Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility kromfohrländers.

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Na een poosje afwezig te zijn geweest begon het toch weer te kriebelen om hier af en toe wat bij te houden over de behendigheid ervaringen met mijn meiden.
Aismee had een eigen topic maar die is ondertussen al zo oud dat het me beter leek een nieuw topic te maken.
Mijn kromfohrländer dames Aismee (Esmee) van 8,5 en Doutze van 2 zijn beiden geweldige sporthonden.

Aismee is mijn racemonster, helaas verkeerde basis en veel opnieuw aan moeten leren de laatste jaren maar zo trots op waar we nu staan.
Aismee loopt nu in de B40 klasse van de FHN, nog 2 wedstrijden te gaan voor het NK van de B40.
Na vele foutloze rondjes in de B heeft ze haar promotiepunten voor de C klasse en staan we bovendien gewoon 2e in het competitie-klassement. :O:
Moet af en toe even kijken of het echt waar is.. zo hoog heb ik echt nog nooit gestaan. Meestal bungelden we ergens onderin..
Dit jaar vallen voor zowel mij als Aismee eindelijk alle puzzelstukjes op de juiste plek. :cheer:

Doutze is mijn ruwharige draak. Niet alleen qua uiterlijk veel meer terriër dan Aismee, qua karakter zeer zeker ook. Super koppig en vooral heel veel "will to please haarzelf".
Een echt "what is in it for me?" hondje. Wel baasgericht, blijft altijd bij me en wil eigenlijk best graag werken, mits er maar genoeg tegenover staat.
Mijn eigenwijze kroelkip, schoothond en koppig ADHD draakje.
Agility vindt ze gelukkig super leuk, springen en lekker racen, ja dat wil ze wel.
En aangezien ze daar echt mij voor nodig heeft hebben we in de sport elkaar goed gevonden en blijkt ze een fantastisch leuk sporthondje te zijn.

Doutze is debutant in de FHN, beheerst nog niet alles even goed en is eigenlijk nog niet helemaal wedstrijd klaar. Maar omdat ze toch altijd mee is op wedstrijden mag zij de komende wedstrijden wel gewoon weer meedoen en haar eigen rondjes lopen. Niet zozeer voor de resultaten, wel voor de fun en de ervaring.

Voor mijn beide honden ben ik nu bezig een startlicentie bij de Raad te regelen.
Eigenlijk zou ik eerst alleen Doutze opgeven bij de Raad maar ja, Aismee gaat dan toch ook mee als ik met Doutze een wedstrijd zou doen dus die ook een startlicentie dan maar. Kan het toch niet laten.. Is toch leuker met allebei te kunnen lopen.

Met Aismee probeer ik in trainingen haar focus meer bij de toestellen te laten liggen en wat onafhankelijker van mij. Ze vindt het super lastig om zelf de logische lijn te zien.

Doutze moet sowieso nog heel veel leren, die heeft al best een leuke toestel-focus al kan het nog wel wat beter en ze mag wat mij betreft vooral ook wel wat sneller. Nu past ze nog veel haar snelheid aan die van mij aan.. hoe harder ik ren, hoe harder Doutze gaat, maar als ik wat in hou dan doet zij dat ook. Wissels in een rechte lijn zijn dan ook een uitdaging als je hond bij voorkeur naast je loopt..
Grootste probleem met haar zijn de raakvlakken, die vindt ze maar eng en wil ze nog wel eens weigeren. Draakje met hoogtevrees of zoiets..
We maken vorderingen maar het valt nog niet mee. Hoop dat we dat probleem binnenkort kunnen tackelen.

