Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendige Bulldog

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

:engel:

sinds kort doe ik aan behendigheid met Katniss, na een aantal gehoorzaamheidscursussen ga ik maar eens kijken wat ze leuk vindt om te doen kwa sporten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

:E: :E:
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ze trekt wel ingewikkelde bekken :goeie: ...vindt ze het leuk?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ze lacht dus ze vindt het leuk :I:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

She can do it :cheer:
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ingrid48 schreef:ze trekt wel ingewikkelde bekken :goeie: ...vindt ze het leuk?
Ik weet het niet :mrgreen: de 1ste keer had ik zoiets van die vind het echt nutteloos wat ze nu aan het doen is :mrgreen: de keer erna besloot ze dat het ook heel makkelijk op zijn Bulldogs kon dus gewoon overal doorheen :engel: maar volgens mij vindt ze het wel leuker worden alleen op een gegeven moment heeft ze zoiets van ja dag nou doe ik mijn best niet meer haha, dus we zien het wel mocht ze er echt geen bal aan gaan vinden hebben we het iig geprobeerd haha.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gaaf! Een ras waar je het niet van verwacht; ik hou ervan. Ik zou wel heeeel beslist bij band en slurf aanleren de riem erafdoen en zelfs de halsband. Dat is vrij gevaarlijk om die om te houden.

Suzanne
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik houd haar zelf liever nog even aangelijnd, ze is doldriest en onwijs hyper dus als ik haar gelijk al los zou doen terwijl we net 2 lessen hebben gehad kan ik haar gedag zwaaien en ik ben liever even iets voorzichtiger totdat ze een beetje gewend is op het terrein. Daarbij ben ik al erg blij dat ik welkom met haar ben hier.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Brigitte schreef:Ik houd haar zelf liever nog even aangelijnd, ze is doldriest en onwijs hyper dus als ik haar gelijk al los zou doen terwijl we net 2 lessen hebben gehad kan ik haar gedag zwaaien en ik ben liever even iets voorzichtiger totdat ze een beetje gewend is op het terrein. Daarbij ben ik al erg blij dat ik welkom met haar ben hier.
Wat leuk dat je het probeert!
Ik snap je idee wel waarom je haar liever aangelijnd wilt houden nu eerst.
Zou persoonlijk dan wel kiezen voor een harnas, zodat de nek in elk geval vrij is en ze zich niet op kan hangen o.i.d. Dat maakt het al veiliger.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Waarom al zoveel toestellen na 2 lessen?

Jammer, vind dat een gemiste kans, juist ook in combinatie met het anagelind houden.

Suzanne
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pets_Passion schreef:
Brigitte schreef:Ik houd haar zelf liever nog even aangelijnd, ze is doldriest en onwijs hyper dus als ik haar gelijk al los zou doen terwijl we net 2 lessen hebben gehad kan ik haar gedag zwaaien en ik ben liever even iets voorzichtiger totdat ze een beetje gewend is op het terrein. Daarbij ben ik al erg blij dat ik welkom met haar ben hier.
Wat leuk dat je het probeert!
Ik snap je idee wel waarom je haar liever aangelijnd wilt houden nu eerst.
Zou persoonlijk dan wel kiezen voor een harnas, zodat de nek in elk geval vrij is en ze zich niet op kan hangen o.i.d. Dat maakt het al veiliger.

Karen
Het is de bedoeling dat ze volgende week of die week erna wel los gaat of iig met een aantal dingen. Het is voor ons allebei nieuw. Ik mocht haar gelijk al los doen maar ik ben liever iets voorzichtiger het blijft toch een Bulldog en die luisteren toch iets minder goed :engel: dus ik wilde eerst dat ze wat meer op mij focuste na het nemen van een hindernis dan op de omgeving..
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

~Suzanne~ schreef:Waarom al zoveel toestellen na 2 lessen?

Jammer, vind dat een gemiste kans, juist ook in combinatie met het anagelind houden.

Suzanne
Ja weet ik veel ik doe het ook maar voor het eerst..heb er een jaar voor op de wachtlijst gestaan dus zo slecht zullen ze wel niet zijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Machie »

Waar train je?
Ik vind die riem zo ook doodeng. Zeker in tunnels en in de band. Je ziet 'm zwaaien..

