Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jullie ervaring met dogdance en waar?

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:02
Mijn ras(sen): Malle thezer

jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Hallo allemaal,

Ik heb zelf mn hond vele trucjes geleerd en dacht wat kan ik daar nou nog verder mee? Toen dacht ik aan dogdance. Zijn er eisen voor zon cursus? Leer je vooral trucjes tijdens de les of ook echt die samenwerking met muziek? Lijkt me ook super tof om bijvoorbeeld is demonstraties met andere te geven in een bejaardentehuis oid. En waar in regio utrecht of almere kun je zon cursus volgen? ik train ook behendigheid in nieuwegein maar daar word dit helaas niet aangeboden.
Gebruikersavatar
AnneBP
Zeer actief
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:28
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door AnneBP »

Brigitte van Gestel geeft enkele keren per jaar een cursus van een week, die is erg leuk en leerzaam heb ik gehoord (zelf niet gedaan).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Belle
Zeer actief
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 aug 2003 12:12
Aantal honden: 3
Locatie: Nijmegen

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door Belle »

brigitte van gestel geeft ook gewoon wekelijkse lessen, volgens mij in lelystad.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Gebruikersavatar
Yvet
Zeer actief
Berichten: 979
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:41
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1
Locatie: Lelystad

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik ga liever in Millingen aan de Rijn of in Kerkwijk bij Agility For Fun dan bij Brigitte van Gestel

a. Ik vind haar te duur 140 euro per 10 lessen
b. Ik vind haar slordig met mailtjes terugsturen.


En bij andere hondenschool kan ik 2 cursussen volgen bij Brigitte helemaal niet.

En bij de Agilty For Fun van eind maart t/m september 2012 lessen gevolgd tot de school afgebrand was. En nu gaan ze in Millingen aan de Rijn weer beginnnen. Alleen zij vinden voor mij dat te duur wordt om bij hun weer te gaan lessen.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201


Afbeelding
moonsparkle
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:02
Mijn ras(sen): Malle thezer

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Je zou toch zeggen dat er genoeg animo voor zou zijn om er cursussen in te geven. Ik heb wel eens n dogdance wedstrijd gezien. Zou je daar dan ook zonder cursus aan mee mogen doen?
Gebruikersavatar
Yvet
Zeer actief
Berichten: 979
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:41
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1
Locatie: Lelystad

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door Yvet »

Wat je kan wel doen en dat doe ik zelf ook gedaan en dat is met een kerstwedstrijd deze is zonder startlicentie dan mag iedereen meedoen. Familie/vrienden kunnen ook heb je zelf nog nooit gedanst.
Je kan dan meedoen in de Fun/voer klasse deze is voor mensen / honden die nog gedanst hebben. Ook voor de mensen waarvan hun hond niet zonder voertje kan dansen.
Je wordt beoordeeld door 2 juryleden en na afloop krijgt iedereen een aandenken en een juryrapport en de beste deelnemers krijgen ook nog een rozet en een beker.

Alleen de muziekkeuze is en hoe raad je het moet met thema kerst of feest mee te maken. Maar alleen je moet alleen al te moeilijk maken voor jezelf.

Voordeel met de kerstwedstrijd of andere wedstrijden met een thema dat je voor jezelf dat je dan bekijken of met doggydance door wilt gaan of gelijk ermee stopt. Ik denk zo al heb je geen prijs gewonnen maar je hebt een eigen overwinning behaald van je hebt de hele routine volgehouden.
En je bent gaan dansen en dan wel of geen plankenkoorts toch maar weer gedaan.

En de locatie zal in Millingen aan de Rijn of anders in Kerkwijk
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201


Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanne!!
Zeer actief
Berichten: 12583
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:55
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik heb op les gezeten bij brigitte van gestel in kerkwijk.
En ja het is duur maar daar krijg je ook zeker wat voor terug.
Als er iemand hoog in de dogdance loopt is zij het wel.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Gebruikersavatar
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Berichten: 1880
Lid geworden op: 18 sep 2009 12:59
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik doe vooral workshops bij Brigitte vanwege de reisafstand. En ze geeft echt superfijn les. Gelukkig heb ik nu mijn rijbewijs waardoor ik wat meer mogelijkheden heb, maar Kerkwijk (waar ze ook lesgeeft) is voor mij nog net te ver weg. Hoop in de toekomst wel een lessenblok van 10 te kunnen gaan volgen specifiek voor wat dogdance dingen.

