Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trucjes voor in de les?

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
SannePP
Zeer actief
Berichten: 17532
Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Trucjes voor in de les?

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena en ik zijn bezig met het derde seizoen sport en spel en dat is hartstikke leuk, maar Cena is de slimste van de klas en pikt alles ZO snel op, dat we ons soms een beetje vervelen. De instructrice doet enorm haar best, door ons wat uitdagender materiaal aan te bieden, maar dat lukt natuurlijk niet altijd.
Daarom mijn vraag: weten jullie nog leuke trucjes die ik met Cena kan oefenen tijdens de les, als de anderen iets oefenen dat wij al kunnen?

Een paar dingen die we al kunnen:
- cirkel
- twist
- eight
- weave
- tussen mijn benen lopen
- over mijn been springen
- alle basisoefeningen

We zijn bezig met Shoes te oefenen, maar dat vindt Cena nog erg moeilijk! Dus dat is wel een leuke uitdaging. Iemand nog andere ideeen?
RIP Cena :roos:
    Gebruikersavatar
    Frouke
    Zeer actief
    Berichten: 484
    Lid geworden op: 09 mar 2011 08:25
    Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
    Aantal honden: 2

    Re: Trucjes voor in de les?

    Ongelezen bericht door Frouke »

    Leuk zo'n slimmerik :ok:, maar wel lastig als je hond zich dan snel verveelt.

    Bedoel je met Shoes dat Cena met haar pootjes op jouw voeten moet staan en dan lopen?

    Ik vind een pootje geven leuk, bij Abbey is haar rechterpoot 'pootje' en haar linkerpoot 'andere' (had niet zo'n creatieve bui op dat moment :D ). Het pootje had ze zo door, maar de andere vond ze lastig. We zijn nu zo ver dat ik tegenover haar kan staan en als ik dan mijn voet optil dan doet ze haar pootje omhoog. Uiteindelijk wil ik naast haar kunnen staan.

    Dan heb je nog het Beertje of Stokstaartje, oftewel achterop het kontje gaan zitten. Makkelijk aan te leren met een koekje. En de Rol om en de Buiging.

    Ik ben nu zelf bezig met het Mannetje oftewel het trucje van Toller Ruby in de KPN reclame. Bij Abbey is het kwartje nog lang niet gevallen, dus misschien dat jouw hond er ook wat langer over doet. Ik leer het aan door Abbey voor me te laten staan en dan een beetje te kriebelen in haar lies. Ze doet dan (soms :D) haar achterpootje omhoog en dan klikken, maar het valt nog niet mee.

    Succes ermee!

    Groetjes Frouke

    PS bij bol.com kun je voor 5 euro een boekje kopen met dog dance oefeningen van Mary Ray, staan nog veel meer leuke dingen in.
    Gebruikersavatar
    Sanne!!
    Zeer actief
    Berichten: 12583
    Lid geworden op: 26 nov 2006 20:55
    Mijn ras(sen): Labradeitje!
    Aantal honden: 1

    Re: Trucjes voor in de les?

    Ongelezen bericht door Sanne!! »

    Plassen als een reutje maar dan zonder plasje :mrgreen:
    Die vind ik zelf helemaal geweldig ben alleen bang dat Zazoe wel gaat plassen...
    Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
    Gebruikersavatar
    Renske
    Zeer actief
    Berichten: 7173
    Lid geworden op: 06 mei 2002 13:25
    Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
    Aantal honden: 2
    Locatie: Leeuwarden

    Re: Trucjes voor in de les?

    Ongelezen bericht door Renske »

    Ik zou zeggen, zoek op youtube naar dogdanceroutines en 'pik' daarvan oefeningen die je leuk lijkt om aan te leren. Het is per hond verschillend wat hen ligt.
    In je lijstje ontbreken volgens mij nog oefeningen met de pootjes, bijv. 'schaam je', 'high five', pootjes geven, bijv. op je voet en de pootjes kruisen.
    Zijwaarts lopen, die zie ik ook nog niet staan.
    Gebruikersavatar
    Pumi
    Zeer actief
    Berichten: 1481
    Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
    Locatie: Wijnjewoude Frl
    Contacteer:

    Re: Trucjes voor in de les?

