NB)

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sunshine »

Die tekeningen zijn echt geweldig, jammer dat ik die stand niet gezien heb :cry: had ook wel zoiets willen hebben van de hondjes !

Eng verhaal over het kopje onder gaan in het water, dat moet toch niet kunnen eigenlijk ? Lijkt mij vreselijk angstig om mee te maken.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Sunshine schreef: Eng verhaal over het kopje onder gaan in het water, dat moet toch niet kunnen eigenlijk ? Lijkt mij vreselijk angstig om mee te maken.
Nou, inderdaad! Dat had toch veiliger gekund/gemoeten...
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Manuma »

Die hindernis is inderdaad best pittig. Manu moet ook echt op mij wachten tot ik de buis naar beneden heb geduwd voor hem en dan help ik hem erover terwijl ik zelf op de buis blijf. Manu heeft stalen zenuwen, maar de eerste keer dat hij deze deed vond hij het ook spannend. En dat zegt wel wat.
AfbeeldingIMG_5868.jpg by Dogsurvival eu, on Flickr

AfbeeldingIMG_5870.jpg by Dogsurvival eu, on Flickr
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik vond die gladde buizen maar niks, hond heeft geen houvast, volgens mij moet dat angstig zijn voor de hond :ugh:
Maar ja, wie ben ik? ik was er niet bij, ik zie het alleen op de foto's :wink: maar de honden kijken niet blij :oeps:

Leuke foto's Manuma :ok:
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Sulluna »

mosquito1980 schreef:Ik vond die gladde buizen maar niks, hond heeft geen houvast, volgens mij moet dat angstig zijn voor de hond :ugh:
Maar ja, wie ben ik? ik was er niet bij, ik zie het alleen op de foto's :wink: maar de honden kijken niet blij :oeps:

Leuke foto's Manuma :ok:
Klopt.. Ik schrik ook van de fotos die ik zie bij de buizen. Echt heel veel honden in paniek.

Ze hadden een inschattingsfout gemaakt. Je kon er niet staan em dat was niet de bedoeling. Heel Facebook stond vol met verhalen over honden die kopje onder waren gegaan. Ze hebben gezegd deze hindernis te veranderen.

Was echt niet veilig, Goldy is ook een hele goede zwemmer en echt niet snel bang.. Maar ze gleed van die gladde buis en raakte kopje onder ( en kwam dus naar boven maar daar was die buis) en toen was het paniek.. Ook een hap water naar binnen en ze raakte met mijn lijn in de knoop.. Knappe hond die dan niet bang raakt haha.. Goldy luostert áltijd echt altijd, maar nu toch echr niet.. Helemaal in paniek.

Maar goed.. Als we deze hindernis tegen komen sla ik hem over. Het is wel voor de lol en ga dit soort risico's nooit meer nemen.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door lucie »

leuk die cartoontekeningen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Hilde »

Eng zeg, van die hindernis :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Manuma schreef:Hoe was het met Winni gegaan? :D
Ik herkende je man niet zo snel, ik dacht: wat doet díe nou!? :LOL:

Manu was helemaal kapot na zaterdag, haha! Hij werd vaak herkend door zijn Instagram-volgers en ook een paar forummers. Hij was vreselijk braaf, ik ben supertrots op hem!
Euh Ja, man was helemaal blij om Manu te zien en die is iets minder van de nette benadering :schrik:

Winni ging wel goed, vond het erg leuk behalve de 1e hindernis met die buizen. Daarna wat moeite met water in gaan maar toen hebben man en vriendin van hond geruild zodat winni achter man aankon. En dat laatste stuk door water lopen heeft ze ontspannen gezwommen dus goed afgesloten. Maar het rennen en klimmen vindt ze geweldig haha.

Manu valt ook echt op, we hebben jouw start ook gezien en toen ging man al bijna stuiteren dat hij er was :LOL:
Caat*
Zeer actief
Berichten: 1987
Lid geworden op: 14 jun 2012 13:30
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door Caat* »

Het ging ook snel, bij het passeren dacht ik je te zien. Wij deden mee met de Prins warming up en liepen net van de tribune naar het het veld.
welshwitch schreef:Kan ik best geweest zijn Caat, alleen heb ik geen hoi gehoord... Wel jammer, zo loop je weer mensen mis.

Hierbij ook nog de cartoon van Tommy

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Animal Event

Ongelezen bericht door welshwitch »

Caat* schreef:Het ging ook snel, bij het passeren dacht ik je te zien. Wij deden mee met de Prins warming up en liepen net van de tribune naar het het veld.
welshwitch schreef:Kan ik best geweest zijn Caat, alleen heb ik geen hoi gehoord... Wel jammer, zo loop je weer mensen mis.

Hierbij ook nog de cartoon van Tommy

Afbeelding
Dan heb je mij inderdaad gezien, ik had net mijn startnummer gehaald.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”