Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Hebben jullie tips voor een compleet van enthousiasme losgeslagen kalf?

Het idee is nu hem na elke sprong of toestel stil te zetten. Maar misschien zijn hier nog ideetjes.

Hieronder kopieer ik de app reactie van mij op de vraag van iemand hoe het gaat met de behendigheid. Dat dekt de lading wel... hij is meestal nog aan de lijn dus dan weet je wel hoe het eruit ziet..

Behendigheid is hel Willem wil gaangaangaan!!! Maar totaal zonder focus dus het is een elastiekje dat je afschiet en ik fladder erachteraan. Zoals de trainer zegt: omdat jij hem meeneemt en hij een sprong tegenkomt springt ie, hij heeft geen idee dat jouw commando er ook iets mee van doen heeft.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door gonnie »

M@scha schreef:Hebben jullie tips voor een compleet van enthousiasme losgeslagen kalf?

Het idee is nu hem na elke sprong of toestel stil te zetten. Maar misschien zijn hier nog ideetjes.

Hieronder kopieer ik de app reactie van mij op de vraag van iemand hoe het gaat met de behendigheid. Dat dekt de lading wel... hij is meestal nog aan de lijn dus dan weet je wel hoe het eruit ziet..

Behendigheid is hel Willem wil gaangaangaan!!! Maar totaal zonder focus dus het is een elastiekje dat je afschiet en ik fladder erachteraan. Zoals de trainer zegt: omdat jij hem meeneemt en hij een sprong tegenkomt springt ie, hij heeft geen idee dat jouw commando er ook iets mee van doen heeft.
Nee, ik heb geen tips, heb hier zelf een losgeslagen puber. Haha.

Binnenkort weer naar de clubmatch met haar en Anne, wij zullen dan het clownsnummer wel weer zijn in de ring. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Ik heb weinig verstand van behendigheid, laten we dat voorop stellen :lol1:

Zou hem stil leggen na ieder toestel niet demotiveren? In de trant van: 'Jaa! Ik mag weer!' 'Oh, huh nu alweer stoppen?'

Heb je een speeltje die Heel Leuk is of iets Heel Lekkers? Misschien helpt het om iemand met iets Heel Leuks of Heel Lekkers achter een sprong te zetten, Willem daar alvast op te laten focussen voordat hij mag starten en direct belonen als hij de sprong genomen heeft.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door veertje »

Waarom zit hij nu aan de lijn? Ik had al lang alle sprongen omgegooid met de lijn :LOL:
Vooral aanmoedigen dat willen gaan en niet stilleggen zou ik zeggen. Dan moet jij wel harder rennen :mrgreen:
Zoals Nikki zegt zou ik het ook doen. Ik kan een hele verhaal typen maar er zijn hier agilitylopers met mooie filmpjes van trainingen, dus dat zal duidelijker zijn. Ik heb wel dit filmpje van de hooperworkshop van Tess. Idee is hetzelfde, alleen hoops en geen sprongen en wat meer afstand Klik

Heb je thuis een krukje en bezemsteel? probeer dan eens te oefenen met het sturen rondom het krukje, linksom en rechtsom. Bezemsteel kan je er dan langs op de grond leggen, alsof je 1 staander van een sprong hebt met latje.

En als het zo'n racer is, zou ik alvast heel hard oefenen op zit en blijf als dat nog lastig is. Want een afstandsstart kunnen maken is dan wel heel handig straks :engel:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door crutz »

Waarom dan al sprongen in een parcours (als ik het goed begrijp uit je verhaal)
Zo terug gaan naar de basis. Eerst werken aan contact, lichaamsbesef, kunnen sturen en van daaruit uit gaan bouwen naar een parcours.
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Nikki90 schreef:Ik heb weinig verstand van behendigheid, laten we dat voorop stellen :lol1:

Zou hem stil leggen na ieder toestel niet demotiveren? In de trant van: 'Jaa! Ik mag weer!' 'Oh, huh nu alweer stoppen?'

