Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar bij die ene graspol..

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door samantha! »

Moet je gaan zitten :mrgreen:
Een stukje dirigeertraining van Fudge.
Het is nog niet perfect maar hij is op de goede weg, knappe Fudge.
(dit is een dirigeeroefening, daar ligt dus niets, daar staat niemand, het is gewoon een bepaald punt dat ik kies (vanaf waar ik sta) waar ik wil dat hij gaat zitten en ik ga hem daarheen dirigeren, als hij daar zit ga ik hem verder dirigeren naar een plek waar wel wat ligt).
Eind van het filmpje zit hij dus op de juiste plek, en ja.. ik ben een pietje precies, hij moest echt nog een meter naar achteren in die laatste seconden :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=BbScJYV ... e=youtu.be


Het volledige filmpje (dus inclusief het doorsturen naar het apport waarvan hij ook niet weet waar het ligt) staat hier, helaas is het niet zo duidelijk te zien vanaf het moment dat hij op de aangewezen plek zit.
https://www.youtube.com/watch?v=kycu3ibQMDk&t=2s
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door ranetje »

samantha! schreef:Moet je gaan zitten :mrgreen:
Een stukje dirigeertraining van Fudge.
Het is nog niet perfect maar hij is op de goede weg, knappe Fudge.
(dit is een dirigeeroefening, daar ligt dus niets, daar staat niemand, het is gewoon een bepaald punt dat ik kies (vanaf waar ik sta) waar ik wil dat hij gaat zitten en ik ga hem daarheen dirigeren, als hij daar zit ga ik hem verder dirigeren naar een plek waar wel wat ligt).
Eind van het filmpje zit hij dus op de juiste plek, en ja.. ik ben een pietje precies, hij moest echt nog een meter naar achteren in die laatste seconden :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=BbScJYV ... e=youtu.be


Het volledige filmpje (dus inclusief het doorsturen naar het apport waarvan hij ook niet weet waar het ligt) staat hier, helaas is het niet zo duidelijk te zien vanaf het moment dat hij op de aangewezen plek zit.
https://www.youtube.com/watch?v=kycu3ibQMDk&t=2s
:ok:
Die ga ik morgen nog eens bekijken :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wauw...
Ik vind dit altijd zo knap.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door mito »

Knap :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door Lunatic »

Waarom fluit je zovaak? Vooral in het begin als hij nog lang niet op de juiste plek is?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door samantha! »

Lunatic schreef:Waarom fluit je zovaak? Vooral in het begin als hij nog lang niet op de juiste plek is?
Omdat het een trainining is, met een onervaren hond die het allemaal nog moet leren, ook het stoppen op de fluit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door samantha! »

Dank jullie wel Gimmick en Mito :)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door Lunatic »

samantha! schreef:
Lunatic schreef:Waarom fluit je zovaak? Vooral in het begin als hij nog lang niet op de juiste plek is?
Omdat het een trainining is, met een onervaren hond die het allemaal nog moet leren, ook het stoppen op de fluit.
Uh oke, dat zou ik dan apart van elkaar trainen eerlijk gezegd. "Dood fluiten" kan vervelende gevolgen hebben, of een hond stopt elke 3 meter omdat hij weet dat er toch gefloten gaat worden, of je hond stopt elke tig meter om "steun" te vragen. Beide wil je niet.

Ik vroeg het vooral omdat je dit zovaak ziet bij de A proef, hond moet in lijn van A naar B gestuurd worden, maar er word 20 keer gefloten :scratch: ik heb daar nooit wat van gesnapt :19:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door sbientje »

Lunatic, hoe gaat dat dan op wedstrijden waar jij je honden uitbrengt? Volgens mij wordt er op proeven allen gefloten als de hond tever van zijn lijn afgaat?
Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door samantha! »

Lunatic schreef:
samantha! schreef:
Lunatic schreef:Waarom fluit je zovaak? Vooral in het begin als hij nog lang niet op de juiste plek is?
Omdat het een trainining is, met een onervaren hond die het allemaal nog moet leren, ook het stoppen op de fluit.
Uh oke, dat zou ik dan apart van elkaar trainen eerlijk gezegd. "Dood fluiten" kan vervelende gevolgen hebben, of een hond stopt elke 3 meter omdat hij weet dat er toch gefloten gaat worden, of je hond stopt elke tig meter om "steun" te vragen. Beide wil je niet.

