Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Daarom denk ik hmmm zit dit wel goed.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

~Suzanne~ schreef: 11 dec 2020 19:10 Volgens mij zoek je bevestiging dat het raar is.
Okay, 'het is raar'
Nee hoor kennelijk is het heel normaal als ik jullie reacties lees.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 11 dec 2020 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door kloesje »

Carnivora schreef:
Marion. schreef: 11 dec 2020 18:14
dagmar88 schreef: 11 dec 2020 18:04
Carnivora schreef: 11 dec 2020 16:49 Nou wij zitten er nu wel aan te twijfelen om nu niet bij deze fokker te kopen. Omdat ik er een raar gevoel van krijg. Ik wil eigenlijk een kritische fokker die wil dat zijn puppies naar de beste plekken gaan. Plus dat we het nu ook niet meer zo leuk vinden om voor hetzelfde ras te gaan. Dus helaas begint voor ons de jaren lange zoektocht naar het perfecte ras opnieuw.

Als fokker zou ik helemaal niet geïnteresseerd zijn in iemand die de raskeuze af laat hangen van wat anderen hebben.
Nou ja, je zegt het weer heel erg op zijn Dagmar's, maar ik vind dit ook wel heel raar. Dus nu wil je vriendin ook dat ras (ineens, en dan ook nog geen geschikt gezin in jouw ogen), en dan willen jullie ineens een ander ras??? En dan is het je vriendin haar schuld dat jullie jarenlange zoektocht overnieuw moet beginnen?
Lekkere vriendschap ook.
Nee nooit gezegd dat het geen geschikt gezin is. Ik bedoe dat ze niet aan allerlei eisen voldoen dat het perse logisch is dat een fokker ze uit een lijst vol pikt.

Ja ik vind dat niet leuk. Het is een bijzonder ras, dat wordt het altijd zo van ooo jullie hebben zo’n hond omdat zij dat hebben.

Ik ik vroeg mij af of dit nu wel een goede fokker is, als ze kennelijk zo veel pups produceren.
Joh... ook al lopen al mijn vrienden met het ras wat ik graag wil... en vind de hele wereld er wat van dat ik ook zo'n zelfde hond heb aangeschaft... als ik het een leuk ras vind, dan neem ik zo'n hond.. boeiend wat de hele wereld vind.

Om wat voor ras gaat het?
Juist bijzondere rassen hebben ook buiten NL afnemers en dat gaat nu eenmaal minder makkelijk met corona. Dus dat er nu een pup beschikbaar komt klinkt eigenlijk alleen maar logisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk


Laatst gewijzigd door kloesje op 11 dec 2020 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een idioterie om een ander ras te gaan nemen na een jaar op de wachtlijst te staan omdat je vriendin er ook één wil. Op straat is er niemand die een Finse lappenhond van een Kees, een IJslander of een Huskykruising kan onderscheiden dus voor wie neem je die hond dan?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door sirene »

Als je zo nodig iets speciaal wil, zoek dan een mooie kruising. Rashonden zijn per definitie niet speciaal of ze vallen om van de genetische gebrekkigheid.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door malinois »

Hahaha al mn vrienden en kennissen hebben zo ongeveer hetzelfde ras/kruising als ik. Al heb ik natuurlijk wel de meest speciale uit t nest :mann:
Lulkoek maar dat interesseert me nu minder dan niks. Ik pas mn keus aan naar wat ik.zoek, niet aan exclusiviteit. Ieder dier is exclusief. Ik heb nu 5 honden gehad uit 4 generaties en de verschillen kunnen niet groter zijn. 2 halfbroers nu die echt totaal verschillen van elkaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door 80564M »

sirene schreef:Als je zo nodig iets speciaal wil, zoek dan een mooie kruising. Rashonden zijn per definitie niet speciaal of ze vallen om van de genetische gebrekkigheid.
Nou dat dus. Een rashond is per definitie niet speciaal, anders is het geen ras.

Mijn 1000 in een dozijn Goldens zijn trouwens wel speciaal. Qua karakter, niet qua uiterlijk.
Laatst gewijzigd door 80564M op 11 dec 2020 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door duitse herder »

Je zoekt toch een ras uit wat bij je past en niet dat deze bijzonder is? En dan afhaken omdat een vriendin er al eentje krijgt vind ik helemaal idioot! Je kan je juist vereert voelen dat jij een ras leuk vind dat zij ook leuk vinden.

