Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spring & 8tal dag 23 P.23

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

maart schreef: 16 jan 2021 19:55

Dan is het simpel en ga je gewoon voor dezelfde reu :lol1:
Simpel?! Niks is hier simpel!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door maart »

sirene schreef: 16 jan 2021 19:59
Cleva schreef: 16 jan 2021 19:46 Ik vind mechelkruisingen eigenlijk een van de leukste, lolligste types die er zijn. (Terriers zijn nog leuker maar dat past nu niet.)
Natuurlijk moeten ze op de juiste manier opgevoed worden maar bij iemand die een beetje weet wat hij aan het doen is gaat dat bijna vanzelf.

Ja, ze kunnen over de zeik gaan als je ze opjut maar dat is vrij makkelijk te verhelpen door ze niet op te jutten.



Echt? Mechelkruisingen lollig? Zit er hier op het forum een leuke mechelkruising? Even voor mijn beeld, niet voor het nest. Ik weet alleen de hollander x mechels, die zijn gaaf en werklustig maar leuk en lollig?

Ik zal het je dit jaar nog wel weten te zeggen. Mijn reu wordt gebruikt voor een 2 kruisingen. 1 maal stamboomwhippet en 1 maal een reedse kruising (whippet, border terriër, Engelse staff, border collie etc... Flyball gefokt)
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Lothian »

Er was hier iemand op het forum die een (behaarde) Peruaan had gekocht maar wat een mechelkruising bleek, toch? Als ik me het goed herinner kreeg ze door het karakter een vermoeden. Die hond was minder sociaal en leuk dan ze van een Peruaan verwachtte. Verbeter me gerust.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Cleva schreef: 16 jan 2021 20:00
sirene schreef: 16 jan 2021 19:55 Ik hoef niet perse een rasreu. Wel liever een hond waar wat meer over bekend is (ouders) en mensen die willen testen op dingen.
Ja, vanzelf.

Zo'n bouvier/poedel, is dat wat?
Hè nee, poedels zijn niks voor mij. Te veel eigen belangen en te bijgelovig. Bovendien is deze kruising voor de behendigheid denk ik ook niet erg geschikt. Zowel de poedel als de boef springen oneconomisch.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Lothian schreef: 16 jan 2021 20:04 Er was hier iemand op het forum die een (behaarde) Peruaan had gekocht maar wat een mechelkruising bleek, toch? Als ik me het goed herinner kreeg ze door het karakter een vermoeden. Die hond was minder sociaal en leuk dan ze van een Peruaan verwachtte. Verbeter me gerust.
Ja dat klopt! Daar moest ik daarstraks ook aan denken. Diaz van Inge.
Maar die mechelreu was natuurlijk niet bewust gekozen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Cleva schreef: 16 jan 2021 20:08
sirene schreef: 16 jan 2021 20:05 Zowel de poedel als de boef springen oneconomisch.
Oh, moet het een springpaard worden? Nee, dan niet inderdaad.

Gaan we toch naar de podenco, meis. :mrgreen:
De hond moet alles kunnen :pffff:

Denk nou eens goed mee! :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Lothian »

Ja, Diaz van Inge, ik kon me al heugen dat hij van haar was maar kon niet op de naam van de reu komen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lothian op 16 jan 2021 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef: 16 jan 2021 19:55
sirene schreef: 16 jan 2021 19:52
billy schreef: 16 jan 2021 19:23
*Esther schreef: 16 jan 2021 19:08 Duque van Sandra!
Ohhhh :I:

Pip het zusje van Ren is zo gaaf in alles, de ideale hond, anders zou ik weer voor de kelpie gaan.
Het hele nest is geweldig! Ik vond en vind al mijn honden fantastisch maar Ren is alles wat ik ooit in een hond wilde :I:
Dan is het simpel en ga je gewoon voor dezelfde reu :lol1:
Dat kan ook enorm tegenvallen natuurlijk want een tweede Ren krijg je er nooit uit vrees ik. Twee keer de loterij winnen is zeldzaam. Ik ken teveel mensen die een nestherhaling doen omdat de eerste keer zo goed gelukt was en dan valt het eigenlijk altijd tegen. Juist omdat je er zoveel van verwacht denk ik.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

maart schreef: 16 jan 2021 20:04

Ik zal het je dit jaar nog wel weten te zeggen. Mijn reu wordt gebruikt voor een 2 kruisingen. 1 maal stamboomwhippet en 1 maal een reedse kruising (whippet, border terriër, Engelse staff, border collie etc... Flyball gefokt)
Leuk! Ben benieuwd!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door maart »

Doyaquba schreef: 16 jan 2021 20:10
maart schreef: 16 jan 2021 19:55
sirene schreef: 16 jan 2021 19:52
billy schreef: 16 jan 2021 19:23

