Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke lijn en vooral: waar ;-)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb inmiddels een paar workshops Mantrailen achter de rug en die smaken naar meer.
Inmiddels blijkt de lijn die ik in gebruik heb niet (meer) te voldoen en dus ... de jacht naar mijn kerstkado is geopend.

Ik zoek een biothane lijn die stroef is, dus een profiel heeft. Liefst felle kleur. Lijn moet geschikt zijn voor een sheltie (ca 10 kg) EN een collie (ca 25 kg) de collie trekt wel maar niet als een bezetene. Ik wil liever niet 2 lijnen kopen. Ik dacht aan een breedte van ca 16 mm.. dat zou (zo merkte ik vandaag weer) voor beide honden volstaan.

Alternatief: nylon lijn met ingeweven rubber. Ik ben er wat bang voor dat dat snel vies wordt en water opneemt en dus zwaarder wordt. Dat "snel vies" vind ik an sich niet erg, maar als het dus viezighied vasthoudt en zwaarder wordt vind ik dat niet helemaal tof. Deze zijn volgens mij ook breder dan biothane?

Gewone biothane lijkt mij te "glad"; ik mis dan wat grip. Kan ik weer oplossen met een handschoen en dat kan sowieso in de herfst / winter fijn zijn.

Wat raden jullie aan? En, niet onbelangrijk, waar haal ik het? ;-) Ik heb 1 antislip biothane gevonden.. maar die is bruin. Prachtige schutkleur maar valt dus niet op voor anderen dat er iets aan de hand is. Kan ik oplossen door zelf een hesje aan te hebben ;-) WAar koop ik een fel hesje met eigen text "speurder in opleiding" ofzo? ;-) dan val ik in ieder geval op en zouden anderen moeten opmerken dat ik niet gewoon maar wat rondloop in het bos maar ergens mee bezig ben.

Suzanne
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik heb 2 biothane lijnen met profiel hier vandaan : http://biothane.de/
Je moet dan de soort "biothane beta" hebben, en ze hebben daar veel soorten kleuren, diktes en lengtes en ik kon toen ook het type handvat etc. kiezen.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

runninggirl schreef:Ik heb 2 biothane lijnen met profiel hier vandaan : http://biothane.de/
Je moet dan de soort "biothane beta" hebben, en ze hebben daar veel soorten kleuren, diktes en lengtes en ik kon toen ook het type handvat etc. kiezen.
Kijk, dat is denk ik meer wat ik bedoel ;-)
Als iemand weet waar ik dat in NL kan bestellen graag; ik kom er doorgaans uit als ik uit Dtslnd iets wil maar mijn voorkeur heeft het niet.

Suzanne
Gebruikersavatar
joyce83
Zeer actief
Berichten: 1386
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:57
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Vlodrop, Limburg

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door joyce83 »

Heeft biothaan.nl niet ook de beta?

Zelf heb ik met mantrailen de standaard biothaan. Maar met paardrijhandschoenen schuift het niet door de handen. Dan heb ik wel 2 honden van 25 kg welke echt hard trekken op sommige momenten. Heb tot nu toe de handschoenen niet vaak aan gehad omdat ik ze vergat maar als ik ze aan had was het wel een groot verschil.

Hesjes kun je laten drukken. Bijv bij https://www.yargas-kiek.nl/winkel/ ze heeft het niet op de site staan maar als je haar een bericht stuurt kan ze denk ik wel helpen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

joyce83 schreef:Heeft biothaan.nl niet ook de beta?

Zelf heb ik met mantrailen de standaard biothaan. Maar met paardrijhandschoenen schuift het niet door de handen. Dan heb ik wel 2 honden van 25 kg welke echt hard trekken op sommige momenten. Heb tot nu toe de handschoenen niet vaak aan gehad omdat ik ze vergat maar als ik ze aan had was het wel een groot verschil.

Hesjes kun je laten drukken. Bijv bij https://www.yargas-kiek.nl/winkel/ ze heeft het niet op de site staan maar als je haar een bericht stuurt kan ze denk ik wel helpen.
Ja, dat hebben ze, maar.... alleen bruin en zwart ;-)
De handschoenen lijken fijn maar je verliest dan toch ook "gevoel" op wat de honden met de lijn doet, of hij net ff wat meer aanzet of niet?

*edit: ik bedoelde een hesje voor mij, niet voor de hond ;-)


Suzanne
Gebruikersavatar
joyce83
Zeer actief
Berichten: 1386
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:57
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Vlodrop, Limburg

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door joyce83 »

De handschoenen die ik heb zijn relatief dun en ik voel gewoon alles wat ik moet voelen. Is ook maar net wat je zelf prettig vind.

Heb nog even gezocht op de lijn maar kan ook niks vinden.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vond na veel vijven en zessen dit :
https://www.honden-lijnen.nl/biothane-13-mm/

Die zijn (althans de meeste) wat ruw, dus niet glad. Dat zou dus net iets meer grip op moeten leveren?

Suzanne
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Welke lijn en vooral: waar ;-)

Ongelezen bericht door Barkley »

ik gebruik handschoenen. Grippsss heten ze maar ik kan ze zo snel even niet vinden. Heel dun met een laagje rubber op de vingers en handpalm. Ik krijg anders echt heel snel last van mijn handen
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”