Ik vroeg het vooral omdat je dit zovaak ziet bij de A proef, hond moet in lijn van A naar B gestuurd worden, maar er word 20 keer gefloten :scratch: ik heb daar nooit wat van gesnapt :19:
Het kan dat jij dat apart zou trainen maar jij loopt helemaal geen wedstrijden toch?
Ik ben daar specifiek voor aan het trainen, op "mijn" manier, en mijn honden (Jack en Jones dan) hebben inmiddels denk ik wel ruimschoots bewezen dat het voor hen (en dus mij) prima werkt
En nee.. mijn honden vragen nooit, kijken niet om en stoppen niet ongevraagd, dan hadden ze niet bereikt wat ze nu hebben bereikt :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door Lunatic »

sbientje schreef:Lunatic, hoe gaat dat dan op wedstrijden waar jij je honden uitbrengt? Volgens mij wordt er op proeven allen gefloten als de hond tever van zijn lijn afgaat?
Wedstrijd of training, als je je hond in een lijn stuurt, gaat hij door totdat jij zegt dat hij wat anders moet doen, dus als ik hem 200 meter vooruit stuur dan ga ik niet na 10 meter al fluiten, dat is namelijk nergens voor nodig. Maar hier leren ze vanaf dag 1 al lijnen lopen, andere manier van trainen dus.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door Lunatic »

samantha! schreef:
Lunatic schreef:
samantha! schreef:
Lunatic schreef:Waarom fluit je zovaak? Vooral in het begin als hij nog lang niet op de juiste plek is?
Omdat het een trainining is, met een onervaren hond die het allemaal nog moet leren, ook het stoppen op de fluit.
Uh oke, dat zou ik dan apart van elkaar trainen eerlijk gezegd. "Dood fluiten" kan vervelende gevolgen hebben, of een hond stopt elke 3 meter omdat hij weet dat er toch gefloten gaat worden, of je hond stopt elke tig meter om "steun" te vragen. Beide wil je niet.

Ik vroeg het vooral omdat je dit zovaak ziet bij de A proef, hond moet in lijn van A naar B gestuurd worden, maar er word 20 keer gefloten :scratch: ik heb daar nooit wat van gesnapt :19:
Het kan dat jij dat apart zou trainen maar jij loopt helemaal geen wedstrijden toch?
Ik ben daar specifiek voor aan het trainen, op "mijn" manier, en mijn honden (Jack en Jones dan) hebben inmiddels denk ik wel ruimschoots bewezen dat het voor hen (en dus mij) prima werkt
En nee.. mijn honden vragen nooit, kijken niet om en stoppen niet ongevraagd, dan hadden ze niet bereikt wat ze nu hebben bereikt :wink:
Was gewoon een vraag, ik zeg nergens dat je honden het niet goed doen volgens mij!
En nee, door omstandigheden loop ik geen wedstrijden meer.......
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier lopen ze ook vanaf dag 1 lijnen :wink: (behalve Fudge dan, die is later ingestroomd).
En mijn honden gaan net zo goed door totdat ik ze zeg dat ze wat anders mogen doen hoor, dat hebben ze inmiddels vaak genoeg laten zien ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door ranetje »

Toch heeft Lunatic wel een punt :ok:
De manier waarop Samantha het doet met haar honden levert geen probleem op.
Dat is de manier waarop zij met haar honden werkt en omdat ze goed weet wat ze doet en haar honden uitstekend kan "lezen" kan dat.

Maar het kan wel een probleem opleveren bij sommige honden.
Het is niet iets dat je "zomaar" op een andere hond kan overzetten/toepassen.
Als ik het op die manier zou doen bij mijn hond blijft ze na 3 keer fluiten zitten en verzet geen stap meer.
Ik zou het dus op een andere manier moeten intrainen.
En heel misschien, na een paar jaar zou ik dat met mijn hond kunnen doen.
Of misschien wel nooit :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Daar bij die ene graspol..

Ongelezen bericht door Lothian »

Oh wat jammer, ik kan de filmpjes niet zien. Ik ben wel benieuwd :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”