Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Catahoula's? 2011

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
-Gaby-
Zeer actief
Berichten: 6335
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Catahoula's? 2011

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb geen foto's gemaakt op de Doedag met mijn prutcameraatje, alleen wel van deze twee prachtige meiden! Ik dacht dat het Louisiana Catahoula Leopard Dog's waren, maar bij navraag bleken ze zwervers uit het buitenland. Desalniettemin herkende de bazin veel karaktereigenschappen die de Catahoula ook bezit. Ik zou haar onmiddellijk geloven als ze zei dat het echte Catahoula's waren, kijk zelf maar, ze zijn een maand of 8 geloof ik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond ze prachtig. :I:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb ze op de site zien staan van een stichting als pup. Ik vond ze toen prachtig, maar ze waren al weg toen ik ernaar informeerde. Misschien maar goed ook want het karakter van een catahoula is misschien wat heftig voor mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
-Gaby-
Zeer actief
Berichten: 6335
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Miezemuis schreef:Ik heb ze op de site zien staan van een stichting als pup. Ik vond ze toen prachtig, maar ze waren al weg toen ik ernaar informeerde. Misschien maar goed ook want het karakter van een catahoula is misschien wat heftig voor mij.
Kan me voorstellen dat je ze toen mooi vond, ze zijn ook echt prachtig! De kans dat het rasechte Catahoula's zijn is ontzettend klein, maar zoals de eigenaresse ze omschreef en zoals ik ze in kon schatten, leken ze er qua karakter behoorlijk op.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door sbientje »

wat een prachtige honden zeg. En merle heeft toch altijd wel iets bijzonders qua looks, vind ik. Ze zien er beide super uit ook nog!
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Die gevlekte (merle?) was echt leuk van lelijkheid als pup. Een heel klein hoofd en dan van die grote groene kijkers. Mooi opgedroogd dus. Die blonde was echt heeeeeel erg mooi.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kynos
Actief
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jul 2008 07:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Aantal honden: 4
Locatie: Meterik
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door kynos »

De merle lijkt me toch wel een Catahoula, beetje weinig stop maar dat hebben er meer. De blonde lijkt op één foto wel een kruising Staffordshire. Ik weet dat ze vorig jaar in Duitsland een nestje labrador x Catahoula gefokt hebben, die zullen nu ongeveer rond deze leeftijd zijn.. Weet je in welk land ze waren voordat deze mensen ze kregen?
Vind ik wel interessant..

Die vermeerderaar in Slowakaije, die ook Catahoula pups naar Animal Express verkoopt in België, kruist zijn Catahoulas ook met vanalles en nog wat..
Zal Steffi eens vragen of ze deze twee kent, die struint alles op internet af wat gerelateerd is tot de Catahoula. Komen deze mensen ook naar de Catahoula dag misschien?
Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door sbientje »

ze doen mij allebei qua kop een beetje denken aan een deense dog, maar dan in wat mildere variant zeg maar :D
Gebruikersavatar
kynos
Actief
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jul 2008 07:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Aantal honden: 4
Locatie: Meterik
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door kynos »

Ze hebben allebei zo'n gek vierkant geschoren plekje in de lies..waar is dat van of heb je dat niet gevraagd?
Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ze stonden bij stichting aai.
Ik zal een kijken waar de hondjes bij die stichting vandaan komen, ik meen Griekenland of Spanje...
Afbeelding
Gebruikersavatar
kynos
Actief
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jul 2008 07:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Aantal honden: 4
Locatie: Meterik
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door kynos »

Ja, als je wilt doen graag. Op een Deense dog lijken ze zeker niet, veel te weinig lip en veel te atletisch gebouwd..te kleine oren daarvoor op deze leeftijd en een dog heeft ook een behoorlijke stop.. :wink:
Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

De honden van stichting aai komen uit zuid europa (de twee honden zijn volgens mij zusjes)
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door sbientje »

kynos schreef:Ja, als je wilt doen graag. Op een Deense dog lijken ze zeker niet, veel te weinig lip en veel te atletisch gebouwd..te kleine oren daarvoor op deze leeftijd en een dog heeft ook een behoorlijke stop.. :wink:
ik bedoelde niet te zeggen dat ze precies op een dog lijken, want dat doen ze niet, maar iets in de kop doet me denken aan een deense dog :) ik weet niet precies wat het is..
Gebruikersavatar
kynos
Actief
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jul 2008 07:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Aantal honden: 4
Locatie: Meterik
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door kynos »