Heb je een speeltje die Heel Leuk is of iets Heel Lekkers? Misschien helpt het om iemand met iets Heel Leuks of Heel Lekkers achter een sprong te zetten, Willem daar alvast op te laten focussen voordat hij mag starten en direct belonen als hij de sprong genomen heeft.
dat hebben we geprobeerd. dan doet hij niks meer behalve vól naar die bal toe gaan.

sterker nog. dat doen we al 2 weken niet meer, maar elke keer als hij aan de beurt is wil hij eerst met alle geweld naar de trainster om te checken of ze écht geen bal heeft...
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

veertje schreef:Waarom zit hij nu aan de lijn? Ik had al lang alle sprongen omgegooid met de lijn :LOL:
Vooral aanmoedigen dat willen gaan en niet stilleggen zou ik zeggen. Dan moet jij wel harder rennen :mrgreen:
Zoals Nikki zegt zou ik het ook doen. Ik kan een hele verhaal typen maar er zijn hier agilitylopers met mooie filmpjes van trainingen, dus dat zal duidelijker zijn. Ik heb wel dit filmpje van de hooperworkshop van Tess. Idee is hetzelfde, alleen hoops en geen sprongen en wat meer afstand Klik

Heb je thuis een krukje en bezemsteel? probeer dan eens te oefenen met het sturen rondom het krukje, linksom en rechtsom. Bezemsteel kan je er dan langs op de grond leggen, alsof je 1 staander van een sprong hebt met latje.

En als het zo'n racer is, zou ik alvast heel hard oefenen op zit en blijf als dat nog lastig is. Want een afstandsstart kunnen maken is dan wel heel handig straks :engel:
wachten tot hij mag kan hij perfect. ik kan 6x het veld op en neer lopen als ik wil. maar áls hij dan mag dan gaat hij ook op vol vermogen daarheen waar het lijntje hem naartoe meeneemt

ik zal eens gaan oefenen met de wendingen
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

crutz schreef:Waarom dan al sprongen in een parcours (als ik het goed begrijp uit je verhaal)
Zo terug gaan naar de basis. Eerst werken aan contact, lichaamsbesef, kunnen sturen en van daaruit uit gaan bouwen naar een parcours.
precies dat doen we ook, maar dat is in parcoursjes. bijvoorbeeld 3 sprongetjes waarbij de aanwijzingen steeds anders zijn zodat hij op gaat letten waar hij heen moet en ik leer hoe hem te sturen (commando's en gebaren). en daar zit dan een kattenloop of tunnel tussen.

willem kan oefeningen perfect. wachten op de tafel, in volle vaart over de kattenloop en wel gaan zitten op het laatste raakvlak. allemaal perfect. maar tussen de specifieke oefeningen krijg ik hem niet op focus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

veertje schreef: Ik heb wel dit filmpje van de hooperworkshop van Tess. Idee is hetzelfde, alleen hoops en geen sprongen en wat meer afstand Klik

Heb je thuis een krukje en bezemsteel? probeer dan eens te oefenen met het sturen rondom het krukje, linksom en rechtsom. Bezemsteel kan je er dan langs op de grond leggen, alsof je 1 staander van een sprong hebt met latje.

En als het zo'n racer is, zou ik alvast heel hard oefenen op zit en blijf als dat nog lastig is. Want een afstandsstart kunnen maken is dan wel heel handig straks :engel:
volgens mij kan dit wel een oplossing zijn. hij heeft totaal geen idee dat mijn wijzen en vooruit iets betekenen. als ik dat in complete rust superbelangrijk kan maken met bijvoorbeeld dat krukje dan is de kans groot dat hij in zijn enthousiasme wel die arm gaat volgen en ik niet zijn yiiihhaaa afrem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door veertje »

M@scha schreef:
veertje schreef: Ik heb wel dit filmpje van de hooperworkshop van Tess. Idee is hetzelfde, alleen hoops en geen sprongen en wat meer afstand Klik

Heb je thuis een krukje en bezemsteel? probeer dan eens te oefenen met het sturen rondom het krukje, linksom en rechtsom. Bezemsteel kan je er dan langs op de grond leggen, alsof je 1 staander van een sprong hebt met latje.

En als het zo'n racer is, zou ik alvast heel hard oefenen op zit en blijf als dat nog lastig is. Want een afstandsstart kunnen maken is dan wel heel handig straks :engel:
volgens mij kan dit wel een oplossing zijn. hij heeft totaal geen idee dat mijn wijzen en vooruit iets betekenen. als ik dat in complete rust superbelangrijk kan maken met bijvoorbeeld dat krukje dan is de kans groot dat hij in zijn enthousiasme wel die arm gaat volgen en ik niet zijn yiiihhaaa afrem.
Ik zou het wel zonder lijn gaan doen, want je arm volgen gaat moeilijk als hij aan de lijn zit en hij de lijn moet volgen. Je arm negeren gaat wel, de lijn negeren gaat niet :wink: Laat hem maar lekker naar de trainster rennen, de bal krijgt hij toch niet voor hij doet wat je gevraagd hebt. Volgens mij is hij slim genoeg om te leren dat hem dat niks oplevert. Ik zit met Tess in een jonge honden groep en het is voor veel honden even lastig om te leren dat die bal ook bij iemand anders kan zijn.