Karen

* inmiddels heeft Aismee haar 1e wedstrijd gelopen. Doutze nu ook ingeschreven voor haar 1e RvB wedstrijd. Newbie foto vraagje, waar kan je die vinden?
Laatst gewijzigd door Pets_Passion op 04 feb 2020 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat leuk om weer van jou en je meiden te horen :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door welshwitch »

Leuk! Dan ga ik je nog vaker tegenkomen dus (we stonden naast elkaar met de tent in Nijmegen).
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

welshwitch schreef:Leuk! Dan ga ik je nog vaker tegenkomen dus (we stonden naast elkaar met de tent in Nijmegen).
Leuk!
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door MirjamV »

Leuk dat je ook bij RvB gaat lopen!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Aismee is op het randje van haar klasse qua schofthoogte 39,9 cm.. en Doutze is waarschijnlijk zo'n 40,5.. net een tikkie groter.
Begin van dit seizoen nog gemeten op 39,5 maar in de loop van het jaar is ze waarschijnlijk stiekem nog wat uitgezwaard en verder gegroeid.
Onze stoel heeft een dwarsbalk op 40 cm. Daar kon ze begin van het jaar nog makkelijk onder door en nu eigenlijk net niet meer.

Als ze in de A officieel gemeten moet worden komt ze vast niet door de keuring voor de 40 klasse.
Dus ga ik Raad lopen want 50 cm vind ik wel veel voor haar. Kan ze vast, maar ze moet nog wel wat jaren langer mee.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Seizoen 2019 heb ik heel succesvol afgesloten.
Aismee is in de FHN competitie van de B40 gewoon 1e geworden! Echt bizar. Heel blij mee.
FHN NK was het net niet voor ons. Ze vond opeens 11 paaltjes wel genoeg en sloeg zo'n beetje alle raakvlakken over. Zullen de zenuwen wel geweest zijn denk ik.

Doutze is nog lekker debutant, aan het trainen en druk bezig met het overwinnen van haar plankenkoorts/hoogtevrees. De schutting en kat gaan al veel beter. Wip is nog super spannend.

Voor Aismee heb ik de 1e RvB wedstrijd gepland. 2x VP en 1x JP bij KC Hoogeveen komende zondag. Ons debuut bij de Raad.
Aismee zal dan ook weer gemeten worden.
Doutze heb ik niet ingeschreven, zij is nog niet toe aan VP rondjes.

Nu die 1e wedstrijd begint op te schieten vroeg ik me af of er eigenlijk verschillen zijn tussen een RvB wedstrijd en de FHN wedstrijden?
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, wat echt anders is tussen beiden?

FHN wedstrijden ben ik gewend, RvB is nieuw.
Ik neem aan dat ik bij de RvB zelf mijn eigen nummer op kan/moet halen? (Bij FHN is dat per hondenschool)
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Eilfy »

Bij RvB wedstrijden haal je idd je eigen startnummer op. Verder is er qua organisatie weinig verschil. Qua parcoursen loop je bij de RvB natuurlijk geen spel (dus geen snooker / gambling) maar meestal 2x een VP en 1x een JP. Ik vind persoonlijk de RvB parcoursen meestal net wat vloeiender dan de FHN parcoursen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dankjewel.
Voor Aismee wel heel fijn dat we gewoon 2x VP en 1x Jumping hebben. Had ik zien staan bij de inschrijving. Blij mee.
Voor Doutze minder omdat zij nog niet klaar is voor VP's maar dat komt met de tijd wel.
Bij FHN schrijf ik haar daarom vaak wel in omdat ze een jumping en gambling prima kan en dan is het VP een oefenrondje waarbij ik de disk gewoon voor lief neem.

Aismee zou een 1e graad wedstrijd goed moeten kunnen doen, bij FHN start ik dit seizoen in de C klasse.
Maar in januari helaas amper kunnen trainen.. dat is wel heel jammer. Geen goede voorbereiding.
Ben benieuwd.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Eilfy »



Dit zijn 7 1e graad RvB rondjes. Zou in principe echt geen probleem moeten zijn voor een FHN B/C hond Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat een leuke compilatie zo. Jullie lopen heel mooi samen.
Over de moeilijkheid maak ik me idd niet zoveel zorgen. Dit soort rondjes moet Aismee prima aankunnen.

