Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxertjes - bezoek van een pup

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Boxertjes - bezoek van een pup

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Voor alle puppyspam komt zal ik toch maar een eigen topic aanmaken voor onze toekomstige bende boxertjes!

Eerst even natuurlijk een voorstelrondje van mams en paps.
Ook al proberen wij vooral 'oude type' te fokken met wat neus, heeft deze reu wat minder lengte in de snuit. Echter blijkt uit de vorige twee nesten van Quira dat haar neus goed overerft, dus verwachten we ook hier geen problemen mee in deze combi.

Beide ouders zijn vrij van HD en spondylose en van hartafwijkingen (echo + DNA) :cheer:

Mama Quira (beetje oude foto, ze is inmiddels 5, wordt in de zomer 6 jaar)

Afbeelding

Afbeelding

En papa Gotex

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb in ieder geval heel veel zin om te zien hoe de pups worden en ik laat jullie graag een beetje meegenieten :engel:
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 07 sep 2020 17:03, 23 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Quira is nu 5 weken onderweg en is nog actief als buurtopzichter en speurhond in training, maar daarnaast slaapt ze het liefste languit. Toch al een flink buikje :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Marlett »

Puppyspam? I'm in!
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat is moeder mooi :I:

Ik als boxergek zal dit zeker volgen :ok: Hou je vooral niet in met de foto's :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door blacky »

ja!! boxer pupjes, Zo schattig.
vooral straks veel foto's plaatsen
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Inge »

Oh boxer pups.....
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Tineke »

Leuk vooruitzicht :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Célie schreef:Ooooooooo leuk :D :D

Wat voor kleurtjes kunnen er uitkomen :D ?
Geel is recessief en gestroomd dominant, vader is geeldragend, pups worden dus of geel of gestroomd.
Vader is niet witdragend kijkende naar z'n nakomelingen tot nu toe, dus 50% kans op volledig zwarte maskers en 50% kans op witte aftekeningen en geen kans op volledig witte pups.
blacky schreef:ja!! boxer pupjes, Zo schattig.
vooral straks veel foto's plaatsen
Als de coronacrisis nog lang duurt lukt dat vast heel goed :mann: zal mn best doen
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Beide ouders zijn sable. Eventueel zou daar black and tan of recessief zwart onder kunnen zitten, maar ik geloof dat dat bij boxers eigenlijk nooit voorkomt. Vader is brindle, blijkbaar heterozygoot, dus elke pup heeft 50% kans op brindle en 50% kans op niet brindle. Beide ouders hebben een masker, dus grote kans dat alle pups dat ook hebben (alleen als beide ouders heterozygoot zijn voor masker is er 25% kans per pup op het ontbreken van het masker)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Fotogravinnetje schreef:Beide ouders zijn sable. Eventueel zou daar black and tan of recessief zwart onder kunnen zitten, maar ik geloof dat dat bij boxers eigenlijk nooit voorkomt. Vader is brindle, blijkbaar heterozygoot, dus elke pup heeft 50% kans op brindle en 50% kans op niet brindle. Beide ouders hebben een masker, dus grote kans dat alle pups dat ook hebben (alleen als beide ouders heterozygoot zijn voor masker is er 25% kans per pup op het ontbreken van het masker)
Boxers zijn niet zo ingewikkeld, black and tan en zwart is er allang ooit uitgehaald, ik heb dat nog nooit gezien. Nouja zwart wel eens maar alleen bij 2x reversed brindle, dus meer zwart dan bruin.
Masker komt altijd voor bij boxers, dus in principe zijn ze allemaal homozygoot voor een masker :wink:

Dus ja 50/50 geel en gestroomd (sable en brindle if you wish) en 50/50 witte aftekeningen, maar allemaal een zwart masker :lol1:
Wat is wel interessant vind altijd is de intensiteit van de kleur, je hebt lichtgeel tot hertenrood en heel licht gestroomd tot bijna zwart. Maar in principe lijken ze altijd op de ouders, tot nu toe is alles rood/donkergeel hier :LOL: en ik gok uit deze vader goudgestroomd, dus met de onderkleur van de donkergele/roodgele.