Dat ze jouw vriendin al na een maand benaderen snap ik wel. Dan heb je als fokker zijnde de meeste kans dat diegene nog geïnteresseerd is. Als je eerst alle mensen van de wachtlijst moet benaderen, ben je misschien wel weken verder. Daarbij heb je toch zelf aangegeven nu geen pup te willen?
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Lothian »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 16:49 Plus dat we het nu ook niet meer zo leuk vinden om voor hetzelfde ras te gaan. Dus helaas begint voor ons de jaren lange zoektocht naar het perfecte ras opnieuw.

Dat maakt toch niks uit, als dit ras bij je past is daar nu toch niks aan veranderd :D of vind je het heel belangrijk dat je hond exclusief is? Dat is toch wel de minst belangrijke eigenschap.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 19:18
~Suzanne~ schreef: 11 dec 2020 19:10 Volgens mij zoek je bevestiging dat het raar is.
Okay, 'het is raar'

(not! of het hoeft niet raar te zijn, gewoon 's bellen, en vragen. en het idee dat je perse een bijzondere hond wilt en dat nu niet meer wilt omdat vrienden er ook 1 willen / krijgen...? Da's WEL raar (in mijn beleving)

Suzanne
Nee hoor kennelijk is het heel normaal als ik jullie reacties lees.

En dat is onze keuze toch. Wij vinden dat niet leuk, hebben ons verheugd op iets in onze ogen speciaals. Dat is het nu niet meer. Dus we zoeken verder.
Ik snap dat echt niet. Je wilt een ras omdat het bij je past, toch? Niet omdat verder niemand dat heeft.
Al heeft de hele wereld er 1.. als dat "jouw ras" is, dan past dat bij je.
Het pure feit dat je gaat zoeken naar een onbekend ras en dat dan wilt... daar kan ik met mijn pet niet bij.

Suzanne
Marielle hier
Vaste gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2012 08:04
Aantal honden: 1

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Marielle hier »

Nu ben ik wel heel benieuwd om wat voor ras het gaat.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zie dat ik een hele pagina aan commentaar gemist had :Q:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door kloesje »

Marielle hier schreef:Nu ben ik wel heel benieuwd om wat voor ras het gaat.
Ik dacht ergens een Finse lappenhond te hebben gelezen, maar geen idee of dat dan ook het ras is waar het om gaat...

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Marielle hier schreef:Nu ben ik wel heel benieuwd om wat voor ras het gaat.
Iets speciaals.. ik denk een Hound of the Baskervilles..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Nee geen labradoodle.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ik heb dit topic geopend omdat ik bang was dat dit toch misschien een slechte fokker was.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door annnie »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 22:09
Nou ik ben helemaal niet gestresst. Ik heb dit topic geopend omdat ik bang was dat dit toch misschien een slechte fokker was. En verder gaan we doorzoeken naar een ander ras. Niet omdat ik een exclusief beest moet hebben om stoer mee te doen. Maar ik niet de rest van een honden leven wil horen oo omdat die en die er een heeft. Nee omdat ik zelf goed onderzoek doe en een goede fokker zoek.

En natuurlijk is dat truttig en zou ik mij daar niks van aan moeten trekken, maar zo ben ik helaas niet. Ik trek mij heel snel dingen aan die mensen zeggen.

En het ging helemaal niet om een super exclusief ras, maar ook weer niet zo gangbaar dat heel veel mensen die we kennen ze hebben. Niemand in onze omgeving. Sterker nog ik denk dat ze ze niet vaak in het echt hebben gezien.

Huh, wat? Je kiest voor een ras wat je leuk vindt. "Die en die" hebben daar geen zak mee te maken. Ga eerst eens wat steviger in je schoenen staan voordat je aan een hond begint. Je zult dan wel vaker meningen en ideeën van anderen naar je hoofd geslingerd krijgen!

Mensen vragen me ook echt dagelijks waarom ik de keuze voor mijn ras heb gemaakt. Nee, dus dat gebeurt zeer zelden tot nooit. Wat een raar gedoe om je daar druk over te maken.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ik heb honden gehad hoor.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door annnie »

Nou dan snap ik nog meer niet waarom je je zo druk maakt over wat anderen vinden en niet gewoon het gesprek aangaat met de fokker
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Wij willen een weloverwogen keuze maken.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ik wil ons behoeden voor een “miskoop”
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door annnie »

