Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand tips?

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Bruce-Roxy
Zeer actief
Berichten: 1369
Lid geworden op: 17 dec 2012 21:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-holland

Iemand tips?

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Oke, nu dus sinds 10 weken doe ik fribee met Rox. Ze vind het prachtig, en vangt alles (nouja, zo goed als natuurlijk, haha)

Dogdance gaat prima, ze leert snel, en vind het prachtig om te doen.

Dan komt het puntje frisbee. Rox lijkt wel helemaal blind te worden als ze frisbees ziet. Ze gaat trekken als een idioot, en als ze aan de beurt is kan ze bijna niet wachten en springt ze soms tegen me op om de frisbee te pakken. Dit gaat wel al wat beter en ze blijft nu al vaak zitten totdat ik daadwerkelijk gooi.

Nou is het probleem; Als Rox een frisbee heeft gaat ze erop kauwen, hij moet tussen haar kiezen en er moet even flink op gekauwd worden. Bij de freestyle valt het mee, want daar heb ik nog 4 frisbees, dus komt ze vaak redelijk snel terug, maar vooral bij de distance vangt ze die frisbee om er even lekker op te gaan kauwen aan het eind van het veld. als 1 van de instructeurs dan op haar af loopt komt ze wel terug. Als ze eenmaal terug is geeft ze de frisbee ook niet geheel vrijwillig af. Soms moet ik haar zelfs aan haar halsband omhoog trekken en nog een harde LOS om de frisbee los te krijgen. Als ze de frisbee los heeft hebben we haar nu gelukkig wel zo ver dat ze hem niet weer terug hapt totdat ze weer "mag"...
Iemand tips?

Even ter aanvulling; verder laat ze alles prima los. Maakt niet uit wat het is, los is ook daadwerkelijk los. Alleen bij de frisbee dus niet. :oohja:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Gebruikersavatar
Freya
Actief
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 jul 2013 07:47
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
Aantal honden: 1
Locatie: Ospel (limburg)

Re: Iemand tips?

Ongelezen bericht door Freya »

Heb ik ook! Ik was zondag op het strand en meneer had enkel en alleen maar oog voor de frisbee.. zonde!
Ook mijn hond wil er eerst op kauwen en geeft hem niet zomaar af.. ik ruil altijd met een ander speeltje, eerst commando 'los' en daarna pas het andere speeltje/frisbee gooien anders heeft hij er twee in zijn bek!
Geen idee waarom de frisbee zoveel meer interessanter is... misschien omdat ze zich niet in een rechte lijn verplaatsen in de lucht en daarom meer op wild lijken?
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”