De moeilijke locus bij de boxer is die met het witgen :roll: daar zijn wat meer opties geloof ik. Wat ik wel weet is dat als je allemaal zwarte voetzolen hebt, je eigenlijk geen wit kan overdragen, dus dan ook geen witte pups kan krijgen. Dus met deze combi (witdragend en fokzuiver) vermijd je die NEK zoveel mogelijk

Dat terzijde, een black and tan boxer lijkt me wel heel cool :lol1:
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 08 apr 2020 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Doyaquba schreef:
Fotogravinnetje schreef:Beide ouders zijn sable. Eventueel zou daar black and tan of recessief zwart onder kunnen zitten, maar ik geloof dat dat bij boxers eigenlijk nooit voorkomt. Vader is brindle, blijkbaar heterozygoot, dus elke pup heeft 50% kans op brindle en 50% kans op niet brindle. Beide ouders hebben een masker, dus grote kans dat alle pups dat ook hebben (alleen als beide ouders heterozygoot zijn voor masker is er 25% kans per pup op het ontbreken van het masker)
Boxers zijn niet zo ingewikkeld, black and tan en zwart is er allang ooit uitgehaald, ik heb dat nog nooit gezien. Nouja zwart wel eens maar alleen bij 2x reversed brindle, dus meer zwart dan bruin.
Masker komt altijd voor bij boxers, dus in principe zijn ze allemaal homozygoot voor een masker :wink:

Dus ja 50/50 geel en gestroomd (sable en brindle if you wish) en 50/50 witte aftekeningen, maar allemaal een zwart masker Afbeelding1:

De moeilijke locus bij de boxer is die met het witgen :roll: daar zijn wat meer opties geloof ik
Ja, witte aftekening, bont, extreem bont zijn inderdaad lastig.
Deze heeft ook twee vrijwel zwarte ouders. In de 5-generatie-stamboom ook alleen zwart of zwart met wat witte aftekening
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Wow 1 gevonden op internet, ziet er wel gek uit op een boxer, al hou ik normaal wel van black and tan
Deze komt uit twee brindle ouders, dus het kan wel blijkbaar (in amerika...is toch anders daar).
Heb er met de europese nog nooit van gehoord in ieder geval.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 08 apr 2020 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Inge »

Heel lelijk dat black en tan
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Inge schreef:Heel lelijk dat black en tan
Gelukkig dan maar dat het niet voorkomt bij boxers :LOL:
Het is zoiets waar je dan even een poosje naar kijkt en denkt, dat klopt niet. Maar misschien omdat het gewoon geen kleur is die bij het ras hoort.
Ik zou van een choco, blauwe of merle boxer oid net zo hard staan te kijken
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door noekie »

Ooo boxerpuppies; blijf een zwak voor het ras houden dus ik volg je zeker weten :mrgreen:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Hahaha ja als we dan gekke kleurtjes doen dan toch de berner sennenkleurtjes :LOL:

Ach gos, wat een gezicht.

Maar nee zo spannend is het niet hier in Europa, geen verborgen kleurtjes voor zover ik weet, dus ze worden gewoon geel of gestroomd :engel:

Als ik moet kiezen graag een gestroomd teefje met witte aftekeningen :lol1:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef:
Doyaquba schreef: geen verborgen kleurtjes
Daar geloof ik niet zo in. Wel in uitkruisen met andere rassen ;-)
Moet zeggen dat ik wel aangenaam verrast ben door de lange neuzen en fraaie open neusgaten. Ik neem die spikkel wel hoor. Dan heb je eens iets dat een ander niet heeft :cool2:
Ja okay, maar niet in deze combinatie :wink: als je met andere rassen gaat kruizen komt er vast wat spannenders uit

Haha misschien is er een markt voor, kekke kleurtjes op boxers, designerdog :LOL:
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat leuk zeg. Ik denk dat ik nog nooit boxer pups heb gezien. :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Célie schreef:
Vind het zo meer een Bulldog lijken :denken:
Ja ik ook, maar is een Amerikaanse boxer, die zijn sowieso wat anders om te zien, meer bulldoggig.
Célie schreef:

Bij de boxers zijn ze nog niet aan het klooien met NEK denk? Ik heb in ieder geval nog geen merle of blauwe boxers voorbij zien komen. Wel ooit een zwarte bij een facebookvriend maar of dat een raszuivere was weet ik nu niet meer.
De enige (veel)voorkomende NEK is wit, dus meer dan 1/3 wit. Daar wordt in Scandinavië wel eens mee geëxperimenteerd, om daarmee te fokken. Als je er namelijk een fokzuivere gekleurde boxer op zet krijg je allemaal gekleurde met witaftekening.

