Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Djalu - Agility | 24/11 Seminar Wendy Willemse

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Djalu - Agility | 24/11 Seminar Wendy Willemse

Ongelezen bericht door Eilfy »

Djalu is nu 14 maanden we zijn al even bezig maar nu dan ook z'n eigen topic. Zeker voor de opbouw vind ik het leuk om z'n vorderingen bij te houden (Kenji vind ik het minder bijzonder omdat die nu meer ervaren is en het meer van hetzelfde is :mann: maar ook die is nog lekker bezig!)

Onze eerste kleine stapjes waren rond 6 maanden, alles speels en vooral weinig en kort. Focus was met mij bezig zijn, leren naar een speeltje te werken, tunneltje pakken en om een vleugel draaien.

Follow the handling



Introductie sprongvleugels, tunnels en vooruit



Daarna hebben we een hele tijd niks gedaan, we zijn samen heel erg bezig geweest met Djalu's lijf verder rustig laten ontwikkelen en ondertussen heb ik hem ook leren wennen aan omgevingen met meer prikkels want dat vond hij erg lastig. We hebben af en toe gehooperd (1x per maand) en daarbij ook tunnels. Vanuit de fitness begonnen met om iets heen draaien het volgen van de handling naar een speeltje toe zijn we ook blijven doen. Dus na 4 maanden niks gezien te hebben qua agility, rond 10 maanden (begin juli) weer een workshop gedaan.

Workshop pre-agility DAME


Na DAME nog een keer een vergelijkbare workshop gedaan en daarna stopte Bianca jammer genoeg even met workshops geven voor jonge honden. Half augustus (11,5 maand oud) begonnen met wekelijkse training bij Danielle Boshouwers in Zeewolde en tussendoor nog 3x een workshop pre-agility gedaan bij Wendy Willemse.

Seminars Wendy
Augustus:
September:
Oktober:

De combinatie van wekelijks trainen (minus 1x in de maand want dan hebben we evaluatie fitness programma), hoopers en 1-2x in de week oefeningen doet hem goed. Mentaal en fysiek ontwikkelt hij zich echt heel fijn en ook qua karakter is het een heerlijke vent. We hebben nog een lange weg te gaan. Op dit moment zijn we naast meters maken met elkaar bezig met de raakvlakken (runnings & "bang" game op de wip).

En Djalu? Die vindt het schitterend om te doen :I:
Laatst gewijzigd door Eilfy op 24 nov 2018 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door crutz »

Hi knapperd, ja Djalu vind alles leuk, als hij maar mag werken!
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Eilfy »

Of knuffelen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Machie »

Oh dit zijn voor Mas van Willem ook handige filmpjes om te bekijken :)
Djalu doet het super leuk!
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door M@scha »

Machie schreef:Oh dit zijn voor Mas van Willem ook handige filmpjes om te bekijken :)
Djalu doet het super leuk!
mas heeft ze vól aandacht bekeken :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door veertje »

Hij gaat al super! :D
Gebruikersavatar
ninnie
Zeer actief
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:33
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door ninnie »

Hij gaat al super goed <3

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Eilfy »

M@scha schreef:
Machie schreef:Oh dit zijn voor Mas van Willem ook handige filmpjes om te bekijken :)
Djalu doet het super leuk!
mas heeft ze vól aandacht bekeken :E:
Hahaha zonder geluid hoop ik :schrik:

Hier zit nog wel een traject voor / tussen waarin ik Djalu heb geleerd dat hij best van alles leuks mag doen maar onder 2 voorwaarden. De eerste is dat hij wacht totdat ik zeg dat hij naar iets leuks mag, de tweede is dat hij er zelf voor kiest om met mij samen te werken. Zeker in het begin resulteerde dat nogal eens in een losgeslagen blonde tornado die alleen door de tuin aan het razen was en vooral alles wilde doen maar niet samen met mij :hmmm: . Diezelfde blonde tornado stond dan vaak binnen een paar minuten beteuterd te kijken omdat ik inmiddels weer binnen zat.... daar was de lol snel vanaf :engel:

Nu zou je dat niet meer zeggen, als hij het veld ziet is hij aan en gefocust. Hij is nog wel eens te fel op z'n speeltje maar ook dat doseert hij steeds beter. Dat alles maakt aanleren zoveel makkelijker :D
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Heel erg interessant en leuk om jullie vorderingen te volgen. Djalu lijkt me een fijne hond om mee te werken, en een uitdaging op z'n tijd kun jij vast wel aan :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door M@scha »

