Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tess, de eerste agilitystappen *workshop + wedstrijd*

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door veertje »

Nee aan één stuk is het sowieso niet. Het zal wel 2x 2uur zijn vermoed ik of 4x een uur. Maar ik heb al besloten dat ik het inschrijven nu even aan me voorbij laat gaan. Voor nu is ze daar nog niet aan toe. Tegen de tijd van de workshop misschien wel, maar dat zie ik dan wel weer :wink:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Meestal train je dan in een grotere groep en is er tussendoor redelijk wat rust. Afhankelijk van de persoon die workshop geeft heb je lange sessies of kortere. Je traint dus echt geen 4 uur maar netto denk ik 30-45 minuten verdeeld over 3-5 sessies.

Ik heb het een keer gedaan met Kenji, 2 dagen achter elkaar. Hij redt het maar zeker einde dag 2 was hij moe dus 2 dagen zal ik niet meer zo snel doen met 1 hond (als straks Djalu verder is kan ik afwisselen). Maar 1 dag kan prima.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door veertje »

Het zou inderdaad om 6 personen per groep gaan. Het stilstaan langs de kant, of even terug in de auto, is wel lichamelijk rust, maar voor Tess nog niet voldoende om ook echt geestelijk even op te laden. Ze slaapt wel en maakt zich niet gek, maar toch is haar koppie veel bezig dan.
In oktober heeft ze 2 workshops gehad van zo'n 2.5 uur in totaal, maar al met al ben je zo een hele dag kwijt. Daar had ze nog wel moeite mee om dan zo lang geconcentreerd bezig te blijven ondanks rusten in de auto tussendoor. Ze wordt vooral trager en ze is al niet zo'n racer.
Dus we doen het voorlopig toch maar niet :wink: Het werkt wel verhelderend eerst iets vragen en dan zelf de uitleg schrijven en tot het antwoord van je vraag komen :engel:

@Eilfy: Ja afwisselen heb ik ook aan zitten denken. Heb al gemaild om te vragen of ik hem mag delen met iemand anders, maar het lijkt erop dat het niet kan. Met Finn delen kan ook, maar daar ben ik nog niet over uit of ik dat wil doen.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door Machie »

Als in 1x 4 uur of 2x2 uur?
Ik heb ze alle twee gelopen en Csiva trekt dat prima. Fiji ondertussen ook wel denk ik. Vaak zit er veel meer uitleg bij waardoor je niet perse mee doet.
Ik leg mijn honden tussendoor wel altijd in de auto. Daar kunnen ze rusten. Aan de kant pakken mijn honden echt geen rust ;)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een workshop delen of met 2 honden doen lukt meestal niet omdat alle honden afzonderlijk een opbouw hebben in zo'n les. Je betaalt dan dus gewoon voor 2 honden en bent zelf afgepeigerd ;-)

suzanne
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door suzan25 »

Het is denk ik hond afhankelijk. Ik heb het wel eens met Abbey gedaan en die trekt dat prima. Met Floyd begin ik er (nog) niet aan. Die trekt dat echt nog niet. Tussendoor heb ik Abbey wel steeds in de auto gelegd, daar pakt ze altijd goed haar rust.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door Machie »

~Suzanne~ schreef:Een workshop delen of met 2 honden doen lukt meestal niet omdat alle honden afzonderlijk een opbouw hebben in zo'n les. Je betaalt dan dus gewoon voor 2 honden en bent zelf afgepeigerd ;-)

suzanne
Ik heb al zat workshops gedeeld met Csiva en Fiji. De ene is een 3e graad medium hond en de ander een 1e graad large hond.
Kan prima.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:Als in 1x 4 uur of 2x2 uur?
Ik heb ze alle twee gelopen en Csiva trekt dat prima. Fiji ondertussen ook wel denk ik. Vaak zit er veel meer uitleg bij waardoor je niet perse mee doet.
Ik leg mijn honden tussendoor wel altijd in de auto. Daar kunnen ze rusten. Aan de kant pakken mijn honden echt geen rust ;)
Heb het via mail gevraagd en het is 4x 10 minuten per combinatie ongeveer (in groep van 6), dus 4x een uur eigenlijk :wink: Denk dat dat vergelijkbaar is met wat ik tot nu toe gedaan heb, maar dan 2x.
Ik ga er nu niet op gokken dat ze dat in maart goed aan kan. En ben niet bang dat we ons nu gaan vervelen :tongue:

@Suzanne: Delen gaat vaak prima. Het is anders als je een voor de hond compleet vreemde sport gaat doen, dan is inderdaad een opbouw wel aan de orde. Maar als beide honden de sport kennen, dan is er geen probleem om dergelijke workshops te delen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *vraagje*

Ongelezen bericht door veertje »

Ieder jaar organiseert de hondenschool waar we trainen een oliebollenwedstrijd voor cursisten en vrienden. Iedereen mag 2 deelnemers uitnodigen om mee te doen, dus zo wordt het een 'onderlinge' wedstrijd van toch ruim 100 deelnemers. De deelnemers zorgen voor allerlei lekkers en ook voor de cadeautjes. Het is altijd een heel leuke en gezellige wedstrijd en omdat er ook een debutantenklasse is, leek het me een mooie gelegenheid om hier Tess haar eerste wedstrijdervaring op te laten doen.
Ik had geen flauw idee hoe het zou gaan, want meer dan een toestel of 6 heeft ze volgens mij nog nooit achter elkaar gedaan. Maar als je totaal geen verwachtingen hebt, kan het alleen maar meevallen toch :tongue:

Het eerste rondje was ze lekker hieperdepiep :engel: Klik.
Wel een beetje onder de indruk van het geblaf volgens mij. Ze had er in ieder geval zin in gezien het gesleur naar de start :LOL: Het rondje was kort samengevat een echt debuut. Concentreren was moeilijk, er was lol en het was een beetje chaotisch. Het voelde alsof het hele rondje één en al feest was, maar gelukkig stond het op film en viel het me achteraf nog wel mee. Ik zag vooral wat fouten van mezelf. Door te dicht op de sprongen te lopen duwde ik haar weg en dat, in combinatie met haar mindere concentratie, zorgde voor wat gemiste sprongen. Na het stilzetten ging ze eigenlijk zo verkeerd nog niet, maar ik moet nog even wennen aan lopen met Tess geloof ik :engel:

Het tweede rondje (Klik) was voor de debutanten ook een jumping met de mogelijkheid om na de finish nog de schutting en kattenloop te doen voor degene die die al beheersen. Wij sloegen die dus mooi over. Althans dat wilde ik, maar Tess vond die schutting toch wel erg aantrekkelijk :LOL: Gelukkig is ze er wel af gebleven en hebben we het rondje foutloos voltooid :cheer: De adrenaline was wat gezakt en ik heb geprobeerd meer van de sprongen weg te blijven. Achteraf had ik iets scherper moeten zijn op de punten richting schutting, maar dat is een kleinigheidje. Voor een eerste keer ben ik heel blij met hoe ze het deed :D

13 januari gaan we naar een trainingswedstrijd in Ewijk waar met speeltje gelopen mag worden. Eens kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Tess, de eerste agilitystappen *eerste wedstrijd 22-12-2

Ongelezen bericht door Machie »

Ze ging superknap voor de 1e wedstrijd! Leuk!!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *eerste wedstrijd 22-12-2

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:Ze ging superknap voor de 1e wedstrijd! Leuk!!


Er is voor ons allebei nog veel te leren, maar zo voor een eerste keer ben ik ook zeer blij :D We moeten beide nog wat meer vertrouwen krijgen in de rondjes en elkaar :wink:
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Tess, de eerste agilitystappen *eerste wedstrijd 22-12-2

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ziet er goed uit voor haar eerste wedstrijd! Sommige honden hebben wat meer tijd nodig, Tess lijkt mij ook zo’n hond. Mijn jongste is ook zo’n hond, maar stukje bij beetje lijkt hij zich meer te kunnen concentreren op mij en het parcours i.p.v. alles om zich heen :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *eerste wedstrijd 22-12-2

Ongelezen bericht door veertje »

suzan25 schreef:Ziet er goed uit voor haar eerste wedstrijd! Sommige honden hebben wat meer tijd nodig, Tess lijkt mij ook zo’n hond. Mijn jongste is ook zo’n hond, maar stukje bij beetje lijkt hij zich meer te kunnen concentreren op mij en het parcours i.p.v. alles om zich heen :D

Klopt, ze heeft inderdaad wat meer tijd nodig. Waar ze vaak zeggen dat reuen wat jeugdig blijven en pas later meer concentratie krijgen, lijkt dat bij Tess en haar broers andersom :LOL: Broers zijn veel serieuzer en fanatieker, veel meer gefocust op het speeltje ook. Maar dat geeft helemaal niks, zo kunnen we er samen in groeien :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *eerste wedstrijd 22-12-2