Wel tof dat ze er zo'n lol in heeft en welkom is :) Bij heel veel hondenscholen zijn ze idd niet welkom.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

KC de Hofstad,

de 1ste les was er iemand in de groep die zijn hond los liet en die hond draaide na een hindernis onze kant op we stonden langs de kant te wachten en die klapte gelijk boven op een klein hondje die met een jong meisje stond. Nu zal Katniss dat echt niet doen maar alle honden stonden gelijk op scherp door het gegil van het kleine hondje en daarom laat ik haar gewoon niet zo snel los, dan maar die lijn eraan tot ze was minder druk is en ik iets beter contact heb met haar.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Brigitte schreef:
~Suzanne~ schreef:Waarom al zoveel toestellen na 2 lessen?

Jammer, vind dat een gemiste kans, juist ook in combinatie met het anagelind houden.

Suzanne
Ja weet ik veel ik doe het ook maar voor het eerst..heb er een jaar voor op de wachtlijst gestaan dus zo slecht zullen ze wel niet zijn
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen. Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maar ;-) De opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Misschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.

Suzanne
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door veertje »

Wat leuk dat je dat met Katniss doet!
Voor wat betreft de lijn, heb je niet nog ergens een oude lijn liggen? Je kan die dan heel kort afknippen, zodat je nog maar een klein stukje hebt. Een soort korthouder dus, maar zonder handvat. Dat slaat niet om toestellen heen, maar geeft net wat meer houvast en kan je haar alsnog snel beetpakken.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.
En hun blijkbaar wel :mrgreen:
Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maar ;-) De opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Nou, de overige groepsgenoten hebben van haar geen last hoor geloof mij maar.
Misschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.

Suzanne
Uhm de hondenscholen die dit soort type honden toelaten liggen ook voor het oprapen ja :engel: nogmaals IK kies ervoor om haar nog even aan de lijn te houden jeetje mina zeg laat maar weer zitten. Zal nog eens wat leuks plaatsen :roll:
Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed :Q:

edit
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door noekie »

Brigitte schreef:
Ingrid48 schreef:ze trekt wel ingewikkelde bekken :goeie: ...vindt ze het leuk?
Ik weet het niet :mrgreen: de 1ste keer had ik zoiets van die vind het echt nutteloos wat ze nu aan het doen is :mrgreen: de keer erna besloot ze dat het ook heel makkelijk op zijn Bulldogs kon dus gewoon overal doorheen :engel: maar volgens mij vindt ze het wel leuker worden alleen op een gegeven moment heeft ze zoiets van ja dag nou doe ik mijn best niet meer haha, dus we zien het wel mocht ze er echt geen bal aan gaan vinden hebben we het iig geprobeerd haha.
Ik wilde net zeggen dat ze het goed doet en niet gewoon overal doorheen ging, maar dat deed ze dus wel :LOL:

Wel gaaf hoor om een bulldog dit te zien doen.
Nu afwachten hoe de pet staat; doet ze het of doet ze het niet :mrgreen:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door DeDiana »

Brigitte schreef:Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed :Q:
Nou, zeg dat wel :roll:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Eilfy »

Over het "niet alle hondenscholen laten alle rassen toe": ik snap het wel. Brigitte is toevallig een verantwoordelijke eigenaar en ik geloof niet dat Katniss iets zou doen. Maar het grootste gros niet en daar gaat het fout. We hebben nu bij ons 2 kruising amstaff x staffordshire bull terriër, broer en zus. Hebben meer focus voor de anderen honden dan voor de baas zeker als de koekjes op zijn en er zijn nu 2 "net niet" incidenten geweest (wel grauwen, geen schade). Je moet als instructeur ogen in je achterhoofd hebben en dan nog gaat het fout. Het probleem? Als je zegt dat ze niet meer welkom zijn in de cursus omdat de honden niet los kunnen werken, dan doe je aan discriminatie... het feit dat ik eenzelfde soort advies heb gegeven bij een wetterhoun en een flatcoat die er ook constant vandoor gingen, telt dat niet.

Over de agility, Suzanne: cut the crap. Echt. Ik denk dat iedereen die nu serieus agility loopt zo is begonnen met zijn / haar eerste hond bij een KC. Nee het is niet de manier die handig is als je ooit verder wil maar who cares? Als Brigitte en Katniss er maar lol in hebben. Niet alles hoeft perfect
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door noekie »

Brigitte schreef:
~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.
En hun blijkbaar wel :mrgreen:
Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maar ;-) De opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Nou, de overige groepsgenoten hebben van haar geen last hoor geloof mij maar.
Misschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.