Ohhhh :I:

Pip het zusje van Ren is zo gaaf in alles, de ideale hond, anders zou ik weer voor de kelpie gaan.
Het hele nest is geweldig! Ik vond en vind al mijn honden fantastisch maar Ren is alles wat ik ooit in een hond wilde :I:
Dan is het simpel en ga je gewoon voor dezelfde reu :lol1:
Dat kan ook enorm tegenvallen natuurlijk want een tweede Ren krijg je er nooit uit vrees ik. Twee keer de loterij winnen is zeldzaam. Ik ken teveel mensen die een nestherhaling doen omdat de eerste keer zo goed gelukt was en dan valt het eigenlijk altijd tegen. Juist omdat je er zoveel van verwacht denk ik.
Zeker. Maar met een totaal andere reu wordt het hem zeker niet ;)
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Zinodo schreef: 16 jan 2021 20:03 De lolligste hond die ik ken is een mechelaar boerenfox kruising. Een clown van de bovenste plank, altijd vrolijk, altijd klaar voor actie, geeft altijd 120%, vaak wel iets te veel van het goeie en vol met energie. Echt een levenslustig type. Maar ook wel bijdehand uiteraard, dat hoort erbij. Baasje heeft er haar handen vol aan, maar ze krijgt er een fantastische hond voor terug, win win.

Superspannend en leuk dit soort plannen maken! Ik weet zeker dat waar dan ook je op uitkomt dat het weer een fantastische nest wordt :I:
Wat grappig! Ik vind boerenfoxkruisingen vaak ook heel leuk. Stond vandaag nog te praten met een meneer met een bc x boerenfox van 14 mnd. Ook zo'n leuke hond.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef: 16 jan 2021 20:11
Doyaquba schreef: 16 jan 2021 20:10
maart schreef: 16 jan 2021 19:55
sirene schreef: 16 jan 2021 19:52

Het hele nest is geweldig! Ik vond en vind al mijn honden fantastisch maar Ren is alles wat ik ooit in een hond wilde :I:
Dan is het simpel en ga je gewoon voor dezelfde reu :lol1:
Dat kan ook enorm tegenvallen natuurlijk want een tweede Ren krijg je er nooit uit vrees ik. Twee keer de loterij winnen is zeldzaam. Ik ken teveel mensen die een nestherhaling doen omdat de eerste keer zo goed gelukt was en dan valt het eigenlijk altijd tegen. Juist omdat je er zoveel van verwacht denk ik.
Zeker. Maar met een totaal andere reu wordt het hem zeker niet ;)
Of je krijgt een hele leuke hond die ook fantastisch is maar toch anders. Het blijft een gok
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

maart schreef: 16 jan 2021 20:11
Zeker. Maar met een totaal andere reu wordt het hem zeker niet ;)
Ik hoef ook geen Ren, ik wil een Rennientje :LOL:

Ik weet wel dat het nooit hetzelfde wordt hoor, dat hoeft ook niet.
Uit mijn eerste nest komen Qhilla en Atoq. Broer en zus en ze verschilden onwijs. Allebei even geweldig!
Spring is ook weer totaal anders dan haar moeder.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Cleva schreef: 16 jan 2021 20:04

Gisteren nog, Rataplan. Een beul van een mechelaar/boxer die zich zelfs door loopse Mira niet van zijn stuk liet brengen.
Hij papt niet aan met vreemden maar hij wil ze ook niet meteen weg hebben ofzo. Hij gaat voor het vrouwtje staan als je te dichtbij komt maar zolang je haar niet bij de kladden pakt kijkt hij ondertussen naar de meerkoeten.
Gewoon een lieve hond die weet wie hij is en wat hij wil zonder al te regelneverig te worden.

Maar ja, vindt er een met een achtergrond.
Ja zo iets zoek ik. Iets wat gewoon in balans is en blij met zichzelf.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat leuk en spannend weer!
Ik denk zelf dat het niet meer problemen zou geven met Ren en een eventueel naakte broer met dezelfde ouders als met een halfbroer. Het zijn dan natuurlijk geen nestgenoten, ze zijn niet even oud, zij weten niet dat ze genetisch gezien volledige broers zijn. Maar ik begrijp dat je sowieso liever voor een teefje zou gaan als je de keuze hebt en er ook een naakt teefje bij zit?