    Ongelezen bericht door Pumi »

    - kruipen
    - mooi opzitten
    - achteruit lopen (en dit uitbreiden naar achteruit de wave etc)

    Volgende week ga ik ga ik beginnen met Jimmy bij Grietje W.. Jimmy heeft even zijn buik vol van behendigheid, slurf is en blijft mega eng :cry: Dus we gaan even wat anders doen, dogdance, ik hoop dat hij het leuk vind :mrgreen:
    Twisters hondentraining & Floys dogtoys

    Sandra & Edwin
    http://www.floys.nl
    Gebruikersavatar
    Machie
    Zeer actief
    Berichten: 33099
    Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
    Aantal honden: 5
    Locatie: Bij de berg!

    Re: Trucjes voor in de les?

    Ongelezen bericht door Machie »

    Werk ook alles wat ze al kan vanuit verschillende posities uit. Dus bv dat ze voor je staat, maar dan met haar kont tegen je knieen, en achter je met haar kop tegen je knieholtes. Links en rechts naast je. Posities aanleren is supersaai, maar als ze eenmaal de posities beheersen kan je vanuit daar weer verder werken :)
    Gebruikersavatar
    SannePP
    Zeer actief
    Berichten: 17532
    Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Aantal honden: 1
    Locatie: Tilburg
    Contacteer:

    Re: Trucjes voor in de les?

    Ongelezen bericht door SannePP »

    Thanks voor de ideeen!

    Pootjes geven, links en rechts en allebei tegelijk kan ze al, ook op mijn knieen of voeten, of in de lucht. Opzitten (eekhoorntjeszit) kan ze niet, omdat Cena altijd scheef zit en niet de goeie bouw heeft. Dus dat hebben we opgegeven.
    Zijwaards lopen lijkt me leuk! Dat ga ik nog eens oefenen! Verder oefenen we nog met buigen en kruipen, maar Cena ziet het verschil nog niet echt goed :) haha Bij kruipen gooit ze haar kont de lucht in en doet een soort van combie. Dus die kunnen we nog beter uitwerken! (Y)
    Achteruit lopen gaat ook steeds beter. Achteruit de weave lijkt me ook supervet! Die ga ik ook eens vragen in de klas!
    @Frouke: Shoes is inderdaad op mijn voeten staan en meelopen. Helaas heb ik nog niet de juiste moteriek gevonden hiervoor hahaha


    Op 9 oktober mogen we een demo doen op de open dag van het dierenasiel en dat is wel heel spannend hoor!
    RIP Cena :roos:
      Gebruikersavatar
      Pumi
      Zeer actief
      Berichten: 1481
      Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
      Locatie: Wijnjewoude Frl
      Contacteer:

      Re: Trucjes voor in de les?

      Ongelezen bericht door Pumi »

      SannePP schreef: Op 9 oktober mogen we een demo doen op de open dag van het dierenasiel en dat is wel heel spannend hoor!
      Spannend, wel foto's maken hé!!
      Twisters hondentraining & Floys dogtoys

      Sandra & Edwin
      http://www.floys.nl
      Gebruikersavatar
      Renske
      Zeer actief
      Berichten: 7173
      Lid geworden op: 06 mei 2002 13:25
      Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
      Aantal honden: 2
      Locatie: Leeuwarden

      Re: Trucjes voor in de les?

      Ongelezen bericht door Renske »

      Pumi schreef: Volgende week ga ik ga ik beginnen met Jimmy bij Grietje W.. Dus we gaan even wat anders doen, dogdance, ik hoop dat hij het leuk vind :mrgreen:
      Leuk :cheer:
      Jimmy zal het ongetwijfeld leuk gaan vinden :E:, of jij het trainen daar leuk vindt is wat anders :cool2:.
      Gebruikersavatar
      Pumi
      Zeer actief
      Berichten: 1481
      Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
      Locatie: Wijnjewoude Frl
      Contacteer:

      Re: Trucjes voor in de les?