Ben meer bang dat ze zo blij gaat zijn weer agility te mogen doen dat ze over alle raakvlakken vliegt en met al haar snelheid, drive en enthousiasme 3x een disk gaat lopen omdat ze gewoon niet meer nadenkt.
Januari heeft ze eigenlijk te weinig gedaan omdat ik zelf veel ziek ben geweest was deze maand vooral bankhangen. En dat accepteert ze prima, maar als ik haar nu zondag loslaat op een agility veld.. dan kan al die overtollige energie en enthousiasme er wel eens uitknallen in een iets te fanatiek enthousiasme.

Een mooie rechte lijn om mee te starten zou heel fijn zijn. We gaan het zien.
Sowieso heb ik er echt zin in om eindelijk weer ff echt met mijn meisje in actie te kunnen komen. Samen weer leuk bezig en lekker rennen en doen wat we het allerleukste vinden.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door welshwitch »

Leuk om weer even met je gekletst te hebben zondag. Hoe kijk je terug op je eerste RvB wedstrijd?
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, was heel gezellig.
Gefeliciteerd met je u'tjes!

Ik kijk er heel tevreden op terug. Vond het wel een heel lange, natte en koude dag. Maar goed, dat kunnen FHN wedstrijden ook zijn. :-)
De organisatie was echt perfect, heel duidelijk en zelfs een heel uur ingelopen.
En de prijsuitreikingen door de dag heen, gewoon vrij vlot nadat je klasse klaar is vond ik echt heel fijn. Helaas zelf geen prijzen gewonnen maar toch.
Heb de nodige trainingspuntjes gezien, ook een paar die ik wel wist die weer even bevestigd zijn.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Agility kromfohrländers -> Aismee's 1e RvB wedstrijd.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Onze 1e wedstrijd was een hele positieve kennismaking met de RvB wedstrijden.
Aismee moest eerst nog even gemeten, even checken of het wel echt een medium hond is. Gelukkig werkte Aismee goed mee, de ringtraining van 8 jaar geleden was vaag nog aanwezig en ze liet zich keurig op de tafel meten. Ze is echt medium. :-)

Onze rondjes gingen iets minder voorspoedig. Het 1e Vast Parcours ging echt heel leuk maar omdat ik om een tunnel moest kwam Aismee te vroeg van de kattenloop, dus 1 foutje en goed voor de 3e plaats. Aismee plakt nogal aan mij, zo'n afstand nemen vindt ze heel moeilijk.

Bij het 2e Vast Parcours zag Aismee tijdens het warmlopen een paard.. bij deze locatie werd gewoon paardgereden in de andere bak en dus was er soms een paard in beeld.. oeps.. Aismee in alle staten, niet meer te bereiken. Voor haar is een paard echt het allerengste monster wat er op deze aarde rondloopt. Ze was echt in paniek. Gelukkig wel weer wat kunnen kalmeren maar aan de start was ze nog steeds heel argwanend en hield vooral de in/uitgang van de ruimte in de gaten.. stel je voor dat dat enge paard zo meteen binnen komt.. daardoor noodgedwongen samen gestart, waardoor mijn planning in de soep liep. Resultaat viel me mee, ze is gestart en heeft best aardig gelopen. 1 weigering (2e tunnel) en natuurlijk moest er ook een raakvlak gemist worden. Goed voor een 5e plaats.

Filmpje van de 2e VP:
https://youtu.be/SrmC8xyCXR4

Jumping was het net niet, was al laat, Aismee en ik waren gaar en dus de nodige slordigheidsfoutjes.. Goed voor de 7e plek.

Karen
Laatst gewijzigd door Pets_Passion op 03 feb 2020 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door welshwitch »

Het was maar 1 Utje, maar wel de allereerste :cheer:

Die prijsuitreiking tussendoor hier is echt fijn, dat is helaas niet overal zo.
En het was een lange dag, bij ons ging de jumping ook niet meer zo vlotjes.
Ik heb maar 1 van je rondjes gezien, maar dat zag er goed uit. Wat wordt de volgende bij de RvB?
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

welshwitch schreef: Ik heb maar 1 van je rondjes gezien, maar dat zag er goed uit. Wat wordt de volgende bij de RvB?
Dankjewel.
Ik wil me in elk geval voor Amsterdam inschrijven, in april.

