Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

K9 Freestyle met Teddy..

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

K9 Freestyle met Teddy..

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hallo allemaal,

Het wordt tijd hier ook eens vaker wat bij te gaan kijken en te posten over mijn Teddy.
Ik ben zo'n baasje dat altijd riep dat ik NOOOOIT dogdance zou gaan doen.
Vooral omdat ik als baas daar het type niet echt voor ben. Ik heb geen gevoel voor ritme, kan niet dansen, blaak ook niet echt van zelfvertrouwen dus in zo'n raar kostuum mezelf voor joker zetten.. nou echt niet dat ik dat durf!

Toen ik Teddy in huis nam was het plan om met hem behendigheid te gaan doen.
Helaas.. hij blijkt hele beroerde heupen te hebben en mag absoluut niet meer springen.
Dus geen behendigheid voor hem... Dat was juli 2011.

Ik zocht iets anders voor ons, kon het niet vinden omdat alles de heupen belast en dus hoopte ik hem een leuk, actief gewoon huishonden leven te geven.. tja.. een 5 jarige border collie mix die dol is op werken en leren met pensioen.. hij werd me toch een partij vervelend!
En terecht.

Dus zitten Teddy en ik sinds kort op K9 Freestyle, da's een handig trucje van de KC dat ze het geen dog dance meer noemen want daar konden ze geen cursisten voor vinden.
Maar nu maken ze er een soort gehoorzaamheid op muziek van en dan komen er opeens wel cursisten.. Ik ben er inmiddels wel achter dat het eigenlijk toch echt gewoon dogdance is.
En leuk dat Teddy het vindt!
We hebben nu 6 lessen gehad en hij heeft al een heleboel trucjes geleerd.
De instructeurs hebben mij inmiddels al aan het huppelen (dat heeft zo'n 5 lessen geduurt, ik doe niet graag raar) en inmiddels kom ik steeds losser en ga het zo ontzettend leuk vinden.
Vooral omdat Teddy zo geniet. Ik doe hem hier echt een groot plezier mee.

Hij heeft wel moeite met zijn achterhand, dat komt altijd een beetje erachteraan zonder bewuste sturing. De "naast" waarbij hij recht naast mij moet staan lukt dus ook nog van geen kant. Hij kan wel met zijn kop/schouder naast mij staan maar waar die achterhand is? Geen idee geloof ik, dat ik wil dat hij daar iets mee doet snapt hij al helemaal niet.
Dus als iemand daar tips voor heeft?

En daar waar ik in het begin nog riep dat ik toch echt niet van plan was om op muziek te gaan lopen of zo.. nou ja, daar moet ik ook maar vanaf stappen want eind mei (bij onze laatste les) is het dus wel de bedoeling dat we in een simpele routine laten zien wat de hond allemaal geleerd heeft.
We mogen vrienden en bekenden uitnodigen om te komen kijken en dan maken we er een leuke avond van. duss...
Nu breek ik mijn hoofd inmiddels over welke muziek dat dan moet gaan worden.
De instructeurs helpen ons natuurlijk en het is verder allemaal erg informeel gelukkig.

Aangezien Teddy het erg leuk vind en zijn heupen het goed aankunnen (uiteraard let ik er wel op dat ik zijn heupen niet onnodig belast, hij doet geen spring-oefeningen enzo en niet op alleen de achterpoten staan) ga ik hierna vrolijk door ook..
Als je me dat vorig jaar had voorspelt.. had ik je uitgelachen. :-)

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
saffie
Zeer actief
Berichten: 1972
Lid geworden op: 05 okt 2005 12:04
Aantal honden: 1
Locatie: Assen

Re: K9 Freestyle met Teddy..

Ongelezen bericht door saffie »

Leuk om te lezen! Het leuke aan dogdance/freestyle vind ik dat er zo ontzettend veel mogelijkheden en oefeningen zijn om het aan baas en hond aan te passen.
En als je ooit aan een wedstrijd mee zou willen doen kun je altijd muziek kiezen zonder duidelijk thema. Gewoon nette kleding is dan ook prima.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: K9 Freestyle met Teddy..

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel.
Tot mijn verbazing ga ik het steeds leuker vinden. :-)

Teddy heeft wat beperkingen door zijn heupen maar draait heel leuk mee.
Er zijn nog genoeg kunstjes die hij wel kan.

Wedstrijden zie ik me nog niet doen hoor.. maar wie weet wat de toekomst brengt.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Sanne!!
Zeer actief
Berichten: 12583
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:55
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: K9 Freestyle met Teddy..

Ongelezen bericht door Sanne!! »

FILMPJEEEE!

hahaha
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: K9 Freestyle met Teddy..

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Helaas heb ik moeten besluiten weer te stoppen met doggydance.

Zijn heupen gaan helaas niet goed en na een training van dogdance waarbij ik veel rekening hou met zijn heupen vind ik hem vaak achteraf toch niet lekker lopen.

Hij heeft inmiddels 2 lessen speuren gehad en dat vind hij ook super leuk om te doen. En doet het ook gewoon heel goed voor een beginner. Voor zijn heupen is deze tak van sport beter en minder belastend.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”