      Ongelezen bericht door Pumi »

      Renske schreef:
      Pumi schreef: Volgende week ga ik ga ik beginnen met Jimmy bij Grietje W.. Dus we gaan even wat anders doen, dogdance, ik hoop dat hij het leuk vind :mrgreen:
      Leuk :cheer:
      Jimmy zal het ongetwijfeld leuk gaan vinden :E:, of jij het trainen daar leuk vindt is wat anders :cool2:.
      Hoezo :19: ?? We hebben daar zo'n 2 jaar geleden ook getraind met Chippy :W:
      Twisters hondentraining & Floys dogtoys

      Sandra & Edwin
      http://www.floys.nl
      Gebruikersavatar
      Renske
      Zeer actief
      Berichten: 7173
      Lid geworden op: 06 mei 2002 13:25
      Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
      Aantal honden: 2
      Locatie: Leeuwarden

      Re: Trucjes voor in de les?

      Ongelezen bericht door Renske »

      Pumi schreef:
      Renske schreef:
      Leuk :cheer:
      Jimmy zal het ongetwijfeld leuk gaan vinden :E:, of jij het trainen daar leuk vindt is wat anders :cool2:.
      Hoezo :19: ?? We hebben daar zo'n 2 jaar geleden ook getraind met Chippy :W:
      Oh, dan weet je wel wat je te wachten staat :F:. Het trainen daar is niet 'doorsnee'. Ik wil niet anders hoor, ben één van de cursisten van de eerste trainingsgroep van Grietje en ga nog altijd met veel plezier met de hondjes bij haar op cursus, dus ondertussen al een jaar of 7 :Q:.
      Gebruikersavatar
      Frouke
      Zeer actief
      Berichten: 484
      Lid geworden op: 09 mar 2011 08:25
      Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
      Aantal honden: 2

      Re: Trucjes voor in de les?

      Ongelezen bericht door Frouke »

      SannePP schreef:@Frouke: Shoes is inderdaad op mijn voeten staan en meelopen. Helaas heb ik nog niet de juiste moteriek gevonden hiervoor hahaha
      Vond die ook lastig! Kreeg het niet voor elkaar om Abbey op mijn voeten te laten staan, ze werd er echt een beetje gefrustreerd van omdat ze het niet snapte. Ze kon wel al met haar voorpootjes ergens opstaan, dus dat heb ik toen gedaan op een baksteen, die vervolgens tussen mijn voeten gelegd en die uiteindelijk weggehaald en mijn voeten ervoor in de plaats gezet en toen snapte ze er weer niks van.... Dus voeten op de baksteen gezet (in de omgekeerd Charly Chaplin houding), evenwicht verloren en voorover gevallen.... Toen de baksteen maar voor een stoel gezet zodat ik met mijn handen de leuning van de stoel vast kon houden. Toen weer mijn voeten op de baksteen gezet en uiteindelijk de baksteen weggehaald en nu ziet het er flitsend uit :wink:. Maar het is maar goed dat niemand me gezien heeft met aanleren :lol1:
      Gebruikersavatar
      Sanne!!
      Zeer actief
      Berichten: 12583
      Lid geworden op: 26 nov 2006 20:55
      Mijn ras(sen): Labradeitje!
      Aantal honden: 1

      Re: Trucjes voor in de les?

      Ongelezen bericht door Sanne!! »

      Renske schreef:
      Pumi schreef:
      Renske schreef:
      Leuk :cheer:
      Jimmy zal het ongetwijfeld leuk gaan vinden :E:, of jij het trainen daar leuk vindt is wat anders :cool2:.
      Hoezo :19: ?? We hebben daar zo'n 2 jaar geleden ook getraind met Chippy :W:
      Oh, dan weet je wel wat je te wachten staat :F:. Het trainen daar is niet 'doorsnee'. Ik wil niet anders hoor, ben één van de cursisten van de eerste trainingsgroep van Grietje en ga nog altijd met veel plezier met de hondjes bij haar op cursus, dus ondertussen al een jaar of 7 :Q:.

      Vertel eens wat meer je maakt me nieuwsgierig :mrgreen:
      Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
      Plaats reactie

      Terug naar “Dogdance en Frisbee”