Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fiji, Half jaar later...

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, nog meer stapjes...

Ongelezen bericht door Machie »

Uhu Fiji ja :LOL:
En eens, ze zijn veel later in hun kop pas serieus. Maar ze gaan op een gegeven moment allemaal hard :) daar hou ik me maar aan vast ;) t is best gek hoor, zo'n nieuw hondje na Csiva...
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, nog meer stapjes...

Ongelezen bericht door Machie »

Ondertussen 4 maanden verder en we zijn een paar babystapjes verder. Onze training bestat vooral uit het trainen van runnings op de kattenloop. Dit is een lastig proces maar heeeeel langzaam vallen er wat kwartjes ;) Verder doen we heel simpele lijntjes met 2 of 3 sprongen en een tunnel. Simpel vooruit werken. Wel mag ze ondertussen medium springen van me wat ze erg leuk vind. Ik ben zeer tevreden met hoe haar sprongtechniek zich begint te ontwikkelen.

Verder heb ik in november een seminar sprongtraining gevolgd waarbij we dingen moesten doen waar we nog vrijwel niet mee bezig waren geweest ;) Fiji heeft knap gewerkt al vond ze het wel lastig en dat zie je direct aan haar



Iets later zijn we bij Jan Sprij geweest, met Csiva een extra training voor selectiewedstrijden die we gelopen hebben, en het jonge spul ook even laten lopen. Ik was samen met de fokker van Fiji en haar zusje was dus ook mee. Wat kleine dingen gedaan en afgesloten met tunnels rennen. Dat vond ze erg leuk!



Vandaag hebben we even zelf getraind. Wat kort werk vooruit naar een tunnel en natuurlijk haar runnings. Op de laatste ben ik best trots zoals ze het nu laat zien :)



Langzaam gaat alles op agility lijken. Maaaaaar het is wel een kroaat en geen border collie, alles kost tijd. Ze is een stuk later volwassen, maar hopelijk kan ze ook heel lang mee. Haar oma loopt dit jaar haar laatste wedstrijd, zij is 11 jaar ;)
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, trainen, trainen, trainen ;)

Ongelezen bericht door Machie »

Vandaag mocht Fiji haar eerste debutantenwedstrijd lopen. Gewoon onderling op de hondenschool aangezien ze echt nog niet wedstrijd klaar is. In mei staat onze eerste 'echte' debutantenwedstrijd geplant.
Maar deze wedstrijd was lekker kleinschalig en gewoon voor de gezelligheid. Maar wat schets mijn verbazing.. Fiji loopt een foutloos VP en wint 'm ook nog eens :LOL:



Jumping was te lastig voor ons maar dit rondje maakt mijn hele dag meer dan goed :cheer:
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat mooi gelopen! Heel knap en wat gaat ze goed zelfstandig vooruit. Hoe oud is ze nu?
Mooi om te zien.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door Machie »

_Leonie schreef:Wat mooi gelopen! Heel knap en wat gaat ze goed zelfstandig vooruit. Hoe oud is ze nu?
Mooi om te zien.
Ze is 15.5 maanden. Dus echt nog een jong ding. Dat zelfstandige trainen we ook vooral :) Eerst zelf lopen, de rest komt daarna wel.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Knap hoor!
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ze doet het al harstikke knap!!
Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Wat doet ze dat leuk! :D
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Wat leuk om te zien! :D

Mooie hal ook trouwens!
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, 1e 'wedstrijd'

Ongelezen bericht door Machie »

Ondertussen zijn we een hele boel dipjes verder maar lijkt het alsof we sinds 3 weken de weg naar boven weer hebben gevonden. Fiji gaat steeds harder rennen ipv alleen maar nadenken wat ze moet doen en het vooral goed willen doen.
Afgelopen weekend hadden we een seminar en ze heeft nog nooit zo goed gewerkt als hier.. Mijn knappe huppeltje wordt langzaam een racemachine ;)

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door veertje »

Jullie gaan goed! :ok:
Maar dat gingen jullie altijd al hè, nergens voor nodig die dipjes :wink:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:leuk om te zien! Jij ziet er trouwens ook goed uit :ok:
dank je :)
veertje schreef:Jullie gaan goed! :ok:
Maar dat gingen jullie altijd al hè, nergens voor nodig die dipjes :wink:
Tsja, mijn verwachtingen zijn misschien niet helemaal eerlijk en dat heb ik echt moeten leren loslaten. Ik wilde nog een Csiva maar ik heb er wel vrede mee dat ik nooit meer een Csiva krijg ;) Ik verwacht ook niet dat Fiji de resultaten gaat lopen die Csiva loopt :)
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door suzan25 »

