Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door duitse herder »

Aangezien je toch van het ras af stapt. Wel ras neemt je vriendin?
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ja
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:05, 2 keer totaal gewijzigd.
80564M

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door 80564M »


Carnivora schreef:Laat staan precies dezelfde.
Die zijn er niet. Zelfs niet in een veelvoorkomend ras.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door annnie »

Nou het antwoord op de wachtlijst is je gegeven. Ze zijn blijkbaar niet 100% te voorspellen.

Ik reageer zo op je "naäapgevoel", omdat het om een dier gaat wat jij heel bewust hebt gekozen. Ik neem dan aan dat er in het karakter, gedrag, uiterlijk allemaal dingen samenkomen die jij belangrijk vindt in een hond en waar jij en je gezin mee samen moeten gaan leven. Het is geen auto die je buiten parkeert. Een hond neemt 10 a 15 jaar een belangrijk en aanwezig aandeel in je gezin op. Dat gevoel zou veel groter moeten zijn dan het gevoel dat mensen denken dat je een naäper bent. En dan laat jij die keuze gaan omdat een ander dezelfde neemt?

Als de fokker je niet zint zoek je een andere Als dat niet lukt en je wilt perse een rashond is het moment daar om je keuze te heroverwegen
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Nou precies wat jij zegt. Ik heb overigens meerdere fokkers benaderd of wij eens kennis mochten maken met de honden. Maar inderdaad wegens drukte en nu Corona kan dat pas als er een nestje is.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Na een korte tijd op wachtlijst aan de beurt

Ongelezen bericht door Carnivora »

Nee we zullen geen pup kopen als we niet op visite mogen.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Pauline »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 23:14 [Ik heb overigens meerdere fokkers benaderd of wij eens kennis mochten maken met de honden. Maar inderdaad wegens drukte en nu Corona kan dat pas als er een nestje is.
bij méérdere fokkers nog wel? Dat is bizar. Normale liefhebbers van een ras vinden het juist leuk als iemand zich nader op het ras wil oriënteren. Al zouden ze je liever niet binnenshuis hebben vanwege coronarisico, dan kun je toch een keer op afstand meelopen als ze met de honden gaan wandelen of trainen. Ik zou niet staan te springen om een hond te kopen bij iemand die zo doet, ik weet eigenlijk niet beter of fokkers zijn juist blij als iemand wat kennis van het ras wil opbouwen alvorens er eentje te kopen.

Wat betreft de raskeuze, misschien vindt je hond het juist wel plezierig om een (half) zusje of -broertje in de buurt te hebben zitten (van je vriendin dus). Het komt wel vaker voor dat mensen via kennissen of buren die er ook een hebben bij een bepaald ras uitkomen, zo bijzonder is dat helemaal niet. Als je een hond van welk ras dan ook hebt, zul je er toch mee moeten dealen dat er nog meer exemplaren van dat ras bestaan en dat er dus andere mensen zijn die er ook een hebben. Of die nou ver weg wonen of dichtbij doet er verder niet toe.
Waarbij ik me ook een beetje afvraag hoe leuk je het ras nou echt vindt als je er blijkbaar geen ander exemplaar van in je omgeving wilt hebben. De meeste mensen die een bepaald ras of type hond leuk vinden, genieten net zo goed van andermans hond en vinden het een plus als er nog meer van in de omgeving te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Tineke »

Juist een ras wat je zelden ziet wordt niet herkend, dus daar zou ik me niet zo druk over maken zelf als vrienden voor hetzelfde ras zouden kiezen.
Al helemaal als de hond een ander kleurtje heeft zal het met de herkenning wel meevallen.

Persoonlijk zou ik de achtergrond van de ouderdieren belangrijker vinden en de fokker.
Voor mijzelf vind ik het wel belangrijk dat de ouderdieren ook een goed leven hebben en niet enkel fokproducten zijn .

Het niet langs mogen komen vind ik wel vreemd , als fokker zou je juist graag zien dat mensen die interesse tonen en wil je ze van de juiste informatie voorzien.
Zelfs als dat betekent dat ze dan alsnog afhaken.

Aan de andere kant snap ik dat dat niet leuk is en je er niet altijd op zit te wachten.
Ik ben zelf geen fokster maar heb wel enkele malen een nest groot gebracht van een opvanghond.
En de eventuele toekomstige baasjes kwamen dan uiteraard over de vloer.
Dat vond ik wel belangrijk maar niet noodzakelijkerwijs altijd even leuk :mrgreen:
Ik kan me nog herinneren dat er een ,overigens ontzettend leuk gezin , regelmatig langs kwamen om te kijken naar wat hun pupje zou worden het kind enthousiast op zondagochtend om 11 uur uitriep ,ik vind het zo leuk hier met de hondjes laten we de hele dag blijven :F:
Wat overigens niet is gebeurd want de ouders snapte dat wel beter dan dat kind :wink:

Een fokker die dus pas toegang geeft enkel en alleen om de pup te komen halen zou ik zelf niet voor kiezen.
Ik zie graag wat enthousiasme over de honden of het nu rashonden zijn of niet.
Met een zorgvuldig gefokte mix heb ik ook totaal geen problemen, sterker nog dat verkoos ik velen malen boven een onzorgvuldig gefokte rashond.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Je kunt toch ook gewoon gaan kijken als de pups geboren zijn?

