Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Pauline »

Als je van een bepaald ras graag wat volwassen honden van dichtbij wilt meemaken om een beter beeld te krijgen, hoeft dat natuurlijk niet meteen bij een fokker te zijn. Dat kun je ook aan mensen vragen die gewoon een exemplaar van dat ras hebben zonder ermee te fokken. Je zou kunnen kijken of er een forum of facebookgroep voor het betreffende ras is, en daar vragen of je eens met iemand mag meelopen tijdens de wandeling. Zo ontlast je de fokkers wat de bezoeksdruk betreft, en je leert het ras net zo goed kennen. Je krijgt immers honden te zien die bij die fokkers vandáán komen.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door malinois »

Welk ras was t nu?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door DeDiana »

En waarschijnlijk denken veel mensen bij een onbekend ras dat je een leuke bastaard uit Roemenië of Spanje hebt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

DeDiana schreef:En waarschijnlijk denken veel mensen bij een onbekend ras dat je een leuke bastaard uit Roemenië of Spanje hebt :mrgreen:
Dat dachten ze ook van Elco. Nu ik er twee heb die zo erg op elkaar lijken, hebben mensen toch wel door dat het een ras is. Plus dat het ras sowieso wel wat bekender aan het worden is
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door tobi__ »

Zit nu wel op het puntje van mijn stoel om wat voor ras het nou ging.
_Esmee
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tobi__ schreef: 13 dec 2020 11:02 Zit nu wel op het puntje van mijn stoel om wat voor ras het nou ging.
Lappenhond, fins geloof ik.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door gonnie »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 19:09
Ja dat kan ik ook niet duidelijk vinden op de site. En er wordt altijd overal gewaarschuwd dat je goed moet opletten bij fokkers dat ze niet te veel nesten hebben. Daarom gingen er bij mij alarm bellen af. Vandaar dat ik hier vraag of het raar is dat fokkers met lange wachtlijsten opeens na een paar weken op een wachtlijst te hebben gestaan je bellen van je kan over een paar dagen een pup halen.
Nou, ik heb ook gefokt, en had een wachtlijst van tien liefhebbers voor een Pinscher. Toen het nest geboren was, waren er elf, belde ik de mensen op dat ik een pup voor ze had als ze nog interesse hadden, en toen hadden ze allemaal al lang een pup van een ander ras. Dus zo raar is het niet als er ineens toch een pup beschikbaar is.
Een hoop mensen willen niet wachten en kopen dan ergens anders een hond. En soms staan ze bij meerdere fokkers op een wachtlijst.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef: 13 dec 2020 12:03
tobi__ schreef: 13 dec 2020 11:02 Zit nu wel op het puntje van mijn stoel om wat voor ras het nou ging.
Lappenhond, fins geloof ik.
Ja, dat stond in haar andere topic. Dat topic waarvan ze nu al haar berichten aan het veranderen is in emoticons, zodat we 'niets' terug kunnen vinden. Ze vergeet alleen even dat vrijwel alles in quotes staat.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door annnie »

:mrgreen: emoticons zijn de nieuwe puntjes, :mrgreen:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door malinois »

annnie schreef::mrgreen: emoticons zijn de nieuwe puntjes, :mrgreen:
Puntjes zijn zo 2020 Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Sandra&co schreef: 13 dec 2020 19:40
dagmar88 schreef: 13 dec 2020 12:03
tobi__ schreef: 13 dec 2020 11:02 Zit nu wel op het puntje van mijn stoel om wat voor ras het nou ging.
Lappenhond, fins geloof ik.
Ja, dat stond in haar andere topic. Dat topic waarvan ze nu al haar berichten aan het veranderen is in emoticons, zodat we 'niets' terug kunnen vinden. Ze vergeet alleen even dat vrijwel alles in quotes staat.
Nee
Laatst gewijzigd door Carnivora op 20 dec 2020 01:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door HillieS »

Nanna schreef: 14 dec 2020 16:56 Dat heb ik ook. Ik heb natuurlijk een bijna niet voorkomend ras maar als ik dan iemand zie die er ook eentje heeft vlieg ik eropaf als een kip op een wormpje.
Een Schapendoes komt meer voor dan een Puli, maar ik vlieg ook er op af als ik er een zie hoor.
'Oh, waar komt die vandaan?' Zo al eens gehad dat het een neefje (zelfde fokker, andere teef) van Yara was. Lollig toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