Ja dat kan, ik weet wat je bedoelt. Toen onze reu jong was hebben ook veel mensen gedacht dat het een dog was..
Ach maakt ook niks uit, mooi zijn ze in ieder geval zeker :I:
Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door sbientje »

kynos schreef:Ja dat kan, ik weet wat je bedoelt. Toen onze reu jong was hebben ook veel mensen gedacht dat het een dog was..
Ach maakt ook niks uit, mooi zijn ze in ieder geval zeker :I:
absoluut!
Gebruikersavatar
gyanty
Zeer actief
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 dec 2002 16:45
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door gyanty »

Mmhh behalve kleur zie ik veel verschil. Geen duidelijk stop, lange neus en weinig hanglip, oren die grappig hoog zijwaarts geplaatst zijn, maar goed ze zijn nog jong en dan vind ik het moeilijk...... Vooral de kleur maakt denk ik dat ze het uiterlijk meekrijgen, maar als je alleen de blonde had gezien, was het dan ook je gedachte geweest?
Afbeelding
Gebruikersavatar
-Gaby-
Zeer actief
Berichten: 6335
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

gyanty schreef:Mmhh behalve kleur zie ik veel verschil. Geen duidelijk stop, lange neus en weinig hanglip, oren die grappig hoog zijwaarts geplaatst zijn, maar goed ze zijn nog jong en dan vind ik het moeilijk...... Vooral de kleur maakt denk ik dat ze het uiterlijk meekrijgen, maar als je alleen de blonde had gezien, was het dan ook je gedachte geweest?
Hetzelfde. ;) Een Catahoula wordt natuurlijk voornamelijk gefokt op werkeigenschappen, uiterlijk is daaraan ondergeschikt. Dus qua stop, hanglippen en oren zit binnen het ras ook al veel variatie. Echte hanglippen zijn overigens niet de bedoeling. Maar het was me inderdaad wel opgevallen dat ze weinig stop hebben vergeleken met de meesten. Ik vond hun oren ook wat groot, maar ze zijn nog jong, dus ze moeten er nog ingroeien. En het karakter was treffend, het waren twee pittige dames.

De vierkante plekjes die ze hebben is van een laproscopische sterilisatie of castratie. En het zijn inderdaad twee zusjes, ik geloof uit Griekenland. Ik heb het gehad met ze over de Catahouladag, maar helaas kunnen ze niet!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Gebruikersavatar
Ellen.
Zeer actief
Berichten: 7699
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:32
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door Ellen. »

Grappig inderdaad.. want Leonie en ik waren bij de workshop fotografie toen deze 2 langskwamen.. Ik zei; Oh dat lijken wel Catahoula's, en zij dacht hetzelfde :lol1:
Gebruikersavatar
SannePP
Zeer actief
Berichten: 17532
Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Catahoula's?

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik heb het ook gevraagd, of het Catahoulas waren, maar ze kwamen uit Spanje dus ze wisten het eigenlijk niet precies... Mooie beesten!!!!
RIP Cena :roos:
    Gebruikersavatar
    Renske
    Zeer actief
    Berichten: 7173
    Lid geworden op: 06 mei 2002 13:25
    Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
    Aantal honden: 2
    Locatie: Leeuwarden

    Re: Catahoula's?

    Ongelezen bericht door Renske »

    De merle heb ik ook zien lopen en dacht dat het een Catahoula was! Eigenlijk zou voor deze honden de DNA-test erg leuk zijn, mits de Catahoula tussen de mogelijke rassen staat.
    Gebruikersavatar
    -Gaby-
    Zeer actief
    Berichten: 6335
    Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
    Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
    Aantal honden: 2
    Locatie: Groningen

    Re: Catahoula's?

    Ongelezen bericht door -Gaby- »

    Inge O schreef:ik vind ze, behalve dan hun atletische uiterlijk, niet zo erg lijken en pittige karakters, haha, die vind je ook buiten de catahoula's hoor :mrgreen: .

    ze zijn wel mooi :I: .
    Dat weet ik wel, maar ik heb nog een uur met de eigenaresse staan praten en zij herkende heel veel van het gedrag wat je ook bij Catahoula's ziet. Ik besef me natuurlijk best dat de kans héél klein is. ;) Ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeien in elk geval. Die atletische lichamen vind ik echt zo ontzettend mooi! :I:
    Afbeelding
    Foto gemaakt door Judith & Olly
    Noeska
    Actief
    Berichten: 223
    Lid geworden op: 12 mar 2011 20:02
    Mijn ras(sen): Golden retriever
    Chihuahua
    Aantal honden: 4
    Locatie: Utrecht

    Re: Catahoula's?