Machie schreef:
Nanna schreef:leuk om te zien! Jij ziet er trouwens ook goed uit :ok:
dank je :)
veertje schreef:Jullie gaan goed! :ok:
Maar dat gingen jullie altijd al hè, nergens voor nodig die dipjes :wink:
Tsja, mijn verwachtingen zijn misschien niet helemaal eerlijk en dat heb ik echt moeten leren loslaten. Ik wilde nog een Csiva maar ik heb er wel vrede mee dat ik nooit meer een Csiva krijg ;) Ik verwacht ook niet dat Fiji de resultaten gaat lopen die Csiva loopt :)
Ik vind het er ook heel goed uitzien. Sommige honden zijn gevoeliger en hebben gewoon meer tijd nodig. Kijk naar Rasta van Marieke ook een hond die heel veel tijd/ vertrouwen nodig heeft gehad, maar nu erg leuk gaat.

En verwachtingen loslaten en niet vergelijken met je vorige hond is wel herkenbaar. Nu is mijn situatie natuurlijk plotseling heel anders geworden maar daarvoor had ik het ook wel een beetje. Nu geniet ik gewoon van elke hond evenveel maar Floyd gaat nooit Abbey evenaren in dat fijne gevoel van samen werken denk ik :wink: En dat is ook prima Floyd is Floyd en die doet op zijn manier erg zijn best voor mij
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:
Nanna schreef:leuk om te zien! Jij ziet er trouwens ook goed uit :ok:
dank je :)
veertje schreef:Jullie gaan goed! :ok:
Maar dat gingen jullie altijd al hè, nergens voor nodig die dipjes :wink:
Tsja, mijn verwachtingen zijn misschien niet helemaal eerlijk en dat heb ik echt moeten leren loslaten. Ik wilde nog een Csiva maar ik heb er wel vrede mee dat ik nooit meer een Csiva krijg ;) Ik verwacht ook niet dat Fiji de resultaten gaat lopen die Csiva loopt :)

Hoe oud is Fiji en hoe oud is Csiva? :wink: Fiji is geen Csiva, maar waarom zou ze dat niet kunnen bereiken? In de basis is het een leuke werkhond, jij hebt al veel meer ervaring dan toen je met Csiva begon, je hebt allerlei vreselijk leuke seminars en trainingen gevolgd (en nog voor de boeg). Dus volgens mij heb je met Fiji al een heel goede basis. Ze is alleen nog jong en volop in ontwikkeling. Even zoeken naar de juiste knopjes voor Fiji en dan gaan jullie vast en zeker mooie dingen laten zien :ok:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door Machie »

veertje schreef: Hoe oud is Fiji en hoe oud is Csiva? :wink: Fiji is geen Csiva, maar waarom zou ze dat niet kunnen bereiken? In de basis is het een leuke werkhond, jij hebt al veel meer ervaring dan toen je met Csiva begon, je hebt allerlei vreselijk leuke seminars en trainingen gevolgd (en nog voor de boeg). Dus volgens mij heb je met Fiji al een heel goede basis. Ze is alleen nog jong en volop in ontwikkeling. Even zoeken naar de juiste knopjes voor Fiji en dan gaan jullie vast en zeker mooie dingen laten zien :ok:
Csiva is qua maat net wat gunstiger he. Fiji moet in verhouding veel hoger springen en het opnemen tegen de border collies, dat hoeft csiva niet. Dus daarin verwacht ik niet dat ik boven in de klasses ga lopen.
suzan25 schreef: Ik vind het er ook heel goed uitzien. Sommige honden zijn gevoeliger en hebben gewoon meer tijd nodig. Kijk naar Rasta van Marieke ook een hond die heel veel tijd/ vertrouwen nodig heeft gehad, maar nu erg leuk gaat.