HillieS schreef: 14 dec 2020 17:16
Nanna schreef: 14 dec 2020 16:56 Dat heb ik ook. Ik heb natuurlijk een bijna niet voorkomend ras maar als ik dan iemand zie die er ook eentje heeft vlieg ik eropaf als een kip op een wormpje.
Een Schapendoes komt meer voor dan een Puli, maar ik vlieg ook er op af als ik er een zie hoor.
'Oh, waar komt die vandaan?' Zo al eens gehad dat het een neefje (zelfde fokker, andere teef) van Yara was. Lollig toch?
Begin je te praten, ben je zo een uur verder :lol1: Bij de huskyeigenaren onder mekaar gaat het standaard over wat ze allemaal uit hebben gevroten.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door HillieS »

dagmar88 schreef: 14 dec 2020 17:19
HillieS schreef: 14 dec 2020 17:16
Nanna schreef: 14 dec 2020 16:56 Dat heb ik ook. Ik heb natuurlijk een bijna niet voorkomend ras maar als ik dan iemand zie die er ook eentje heeft vlieg ik eropaf als een kip op een wormpje.
Een Schapendoes komt meer voor dan een Puli, maar ik vlieg ook er op af als ik er een zie hoor.
'Oh, waar komt die vandaan?' Zo al eens gehad dat het een neefje (zelfde fokker, andere teef) van Yara was. Lollig toch?
Begin je te praten, ben je zo een uur verder :lol1: Bij de huskyeigenaren onder mekaar gaat het standaard over wat ze allemaal uit hebben gevroten.
Inderdaad, hartstikke leuk toch?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door sbientje »

Dat doe ik maar niet haha, dan kom ik nooit meer thuis :D Maar ik probeer wel vaak een beetje te raden uit welke lijnen een hond komt, das ook een leuk tijdverdrijf voor mij.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik ook hoor, elke boxer die ik op straat zie wil ik heen, ook in het buitenland :lol1:
En dan vooral, waar komt ie vandaan, hoe oud, blabla :mrgreen:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door malinois »

Hier lopen amper mechelaars of hollanders. Kom er heel sporadisch maar wat tegen. Maar t trekt altijd mn aandacht als ik ze zie lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Lothian »

Man zei na elk puppybezoek weer tegen mij "Cleva is wel echt een líeverd, hé!" :F: :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Lothian »

:LOL:
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Pauline »

malinois schreef: 14 dec 2020 18:45 Hier lopen amper mechelaars of hollanders. Kom er heel sporadisch maar wat tegen. Maar t trekt altijd mn aandacht als ik ze zie lopen.
Ja, hollandse herders, en dat breidt zich vanzelf uit naar 'herder' type in het algemeen. Keurend kijken in het voorbijgaan "ja, die van jou kan er ook wel mee door" en als het het precieze ras is, vragen waar-ie vandaan komt. Heb dit ooit verteld aan aspirant-eigenaren en die zeiden "oh, net als Harley Davidson-eigenaars naar elkaar zwaaien?" Ja dat dus.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Gimmick »

Cleva schreef: 14 dec 2020 21:22 Tegen leuke mensen wel maar als ik een kuthumeur van je krijg dan is dat soms wat weinig subtiel.

En ik had geen wachtlijst. :mann:
Oh is dat zo?!?!
Laatst gewijzigd door Gimmick op 15 dec 2020 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Gimmick »

Sandra&co schreef: 13 dec 2020 19:40
dagmar88 schreef: 13 dec 2020 12:03
tobi__ schreef: 13 dec 2020 11:02 Zit nu wel op het puntje van mijn stoel om wat voor ras het nou ging.
Lappenhond, fins geloof ik.
Ja, dat stond in haar andere topic. Dat topic waarvan ze nu al haar berichten aan het veranderen is in emoticons, zodat we 'niets' terug kunnen vinden. Ze vergeet alleen even dat vrijwel alles in quotes staat.
Juist als mensen zo geheimzinnig gaan doen over wat het wordt krijg ik al snel de neiging om alle topics door te spitten en er wel achter te komen.
en het voordeel is dat er veel gequote wordt.
Als je niet herkenbaar wil zijn moet je je niet op internet begeven. Je bent binnen no time te achterhalen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door crutz »

Gimmick schreef:
Sandra&co schreef: 13 dec 2020 19:40
dagmar88 schreef: 13 dec 2020 12:03
tobi__ schreef: 13 dec 2020 11:02 Zit nu wel op het puntje van mijn stoel om wat voor ras het nou ging.
Lappenhond, fins geloof ik.
Ja, dat stond in haar andere topic. Dat topic waarvan ze nu al haar berichten aan het veranderen is in emoticons, zodat we 'niets' terug kunnen vinden. Ze vergeet alleen even dat vrijwel alles in quotes staat.
Juist als mensen zo geheimzinnig gaan doen over wat het wordt krijg ik al snel de neiging om alle topics door te spitten en er wel achter te komen.
en het voordeel is dat er veel gequote wordt.
Als je niet herkenbaar wil zijn moet je je niet op internet begeven. Je bent binnen no time te achterhalen.

