Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn frisbee kampioen...

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Bruce-Roxy
Zeer actief
Berichten: 1369
Lid geworden op: 17 dec 2012 21:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-holland

Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Roxy dus! :D

Gister is ze samen met mijn vriend 1e geworden in de freestyle starters klasse. Dit was hun eerste wedstrijd binnen het usddn format, ze moeten nu dus meteen een klasse hoger!

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag was dag 2 van de wedstrijd, en hebben ze meegedaan aan Distance only. Hier zijn ze van de 21, 7e geworden, super prestatie dus!

Ik ben onwijs trots op ze! :E:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door Inge »

Wow, goed gedaan! Numa is trots op zijn zus!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Bruce-Roxy
Zeer actief
Berichten: 1369
Lid geworden op: 17 dec 2012 21:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-holland

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Thanks Inge, hopelijk hebben jullie gister een goede oefendag gehad?!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bruce-Roxy schreef:Thanks Inge, hopelijk hebben jullie gister een goede oefendag gehad?!
Ja was top! Staan paar foto's in de fotohoek
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gefeliciteerd! En die sprong, fantastisch! :D
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd, dat is een mooi debuut!
Ik vraag me af als ik dit soort spectaculaire foto's zie van honden die soms metershoog door de lucht lijken te vliegen, of het landen dat ze erna doen niet heel belastend is voor hun gewrichten?
Gebruikersavatar
Bruce-Roxy
Zeer actief
Berichten: 1369
Lid geworden op: 17 dec 2012 21:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-holland

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Het lijkt op deze foto enorm hoog maar komt mede door de hoek van de foto en mn vriend bukt natuurlijk dus hoger dan 2 meter komt ze niet hoor. We trainen hier goed en zorgvuldig op en 9 van de 10 x landt Rox prachtig. Er zijn honden die hoger springen of inderdaad "lelijk" landen. Maar het gaat zelden echt mis hoor. Het blijft absoluut een risico dus ook niet iets om zonder goede training te doen!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vraag me af wat de gevolgen op langere termijn zouden kunnen zijn. Dus eigenlijk of honden die aan frisbeesport doen op hoge leeftijd geen gewrichtsklachten oplopen.
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Gefeliciteerd, super zeg zo'n debuut :E:

Bruce-Roxy schreef:Het lijkt op deze foto enorm hoog maar komt mede door de hoek van de foto en mn vriend bukt natuurlijk dus hoger dan 2 meter komt ze niet hoor. We trainen hier goed en zorgvuldig op en 9 van de 10 x landt Rox prachtig. Er zijn honden die hoger springen of inderdaad "lelijk" landen. Maar het gaat zelden echt mis hoor. Het blijft absoluut een risico dus ook niet iets om zonder goede training te doen!

Voordat dat laatste, goede training is echt heel belangrijk.

Hoeveel mensen niet gewoon een frisbee kopen en maar wat doen :schrik:

Ik heb een cursus frisbee gedaan met Kyra, of ja, meer zonder haar omdat het puur gericht was op leren goed te gooien zodat het ook veilig gebeurd. Nooit geweten dat het zo lastig is haha, maar ik heb ook niet zo'n gooitalent :oeps:

Daarom ben ik ook niet verder gegaan met haar, ondanks dat Kyra het echt fantastisch vind. Haar moet je eerder afremmen als stimuleren, dat in combinatie met mijn gebrek aan talent is het levensgevaarlijk. Kyra gaat gewoon voor alles, ook als ik verkeerd gegooid heb. Ze springt en vangt áltijd alles, alleen komt ze dan zo vaak zo rot neer dat het gewoon niet goed kan zijn.
Ze zal nooit denken van, oei dat haal ik niet laat maar gaan. Ook als dat betekend dat ze op haar rug terecht komt :piew:

Blijf het jammer vinden, want Kyra heeft wel talent, alleen ik niet.
Maar heb je aanleg om zelf gewoon goed te gooien dan is het echt een leuke sport. Natuurlijk zal het een belasting zijn, maar dat is agility natuurlijk ook. Met goede training, opwarmen en uitlopen en niet te lang trainen kom je volgens mij al een heel eind.
Gebruikersavatar
Bruce-Roxy
Zeer actief
Berichten: 1369
Lid geworden op: 17 dec 2012 21:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-holland

Re: Mijn frisbee kampioen...

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

LongFields schreef:Ik vraag me af wat de gevolgen op langere termijn zouden kunnen zijn. Dus eigenlijk of honden die aan frisbeesport doen op hoge leeftijd geen gewrichtsklachten oplopen.
Eerlijk; Geen idee. Althans, natuurlijk weet ik dat het risico hoger ligt dan bij een hond die bijvoorbeeld G&G doet o.i.d. Maar persoonlijk ken ik geen honden die door de frisbee sport op latere leeftijd last van hun gewrichten hebben gekregen. Maar deze zullen er zeker zijn, maar ik denk dat dat in iedere (honden)sport wel zo is.
Veronique & Kyra schreef:

Voordat dat laatste, goede training is echt heel belangrijk. Absoluut!

Hoeveel mensen niet gewoon een frisbee kopen en maar wat doen :schrik:

Ik heb een cursus frisbee gedaan met Kyra, of ja, meer zonder haar omdat het puur gericht was op leren goed te gooien zodat het ook veilig gebeurd. Nooit geweten dat het zo lastig is haha, maar ik heb ook niet zo'n gooitalent :oeps: Klopt inderdaad, wat je op trainingen vooral doet is zelf de worpen leren beheersen! Mijn gooitalent is ook niet denderen hoor, haha. Ikzelf doe dan ook alleen Distance omdat ik gewoon al die worpen niet (goed) beheers. (maar doe momenteel even niets :F: )

Daarom ben ik ook niet verder gegaan met haar, ondanks dat Kyra het echt fantastisch vind. Haar moet je eerder afremmen als stimuleren, dat in combinatie met mijn gebrek aan talent is het levensgevaarlijk. Kyra gaat gewoon voor alles, ook als ik verkeerd gegooid heb. Ze springt en vangt áltijd alles, alleen komt ze dan zo vaak zo rot neer dat het gewoon niet goed kan zijn.
Ze zal nooit denken van, oei dat haal ik niet laat maar gaan. Ook als dat betekend dat ze op haar rug terecht komt :piew: Dit heeft bij Rox ook heel veel moeite gekost. Rox had een enorme overdrive, en nog steeds wel alleen heeft ze geleerd te wachten op de frisbee. Rox heeft ook wel eens sprongen gemaakt waarbij ik blij was dat het goed afliep. Het is inderdaad erg moeilijk als je hond het super vindt, en graag wil, maar jij het zelf gewoon niet red. Daarom ben ik gestopt gelukkig kon vriendlief het overnemen, en dat pakt nog verdomd goed uit ook!

Blijf het jammer vinden, want Kyra heeft wel talent, alleen ik niet.
Maar heb je aanleg om zelf gewoon goed te gooien dan is het echt een leuke sport. Natuurlijk zal het een belasting zijn, maar dat is agility natuurlijk ook. Met goede training, opwarmen en uitlopen en niet te lang trainen kom je volgens mij al een heel eind. Onze trainer wordt inderdaad woest als je geen goede warming up en/of cooling down doet. Daarnaast hebben wij een paar masage technieken geleerd van hem die we zowel voor, als na de wedstrijd MOETEN toepassen. Ik zeg natuurlijk niet dat dit blessures voorkomt, maar dit is zeker belangrijk om te doen!

En bedankt natuurlijk! :mrgreen:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”