En verwachtingen loslaten en niet vergelijken met je vorige hond is wel herkenbaar. Nu is mijn situatie natuurlijk plotseling heel anders geworden maar daarvoor had ik het ook wel een beetje. Nu geniet ik gewoon van elke hond evenveel maar Floyd gaat nooit Abbey evenaren in dat fijne gevoel van samen werken denk ik :wink: En dat is ook prima Floyd is Floyd en die doet op zijn manier erg zijn best voor mij
Ja Rasta doet het idd steeds leuker!
Jouw situatie is afschuwelijk en je weet hoe vreselijk blij ik was je vorige week in Uden weer te zien lopen! Ook met Floyd en hij deed het zooo super de super goed!!
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door suzan25 »

Machie schreef:
veertje schreef: Hoe oud is Fiji en hoe oud is Csiva? :wink: Fiji is geen Csiva, maar waarom zou ze dat niet kunnen bereiken? In de basis is het een leuke werkhond, jij hebt al veel meer ervaring dan toen je met Csiva begon, je hebt allerlei vreselijk leuke seminars en trainingen gevolgd (en nog voor de boeg). Dus volgens mij heb je met Fiji al een heel goede basis. Ze is alleen nog jong en volop in ontwikkeling. Even zoeken naar de juiste knopjes voor Fiji en dan gaan jullie vast en zeker mooie dingen laten zien :ok:
Csiva is qua maat net wat gunstiger he. Fiji moet in verhouding veel hoger springen en het opnemen tegen de border collies, dat hoeft csiva niet. Dus daarin verwacht ik niet dat ik boven in de klasses ga lopen.
suzan25 schreef: Ik vind het er ook heel goed uitzien. Sommige honden zijn gevoeliger en hebben gewoon meer tijd nodig. Kijk naar Rasta van Marieke ook een hond die heel veel tijd/ vertrouwen nodig heeft gehad, maar nu erg leuk gaat.

En verwachtingen loslaten en niet vergelijken met je vorige hond is wel herkenbaar. Nu is mijn situatie natuurlijk plotseling heel anders geworden maar daarvoor had ik het ook wel een beetje. Nu geniet ik gewoon van elke hond evenveel maar Floyd gaat nooit Abbey evenaren in dat fijne gevoel van samen werken denk ik :wink: En dat is ook prima Floyd is Floyd en die doet op zijn manier erg zijn best voor mij
Ja Rasta doet het idd steeds leuker!
Jouw situatie is afschuwelijk en je weet hoe vreselijk blij ik was je vorige week in Uden weer te zien lopen! Ook met Floyd en hij deed het zooo super de super goed!!

Het was fijn om weer een keer op een wedstrijd te zijn!! En ben ook zeker blij met Floyd, ik had verwacht dat hij alleen maar de ring uit zou rennen naar andere honden. Dus het viel me alles mee.

Heb je geen kans dat Fiji medium gemeten wordt?
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door Machie »

suzan25 schreef: Heb je geen kans dat Fiji medium gemeten wordt?
Nee, zelfs als ik heeeel boos op dr doe wordt ze niet klein genoeg ;)
Maar vandaag heeft ze op 55 getraind en een paar sprongen op 60 gedaan en dat was geen probleem :)
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door suzan25 »

Machie schreef:
suzan25 schreef: Heb je geen kans dat Fiji medium gemeten wordt?
Nee, zelfs als ik heeeel boos op dr doe wordt ze niet klein genoeg ;)
Maar vandaag heeft ze op 55 getraind en een paar sprongen op 60 gedaan en dat was geen probleem :)
Dat is jammer. Natuurlijk kan ze 60 springen, Kroaten hebben volgens mij springveren in hun poten. Alleen voor de competitie in de derde graad zou medium gunstiger zijn voor haar denk ik.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door Machie »

Ik denk dat Fiji me tzt nog gaat verrassen met haar snelheid in de large. Nee, het wordt geen nr 1 hondje zoals Csiva vaak wel is, maar ik denk dat ze ook geen nr 30 hondje wordt. Maar we gaan het zien, eerst maar zien dat ze stabiel op snelheid wordt. Zondag was ze rete snel, vandaag iets minder snel maar ze ging iig niet huppelen ;)
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, seminar

Ongelezen bericht door Machie »

Vooruitgang...
Fiji gaat momenteel keihard vooruit. We hebben een enorme dip gehad, of nouja, vooral ik ;) Maar nu lijken we eindelijk weer pasjes vooruit te maken. Vandaag heeft ze iig superfijn gewerkt. Zie het filmpje hieronder.



