Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendige Willem.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

Zaterdag gaan we kijken bij de beginners behendigheid. Volgens mij gaat hij dat superleuk vinden.

Ik heb echt weer zin om samen wat leuks te gaan doen.

Nog tips waar we rekening mee moeten houden?
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat leuk.

Bij behendigheid is het uiteraard heel belangrijk dat je hond het leuk vindt dus kijk vooral naar de methode dat die beloningsgericht is.
Dat is helaas niet altijd zo.

Als het je puur om de lol gaat maakt het verder niet zo heel veel uit zolang je er een goed gevoel bij hebt.
Wil je echt voor de wedstrijden dan zou ik wel wat dieper kijken qua kennis en kunde en hoe ze het je aanleren. (bijv. eerst alles alleen rechts is niet handig bij wedstrijd ambities)

Veel plezier en genieten van de sport.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

neuh, geen wedstrijden. echt gewoon lekker samen bezig zijn. daar gaat het mij om. en ik denk dat zoiets actiefs inclusief een beetje na moeten denken goed is voor de willem.

ik ken de trainster een beetje en ben ervan overtuigd dat zij er hetzelfde instaat als ik qua manier van trainen: het moet leuk zijn. dus dat zit wel goed denk ik.

we gaan naar kc nijmegen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door veertje »

Veiligheid! Kijk of de toestellen een beetje veilig zijn en of er ook veilig getraind wordt. En verder alles wat hierboven werd gezegd :wink: Ga je bij Rijk van Nijmegen trainen?

Iets als dit zou ik persoonlijk overslaan :engel:
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

veertje schreef:Veiligheid! Kijk of de toestellen een beetje veilig zijn en of er ook veilig getraind wordt. En verder alles wat hierboven werd gezegd :wink: Ga je bij Rijk van Nijmegen trainen?

Iets als dit zou ik persoonlijk overslaan :engel:
nee. ik heb daar lesgegeven (GG). dat is wel ff geleden, maar toen was het erg prestatiegericht met veel druk op de honden. ik ben niet prestatiegericht en wil geen druk op de hond leggen.

we gaan naar kc nijmegen voor de proefles.
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind het fijn dat ik een trainster heb die verstand heeft van het beweging en preventie. Ze let op hoe Ayleen springt, wat de beste manier is voor haar om te springen.
Ze is niet zo lenig als een Border dus soms is het dan niet verstandig om op bepaalde manieren te draaien.
Ook ziet ze aan het springen of Ayleen ergens last van heeft of niet. :ok:
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

veertje schreef:Veiligheid! Kijk of de toestellen een beetje veilig zijn en of er ook veilig getraind wordt. En verder alles wat hierboven werd gezegd :wink: Ga je bij Rijk van Nijmegen trainen?

Iets als dit zou ik persoonlijk overslaan :engel:
Help mij als noob even hihi. Behalve dat een slak harder loopt: wat is hier mis mee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door veertje »

Boutje schreef:
M@scha schreef:
veertje schreef:Veiligheid! Kijk of de toestellen een beetje veilig zijn en of er ook veilig getraind wordt. En verder alles wat hierboven werd gezegd :wink: Ga je bij Rijk van Nijmegen trainen?

Iets als dit zou ik persoonlijk overslaan :engel:
Help mij als noob even hihi. Behalve dat een slak harder loopt: wat is hier mis mee?
die hond doet bijna een volg over de oefeningen
zitten en wachten voor een slurf laat ik nooit doen, is nooit een eerste toestel pus ze hebben weinig snelheid om dat ding open te duwen (met ene kein hondje nog belangrijker)
opgangen raakvlakken zijn uit onveilige hoeken, vooral het dak
brug is niet stevig, buigt door
veel druk op de hond (blijven voor slurf)
hond doet echt niks zelfstandig
raakvlak lijkt geen systeem in te zitten behalve loop er maar hoe het uitkomt (en traag) over....
edit: belangrijskte nog vergeten, ik zie gewoon geen beloning na het rondje...
Ja en die mega tunnel van volgens mij niet zo'n veilig materiaal.
De hond straalt totaal geen lol uit.