Ongelezen bericht door veertje »

Inmiddels hebben we ook de tweede 'wedstrijd' er alweer op zitten. Het was een trainingswedstrijd en dus erg laagdrempelig. Je mocht met speeltje lopen en als het nodig was hielp de keurmeester je even met dingen waar je tegenaan liep.
Tess had de les voor de wedstrijd besloten dat onder de sprongen door beter was dan er overheen... Dat deed ze op de wedstrijd dus ook, dus ons eerste rondje (Spel, gambling) was vooral gericht op springen. Daarna heb ik gevraagd of ik bij de mediumklasse mee mocht doen en dat was gelukkig geen probleem. Dat deed ze best netjes (Klik, sla de eerste 30 seconden maar over, de cameravrouw was wat vroeg :wink: ). Het was het vp, maar ik heb de raakvlakken overgeslagen omdat ze die in de les nog niet op hoogte gedaan had.
Daarna de jumping (Klik). Achteraan in de bocht riep ik haar naam, dus ze kwam logischerwijs naar binnen :oohja: Ik was niet zo netjes met mijn handling, maar Tess deed het goed gezien hoever ze nu is en met mijn slordige aanwijzingen.


Afgelopen weekend hadden we een leuke workshop (Klik) :D Heerlijk in de hal, waarbij ik mij niet druk hoef te maken over of ze wel/niet bij me blijft als ik even sta te luisteren, want het is allemaal omheind. Ik kan het al beter loslaten, maar in zo'n omgeving gaat dat nog makkelijker :wink: Ze heeft het echt goed gedaan! Al merk je nog steeds dat als ze lang moet wachten tussen de 2 uurtjes les, dat het uitrusten niet echt uitrusten is geweest en ze duidelijk moe is aan het begin van het tweede uur. Dat gaat dan ten koste van haar snelheid en ze is (nog wat :tongue: ) makkelijker afgeleid. Vandaar ook dat ik dan geen 'zit' meer van haar vraag voor de start. Ze gaat dan treuzelen, ik moet daar weer op reageren en dat komt de motivatie niet ten goede. Dus gewoon lekker staand en wat meer vliegend :wink:
Het was overigens goed te zien hoe de Belgen anders zijn dan de borders. Er deed een laekense mee die precies dezelfde trekjes had als Tess zodra het wat moeilijk of spannend was. Dat was toch ook wel fijn om eens te zien, want met alleen borders in je les, krijg je toch een wat vertekend beeld :wink:
We moeten gaan werken aan de goede kant op draaien bij een Ketschker (sowieso moet ik even paar stapjes terug om de 'kort' goed aan te leren) en ik moet de juiste dingen op het juiste moment zeggen en niet te veel. Ben bij Finn gewend het hele rondje te praten en alhoewel ik dat bij Tess een stuk minder doe, ben ik nog wel geneigd op de verkeerde momenten haar naam te noemen.
Verder gaan we gewoon lekker door. Hopelijk geen terugval tijdens de lessen nadat ze (weer) gebeten is vorige week tijdens de les, maar dat zullen we vanavond merken.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *wedstrijd & workshop*

Ongelezen bericht door veertje »

Boutje schreef:Klinkt goed!
Fijn lopen in de hall daar he!

Gewoon de bijtende hond (of indien nodig alle niet lopende honden) vragen van het terrein af te gaan als jij loopt!
Tenzij echt elk baasje goed oplet en zorgt ten allen tijde tussen hun hond en de lopende hond te staan.

Ja de hal is heerlijk! Ik heb inmiddels 4 hallen die in de buurt liggen, helaas allemaal nog te ver om er ook lessen te volgen. Maar voor workshops zijn ze gelukkig dichtbij genoeg :D

Wij trainen 's winters in een manege zonder ruimte om de bak, dus de niet lopers staan langs de rand, waar de lopende hond de minste last heeft. Gaat eigenlijk zelden fout, maar met deze hond dus wel. Dus ik ga zorgvuldig mijn plek om te wachten uitkiezen en ga hem vragen dat ook te doen en meteen aan te lijnen als hij klaar is.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *wedstrijd & workshop*

Ongelezen bericht door veertje »