Als dat alleen mag om op te halen dan zou dat voor mij echt een no go zijn hoor (geen zuivere koffie dan) maar als de pups een paar weken zijn dan kun je ze nog niet mee nemen en wel goed kijken naar hoe komt de fokker op je over :wink:

Maar je hebt nu allerlei vooroordelen. Ik snap wel dat een fokker niet continu allemaal mensen over de vloer wil als ze nog geen pups hebben (er is ook zo iets als een privé leven)

Maar op het moment dat het voor de pups veilig kan zou je een aantal keer moeten kunnen kijken. Dan zou je toch kunnen beslissen? Je zit nu vol met allerlei gedachtes die wellicht heel anders zijn.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 dec 2020 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ja van verschillende rassen waar we op aan het oriënteren waren. En ik zie het eigenlijk op elke site staan van fokkers, helemaal nu ze overspoeld worden met reacties
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Ik heb geen vooroordelen ik vroeg alleen of het normaal was dat een fokker zo veel hondjes heeft.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou dan doe je het toch niet?
Kennelijk gaat het vooral om die vriendin (die ook kennelijk niet zo'n goede vriendin is)

Ik maak een keuze voor een ras en voor een pup en laat mij daarbij niet meer van de wijs brengen. Al koopt een vriendin 3 pups van het zelfde ras en zou ik zeker weten dat ze niks met honden heeft (niet mijn pakkie aan). Je gaat voor een hond omdat je daar wat mee hebt en niet omdat je het als mode ding ziet en als je op die manier zoals jij doet ertegenaan kijkt vind ik dat jij dat wel doet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gelukkig worden topics hier niet zo snel verwijderd 😉

Meerdere mensen hebben al aangegeven dat wachtlijsten als sneeuw voor de zon kunnen oplossen. En ik kan me zeker in deze tijd indenken dat dat zo gaat.

Maar jij wantrouwt de fokker al voordat je überhaupt hebt kennis gemaakt en voordat je weet hoe het zit. In dat geval koop je er geen pup. Het leven kan soms zo simpel zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

Nee juist niet een mode ding.
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

:idea:
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Carnivora schreef: 12 dec 2020 08:16
Chihuahua-paws schreef: 12 dec 2020 08:00 Nou dan doe je het toch niet?
Kennelijk gaat het vooral om die vriendin (die ook kennelijk niet zo'n goede vriendin is)

Ik maak een keuze voor een ras en voor een pup en laat mij daarbij niet meer van de wijs brengen. Al koopt een vriendin 3 pups van het zelfde ras en zou ik zeker weten dat ze niks met honden heeft (niet mijn pakkie aan). Je gaat voor een hond omdat je daar wat mee hebt en niet omdat je het als mode ding ziet en als je op die manier zoals jij doet ertegenaan kijkt vind ik dat jij dat wel doet.
Nee juist niet een mode ding. Daarom vind ik het juist zo vervelend. Ik wil niet dat mensen denken dat WIJ dit zomaar hebben gekozen, zonder er over na te denken.
En dan denken mensen dat. En dan? Laat ze lekker denken. Jij weet wel beter, toch?
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Budkes »

Carnivora schreef: 12 dec 2020 07:59


Nee ik heb nooit gezegd dat je alleen mag komen om de hond op te halen. Ik zeg dat je bij echt heel veel fokkers niet mag komen voor er pups zijn.

Ik heb geen vooroordelen ik vroeg alleen of het normaal was dat een fokker zo veel hondjes heeft dat wachtlijsten van 2 jaar naar 3 weken kunnen oplossen. Kennelijk is dit hartstikke normaal.