Als dit je promotiefilmpje voor de agilitycursus is, waarbij je toch iets leuks wilt laten zien denk ik dan, dan ben ik huiverig voor de lessen (zacht uitgedrukt).


Ik snap je punt voor RvN, al was dat meer met betrekking op henzelf. Naar de cursisten toe vond ik het vrij recreatief, dat ik zelf zoiets had van, kom dat kan toch beter :tongue: Ben er toen met Finn gaan trainen, omdat het niet zo prestatiegericht was en ik met Finn daar niet zo uit de toon viel :LOL: Maar miste uiteindelijk toch wat meer kwaliteit.
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

De reden dat ik daar gestopt ben met lesgeven is omdat wij met de gg helemaal op de beloning gingen maar de behendigheid dit weigerde en klaagde dat wij geen cursisten doorstuurden naar hun. Dat deden we niet want dan waren we net onderweg met de band tussen hond en baas en samenwerking en dan zouden ze daar ineens weer vol in de overheersing moeten. Wij mochten dat niet verwachten van het bestuur omdat de oude garde dan weg zou lopen en dat was belangrijker dan een uniform verenigingsbeleid. Nogmaals: dat was in 2011
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ook als je meer recreatief bezig wil zijn zou ik wel letten op de aanleermethode. Mijn ervaring leert dat als er vanaf het begin meer gelet wordt op een stukje zelfstandigheid, dat de hond in een later stadium een betere balans heeft tussen letten op de toestellen (wat handig is om ze veilig te nemen) en letten op de handler (wat wel leuk is als je samen bezig wilt zijn). Van veel standaard KC's zie je toch dat de hond zoveel met de baas bezig is dat ze teveel opkijken en daardoor onvoldoende bezig zijn met wat ze moeten doen :)

Verder kijken of er goed gelet wordt op hoe de hond springt, ook dit voorkomt blessures op langere termijn. En uiteraard is werken op basis van beloning een absolute vereiste (maar daar was je zelf ook wel achter :) )
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

We hebben zaterdag de proefles gehad en het was gaaf!

Willem vond het super! We hebben meegekeken en meegedaan met de groep. Het was de laatste les van de beginnerscursus dus wel veel verder dan Willem is qua niveau maar om te kijken of hij het leuk vond heel geschikt.

Hij was compleet door het dolle heen, focus lag in de koelkast maar ging als een nieuwe! Tunnel geprobeerd en dat was eng. Dus ik ben erin gaan liggen en heb hem gelokt en de 2de keer vloog hij er zelf doorheen.

Samen met de trainer hem vastgehouden en rustig over de kattenloop aan het einde netjes zitten op het raakvlak, koekje erin en daarna was hij weer helemaal gek aan het jumpen “leukleukleuk!!!” Hahaha

Nu heel hard hopen. Voor de nieuwe cursus kunnen er 8 starten en wij zijn nummer 9 op de lijst...

Ik zit te denken om deze zomer vast te gaan oefenen met wat focus en rust zodat hij niet na elk sprongetje een dansje wil doen
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

Oh en hij springt als een hertje in het veld. Of dat ok is komen we nog wel achter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat gaaf dat de stuiterbal het zo leuk vindt, veel plezier :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door M@scha »

update! gisteren een appje van de ledenadministratie gehad:

we mogen starten in september!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

zo leuk!!

vorige week de speelsprongetjes binnen gekregen. door het hete weer pas 1x gebruikt maar hij vindt het geweldig!!

daar spelen we deze zomer mee en dan in september het echte werk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Behendige Willem.

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nou wat stom, ik weet toch zeker dat ik vorige week een berichtje heb zitten tikken hier, of heb je nog een topic over behendige Willem :scratch: ?

Hoe dan ook: wat gaaf dat jullie behendigheid gaan doen en dat Willem het zo leuk vindt :I: . Het is zoooooo'n leuk spelletje :jump1: !
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”