Amy is trouwens volgens de DNA-test ook een kruising met wat Mechelse herder erin :engel:
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sbientje »

Het is te groot en niet met prikoren maar anders zou een leuke werklijn labradorreu qua karakter ook prima passen denk ik. Maar ja, daar heb je niet zoveel aan.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Ik vind mechels echt heel leuk qua looks en in de sport maar ze lijken me in het dagelijks leven zo anders dan wat ik gewend ben. Ik ga er eens over denken.
Kennen jullie geen leuke mechelkruising? Een tikje minder mechel?
Xanu of Xygan :mann:

(XHH)
Suzanne kent ze live. Jij sowieso Xygan ook.
Das echt een heerlijke hond. (En niet omdat ie van mij is maar gewoon omdat ie zo lief is)

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Lothian »

Nou heb ik nog helemaal niet gezegd dat ik het heel leuk vind en dit ga volgen :mrgreen:

Het is dat ik net al een prachtig sportief half naakthondje in huis heb gehaald... ik vind Kytos en Ren heel erg leuk :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Lothian »

Aaah nee dat is nog een baby :roos:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door maart »

Lothian schreef: 16 jan 2021 21:51 Aaah nee dat is nog een baby :roos:

Als die x pups van treskor er komen, zullen dat zijn allereerste pups zijn, hij was net geen 10 maanden toen zijn aandeel in de dracht werd afgenomen :engel:
Trixi
Actief
Berichten: 286
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:47
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Trixi »

In de behendigheid ken ik zo 3 mensen die (tegen mijn vooroordelen in over de scherpte van het ras) superleuke, gezellige en gezeglijke mechelaren hebben. Die zou ik raadplegen. 2 van hen hebben zelf gefokt. Zo'n mechel als zij hebben zou ik zo durven nemen (gaan we niet doen).
Groetjes van Bo en de honden.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Trixi is even ge-pb't. Ik reageer later nog uitgebreider als ik iets heb gemist. Ik moet zo even met de hondjes gaan trainen hoor.

Wat wegen jouw honden eigenlijk Malinois?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Persistence »

Ken je geen leuk teefje om Ren bij te gebruiken?

Een Bella, das een alleskunner: kilometers rennen, kanalen overzwemmen, naar China graven én zelf koekjestrommels openmaken, en dat allemaal zelfstandig.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door sirene »

Persistence schreef: 17 jan 2021 15:08 Ken je geen leuk teefje om Ren bij te gebruiken?

Een Bella, das een alleskunner: kilometers rennen, kanalen overzwemmen, naar China graven én zelf koekjestrommels openmaken, en dat allemaal zelfstandig.
Ja, da's het plan voor over een jaar of 3 a 5. Zelf denk ik dat ik geen nestjes meer ga doen. Alleen niet met Bella dan, iets te zelfstandig.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef: 16 jan 2021 21:30
sirene schreef:Ik vind mechels echt heel leuk qua looks en in de sport maar ze lijken me in het dagelijks leven zo anders dan wat ik gewend ben. Ik ga er eens over denken.
Kennen jullie geen leuke mechelkruising? Een tikje minder mechel?
Xanu of Xygan :mann:

(XHH)
Suzanne kent ze live. Jij sowieso Xygan ook.
Das echt een heerlijke hond. (En niet omdat ie van mij is maar gewoon omdat ie zo lief is)
Was precies wat ik ook dacht , als ik een nestje zou fokken en het zou passend zijn stonden jouw honden hoog op de verlanglijst.
Buiten mooi vind ik ze zo leuk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Persistence »

sirene schreef: 17 jan 2021 15:24
Persistence schreef: 17 jan 2021 15:08 Ken je geen leuk teefje om Ren bij te gebruiken?

Een Bella, das een alleskunner: kilometers rennen, kanalen overzwemmen, naar China graven én zelf koekjestrommels openmaken, en dat allemaal zelfstandig.
Ja, da's het plan voor over een jaar of 3 a 5. Zelf denk ik dat ik geen nestjes meer ga doen. Alleen niet met Bella dan, iets te zelfstandig.
Van Bella was ook maar een grapje hoor😉
Ik vond de kelpiekruisingen echt heel leuk en helemaal mijn smaak. Ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Shibby »

Interessant!
Ik ga dit volgen :mrgreen:
Ik wil zo graag een werkhond naast Lou hebben en m'n hart ligt ergens wel bij de BC, maar de meeste volle BC's zijn het allemaal net niet eigenlijk. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Bellaatje
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 nov 2015 21:56
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Misschien helemaal de verkeerde kant op gedacht. Geen staande oren, maar wel harde werkers en atletische types. Een duitse staande of vizsla?
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Cleva schreef: 16 jan 2021 21:43 Doe Taro maar. Over een paar maanden kan hij dat best.

Heb je twee naaktgenen.
Ja, die kwam ook al in me op, of Spock (hoe is het daarmee??) :lol1: . Maar heb je dan geen kans op naakt? Dat wil Sirene volgens mij niet.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Trixi is even ge-pb't. Ik reageer later nog uitgebreider als ik iets heb gemist. Ik moet zo even met de hondjes gaan trainen hoor.

Wat wegen jouw honden eigenlijk Malinois?
Ik stuur je even een pb
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”