Misschien heb je hier iets aan:
Fundations1
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Machie »

Volgens mij trainen jullie ergens waar ze het spelletje niet super trainen. Ik zou je enorm graag eens helpen. Agility en een riem is NOOIT een optie. Ik vind dat zelfs gevaarlijk
Ik ga vanavond hierop terug komen met veel filmpjes van Fiji met hoe ik begonnen ben. Maar dat is een boel zoekterm wat niet lukt op mijn telefoon ;)
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Machie schreef:Volgens mij trainen jullie ergens waar ze het spelletje niet super trainen. Ik zou je enorm graag eens helpen. Agility en een riem is NOOIT een optie. Ik vind dat zelfs gevaarlijk
Ik ga vanavond hierop terug komen met veel filmpjes van Fiji met hoe ik begonnen ben. Maar dat is een boel zoekterm wat niet lukt op mijn telefoon ;)
Graag! Ik wacht vol verwachting af!

Ik zit nu bij de KC. Francoise wil ook weer beginnen dus als dat zover is en het past wanneer wij kunnen stap ik sowieso over. Niet door de KC maar omdat Francoise en ik elkaar goed kennen dus ik ben ervan overtuigd dat zij mij kan geven wat we nodig hebben
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

@vera. Dat filmpje is leuk voor later. Ik heb dat geprobeerd maar het speeltje is dan zo leuk dat hij alleen nog daarop reageert en er niet vanaf te brengen is. Net als die bal bij de trainster
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Machie »

M@scha schreef:
Machie schreef:Volgens mij trainen jullie ergens waar ze het spelletje niet super trainen. Ik zou je enorm graag eens helpen. Agility en een riem is NOOIT een optie. Ik vind dat zelfs gevaarlijk
Ik ga vanavond hierop terug komen met veel filmpjes van Fiji met hoe ik begonnen ben. Maar dat is een boel zoekterm wat niet lukt op mijn telefoon ;)
Graag! Ik wacht vol verwachting af!

Ik zit nu bij de KC. Francoise wil ook weer beginnen dus als dat zover is en het past wanneer wij kunnen stap ik sowieso over. Niet door de KC maar omdat Francoise en ik elkaar goed kennen dus ik ben ervan overtuigd dat zij mij kan geven wat we nodig hebben
Zodra je kan, stap over naar haar! Zij heeft er wel verstand van :)
Want het is zoo jammer om verkeerd te beginnen en alles daarna weer goed aan te moeten leren. Voor jou, en voor Willem.

Ik ga filmpjes zoeken :)
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Boutje schreef:Stop daar maar, agility aan de lijn is echt 3 keer niks.
Gevaarlijk ook.
Je hond moet weten wat hij moet doen.
Vooral niet stil leggen na elke sprong, zo haal je echt alle snelheid er uit.
Ik vind een hond die voluit gaat 10 keer makkelijker en 100 keer leuker dan eentje die je vooruit moet branden!

Ik heb de eerste oefeningen voor mijn beginnersklasjes (nog zonder toestellen) helemaal uitgeschreven, als je wil pb je me je emailadres maar dan stuur ik het door.
Waarbij ik zou beginnen met toestelfocus. En rond paaltjes draaien. En nog wat van die dingetjes.
Ik ga even kijken hoe ik je via tapatalk een pb kan sturen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Machie schreef:
Zodra je kan, stap over naar haar! Zij heeft er wel verstand van :)
Want het is zoo jammer om verkeerd te beginnen en alles daarna weer goed aan te moeten leren. Voor jou, en voor Willem.

Ik ga filmpjes zoeken :)
Precies ;-)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Boutje schreef:Stop daar maar, agility aan de lijn is echt 3 keer niks.
Gevaarlijk ook.
Je hond moet weten wat hij moet doen.
Vooral niet stil leggen na elke sprong, zo haal je echt alle snelheid er uit.
Ik vind een hond die voluit gaat 10 keer makkelijker en 100 keer leuker dan eentje die je vooruit moet branden!