Suzanne
Uhm de hondenscholen die dit soort type honden toelaten liggen ook voor het oprapen ja :engel: nogmaals IK kies ervoor om haar nog even aan de lijn te houden jeetje mina zeg laat maar weer zitten. Zal nog eens wat leuks plaatsen :roll:
Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed :Q:

edit
Jaren geleden met scooby behendigheid gaan doen en daar werd het ook zo aangeleerd; kan een oude manier zijn maar hij deed het top en vond het super leuk en daar ging het mij om.
Ik heb toen wel na een paar lessen oefenen een handvatriempje om zijn band gedaan zodat ik hem altijd kon pakken.

En inderdaad je mag tegenwoordig blij zijn als je een club vind waar je met je molosser mag trainen; steeds meer weigeren het type hond.
En top dat je gewoon met je eigen gevoel mee gaat; niet los doen omdat ze anders misschien 6x het hele veld overgaat in een dolle bulldogbui
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Brigitte schreef:
~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.
En hun blijkbaar wel :mrgreen:
Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maar ;-) De opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Nou, de overige groepsgenoten hebben van haar geen last hoor geloof mij maar.
Misschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.

Suzanne
Uhm de hondenscholen die dit soort type honden toelaten liggen ook voor het oprapen ja :engel: nogmaals IK kies ervoor om haar nog even aan de lijn te houden jeetje mina zeg laat maar weer zitten. Zal nog eens wat leuks plaatsen :roll:
Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed :Q:

edit
Mij gaat het niet om de overige groepsgenoten ;-) want het loslaten is alleen als de hond aan de beurt is. Op andere momenten, als je aan het wachten bent is aangelijnd houden natuurlijk wel de bedoeling.
Het gaat om vooral om de manier van aanleren.... die kan ik niet onderschrijven.
En dat je met "een dergelijke hond" niet overal welkom zou zijn kan ik misschien volgen maar aangezien als de hond aantoonbaar gehoorzaam is en niet wil uitbreken als hij aan de beurt ben zou ik ook niet meteen het probleem zien.
Wel opletten met gezondheid e.d.... het springen is belastend, dus ook al zou je evt large "moeten".. hou het op medium is mijn advies.. elke keer bij het neerkomen geeft dat klappen op de voorpoten vooral.

En ja, het is gaaf om een dergelijke hond zo bezig te zien.. maar waarom dan niet net wat verantwoorder qua opbouw van training... ?

Suzanne
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:
Brigitte schreef:
~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.
En hun blijkbaar wel :mrgreen:
Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maar ;-) De opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Nou, de overige groepsgenoten hebben van haar geen last hoor geloof mij maar.
Misschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.

Suzanne
Uhm de hondenscholen die dit soort type honden toelaten liggen ook voor het oprapen ja :engel: nogmaals IK kies ervoor om haar nog even aan de lijn te houden jeetje mina zeg laat maar weer zitten. Zal nog eens wat leuks plaatsen :roll:
Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed :Q:

edit
Mij gaat het niet om de overige groepsgenoten ;-) want het loslaten is alleen als de hond aan de beurt is. Op andere momenten, als je aan het wachten bent is aangelijnd houden natuurlijk wel de bedoeling.
Het gaat om vooral om de manier van aanleren.... die kan ik niet onderschrijven.
En dat je met "een dergelijke hond" niet overal welkom zou zijn kan ik misschien volgen maar aangezien als de hond aantoonbaar gehoorzaam is en niet wil uitbreken als hij aan de beurt ben zou ik ook niet meteen het probleem zien.
Wel opletten met gezondheid e.d.... het springen is belastend, dus ook al zou je evt large "moeten".. hou het op medium is mijn advies.. elke keer bij het neerkomen geeft dat klappen op de voorpoten vooral.

En ja, het is gaaf om een dergelijke hond zo bezig te zien.. maar waarom dan niet net wat verantwoorder qua opbouw van training... ?

Suzanne
Omdat ze t nu eenmaal zo doet en deze begeleiding krijgt...punt. ik train ipo op mijn manier maar ook die totaal anders trainen...ook niet mijn ding maar he wie ben ik om daar over te oordelen zolang t geen mishandeling is? Weet je ... soms leer ik er ook nog genoeg van.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
gyanty
Zeer actief
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 dec 2002 16:45
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door gyanty »

Kom op zeg. Ja het is een ouderwetse manier van aanleren. Voor gewoon recreanten prima, voor de eerste keer ook en hee ik zie er ook nog mensen de c mee halen. Het is een bulldog, die zou ik niet gaan inzetten op running contacts of 2o2o, dat maakt de sport veel te belastend.