Dit topic loopt helemaal uit de hand en ik heb al aan de moderator gevraagd of het verwijderd kan worden. Maar ik heb nog geen reactie.
2 recente voorbeelden, mijn zoon was op zoek naar een bassethound. Fokker had op dat moment net een nestje liggen maar pups allemaal al geplaatst. Ze mochten wel komen kennis maken met de fokker en de honden. Zoonlief vond alles prachtig en liet zich op de wachtlijst plaatsen voor volgend jaar. 3 weken later belde de fokker dat er voor hun uit dit nest een pup beschikbaar was als ze dat wilden. Het verhaal; pupkoper die 1 van deze puppen zou krijgen waren komen kennismaken, maar de man van het stel was totaal niet geïnteresseerd in de honden, sterker nog hij was er duidelijk vies van, veegde steeds zijn kleding af als de honden er langs waren gelopen etc, etc. De fokker had hun meegedeeld dat ze geen pup konden kopen. En vervolgens mijn zoon en zijn vriendin gebeld omdat ze bij hen wel een prettig gevoel hadden.

Ik zelf heb nu net een pup, toen ik hoorde dat dit teefje gedekt was en besloot een pup te willen stond ik nummer 5 op de lijst, uiteindelijk werd ik nummer 3 en had eerste keus uit 3 reuen omdat nummer 3 en 4 door allerlei omstandigheden niet meer wilden.

Dus nee het is niet raar dat wachtlijsten van 2 jaar naar 3 weken kunnen terug lopen. Qua contacten met fokkers ligt het in deze coronatijd allemaal wat lastig, maar dát hoeft dus geen reden te zijn om de fokker te wantrouwen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Carnivora schreef: 12 dec 2020 08:19
Chihuahua-paws schreef: 12 dec 2020 08:05 Gelukkig worden topics hier niet zo snel verwijderd 😉

Meerdere mensen hebben al aangegeven dat wachtlijsten als sneeuw voor de zon kunnen oplossen. En ik kan me zeker in deze tijd indenken dat dat zo gaat.

Maar jij wantrouwt de fokker al voordat je überhaupt hebt kennis gemaakt en voordat je weet hoe het zit. In dat geval koop je er geen pup. Het leven kan soms zo simpel zijn.
Hoezo gelukkig. Zodat er lekker lang kan blijven staan hoe ik door een heleboel mensen belachelijk gemaakt wordt? Ik ben hier al heel lang lid. Ik vind dit heel vervelend.

Ik heb aangegeven bepaalde info weg te halen ivm herkenbaarheid, dit is geciteerd. Ik heb mensen daarover een pb gestuurd. Oa jou en krijg geen reactie.

Dat met de fokker is duidelijk. Dat gaan we dus ook niet doen.

Nee. Dat is gewoon jarenlang een beleid geweest op dit forum. Anders krijg je dat iedereen van alles neerplempt en vervolgens vraagt om het te verwijderen. Dat zou je kunnen weten als je al lang lid bent 😉

Ik begrijp dat je de fokker nu laat voor wat het is. Dus daarmee is dat hoofdstuk afgesloten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

:E:
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb trouwens geen pb van jou hoor 😉 dus dan kan ik ook niet reageren.

Ik zou het niet zien als belachelijk maken hier, ik zie dat iig niet gebeuren 😉

O ja Dex ging ook heel snel. Fokker met enorme wachtlijst. Wij gingen zoeken en fokker had net besloten Dex niet zelf te houden dus dat hij beschrikbaar kwam. En had dat dus aan niemand anders verteld. Toen wij velden om kennis te maken hadden we daarna e mail contact met een foto van hem gehad en een paar dagen later gingen we kijken en hadden we hem gereserveerd. Ze had hem nog niet eens beschikbaar op haar pagina want dan was hij denk al vergeven geweest. En dan hadden wij graag op die lijst gekomen. Nu hadden wij wel heel erg snel die pup. Maar o wat wat was dat leuk. Om hem toch al vanaf 6 weken mee te kunnen maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Tineke »

Carnivora schreef: 12 dec 2020 08:16
Chihuahua-paws schreef: 12 dec 2020 08:00 Nou dan doe je het toch niet?
Kennelijk gaat het vooral om die vriendin (die ook kennelijk niet zo'n goede vriendin is)

Ik maak een keuze voor een ras en voor een pup en laat mij daarbij niet meer van de wijs brengen. Al koopt een vriendin 3 pups van het zelfde ras en zou ik zeker weten dat ze niks met honden heeft (niet mijn pakkie aan). Je gaat voor een hond omdat je daar wat mee hebt en niet omdat je het als mode ding ziet en als je op die manier zoals jij doet ertegenaan kijkt vind ik dat jij dat wel doet.
Nee juist niet een mode ding. Daarom vind ik het juist zo vervelend. Ik wil niet dat mensen denken dat WIJ dit zomaar hebben gekozen, zonder er over na te denken.
Waarom maak je je eigenlijk zo druk over wat andere mensen wel of niet denken.
Dat valt in de praktijk denk ik reuze mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

:blah: :blah:
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb geen pb 😉

Bij mijn ras zijn de wachtlijsten (lang) omdat de teven maar weinig pups krijgen. Dus als ze 3 reserveerders heeft per nest dan is dat even vol. Maar soms krijgen de teven meer pups bij de fokker van Dex heeft één van haar teven eens 8 pups gehad 😂 heel uitzonderlijk. Dan schuiven er gelijk een paar op. Dex kwam uit een nest van 5. Maar vaak is het er ook maar één.