Ik heb de eerste oefeningen voor mijn beginnersklasjes (nog zonder toestellen) helemaal uitgeschreven, als je wil pb je me je emailadres maar dan stuur ik het door.
Waarbij ik zou beginnen met toestelfocus. En rond paaltjes draaien. En nog wat van die dingetjes.
Boutje, uit heel ander oogpunt... zou je mij dat ook toe willen sturen?
Milan is nog wat jong ;-) maar het is wel de bedoeling dat hij gaat sporten, zodra de basis op orde is. Dat is dus idd voornamelijk lichaamstaal, B&C, reageren op cues, lichaamsbesef.. dat soort ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Het zou gewoon jammer zijn als we het niet voor elkaar krijgen dat hij het snapt. Hij is zooo slim en vindt het zooo leuk dat ik denk dat we kunnen knallen op dat veld maar nu is het vooral een beperking.

Maar we hebben pas sinds begin september les dus het is ook nog allemaal nieuw natuurlijk
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

M@scha schreef:Het zou gewoon jammer zijn als we het niet voor elkaar krijgen dat hij het snapt. Hij is zooo slim en vindt het zooo leuk dat ik denk dat we kunnen knallen op dat veld maar nu is het vooral een beperking.

Maar we hebben pas sinds begin september les dus het is ook nog allemaal nieuw natuurlijk

Zoals ik het lees zijn er stappen overgeslagen ;-( Je kunt niet meerdere toestellen achter elkaar gaan doen als hij de individuele toestellen niet beheerst, van diverse richtingen begrijpt wat de bedoeling is. Maar, nog daarvoor... cue's als "voooooruit", blijf of wacht, dat is belangrijk. Net als betekenisvolle handgebaren. DIE moet je eerst aanleren.

En het aan de lijn trainen...? Sorry, dat is gewoon hoe dan ook link.

Nu lijkt het meer op rondracen zonder dat je hond enig besef heeft WAT hij nou eigenlijk doet ;((( En dat is jammer.

Suzanne
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien is de workshop waar Marleen me voor getipt had ook wel wat voor jullie? In januari in een indoor trainingshal. Binnen omheind met maar 1 hond die aan het werk is binnen dat hek. 2x een uurtje voor de jonge honden.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kan zo geen geschikte filmpjes vinden helaas. Maar ik wel best een keer samen met je gaan trainen. In Zeewolde kunnen we een indoorhal huren en dan eens kijken wat hij nu echt doet?
veertje schreef:Misschien is de workshop waar Marleen me voor getipt had ook wel wat voor jullie? In januari in een indoor trainingshal. Binnen omheind met maar 1 hond die aan het werk is binnen dat hek. 2x een uurtje voor de jonge honden.
Die van Danielle in Hoogerheide?
Doen. Danielle geeft fijn les (okee, ik ben bevooroordeeld want ze is mijn instructeur( maar heeft ook verstand van jong spul
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:Ik kan zo geen geschikte filmpjes vinden helaas. Maar ik wel best een keer samen met je gaan trainen. In Zeewolde kunnen we een indoorhal huren en dan eens kijken wat hij nu echt doet?
veertje schreef:Misschien is de workshop waar Marleen me voor getipt had ook wel wat voor jullie? In januari in een indoor trainingshal. Binnen omheind met maar 1 hond die aan het werk is binnen dat hek. 2x een uurtje voor de jonge honden.
Die van Danielle in Hoogerheide?
Doen. Danielle geeft fijn les (okee, ik ben bevooroordeeld want ze is mijn instructeur( maar heeft ook verstand van jong spul

Hoensbroek ipv Hoogerheide :wink:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Machie »

Archhh Hoensbroek bedoel ik ook :Q:
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Hoogerheide is voor mij de andere kant van de wereld!! Haha

Zeewolde 1 op 1 met jou machie? Graag! Lijkt me leuk en zinvol. Stuur je me via messenger hoe we dat kunnen regelen?

Edit: Hoensbroek kan ik over nadenken haha
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou hem in die staat juist niet belonen met een bal of speeltje, maar juist een voerbeloning. Dat is veel rustiger, en meer drukte heeft hij niet nodig :wink: Focus in welke training dan ook is wel belangrijk, en moeilijk! Het begint eigenlijk al voordat je daadwerkelijk die sprongen met hem doet. Hoe is hij als hij het veld op loopt, als de andere honden lopen? Daar moet je al meer rust hebben. Ik zou daar eerst aan werken, aandachtsoefeningen en wat appél. Makkelijke oefeningen zodat hij succes heeft, en alles vanuit rust. Kan dan zo maar zijn dat je een hele les geen enkel toestel traint, maar die rust en appél zijn een stuk belangrijker. Dus als hij weer over de flos gaat met een toestel stel je die nog even uit.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Maeve »

