Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alweer een vraag over doggydance

Moderator: moderatorteam

CodeyCartouche
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 jun 2006 21:16

Alweer een vraag over doggydance

Ongelezen bericht door CodeyCartouche »

Ik wil echt supergraag gaan doggydancen!!

Mijn hond zou het wel kunnen, hij kent echt heel veel trucjes en leert ze snel aan. maar een probleempje, drent-eigenaren kennen het wel. Drentse Patrijshonden zijn heel snel nerveus. Het probleem: als ik ooit eens een wedstrijdje ofzo wil doen ga ik flink voor gek staan :N:

Cartouche is snel afgeleid, dus ik kan zoveel vragen als ik maar wil , hij sjeest gewoon de hele ruimte af als het moet. Wat nu?? Gewoon thuis blijven oefenen zonder ooit een wedstrijdje ofzo te doen? Of kan ik het afleren? Ik mag niet op hondenschool, echt jammer.Maar weten jullie iets?


bedankt!! Groetjes Michelle
Afbeelding
Gebruikersavatar
cindy1986
Zeer actief
Berichten: 1229
Lid geworden op: 08 jun 2002 10:06
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik zou eerst beginnen met aandachtsoefeningen. Ga in de gang staan ofzo (ergens waar het voor de hond absoluut niet interessant is) en zeg z'n naam. Als hij naar je kijkt, reageer je heel enthousiast en beloon je hem. Je kunt ook beginnen eerst met koekjes zijn aandacht te trekken. Dit oefen je elke dag een paar keer (niet meer dan 5 minuten per keer) en als hij een en al aandacht voor je heeft in de gang (als je dus zijn naam zegt, ik verbind er zelf altijd het commando 'kijken' aan), verplaats je naar een andere ruimte. Hier is iets meer afleiding dan in de gang, zodat het moeilijker wordt voor je hond. Dit herhaal je steeds, totdat je in een drukke omgeving zijn aandacht hebt en kan vasthouden. Als je wedstrijden wilt gaan doen, zou je hem het beste een paar keer gewoon mee kunnen nemen, dus nog niet mee gaan doen. Zo kan hij alvast wennen aan de drukte daar. Ook daar doe je de aandachtsoefeningen en als dat goed gaat, kun je het er eens op wagen :ok:
Begin ook elke keer dat je dooggydance gaat trainen, met aandachtsoefeningen, dit helpt echt :ok:
Afbeelding
CodeyCartouche
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 jun 2006 21:16

Ongelezen bericht door CodeyCartouche »

Super bedankt :cheer:


Ik ga zometeengelijk oefenen :P Ik oefen trouwens nu vanachter, en hij is het al wat gewend :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”