Los van dat gaat de fokker de lijst af en haken er vaak toch veel af. Sommigen verwachten ineens andere gezinsuitbreiding, anderen hebben ineens ander werk en dus ineens geen tijd, of ze hebben toch geen geld of zijn snel voor een andere pup gegaan of de fokker heeft geen goed gevoel bij iemand. Er kan van alles zijn waardoor je dan toch ineens heel snel aan de beurt kan zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Owja ik denk nooit bij mensen "die is even makkelijk voor een hond gegaan" volgens mij is daar helemaal niemand mee bezig.

En misschien zijn jullie wel de inspiratie geweest voor jullie vriendin. En net als dit jullie eerste hond wordt en jullie hondenmmensen blijken te zijn kan dat ook bij die vriendin zo zijn.

Niet overal wat achter zoeken zou ik zeggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marielle hier
Vaste gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2012 08:04
Aantal honden: 1

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Marielle hier »

Carnivora schreef: 11 dec 2020 23:14 Wij vinden jachthonden (staande en retrievers) en spitzen hele aantrekkelijke rassen. Wij hebben wel een gezin dus zoeken een ras wat met kinderen om kan gaan. En we willen graag werken met de hond. Jachttraining of speuren.
Dan kun je toch alle kanten op? Wat denk je van gewoon een leuke labrador?
Of komt die ook te vaak voor?
Gebruikersavatar
Carnivora
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:16

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Carnivora »

:blah:
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik vind het ook een beetje vreemd van die vriendin hoor, in die zin begrijp ik je wel. Maar dat jij om die reden dat ras niet meer wil, om wat anderen daarvan kunnen denken, doet me ook nogal onvolwassen aan. Eerlijk gezegd, ben je nu geen problemen bij de fokker aan het zoeken, omdat je eigenlijk gewoon boos bent omdat je vriendin daar van het één op het ander moment een pup van heeft gekregen? En nogmaals, die irritatie begrijp ik wel.
Maar goed, je kunt de situatie ook omdraaien. Misschien een goede aanleiding om nog eens echt na te denken over wat voor hond bij jullie past. Jullie vinden labradors en spitzen aantrekkelijk. Heel verschillende karakters lijkt me. Wat vinden jullie belangrijk in een hond?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door jome »

Carnivora schreef: 12 dec 2020 08:27 Ja dat is een duidelijk voorbeeld. Ik dacht dat er echt honderden mensen op zo’n lijst stonden.
Dan zou je wachtlijst talloze jaren zijn ipv 1,5 jaar.

Om wat voor ras gaat het nou eigenlijk?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Carnivora schreef: 12 dec 2020 08:43 Ja het leek mij dat er dan een stuk of 50 mensen eerder aan de beurt te zijn, maar kennelijk stel ik mij wat anders voor bij enorme wachtlijsten. Misschien omdat ik zelf zo graaf een hond wil dat je denkt dat echt een heleboel mensen dat willen.
Kan, maar de meesten zetten niet alles in op één fokker. Er kunnen best wel eens 20 fokkers zijn die diezelfde 50 man op hun lijst hebben staan.
Dan gaan ze bellen en blijken ze ongeschikt, zijn de omstandigheden veranderd of hebben ze al lang een pup.
Het blijft gewoon een lijst met mensen die op dat moment interesse hebben, geen echte voorselectie met vastigheid :wink:

Zelfs als je helemaal geen pups hebt, maar wel je gegevens online, wordt je nu bijna dagelijks gebeld oid "dasse in de buurt zijn en zo die pup wel eens willen komen bekijken en meenemen" :LOL: Alsof ze een bestelling doen bij de chinees.
Nou haal je die er natuurlijk makkelijk uit, maar ik denk dat je teveel van jezelf uitgaat. Al die mensen op de lijst hebben niet dezelfde interesse of voorbereiding en een aandachtsspanne van vijf seconden. Ze bellen voor een dog en hebben drie weken later een chihuahua.

:mrgreen: Kun je geen schijnbeweging doen? Zeg je tegen die vriendin dat je het ras toch maar lelijk vindt en voor een powderpuff op de lijst staat.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Wachtlijsten

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Wat een apart topic :LOL:

Maar van Cleva is wel weer echt een pareltje... de mooiste hond is de hond die losloopt en zelfverzekerd enz.
Dat moet het streven met elke hond zijn.
(Sorry quoten lukt me slecht)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”