Zinodo schreef: 11 dec 2020 22:27 Haha!
Sta ik net vandaag aan de stoplicht, komt er een opa aangefietst en stopt naast me. Vraagt ie:
“Wat zijn dat voor honden?”
“Podenco’s”
“Heee??”
“Spaanse windhonden”
“Ehhh hoe kom je daar aan?”
“Ja nou in Spanje”
“Oh oke”
:LOL:
Dat is een van de weinige keren dat ik mijn raskeuze heb moeten verantwoorden en dit was opmerkelijk het minst interessante gesprek ooit. :F:
Daar hoef je je echt niet druk om te maken dus :lol1:

haha en dat was zelfs nog een "hoe vraag" en niet een "waarom" :D. Ik probeer mee een waarom vraag te herinneren, maar ik weet het echt niet. Volgens mij komen de meeste mensen niet verder dan de "wasdatnou" vraag. En een willekeurige kerel op straat raadde me ooit eens ten zeerste af om naar Vietnam af te reizen met m'n honden. Ik heb hem beloofd dat niet te doen
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Dat is dus nu niet het geval.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Eh nee.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandra&co

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 22:09Nee omdat ik zelf goed onderzoek doe en een goede fokker zoek.
Ach, schéi toch uit met je ge-onderzoek :LOL: Zo te lezen ben je nog nooit bij die hele fokker en zijn/haar honden langs geweest, weet je niet eens zeker wie de ouderdieren zijn, maar zit je nu last-minute ineens wel vol 'wantrouwen'. Als jij die pup morgen in huis had kunnen nemen (en je vriendin had geen interesse in dat hele ras) had je het acuut gedaan. Het is gewoon ordinaire wijvennijd. "Kijk us wat ik voor iets speciaals heb.". Laten we niet doen alsof er iets nobelers achter zit. En als dát je insteek is om een pup van dat ras te willen, verdienen jij en die misschien-malafide fokker elkaar waarschijnlijk.

Leuk hè, aannames doen.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door annnie »

Maar dan is vriendin toch de naäper? Dat is zo uitgelegd. Als ik iemand uitleg dat framboos mijn favoriete ijssmaakje ga ik echt niet voor een ander smaakje kiezen omdat zij toevallig voor weet te kruipen in de rij.

Een goed gevoel bij een fokker vind ik ook belangrijk, maar ik zou echt mijn keuze (waar blijkbaar erg lang is over nagedacht) niet aan exclusiviteit of eventuele naaperij laten hangen
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

He wat een rare reactie.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Een goed gevoel bij een fokker vind ik ook belangrijk.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:04, 2 keer totaal gewijzigd.
80564M

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door 80564M »

Carnivora schreef:
Cleva schreef: 11 dec 2020 22:00
Carnivora schreef: 11 dec 2020 21:51
Cleva schreef: 11 dec 2020 20:01 Let op. Nen Labradoodle.
Nou wat een rare onrespectvolle reactie. Nee geen labradoodle.

En het is geen hond om gaaf mee te doen.
Jaahaa, geintje. Niet zo gespannen lopen doen.

Ik vind je gestrest overkomen. Dat is geen goede uitvalsbasis om aan een pup te beginnen.
Aan jou de keuze om te zeggen dat het niet waar is of gewoon open staat voor de info waar je voor kwam.

Er zit hier een enorm netwerk aan hondencontacten. Misschien als je een beetje met de stroom meeroeit duurt het niet weer jaren voor je een andere bijzondere pup kunt krijgen.
Wel effe ophouden met die handjes in je zij. Assertief zijn is leuk maar het is nou ook weer niet overal de juiste houding.
Nou ik ben helemaal niet gestresst. Ik heb dit topic geopend omdat ik bang was dat dit toch misschien een slechte fokker was. En verder gaan we doorzoeken naar een ander ras. Niet omdat ik een exclusief beest moet hebben om stoer mee te doen. Maar ik niet de rest van een honden leven wil horen oo omdat die en die er een heeft. Nee omdat ik zelf goed onderzoek doe en een goede fokker zoek.

En natuurlijk is dat truttig en zou ik mij daar niks van aan moeten trekken, maar zo ben ik helaas niet. Ik trek mij heel snel dingen aan die mensen zeggen.

En het ging helemaal niet om een super exclusief ras, maar ook weer niet zo gangbaar dat heel veel mensen die we kennen ze hebben. Niemand in onze omgeving. Sterker nog ik denk dat ze ze niet vaak in het echt hebben gezien.
Moet je anders niet gaan skippen in je vrienden en bekenden?

Ik trek me ook heel veel aan van mijn directe omgeving hoor. Maar niet over mijn honden. Daar leef ik mee, zij niet.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ik wilde vooral weten of het niet raar is dat wachtlijsten in snel oplossen.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”