Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door M@scha »

waarschijnlijk krijgt het geen staartje, maar als de wetgever wil laten zien dat ze het serieus menen is dit punten scoren op een presenteerblaadje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat de raad fok die de wet overtreed steunt :(
Sandra&co

Re: Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Célie schreef:Nou dan kan Sleeuwijk ook wel opdoeken :D met z'n geboortepakketten.

Afbeelding
Nou. Prima. Ze hebben lang zat (goed) geld lopen verdienen over de ruggen van misvormde honden, lijkt me zomaar. Ik kan daar geen medelijden mee hebben :19:
Sandra&co

Re: Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Célie schreef: Nee ik ook niet, maar dat mogen ze van mij dus ook weleens aanpakken zulke idioterie. Als dierenartsen dat aanbieden of het "gewoon" is gaan mensen het op een gegeven moment ook gewoon vinden. Ja wij doen altijd een keizersnee om de teef te ontlasten :19: :19: zei laatst nog een franse bullen fokker en dat advies had hij dus van de dierenarts gekregen :ugh:
Bijzonder toch? Ik ben dan wel benieuwd hoe zoiets dan gegroeid moet zijn. Er is toch geen dierenarts die op de opleiding zat en dacht "Ik ga m'n leven wijden aan het verwekken en ter wereld laten komen van kneusjes."? Dat moet ergens een begin hebben, en dat begin had te maken met geld, wat ik je brom. Na een tijdje zie je dan vast ook niet meer wat je nou precies aan het doen bent.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:De RvB is niet serieus te nemen.
Waarschijnlijk snappen ze gewoon niet eens dat ze zich aan de wet te houden hebben omdat ze denken dat ze zelf de overheid zijn.
Ziekelijke arrogantie in combinatie met heel gewone huis-tuin-en-keukendomheid.

De raad doet naar mijn idee inderdaad maar wat.
Toen ik vroeg waarom iemand die de wet overtreed (2de nest binnen 12 maanden) door het tucht college zwaarder gestraft wordt dan ik, terwijl ik enkel een RvB regel overtrad was het antwoord dat in mijn geval het om een welzijnsregel ging en dat zij dat zwaarder aanrekenen dan een overtreding van 2 nesten binnen 12 maanden.
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door Wilma »

crutz schreef:
Cleva schreef:De RvB is niet serieus te nemen.
Waarschijnlijk snappen ze gewoon niet eens dat ze zich aan de wet te houden hebben omdat ze denken dat ze zelf de overheid zijn.
Ziekelijke arrogantie in combinatie met heel gewone huis-tuin-en-keukendomheid.

De raad doet naar mijn idee inderdaad maar wat.
Toen ik vroeg waarom iemand die de wet overtreed (2de nest binnen 12 maanden) door het tucht college zwaarder gestraft wordt dan ik, terwijl ik enkel een RvB regel overtrad was het antwoord dat in mijn geval het om een welzijnsregel ging en dat zij dat zwaarder aanrekenen dan een overtreding van 2 nesten binnen 12 maanden.
Dat laatste valt toch ook onder gezondheid - welzijn?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Fokgeschiktheidskeuringen EB?

Ongelezen bericht door crutz »

Wilma schreef:
crutz schreef:
Cleva schreef:De RvB is niet serieus te nemen.
Waarschijnlijk snappen ze gewoon niet eens dat ze zich aan de wet te houden hebben omdat ze denken dat ze zelf de overheid zijn.
Ziekelijke arrogantie in combinatie met heel gewone huis-tuin-en-keukendomheid.

De raad doet naar mijn idee inderdaad maar wat.
Toen ik vroeg waarom iemand die de wet overtreed (2de nest binnen 12 maanden) door het tucht college zwaarder gestraft wordt dan ik, terwijl ik enkel een RvB regel overtrad was het antwoord dat in mijn geval het om een welzijnsregel ging en dat zij dat zwaarder aanrekenen dan een overtreding van 2 nesten binnen 12 maanden.
Dat laatste valt toch ook onder gezondheid - welzijn?
Ik ben opgehouden het te begrijpen.
Ook navraag gedaan mbt pups die net voor de 6 weken al vertrokken waren (en op dat moment nog geen 7 weken waren dus aantoonbaar te vroeg ook nog op dat moment) incl alle gegevens (nhsb ouders) maar daar deden ze niks mee wat dat is zaak van het NVWA
Nou volgens mij ook gewoon welzijn
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”