Zwart is meestal 'heel donker gestroomd' maar zal ook zelden een show winnen. De rasstandaard schrijft een duidelijke stroming voor namelijk. Helemaal zwart heb ik ook wel eens gezien, maar het is altijd maar de vraag of dat raszuiver is. Niet dat het mij uitmaakt maar goed, het is niet iets wat zomaar uit gestroomd en geel komt rollen in ieder geval.

Volgens mij komen blauwe en dat soort kleuren alleen maar voor als er ergens gemixt is. In Europa dan, Amerikaanse stamboom heb ik niet zoveel verstand van, maar daar zie je wel eens gekke kleurtjes opduiken, dus of er is ergens een vader een vader niet, of er zijn daar meer dragers van andere kleuren.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
Doyaquba schreef:
Haha misschien is er een markt voor, kekke kleurtjes op boxers, designerdog :LOL:
Dat weet ik wel zeker. Kijk maar naar hoe populair blauwe franse bulldoggen zijn, of merle chihuahua’s.
Mensen willen vaak iets bijzonders hebben. Een fokker die ik ken had in een nest een miskleur Cavalier. Rood met vier witte laarsjes. Er is om gevóchten..

Ja, bij Pinschers heb je ook weleens blauwe, Isabel en choco kleuren. De blauwe hebben wel vaak huidproblemen en mensen vinden het prachtig, de kleur dan.
Een fokker had een keer zo nestje, hij had iemand teveel vertrouwd, en iedereen oh en ah roepen, wat mooi.
Als Pinscher fokker zit je echt niet op die kleurtjes te wachten.
Laatst gewijzigd door gonnie op 09 apr 2020 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Célie schreef:
Nee nu geen kekke kleurtjes meer, nu weer de fluffy bulletjes

Afbeelding
Oke maar dat is wel echt te schattig :mann:
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

gonnie schreef:
Nanna schreef:
Doyaquba schreef:
Haha misschien is er een markt voor, kekke kleurtjes op boxers, designerdog Afbeelding
Dat weet ik wel zeker. Kijk maar naar hoe populair blauwe franse bulldoggen zijn, of merle chihuahua’s.
Mensen willen vaak iets bijzonders hebben. Een fokker die ik ken had in een nest een miskleur Cavalier. Rood met vier witte laarsjes. Er is om gevóchten..

Ja, bij Pinschers heb je ook weleens blauwe, Isabel en choco kleuren. De blauwe hebben wel vaak huidproblemen en mensen vinden het prachtig, de kleur dan.
Een fokker had een keer zo nestje, hij had iemand teveel vertrouwd, en iedereen oh en ah roepen, wat mooi.
Als Pinscher fokker zit je echt niet op die kleurtjes te wachten.
Dat kan alleen als de eigen hond ook al drager was van het verdunningsgen ;)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Célie schreef:

Mijn broer had vroeger boxers eerst Sam en Bres (2 herplaatsers)
Afbeelding
En daarna Lucky een hele witte. Blijf ze leuk vinden :I: vooral nu ze weer wat meer snuit krijgen.
Wat een leuke :I: (alleen een beetje dik :lol1: )
Ja ik vind ze fantastisch, maar dat snuit krijgen is helaas bij lang niet alle fokkers zo :80:
Toen ik m'n hondjes meehad naar München waren ze ook erg te spreken over de lengte van de neus, maar daar fokken ze ze voornamelijk heel kort :oeps:
Mijn reu heeft ook een te korte neus vind ik eigenlijk...maar wel open neusgaten gelukkig. Maar had wel een beetje door mogen groeien van me, ik vind de neuzen van de dames mooier.
Hopelijk komt dat meer en meer terug want het bijt beter met wat lengte :engel:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Célie schreef:
Haha, ja veel te dik :schrik:

Zijn er bij de boxers nou ook fokkersgroepen die speciaal op de meer neus fokken dan?
Ja zijn er. Althans, niet echt een specifieke groep maar we weten van elkaar wie wel en wie niet zeg maar. Hangt vooral samen met wel of geen kampioenstitels willen fokken en inteelt :O: de korte neuzen winnen namelijk meestal op de show...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:
Doyaquba schreef: Ook al proberen wij vooral 'oude type' te fokken met wat neus, heeft deze reu wat minder lengte in de snuit. Echter blijkt uit de vorige twee nesten van Quira dat haar neus goed overerft, dus verwachten we ook hier geen problemen mee in deze combi.
Denk je nooit verder dan het eerstvolgende nest?
Als je een type met een langere neus wil fokken dan pak je toch geen reu met een korte?
Het gaat trouwens meer om de stenose en de hysterische stop dan de lengte van de neus.

Waarmee ik trouwens niet zeg dat ik het geen goede combinatie vind, hoor. Mooie honden!
Er waren voor deze combi meerdere factoren die belangrijk waren, bijvoorbeeld dat deze ouderdieren geen overeenkomende voorouders hebben voor zover terug te vinden is met alle databases die we hebben en alle gezondheidsuitslagen top en het werkkarakter van beide. Als je weet dat de neuslengte wel goed komt via de moeder kan je die andere dingen wat belangrijker maken toch en de neusgaten heeft hij wel, dus dat komt wel goed. Ze zijn in ieder geval beide goede sporthonden en hebben geen ademgeruis dus dat vertrouw ik zonder camera in de neus ook wel.
Dus nee als je puur op neuzen wil fokken zou je een andere reu moeten pakken, maar het gaat toch om het totaalplaatje.

Ik denk zeker verder en zou op papier heel graag iets aanhouden voor de fok uit deze combinatie maar het moet wel allemaal kunnen.
In principe is het huis nu wel even vol en is er geen ruimte voor een pup. We hebben in Bayleigh een hoopvolle opvolgster voor de fok, die is straks 2 jaar oud en moet dan alle testen maar eens halen en dan zien we weer verder. Donner is ook pas 9 maanden oud dus eigenlijk is het druk nu daarmee. Mocht er echt een prachtig gestroomd teefje tussen zitten zou het kunnen dat daarmee verder wordt gegaan, maar die kans is dus maar heel klein. Dan ga je toch meer denken aan alleen dit nest ja, omdat dit gewoon allemaal huishonden/sportmaatjes worden van mensen.

Of bedoelde je dat niet?

Dankjewel trouwens :D
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:
Hoe gaat het tegenwoordig met de knieën? En hemangiosarcoom?
Hier nog nooit problemen gehad met de knieën gelukkig. Je ziet het veel (de kruisbanden) bij de snelle groeiers en de mensen die als de pup bijna volgroeid is denken dat gelijk alles kan. Ow of vroeg gecastreerd. Ik zie ze in de facebookgroepen veel langskomen, die kruisbanden. Maar heb er zelf geen ervaring mee (even afkloppen). Wel hameren wij op veel spieropbouw door rechtlijnige beweging (fietsen) vanaf 1 jaar en geen ballen gooien in een draai. Ik hoop dat we er ook geen ervaring mee krijgen :schrik:
Moet wel zeggen dat een steiler been ook wel lijkt uit te maken, maar dat durf ik niet zomaar te beweren zonder verder onderzoek. Maar wellicht is dat een verklaring waarom sommige wel en sommige niet...

Hemangiosarcoom, ook nog niet in de eigen honden gehad. Hele enge ziekte wel, zo snel je een hond verliest en hond van clubgenoot (vader van eerste nest) is eraan overleden :ugh: maar goed die lijn gebruiken we ook niet meer met de kennis van nu, want veel te veel kanker daarin. Hopelijk worden al onze A'tjes wel ouder dan 10, maar dat duurt nog wat jaren.