Dat idd
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door blacky »

Cleva schreef: 11 dec 2020 19:04 Je hoeft niet met de fokker te trouwen. Kijk nou maar gewoon naar de ouderdieren van de pup.
Dit dus. Als je straks de pup in huis hebt dan is hij van jou en niet nog voor de helft van de fokker. Als je zeker weet dat ze gezonde honden fokken of daar in ieder geval alles aan te doen om ze te fokken dan kon het mij niet zo veel schelen.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door blacky »

Pauline schreef: 12 dec 2020 01:39
Carnivora schreef: 11 dec 2020 23:14 [Ik heb overigens meerdere fokkers benaderd of wij eens kennis mochten maken met de honden. Maar inderdaad wegens drukte en nu Corona kan dat pas als er een nestje is.
bij méérdere fokkers nog wel? Dat is bizar. Normale liefhebbers van een ras vinden het juist leuk als iemand zich nader op het ras wil oriënteren. Al zouden ze je liever niet binnenshuis hebben vanwege coronarisico, dan kun je toch een keer op afstand meelopen als ze met de honden gaan wandelen of trainen. Ik zou niet staan te springen om een hond te kopen bij iemand die zo doet, ik weet eigenlijk niet beter of fokkers zijn juist blij als iemand wat kennis van het ras wil opbouwen alvorens er eentje te kopen.

Wat betreft de raskeuze, misschien vindt je hond het juist wel plezierig om een (half) zusje of -broertje in de buurt te hebben zitten (van je vriendin dus). Het komt wel vaker voor dat mensen via kennissen of buren die er ook een hebben bij een bepaald ras uitkomen, zo bijzonder is dat helemaal niet. Als je een hond van welk ras dan ook hebt, zul je er toch mee moeten dealen dat er nog meer exemplaren van dat ras bestaan en dat er dus andere mensen zijn die er ook een hebben. Of die nou ver weg wonen of dichtbij doet er verder niet toe.
Waarbij ik me ook een beetje afvraag hoe leuk je het ras nou echt vindt als je er blijkbaar geen ander exemplaar van in je omgeving wilt hebben. De meeste mensen die een bepaald ras of type hond leuk vinden, genieten net zo goed van andermans hond en vinden het een plus als er nog meer van in de omgeving te vinden zijn.
Ik wilde liever voor de geboorte van de pups ook geen mensen op visite. Wel had ik contact met de mensen via een facebooksite waarop alles rond de dracht, wandelingen enz. gedeeld werd. Veel pup kopers (in mijn geval alle) moesten toch zeker 2 uur rijden om op visite te komen en even komen kijken bij een wandeling is dan wat te ver. Toen de pups 4 weken waren zijn ze wel geweest wilde je dan niet komen want het is te ver en ik kom wel wanneer de pups opgehaald kunnen worden was jammer maar dan gaat de pup naar een ander. (zelfs als je uit België kwam)
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nou ik was heel blij dat zowel de fokker van Taxi als de fokker van Veyron me over de vloer wilden hebben om kennis te maken met het ras.
Zeker bij Veyron kende ik het ras alleen van papier en geen ervaring mee in het echt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door blacky »

Gimmick schreef: 17 dec 2020 19:50 Nou ik was heel blij dat zowel de fokker van Taxi als de fokker van Veyron me over de vloer wilden hebben om kennis te maken met het ras.
Zeker bij Veyron kende ik het ras alleen van papier en geen ervaring mee in het echt.
Oh, ik heb ook wel mensen over de vloer gehad die kennis wilden maken met het ras. Maar toen ik aangaf dat onze Lucky een nestje zou krijgen kreeg ik 100 aanvragen. Geen haar op mijn hoofd die al deze 100 mensen over de vloer wil hebben.
We maken wel kennis via andere wegen en als er dan echt een pup voor jou is dan kom je maar langs. Overigens bleven van deze 10 mensen er op het eind 10 over.
Afbeelding
gevni havanezers
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door maart »

Als mensen van mij een hond willen zien, nodig ik ze graag op training uit. Maar paar maanden geleden waren er mensen die een pup van treskor wouden reserveren (waren naar eigenaar van teef geweest en hadden aangegeven graag ook eens de vader te zien dus fokker belde me) en die zijn dan wel thuis langsgeweest, gezien er geen hondenschool was.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”