Gelukkig geeft Sam Turner (geeft ook heel erg fijn en goed les!) les in Maarn en daar doen we nu de Funclass, is niet specifiek dogdance, maar ik vind het gewoon leuk om Prana heel veel verschillende dingen aan te leren. En we hebben het hier ontzettend naar ons zin.

De prijs die Brigitte vraag vind ik het altijd meer dan waard. Ik heb een aantal keren meegedaan aan de weekenden in Westerbork (nu megahondenweekend, toen hondenwerkvakanties via hondenschool Zwolle) en dan leer ik in 1 weekend meer dan ik op de gewone KC in een heel jaar leerde. Ook de handlersdagen in Kerkwijk zijn een aanrader al ligt daar het zwaartepunt meer op Obedience (met een klein beetje dogdance erbij). Marina (van Agilty For Fun) doet daar het Dog Dance deel.

Ik vind zelf niet dat Brigitte slordig is met terugmailen. Is het niet toevallig net geweest toen ze een storing met haar mail had? Wat iedereen kan gebeuren.

Er zijn ook een aantal online cursussen van buitenlandse trainers (in het engels), die ik nog wel redelijk aan de prijs vind en de tijd dat je video's in mag sturen daarvoor redelijk kort. Daarom heb ik die nog niet gedaan, maar dat zou ook nog iets kunnen zijn.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door KarinW »

Bij ons op de hondenschool moet je bijvoorbeeld EG hebben gehaald voor je doggy dance mag doen en moet je clicker ervaring hebben
Gebruikersavatar
Yvet
Zeer actief
Berichten: 979
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:41
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1
Locatie: Lelystad

Re: jullie ervaring met dogdance en waar?

Ongelezen bericht door Yvet »

lieveheersbeestje83 schreef:Ik doe vooral workshops bij Brigitte vanwege de reisafstand. En ze geeft echt superfijn les. Gelukkig heb ik nu mijn rijbewijs waardoor ik wat meer mogelijkheden heb, maar Kerkwijk (waar ze ook lesgeeft) is voor mij nog net te ver weg. Hoop in de toekomst wel een lessenblok van 10 te kunnen gaan volgen specifiek voor wat dogdance dingen.

Gelukkig geeft Sam Turner (geeft ook heel erg fijn en goed les!) les in Maarn en daar doen we nu de Funclass, is niet specifiek dogdance, maar ik vind het gewoon leuk om Prana heel veel verschillende dingen aan te leren. En we hebben het hier ontzettend naar ons zin.

De prijs die Brigitte vraag vind ik het altijd meer dan waard. Ik heb een aantal keren meegedaan aan de weekenden in Westerbork (nu megahondenweekend, toen hondenwerkvakanties via hondenschool Zwolle) en dan leer ik in 1 weekend meer dan ik op de gewone KC in een heel jaar leerde. Ook de handlersdagen in Kerkwijk zijn een aanrader al ligt daar het zwaartepunt meer op Obedience (met een klein beetje dogdance erbij). Marina (van Agilty For Fun) doet daar het Dog Dance deel.

Ik vind zelf niet dat Brigitte slordig is met terugmailen. Is het niet toevallig net geweest toen ze een storing met haar mail had? Wat iedereen kan gebeuren.

Er zijn ook een aantal online cursussen van buitenlandse trainers (in het engels), die ik nog wel redelijk aan de prijs vind en de tijd dat je video's in mag sturen daarvoor redelijk kort. Daarom heb ik die nog niet gedaan, maar dat zou ook nog iets kunnen zijn.

Ik trainde bij Marina nu ze in Millingen aan de Rijn een locatie heeft en niet meer in Lelystad ben ik om bij haar cursus te gaan volgen; laat ik het zo zeggen vinden ze abnormaal als het toch zo gaan doen. Door de financiele kwestie, ze kijken beetje in m'n portemonnee. Uiteraard is dat heel erg aardig van haar en haar man Jaap. Ik zou 75 euro per 10 lessen kwijt zijn, maar nu komt het omdat ik in Lelystad woon en met de OV moet reizen zou ik nog 40 euro kwijt zijn met de trein en ook nog 6 euro kwijt zijn met de bus van Nijmegen naar Millingen. En hebben ze iets bijzonders een wedstrijd of een workshop dan ben je van harte welkom.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201


Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”