Boutje schreef:
Maeve schreef:Ik zou hem in die staat juist niet belonen met een bal of speeltje, maar juist een voerbeloning. Dat is veel rustiger, en meer drukte heeft hij niet nodig :wink: Focus in welke training dan ook is wel belangrijk, en moeilijk! Het begint eigenlijk al voordat je daadwerkelijk die sprongen met hem doet. Hoe is hij als hij het veld op loopt, als de andere honden lopen? Daar moet je al meer rust hebben. Ik zou daar eerst aan werken, aandachtsoefeningen en wat appél. Makkelijke oefeningen zodat hij succes heeft, en alles vanuit rust. Kan dan zo maar zijn dat je een hele les geen enkel toestel traint, maar die rust en appél zijn een stuk belangrijker. Dus als hij weer over de flos gaat met een toestel stel je die nog even uit.
Niet helemaal en altijd mee eens...
Ideaitair heb je een combinatie van enthousiasme, drukte en controle.
Honden die erg onder appel staan zijn vaak (niet altijd) minder zelfstandig.
Ik houd van druk maar bereikbaar.
Een rustige hond loopt inderdaad gecontroleerder, maar ook een pak trager.
Nu, je hebt honden die rustig beginnen en naarmate ze zelfzekerder worden meer en meer durven en vlotter worden. En je hebt flippende honden die vooral doen vooraleer te denken en die je pas later meer kunt sturen en onder controle krijgen.

Gebruik de energie die je krijgt, rem die niet af maar stuur die. En dan is bereikbaarheid en opletten wel handig ;-)
Ja, in algemene zin natuurlijk. Maar ik heb niet het idee dat Willem ooit traag gaat zijn als ik dit lees :mrgreen: Voordat je "traag" hebt bereikt (als je dat al lukt) ben je "controleerbaar" al mijlenver voorbij natuurlijk. En zo ver hoeft ze niet te gaan, maar zo veel enthousiasme dat het niet functioneel is heeft ook weinig zin. Dus begin maar eens vanuit rust, is dan mijn idee :ok:
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik geloof idd niet dat we Willem traag gaan krijgen hahaha

Controleerbaar is het doel maar dat is idd het probleem.

Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat hij met 180 over de kattenloop gaat en aan het einde op mijn llllet op ennn wáchtennnnn braaf op zijn gat op het raakvlak zit. Het is dus wel mogelijk en in de buirt

Dat is continu mijn ervaring met Willem. Alles gaat met volle overtuiging maar ik heb nét niet de gave om de goede knopjes te vinden maar het is heeeel dichtbij alleen ken ik de route niet. Geen die of ik het goed uitleg maar zo voelt het.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door Machie »

Waarom moet hij zitten op het raakvlak?
Had ik maar zo'n hyperhond :D Ik heb een Fiji die vooral geen fouten wil maken :LOL: Gelukkig gaat ze met de week harder en harder. Ik heb liever zo'n losgeslagen debiel dan een hond die zo hard nadenkt en geen fouten wil maken ;)
Gelukkig heb ik ook een Csiva en die is heerlijk om mee te werken ;)
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door M@scha »

Machie schreef:Waarom moet hij zitten op het raakvlak?
Had ik maar zo'n hyperhond :D Ik heb een Fiji die vooral geen fouten wil maken :LOL: Gelukkig gaat ze met de week harder en harder. Ik heb liever zo'n losgeslagen debiel dan een hond die zo hard nadenkt en geen fouten wil maken ;)
Gelukkig heb ik ook een Csiva en die is heerlijk om mee te werken ;)

Haha weet ik veel! Waarschijnlijk om hem te leren dat hij daar zeker bewust moet zijn en niet halverwege een duikvlucht te nemen?

De wip vond hij in het begin heel eng als hij kantelde. Dat gaat met veel doen en motiveren nu heel goed. Van compleet in de achteruit met die stelten van hem blijft hij nu rustig staan tot hij geklapt is dus dat is wel heel fijn.

Losgeslagen debiel dekt de lading wel ja :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hyper hyper! Focus is voor mietjes

Ongelezen bericht door veertje »

Ik denk ook niet dat je een hond als Willem traag krijgt, maar ik denk wel dat je de focus juist nog verder kan verliezen als hij te veel geremd wordt. Als hij nu zo extreem gefocust is op de bal, dan is dat misschien zijn manier van het uitten van die remming. Volgens mij is hij hartstikke slim, dus op de juiste manier weet hij volgens mij zo dat meteen die bal zoeken niks oplevert. Als hij maar zijn ding mag doen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”