We hebben ondertussen ook al 2x 1e graad gestart. Dat was de eerste wedstrijd goed voor 3 gemiste sprongen, 1x hersteld en de rest door laten lopen, dus 2 disken en 1 uitslag. De wedstrijd erop liep ze 2 U'tjes. Op de jumping en VP2. VP1 een weigering en 1x aanraken hond :P Ze sprong van de schutting af dus ik heb haar ff weer wat uit die schrik gehaald en tsja, aanraken mocht niet ;)
Ze ging niet heel hard, en zolang ze nog niet de snelheid van hierboven heeft op wedstrijden blijven we sowieso 1e graad lopen. Ze mag nog 2 rondjes foutloos lopen en daarna wordt het lopen met speeltje ;)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Fiji, vooruitgang op training

Ongelezen bericht door Eilfy »

Stapje voor stapje gaan jullie er komen als je filmpjes vergelijkt van nu en het begin dan gaat ze al een stuk harder
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, vooruitgang op training

Ongelezen bericht door Machie »

Gisteren onze 3e keer 1e graad gelopen en wat ging het alweer beter dan de vorige keer!
Weer 2x U rijker. Nog niet de snelheid die ik wil zien, maar met 4.44 m/s op haar jumping en 4.3 m/s op het VP al een heel stuk beter. het waren allemaal rechte lange lijnen en dat is toch niet helemaal ons ding, iets technischer mag wel. Maar toch blijven we voorlopig met speeltje in de 1e graad lopen. We hebben nog maar 1 U'tje nodig en ze is zo veel betrouwbaarder en gehoorzamer dan ik ooit verwacht had dat ik denk dat we dat U'tje snel zat lopen als we er wel aan toe zijn.

Filmpjes:

Jumping (U'tje)


VP (disk)


VP (U'tje)


Verder hebben we vorige week BM meegelopen bij de TWC wedstrijd in Maarssen. Fiji behaalde daar een 3e plek op het VP. van 130 honden!! En ook een foutloze jumping. Daar liep ze heerlijk. Ze lijkt lopen op zand heel fijn te vinden. Raar hondje ;)
Laatst gewijzigd door Machie op 19 nov 2018 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door Eilfy »

Fiji liep weer knap, leek ook sneller weer dan de vorige wedstrijd dat ik jullie zag!

Kan die voorkeur voor zand komen omdat jullie in de opbouw (vorig jaar met de kattenloop bijvoorbeeld) veel op zand getraind hebben?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door Machie »

Zo heel veel heeft ze niet op zand gelopen, eigenlijk het meeste op gras. Ik denk eerder omdat er altijd 3 kanten rustig zijn.
Ze was ook echt sneller. Vorige keer haalde ze de 4 m/s seconde niet ;)
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik vind haar zo op de filmpjes zelfverzekerder lopen, ze zet soms ook echt aan, leuk om te zien! Verder ben ik jaloers op haar aandacht voor jou, wat dat betreft heb ik nog echt een kleuter.
Groot gelijk dat je voorlopig met speel blijft lopen, zou ik ook doen.
Leonyr
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:10
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door Leonyr »

Ik heb jullie inderdaad dan zien lopen; jullie waren net voor mij. Waren echt hele mooie rondjes om te zien. Bewonderenswaardig hoe jullie als team functioneren.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door Machie »

Lieve reacties! Fiji is bijna 2 en echt nog wel heel jong maar heeft inderdaad enorm veel aandacht voor me. Dat is zoooo anders dan Csiva... ik denk dat Fiji gaat uitgroeien tot een heel stabiele hond. Niet de snelste, maar wel vaak foutloos. En verder geniet ik gewoon van mijn kleintje die maar 1 ding wil en dat is samenwerken met mij :)
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd met de U'tjes! :ok:
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door MirjamV »

Dat gaat goed, gefeliciteerd!!
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Fiji, al 4 U'tjes...

Ongelezen bericht door Machie »

En toen waren we 'ineens' gepromoveerd naar de 2e graad!
Na mijn vorige update hier heb ik een paar wedstrijden met speeltje gelopen want ik vond haar nog niet klaar voor de 2e graad. Of ze dat nu wel echt is weet ik niet, maar we gaan het volgend jaar gewoon proberen.
Gisteren hadden we 4 kansen op dat laatste U'tje. Eerste jumping 1 weigering en 1e VP afloop kat fout. 2e jumping foutloos en dus gepromoveerd. 2e VP de startlat en weer kat fout. Die hebben we dus vanmorgen weer even getraind waarop ie heel goed ging. Raar hondje is het ook ;) Ondertussen zit ze qua snelheid ook weer wat hoger, tussen de 4.4 en 4.8 m/s. En nee, daarmee wordt het echt niet de snelste hond van nederland, maar ik vind dit uitstekend voor zo'n klein ding die zo hoog moet springen.

Filmpjes van onze VP en de jumping van gisteren:

VP:


JP:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”