Eilfy schreef:
M@scha schreef:
Machie schreef:Oh dit zijn voor Mas van Willem ook handige filmpjes om te bekijken :)
Djalu doet het super leuk!
mas heeft ze vól aandacht bekeken :E:
Hahaha zonder geluid hoop ik :schrik:
met :mann:

lou! loutje!! :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tamara/Bayko schreef:Heel erg interessant en leuk om jullie vorderingen te volgen. Djalu lijkt me een fijne hond om mee te werken, en een uitdaging op z'n tijd kun jij vast wel aan :wink:
Het is een heerlijke hond om mee te werken :-) En die uitdaging vind ik voor nu hartstikke leuk (maar z'n stamboomnaam is "Drive Me Nuts" dus wie weet... :mrgreen: )
M@scha schreef:
Eilfy schreef:
M@scha schreef:
Machie schreef:Oh dit zijn voor Mas van Willem ook handige filmpjes om te bekijken :)
Djalu doet het super leuk!
mas heeft ze vól aandacht bekeken :E:
Hahaha zonder geluid hoop ik :schrik:
met :mann:

lou! loutje!! :I:
:hmmm: :mann: :schrik:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh wat onwijs leuk dat je deze filmpjes gemaakt en gepost hebt, ik heb ze met plezier en veel interesse bekeken! Ik heb bepaalde stukjes wel tien/vijftien keer bekeken om goed te zien wat je doet (en wat niet), op welk moment je dat doet en hoe Djalu's reactie daarop is; heel leerzaam :ok: !
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Eilfy »

Zamunda schreef:Oh wat onwijs leuk dat je deze filmpjes gemaakt en gepost hebt, ik heb ze met plezier en veel interesse bekeken! Ik heb bepaalde stukjes wel tien/vijftien keer bekeken om goed te zien wat je doet (en wat niet), op welk moment je dat doet en hoe Djalu's reactie daarop is; heel leerzaam :ok: !
In slow-motion zie je het soms nog beter. En dan post ik openbaar vooral de stukken die goed gaan om een hoop commentaar te voorkomen (mensen hebben gemakkelijk een mening en die is niet altijd helpend in de zin van opbouwende feedback). De stukken die fout gaan zijn eigenlijk vele malen leerzamer, voor mij dan. Sowieso vind ik filmen erg fijn al is het soms verdomde confronterend :mann:

Aanstaande zaterdag weer een seminar van Wendy, benieuwd wat we gaan doen. Ik zal kijken of het lukt om te filmen en deze weer te plaatsen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zie hem natuurlijk wekelijks op de training en ik vind dat hij het al super goed doet. Fijne hond :ok:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | Opbouwen van vaardigheden

Ongelezen bericht door Eilfy »

Machie schreef:Ik zie hem natuurlijk wekelijks op de training en ik vind dat hij het al super goed doet. Fijne hond :ok:
En nu heb je hem een week les gegeven (en dit overleefd zonder kleerscheuren :engel: ). Fijn getraind afgelopen week :ok:

Vandaag stond er weer een seminar gepland met Djalu. Dubbel speciaal of driedubbel speciaal eigenlijk want we waren met 3 broers bij elkaar, allemaal ook ongeveer op hetzelfde niveau en in dezelfde groep dus dat was leuk en gezellig! Djalu zal dat allemaal een rotzorg wezen, die wil vooral lekker lopen en hij had er zin in vandaag. Gewerkt aan kort draaien in basis en op meer snelheid en voor mij leren om hem minder te pamperen op z'n outs want die kan hij prima zelf. Fijn weer de puntjes op de i gezet, nu weer lekker verder trainen :-)

Filmpje:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | 24/11 Seminar Wendy Willemse

Ongelezen bericht door Lysette »

Hij laat al mooie dingen zien!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Djalu - Agility | 24/11 Seminar Wendy Willemse

Ongelezen bericht door Eilfy »

Lysette schreef:Hij laat al mooie dingen zien!
Thanks! En dat doet hij zeker :-)

We zijn nu bezig met verder aanleren van de basisvaardigheden qua lijnen (in/out/kort), bang game op de wip en het verder aanleren van het target voor z'n running contact. Zal eens kijken of ik wat kan filmen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”