Hoe het in het algemeen gaat binnen de boxers, tsja, ik vind vooral dat het veel te veel voorkomt, van wat ik lees op facebook...zeker die knieën
Veel dingen worden helaas door fokkers verzwegen, zoals kanker in bepaalde families, dus hoe meer mensen je kent, hoe meer je leert. Daarmee dus erg bezig, al die namen in t hoofd stampen :roll:
Maar goed dat is ook het lastigste aan kankersoorten, dat dat zich toch pas ná de fokleeftijd uit, dus je moet echt alle voorouders bijna persoonlijk kennen om die dingen in te kunnen schatten.
Door hier een geheel nieuwe reu te gebruiken voor NL wordt dat risico hopelijk weer een stukje kleiner, maar garantie krijg je nooit.

De enige boxerkwaal waaraan wij tot nu toe een hond zijn verloren (behalve ouderdom dus) is aortastenose, maar goed, dat was nog toen er geen echo-doppler werd gedaan van het hart.
Cleva schreef: Overigens heb ik als 15 jarige nog een keer gebeld met de pupbemiddelingsmevrouw. Die had ik uit de krant.
"Ik wil graag twee pups. Reutjes."
"Oh. En mag het van je moeder?"
"Dat mag ik zelf weten."
"Fijn. We hebben nu even geen pups. Dag jongetje."
Haha heerlijke reactie, hier belde een 18-jarige voor een pup, was ook even 'ehm weten je ouders hiervan' maar goed die zaten ernaast dus prima :LOL:
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 09 apr 2020 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef: Ik vind boxers echt prachtig (als het een mooie is).
Dat is natuurlijk wel heel relatief hè :mann: ik kan die van mij de mooiste vinden van de wereld, maar ik ken ook wel mensen die dat helemaal niet vinden (en dan niet omdat ze het ras niets vinden)

Ik vind dus flink wat boxers niet mooi en sowieso alles wat ik kan horen ademen moet afgekeurd worden :gvd: (gelukkig is dat tegenwoordig met de fokgeschiktheidskeuring ook eindelijk het geval)
Ja je mag snurken, maar alleen als je op je rug ligt en heel diep droomt :hmmm: niet als je een rondje in de ring loopt verdorie...
Daar knap ik dus enorm op af. Net als op diepe gaten waar de stop moet zitten en steile achterhanden...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef: Een onderbeet mag maar het heeft geen voorkeur en gewoon een diepe stop is genoeg, dat moet geen doel op zich zijn.

Een zeer kortharige, vriendelijke hond die wel actief bezig is met wie er wat mag doen maar amper echt agressie heeft.
En die goed uit de voeten kan met zijn atletische lijf. En schrander.
Dat is mijn ideaal ook, beetje gematigd uiterlijk, maar bovenal heel atletisch, dat hebben ze ook nodig want ze willen rennen en springen.
En naar iedereen vriendelijk (behalve als ik het niet vertrouw, al zie ik ze nog niet agressief uit de hoek komen dan, meer blaffen en wegjagen) en gewoon altijd vrolijk. Ik vind het zo'n fantastisch karakter :I:
Al ken ik ook genoeg mensen voor wie ze veel te aanwezig zijn :lol1: want dat je een boxer hebt dat kan je geen moment van de dag vergeten, vooral de eerste paar jaren :LOL:
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding
Oooooooooooo die morgen ze best aan mijn laurieboompje op de galerij binden :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zijn nu op 2/3e van de dracht, gaat weer snel. Lontje wordt wel wat korter bij mevrouw (vooral richting Donner), helaas, maar uit ervaring is dat weer normaal als de pups er een weekje zijn. Zorgen maar dat er geen eten is om over ruzie te maken en dat ze alle ruimte en privacy krijgt die ze wil hebben.
Gisteren had ze de pas er in, lange wandeling gemaakt (fijne temperatuur natuurlijk na alle zon en warmte), maar vandaag draaide ze al heel snel weer om. Prima, wat u wil mevrouw, maar vanavond gaan we speuren. Als het aan haar ligt heeft ze geen conditie over aan het einde, lui ding :LOL:

Het enige waar ze graag op reageert is de postbode :lol1: die kwam ook wel allemaal lekkers brengen voor ze vandaag dus snap dat wel :mann:
Alles weer besteld en verzameld, dus we zijn weer voorbereid, hoeft alleen nog opgezet te worden.
Zal eens kijken of ik een foto kan maken een dezer dagen van het buikje, ze is ongeveer recht nu :80: geen opgetrokken buiklijntje meer
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”