Zat even te kijken, in maart is er ook een wedstrijd bij HS Lingewaard.
Dat is een open wedstrijd, kan je dan ook gewoon U'tjes halen?

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers. -> newbie foto vraagje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hmm.. vanmorgen een ingeving gekregen om gewoon eens bij de uitslagen van een reeds gelopen open wedstrijd te kijken. En ja, daar staan u-tjes achter de foutloze resultaten van de deelnemers dus neem aan dat dat gewoon kan.
Dus me maar ingeschreven voor de wedstrijd van HSL The Flying Dutchmen, 29 maart in Bemmel.
Beide dames mogen wat mij betreft starten.

Doutze liep lekker gister tijdens training en nam zowaar de wip best mooi. Ok, ze vind het nog spannend en dus is de 2o2o nog niet wat het moet zijn maar ik vond het best veel belovend. Ze maakt goede vooruitgang. Ben ik blij mee. En dus maar eens zien wat ze er eind maart van bakt op een wedstrijd. We hebben nog even om te oefenen.

Daarna gaan we naar Amsterdam, zaterdag 25 april.

Nog wel een newbie vraagje, bij FHN wedstrijden komen foto's (of linken naar foto albums) in de FHN FB groep.
Geen idee of er foto's zijn gemaakt zondag, maar zo ja, waar zou ik die dan kunnen vinden?
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
ninnie
Zeer actief
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:33
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Agility kromfohrländers. -> newbie foto vraagje

Ongelezen bericht door ninnie »

Pets_Passion schreef:Hmm.. vanmorgen een ingeving gekregen om gewoon eens bij de uitslagen van een reeds gelopen open wedstrijd te kijken. En ja, daar staan u-tjes achter de foutloze resultaten van de deelnemers dus neem aan dat dat gewoon kan.
Dus me maar ingeschreven voor de wedstrijd van HSL The Flying Dutchmen, 29 maart in Bemmel.
Beide dames mogen wat mij betreft starten.

Doutze liep lekker gister tijdens training en nam zowaar de wip best mooi. Ok, ze vind het nog spannend en dus is de 2o2o nog niet wat het moet zijn maar ik vond het best veel belovend. Ze maakt goede vooruitgang. Ben ik blij mee. En dus maar eens zien wat ze er eind maart van bakt op een wedstrijd. We hebben nog even om te oefenen.

Daarna gaan we naar Amsterdam, zaterdag 25 april.

Nog wel een newbie vraagje, bij FHN wedstrijden komen foto's (of linken naar foto albums) in de FHN FB groep.
Geen idee of er foto's zijn gemaakt zondag, maar zo ja, waar zou ik die dan kunnen vinden?
Op de fb groepen: agility Nederland of agility community nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Agility kromfohrländers. -> newbie foto vraagje

Ongelezen bericht door veertje »

Je kan ook op de site van de Raad zien of er U'tjes te behalen zijn als je bij de wedstrijdinformatie kijktAfbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility kromfohrländers.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

veertje schreef:Je kan ook op de site van de Raad zien of er U'tjes te behalen zijn als je bij de wedstrijdinformatie kijkt
Thanks! Ik had die link gezien idd maar wist niet zeker of dat dan dus ook betekend dat je dat kunt halen.
Fijn te weten dat ik daar gewoon naar kan kijken.

Meeste wedstrijden zijn toch best een stuk rijden dus dan is het wel fijn om dat soort dingen zeker te weten.
Moeten we alleen nog ff foutloos rond komen. :-)
Aismee zou dat in theorie moeten kunnen, van Doutze ben ik allang blij als ze überhaupt een uitslag loopt.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”