    Ongelezen bericht door Noeska »

    Mooie honden hoor! Ook leuke foto's :D
    Gebruikersavatar
    kynos
    Actief
    Berichten: 109
    Lid geworden op: 02 jul 2008 07:44
    Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
    Aantal honden: 4
    Locatie: Meterik
    Contacteer:

    Re: Catahoula's?

    Ongelezen bericht door kynos »

    Hey..Iemand die link gezien voor de hondenshow in Bemmel op 16 oktober.. Ik ga inschrijven..eindelijk een show in NL waar we met onze honden mee mogen doen..Kei leuk!

    viewtopic.php?f=57&t=224162
    Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
    moira7765
    Actief
    Berichten: 153
    Lid geworden op: 12 nov 2014 10:05

    Re: Catahoula's? 2011

    Ongelezen bericht door moira7765 »

    Een niet echt recentelijk bericht, effin

    Vind beide er qua uiterlijk veel op lijken.Vooral de brindle is sprekend, hoewel ik niet zo goed weet wat ik met z'n hoofd vind( vind het juist veel meer stop hebben als de gemiddelde Catahoula, zeker omdat het teefjes zijn. dan vind ik het hoofd van de blonde weer wat meer typischer). Ik zou het in ieder geval zonder twijfel aannemen.
    Hoewel ik de geel/wit variant nog niet ben" tegen gekomen" .

    Ik ben zelf ook helemaal weg van Catahoula's.Het is helemaal 'mijn hond' vrolijk, energiek,ondeugend, erg nieuwsgierig, brutaal, heel intelligent, een vrijdoos Heb zelfs sinds een paar maanden een Catahoula x pup van ruim 4maanden

    Als jullie een meeting doen zou ik graag van de partij willen zijn
    Gebruikersavatar
    meetjewrc
    Zeer actief
    Berichten: 636
    Lid geworden op: 14 okt 2014 20:00
    Mijn ras(sen): Am staff
    Pitbull
    Fila brasileiro
    Aantal honden: 0
    Contacteer:

    Re: Catahoula's? 2011

    Ongelezen bericht door meetjewrc »

    wat een prachtige honden! vooral de blonde
    Gebruikersavatar
    -Gaby-
    Zeer actief
    Berichten: 6335
    Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
    Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
    Aantal honden: 2
    Locatie: Groningen

    Re: Catahoula's? 2011

    Ongelezen bericht door -Gaby- »

    moira7765 schreef:Een niet echt recentelijk bericht, effin

    Vind beide er qua uiterlijk veel op lijken.Vooral de brindle is sprekend, hoewel ik niet zo goed weet wat ik met z'n hoofd vind( vind het juist veel meer stop hebben als de gemiddelde Catahoula, zeker omdat het teefjes zijn. dan vind ik het hoofd van de blonde weer wat meer typischer). Ik zou het in ieder geval zonder twijfel aannemen.
    Hoewel ik de geel/wit variant nog niet ben" tegen gekomen" .

    Ik ben zelf ook helemaal weg van Catahoula's.Het is helemaal 'mijn hond' vrolijk, energiek,ondeugend, erg nieuwsgierig, brutaal, heel intelligent, een vrijdoos Heb zelfs sinds een paar maanden een Catahoula x pup van ruim 4maanden

    Als jullie een meeting doen zou ik graag van de partij willen zijn
    Ze hebben minder stop dan de gemiddelde Catahoula juist. ;) Ben benieuwd hoe ze zijn uitgegroeid, ik ben ze nooit meer tegen gekomen helaas.

    Over het karakter van een pup van 4 maanden is nog niet veel te zeggen en een Catahoula is een pittig ras. Mogelijk kijk je er over een poosje wel anders tegenaan. ;)

    Voorheen heb ik een paar keer de Catahouladagen georganiseerd, maar de laatste jaren niet meer. Misschien is het wel weer een idee voor de toekomst!
    Afbeelding
    Foto gemaakt door Judith & Olly
    Gesloten

    Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”