Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DogEvent nieuwe datum!!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
SuusBG
Zeer actief
Berichten: 355
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:58
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door SuusBG »

DogEvent van hondenschool Happy Tails ging 16 mei niet door, maar er is een nieuwe datum gepland! namelijk 5 september, hier meer info:

Locatie:
Manege De Bosruiters
Ruiterpad 3
7683 RC Den Ham


DOGDANCE
Deze Dogdance wedstrijd heeft als doel de mensen kennis te laten maken, te laten ervaren, hoe een wedstrijd van Dogdance er uit ziet. Wat komt daar nou allemaal bij kijken etc.
Er kunnen beginnende Dogdance lopers en gevorderden Dogdance lopers meedoen. Deze kunnen zich opgeven in de verschillende klasses.
Daarbij worden ze gejureerd door: Esther Niemijer en Wies ter Beek.


BEHENDIGHEID 3 onderdelen:
- Jumping Parcours
- Vast Parcours
- Gambling Parcours

Deze behendigheid wedstrijd heeft als doel de mensen kennis te laten maken, te laten ervaren, hoe een wedstrijd van behendigheid er uit ziet. Wat komt daar nou allemaal bij kijken etc.
De wedstrijd ligt laagdrempelig, hier heeft de scheidsrechter "Sylvia Thiel" bewust deze dag voor gekozen. Omdat er veel prikkels zijn voor hond en baas.
Er zijn 4 klasses deze dag, beginners, debutanten, gevorderden I en gevorderden II.
Beginners, debutanten en gevorderden mogen deze dag voer gebruiken daar waar nog nodig is. En er word hulp geboden bij toetstellen door de scheidrechter zelf, daar waar nog nodig is. Dit geld grotendeels voor de beginners.
Maximaal 30 deelnemers. Deze behendigheidswedstrijd is eigenlijk vooral bedoelt voor cursisten van hondenschool Happy Tails (beerze) en hondenschool Jump for Joy. Deze cursisten gaan dan ook voor op cursisten van buitenaf.

DOGFRISBEE

We hebben 2 onderdelen waar mensen zich voor op kunnen geven in de tak van Dogfrisbee.

Dartbee only (2 x een ronde 3 worpen)
Op de grond ligt een hondendartbord met in het midden de bullseye met een diameter van 50 cm en met een waarde van 100 punten.
De 2e ring heeft een diameter van 2.50 meter en een waarde van 50 punten
De 3e ring heeft een diameter van 4.50 meter en een waarde van 30 punten
De 4e ring heeft een diameter van 6.50 meter en een waarde van 10 punten.
De werpafstand is 15 meter vanaf de buitenste ring.
De punten die tellen zijn als wanneer de hond de frisbee vangt in de zone waarin hij met beide voorpoten land!!
Behalve in de bullseye daar is één poot voldoende.
Land de hond met zijn poten in 2 verschillende zones, telt de zone met het laagst aantal punten.
Ieder team (1 hond & 1 handler) krijgt vanachter de startlijn 3 werpbeurten per ronde.
Is er een gelijke (eind)uitslag dan word er een shoot-out gespeeld dit doormiddel van het werpen van één frisbee tot de winnaar bekend is.
Freestyle beginners (freestyle workhop + 1 ronde dartbee)
De beginnende frisbeeërs onder ons lopen vaak tegen het probleem aan. Hoe moet ik een showtje opstarten, waar moet ik beginnen, waar moet ik opletten etc. Wij, M.A.D, willen de beginners hiermee deze dag helpen. Onder leiding van M.A.D volgen de deelnemers eerst een workshop hierover, aan de hand van deze workshop stellen ze samen een showtje op die ze vervolgens gaan opvoeren voor het publiek. Het team, handler en hond, worden op dat moment gejureerd door 4 ervaren frisbee mensen.

BESCHRIJVING WORKSHOP
Workshops € 3,50,-
- Inhoud Dogdance (eigen inbreng van de deelnemers, dit kun je vermelden bij de inschrijving) maximum 10 deelnemers.
- Dogfrisbee (aanleren worpen, hond motiveren voor de frisbee) maximum 10 deelnemers

Je kunt u opgeven via een mail naar kimhoekman85@gmail.com, aan de hand van deze mail ontvangt u een inschrijfformulier voor de desbetreffende wedstrijd/ workshop.
De kosten om mee te doen aan een wedstrijd zijn € 5,- en een workshop zijn €3.50 zie verder informatie op het inschrijfformulier.

De sluitingsdatum voor het DogEvent is op 21 augustus 2010
Laatst gewijzigd door SuusBG op 01 aug 2010 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SuusBG
Zeer actief
Berichten: 355
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:58
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Re: DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door SuusBG »

Ginger en ik doen mee met de behendigheidswedstrijd! :D
Ben heel benieuwd hoe Ginger (en ik) het zullen doen!
shanty

Re: DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door shanty »

Ik doe niet mee met de Dogdance wedstrijd.

September is voor ons al een drukke maand met andere hele mooie wedstrijden.
Gebruikersavatar
SuusBG
Zeer actief
Berichten: 355
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:58
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Re: DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door SuusBG »

shanty schreef:Ik doe niet mee met de Dogdance wedstrijd.

September is voor ons al een drukke maand met andere hele mooie wedstrijden.
oke, jammer! Maar natuurlijk heel logisch als er ook andere (leuke) wedstrijden zijn! :D
Gebruikersavatar
Jeroen&Melissa
Vaste gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 mei 2010 17:19
Mijn ras(sen): Jack russel terrier (Noa)
onbekend ras (Baloe)
Cane Corso
Aantal honden: 3
Locatie: Almelo

Re: DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door Jeroen&Melissa »

Net gister een beetje begonnen met de frisbee. (distance)
En moet zeggen dat noa (jack russel) dit zeer goed oppakt. dus misschien doe ik wel mee aan het dartbee : :lol1:
Gebruikersavatar
SuusBG
Zeer actief
Berichten: 355
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:58
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Re: DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door SuusBG »

Even een update van de Coordinator van het DogEvent:

Hallo alle behendigheid mensen,

bij deze wil ik vermelden dat we het maximum aantal deelnemers voor de behendigheid wedstrijd hebben behaald.
Daarnaast kun je je nog opgeven voor een dogdance en dogfrisbee workshop.
Meer info. http://www.happytails.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of kimhoekman85@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Kim Hoekman
Coordinator DogEvent 2010
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: DogEvent nieuwe datum!!

Ongelezen bericht door Maeve »

Jammer, die behendigheidswedstrijd leek me wel wat!
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”