Gelukkig gisteren niet veel gemerkt van verminderde motivatie of angstigheid :D Een enkele keer merkte ik het wel, maar het overgrote deel van de les ging super! Waar ze vorige week nog niks van de band leek te begrijpen, zocht ze hem nu zelf op en sprong er zo doorheen :LOL: Ook voor het eerst paaltjes met nog maar 1 wire op de laatste :cheer:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *wedstrijd & workshop*

Ongelezen bericht door veertje »

Inmiddels een paar lessen verder en ze heeft toch wel duidelijk een angst voor die hond ontwikkeld. Ze houdt hem constant in de gaten, durft niet goed in de richting te lopen waar hij staat en als hij achter haar staat, wil ze nog wel eens plotseling omdraaien als ze iets hoort. En nu was ze al geen racemonster, maar dit remt haar motivatie en concentratie nog wat meer. Ze is ook net loops af, dus op dit moment hebben we even een dipje. Gelukkig heb ik in al die jaren met Finn heel veel tips verzameld om aan de motivatie te werken :engel: dus dat gaan we met Tess nu wat oppakken. Tijdens een andere cursus die we doen, werken we daar ook aan en toen heeft ze uit alle speeltjes het duurste uitgezocht om helemaal fantastisch te vinden :hmmm: Komende week nog maar eens proberen of hij dan weer zo fantastisch is, voordat ik overweeg hem zelf aan te schaffen :tongue:

Afbeelding

En vanaf april gaan we in een ander uur trainen, dus dan hoeft ze zich niet meer druk te maken om die ene hond :D Want gelukkig blijft het ook bij die ene hond en is ze niet alle zwart witte bc's gaan discrimineren :wink:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *wedstrijd & workshop*

Ongelezen bericht door veertje »

Boutje schreef:Dat ziet er dan ook wel een Heel Leuk speeltje uit!
Ik snap niet dat ze die hond dan niet van het veld af sturen tussen het lopen door... of zelfs alle andere honden als jij loopt. Op wedstrijd is het parcours ook vrij van andere honden.
Heel leuk speeltje voor maar €30,- (zonder verzendkosten) :LOL:

Waar het kan, gaat de hond wel van het veld, maar omdat we in een manegebak zitten is dat lastig. De bak is in twee gedeeld voor de twee groepen, ene kant jumping, andere kant een vp. Halverwege het uur wisselen we van kant. Er zit maar aan één kant een hoekje om uit zicht te staan, groot genoeg voor 1 persoon met hond. Daar ga ik staan als hij loopt en andersom. Alleen als we aan de andere kant trainen, lukt dat niet, dus dan kiezen we de meest handige positie om niet te veel tot last te zijn.
Tijdens Tess haar loopsheid heb ik in een andere groep getraind en toen was ze vrijer, van andere honden heeft ze dus gelukkig geen last. Althans, niet in de zin van angstig zijn. Soms trekt het wel eens haar aandacht, dus op het gebied van concentratie werkt dat inderdaad niet zo goed mee.

Zodra het weer het gaat toelaten gaan we weer buiten trainen, dus dan hebben we ook meer mogelijkheden om ruimte te nemen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *wedstrijd & workshop*

Ongelezen bericht door veertje »

Gisteren deden we mee aan de Eugenie van Aalten memorial, een benefiet wedstrijd voor de deelnemers aan het WK Belgische herders. Lekker in de debutantenklasse oefenen :wink:

Het VP ging heel lekker, op de raakvlakken na. De schutting vond ze maar een raar ding en na 1x opnieuw proberen heb ik hem maar gelaten voor wat het was (en dus een dk). Bij de kattenloop deed ze hetzelfde, maar bij het herstellen hielp de keurmeester even mee en zo hebben we haar er overheen geholpen :D Daarna pakte ze het weer goed op en had voor haar doen van de laatste tijd best een lekker tempo.
Filmpje vp

Daarna de JP. Geen raakvlakken en een leuk rondje, dus ik zag het wel zitten. Ze had wat minder vaart als bij het vp, maar liep heel netjes :D Helemaal foutloos en een mooie 6e plaats!
Filmpje JP

Als afsluiting was er nog de estafette waar ik in een team zat met oude bekenden van me en hun Laekense herders. Allemaal nog jonge honden met nauwelijks wedstrijdervaring en handlers die nog nooit een estafette gelopen hadden. En dat was aan ons rondje te zien :LOL: Tess zag bij haar finish de volgende hond vertrekken en dacht 'oh dat is leuk, ik ga nog eens!' en toen gingen er twee honden met 1 handler door het parcours :oeps: Gelukkig zijn beide honden niet direct de moeilijkste dus dat verliep vooral chaotisch, maar zonder ruzie :wink: Mocht ik ooit weer eens meedoen aan een estafette, weet ik nu waar ik met Tess op moet letten :engel:

Filmpje estafette

Het was al met al een heel erg leuke en geslaagde dag. Tess heeft mooie dingen laten zien en dat was een fijne opkikker :D Waar ze met hoopers veel makkelijker is afgeleid door mensen langs het parcours, was dat gisteren helemaal niet het geval. Blijkbaar ben ik rennend toch leuker dan wanneer ik stil in een vak sta :wink:
En het bovenstaande speeltje is inmiddels in huis, dus we gaan veel spelletjes spelen komende tijd :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *Benefietwedstrijd 31-3*

Ongelezen bericht door veertje »

Inmiddels zijn we weer een maand verder. Een maand met een stijgende lijn :wink: Ik heb haar nog eens extra laten nakijken door de fysio, omdat ik en verschillende andere mensen toch vonden dat ze niet echt lekker liep/sprong. We konden het niet echt duiden, maar 100% goed leek het ook niet te zijn. Ik twijfelde over de oorzaak daarvan, dus dan maar beter een keer te vaak laten nakijken dan een keer te weinig. Gelukkig vond de fysio niks geks, anders dan wat spanning her en der, verder geen blokkades of andere gekke dingen. Ze dacht dat dat best eens door het ongemak van loopsheid/schijnzwangerschap kon zijn. Dus we kregen een groene kaart om op Goede Vrijdag mee te doen aan een workshop (compilatiefilmpje). Tess was daar nog niet echt zoals ik haar wel ken, maar heeft toch goed gewerkt. We hebben vooral gewerkt aan motiverende dingen, de technische stukjes waren nu voor ons niet van belang. Ik heb weer wat tips meegekregen (sommige passend, andere minder), dus het was een leerzame en gezellige dag :D

Afgelopen zaterdag hebben we meegedaan aan de middagwedstrijd in Bemmel. Leek me ideaal zo'n kleine wedstrijd (alleen debutanten en 1e graad) en met maar 2 rondjes, dus geen hele dag zitten wachten en een beetje uitslapen :engel:
Dat uitslapen heeft Tess ook goed gedaan :mrgreen: Ze liep een heel mooi VP (klik). Heel even had ze twijfel over de schutting, maar nam hem toen toch. Daarna had ik geen contact na de tunnel waar ik dat wel moest hebben en toen ging ze in één streep door naar de lattenlegger. Ik moet dat niet herstellen (hoe moeilijk ik dat soms ook vind), dus ben doorgelopen. Ik was erg blij met het rondje, want ondanks een paar korte bochtjes in het parcours die voor haar niet echt motiveren nu, liep ze toch alweer harder dan tijdens de workshop en de laatste lessen.

Daarna nog de jumping (klik). Ook die liep ze heel mooi, behalve dat ze iets eerder vertrok dan ik, waardoor we bij de start nog niet echt contact hadden. Ik heb dat de laatste tijd een beetje laten begaan omdat ik blij was als ze uit zichzelf wilde vertrekken, maar daar gaan we nu weer aan werken. Wel spanning opbouwen, maar vanaf je plek tot ik zeg dat het mag :wink:
Het einde was niet zo mooi, ik bleef te veel stil staan en daardoor verloor ze interesse en uiteindelijk dus een hoop tijd. Maar al met al toch goed voor een 6e plaats, wat ons een mooie roze rozet opleverde :cheer:


Afbeelding


Hopelijk kunnen we deze stijgende lijn nu gaan doorzetten, maar met alle tips en adviezen denk ik dat dat zeker moet lukken :D Ook op goed advies (waarvoor dank :mann: ) een andere weg ingeslagen bij de hoopers, die hopelijk ook bij de agility gaat werken (of niet meer tegenwerken :wink: ).
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tess, de eerste agilitystappen *workshop + wedstrijd*

Ongelezen bericht door veertje »

Gisteren een fijne (halve) training gehad. Ze had een lekker tempo :D Paaltjes ook meteen goed met 3 wires erop. De bochten zijn nog veel te ruim en ik praat te veel, maar ben toch al erg blij met de stapjes die we maken :D

Klik

De andere helft van de training had Finn ingevuld. Met Tess houden we het voorlopig even wat korter om de lol te behouden en de vermoeidheid te voorkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”