Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook wat foto's en Habibi's dag

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi had haar dag niet helemaal vandaag. ze was een stuk minder alert en actief dan anders. Maar ach, ieder heeft zijn dag wel eens niet.
Bij het apporteren waren we te laat (Aanrijdinkje gehad onderweg, niet ernstig maar wel veel oponthoud :oeps: ) We mochten gelukkig nog meedoen. Maar zelf natuurlijk ook niet helemaal met het hoofd erbij, en Habib had niet bar veel zin. Zelfs niet toen ik de klikker erbij mocht gaan gebruiken, normaal wordt ze daar knap wakker van.
Misschien toch ook de stress van de spanning bij Adriaan en bij mij. In de loop van de dag werd ze wel iets actiever, en het past wel een beetje bij haar om heel erg te reageren op hoe wij ons voelen.

Na het apporteren konden wij even wat drinken. Lekker, want het was met vlagen ineens best warm.

Daarna het zweetwerk. We hadden geen idee hoe Habib dit zou vinden. Ze werkt op zich goed met haar neus, allerlei apporteerspelletje vindt ze geweldig. En met de neus laag ergens een klein stukje een spoortje volgen zie ik ze regelmatig doen.
Nouuuuu, bloed is niet goed aldus Habib. Geen interesse... Adriaan begon met Habibi, maar ze bleef mij in de gaten houden. (Normaal train ik met haar) Goed, dan eens kijken wat er gebeurt als ik het overneem. Iets meer, maar dat iets is dan ook alles mee gezegd. :roll: Ze vindt het leuk als wij de druppeltjes aanwijzen, dan wil ze best even kijken.
We doen aan geocachen, en dan zoekt ze wel actief mee. Als zij eerder iets gevonden heeft dan wij, mag ze het niet pakken Ze heeft geleerd om er dan zo dicht mogelijk bij te gaan zitten.
Absoluut niet de bedoeling bij zweetwerk natuurlijk, maar stiekum vond ik het briljant toen ze vol met haar achterwerk op een boomstronkje ging zitten waar wat bloed op uitgesmeerd was.... :mrgreen: :blont:
Eigenlijk was dat heel braaf...
Ach, duidelijk dat dit geen succes was.

Daarna zijn we nog even bij het fly-ball wezen kijken en meedoen. Daar was ze nog niet helemaal zo fanatiek als ze kan zijn, maar dit lag duidelijk meer in haar straatje... :cheer: Vooral het springen, dat deed ze een paar keer toen het nog niet echt de bedoeling was. Ach, daar had ze in ieder geval wel schik, en het balletje vangen is ook leuk. Ze snapt nog net dat ze zelf dat balletje kan bedienen, maar dat is ook wel veel gevraagd in een paar keer een paar minuten.

Daarna nog gebarbecued en met wat mensen gepraat her en der.
Opvallend relaxed sfeertje, ook tussen de honden. Ik hen erg weinig gesnauw en gedoe gezien, heerlijk!
Beetje jammer dat Habibi echt geen interesse heeft in spelen met andere honden, maar ach, dat kun je ze moeilijk verplichten.

We hebben ook wat foto's gemaakt, daar waar ik de naam van de hond weet zal ik hem erbij zetten. (Ik probeer het goed te schrijven...)

Apporteren, weet niet wie?
Afbeelding


Habib apporteert op zich netjes, maar een balletje of voorwerp dat nog "nat" is van een ander hond is nogal een no-go voor haar. Dus daarmee geoefend:
Afbeelding

Tsja...
Afbeelding

Uiteindelijk heeft ze alles wel vastgepakt. Dit speeltje was briljant, ze pakte het precies bij het "touwtje/lusje" dat eraan zat, daar zit een andere hond niet aan... :engel:
Afbeelding


Rosca kijkt waar Duende blijft
Afbeelding


Habibi focust op de bal
Afbeelding


Peer vond het geweldig!
Afbeelding

Afbeelding

Geen idee wat Kaiou hier precies doet. Uiteraard wel met zijn geliefde riem in zijn bek. :-)
Afbeelding

Muis had het iets te goed door, het balletje kun je ook gewoon zelf uit het bakje van het apparaat halen. Slimmerd :-) Maar ook op de juiste plek had hij/zij het door. Balletje = leuk!
Afbeelding

Elmo? De baas naast mij was belangrijker dan de bal. Maar te zien aan de gezichten ziet ieder daar de lol nog wel van!
Afbeelding

En uiteindelijk deed hij het toch!
Afbeelding

Coda en haar bal.
Afbeelding

Dieber had er lol in!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Wij hebben een leuke dag gehad, ik hoop dat nog vaker mee te maken! Leuk snuffelen aan van alles, gewoon eens uitproberen. Ik heb nog wel wat onderdelen gezien die ik graag eens zou proberen!



edit, ik las het net ergens anders, maar dat geldt hier ook: Als je liever niet in beeld wil: Gewoon even aangeven, dan haal ik de betreffende foto's weg.
Laatst gewijzigd door Habibi op 14 jun 2014 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
chrico
Zeer actief
Berichten: 22604
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:08
Locatie: IJmuiden

Re: Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door chrico »

Ach soms is het ook dat de baasje er maar van genoten hebben :engel:
Leuke fotos :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door Hutsje »

hele leuke foto's!
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk verslag!
Mila was wel gecharmeerd van Habibi, wat een lieverd is het :I:
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door Maeve »

Hele leuke foto's!
Dat hoofd van Coda :LOL: "mijnnnnn"
Gebruikersavatar
Elmo/maureen
Zeer actief
Berichten: 33971
Lid geworden op: 10 okt 2009 22:43
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1
Locatie: Gieten

Re: Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Oh ik vond habibi leuk, wat een scheetje :I:

En elmo :LOL: Ach dat ben ik wel gewend van hem :mrgreen:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Berichten: 4390
Lid geworden op: 03 jun 2006 23:45
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Locatie: Arnhem

Re: Ook wat foto's en Habibi's dag

Ongelezen bericht door kiki78 »

leuke foto's. Dieber had inderdaad veel lol bij flybal.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”