De sportmanier van trainen moet je niet voor iedereen willen en zeker niet voor ieder ras. Verantwoord behendigheid zit hem echt niet in die manier van trainen. Sterker nog ik denk dat die honden meer blessures maken, door de snelheid, dat wil en moet met een bulldog helemaal niet.

Ik zou zeker geen tuig in de behendigheid nemen, maar liever zorgen dat de hals vrij blijft als hij beweegt. Ee tuig bij zo'n hond gaat langs de tunnel schuren, bij de band schuren.

Lekker bezig gaan, zou zoals eerder gezegd deze hond niet op volle hoogte gaan trainen voor de wedstrijden, al kan je prima in de debutanten nog wedstrijden lopen want dat is lager. Maar de belasting is groot. Ben ook benieuw wat de palen bijvoorbeeld voor impact gaan hebben op deze hond, wat dat kan nog wel eens een moeilijke worden (en die zal ik van behoud van deze hond dus ook op de ouderwetse schaatsmanier aanleren, want met dit gespierde lichaam sloopt de hond zichzelf als hij zijn lichaam in 3 buigingen moet hebben zoals borders zich door de palen scharen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kaiou
Zeer actief
Berichten: 6455
Lid geworden op: 14 mar 2008 11:13
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1
Locatie: Rotterdam

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Kaiou »

Leuk hoor dat je behendigheid doet met Katniss, hoop voor je dat ze het leuk vindt.
Bij ons op de vereniging traint ook een zo'n bull, gewoon recreatief, hij heeft er veel lol in :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Crescent »

Haha, dat blije hoofd op foto 2!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

noekie schreef:
Brigitte schreef:
Ingrid48 schreef:ze trekt wel ingewikkelde bekken :goeie: ...vindt ze het leuk?
Ik weet het niet :mrgreen: de 1ste keer had ik zoiets van die vind het echt nutteloos wat ze nu aan het doen is :mrgreen: de keer erna besloot ze dat het ook heel makkelijk op zijn Bulldogs kon dus gewoon overal doorheen :engel: maar volgens mij vindt ze het wel leuker worden alleen op een gegeven moment heeft ze zoiets van ja dag nou doe ik mijn best niet meer haha, dus we zien het wel mocht ze er echt geen bal aan gaan vinden hebben we het iig geprobeerd haha.
Ik wilde net zeggen dat ze het goed doet en niet gewoon overal doorheen ging, maar dat deed ze dus wel :LOL:

Wel gaaf hoor om een bulldog dit te zien doen.
Nu afwachten hoe de pet staat; doet ze het of doet ze het niet :mrgreen:
Ze gaat het steeds leuker vinden, alhoewel de aandacht van de instructeurs het allermooist is, dan is ze in staat om zich gelijk van het onderdeel voor hun voeten te werpen :Q: :F: ze gaat gewoon tegen hun aanhangen haha..

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

gyanty schreef:Kom op zeg. Ja het is een ouderwetse manier van aanleren. Voor gewoon recreanten prima, voor de eerste keer ook en hee ik zie er ook nog mensen de c mee halen. Het is een bulldog, die zou ik niet gaan inzetten op running contacts of 2o2o, dat maakt de sport veel te belastend.

De sportmanier van trainen moet je niet voor iedereen willen en zeker niet voor ieder ras. Verantwoord behendigheid zit hem echt niet in die manier van trainen. Sterker nog ik denk dat die honden meer blessures maken, door de snelheid, dat wil en moet met een bulldog helemaal niet.

Ik zou zeker geen tuig in de behendigheid nemen, maar liever zorgen dat de hals vrij blijft als hij beweegt. Ee tuig bij zo'n hond gaat langs de tunnel schuren, bij de band schuren.

Lekker bezig gaan, zou zoals eerder gezegd deze hond niet op volle hoogte gaan trainen voor de wedstrijden, al kan je prima in de debutanten nog wedstrijden lopen want dat is lager. Maar de belasting is groot. Ben ook benieuw wat de palen bijvoorbeeld voor impact gaan hebben op deze hond, wat dat kan nog wel eens een moeilijke worden (en die zal ik van behoud van deze hond dus ook op de ouderwetse schaatsmanier aanleren, want met dit gespierde lichaam sloopt de hond zichzelf als hij zijn lichaam in 3 buigingen moet hebben zoals borders zich door de palen scharen.
Katniss is geen zware groffe Bulldog iig, er lopen honden die zwaarder zijn dan zij bij waaronder een witte Herder....voorlopig is ze voor nu rondom op de foto gezet en prima in orde gevonden en over een tijdje laten we het gewoon weer doen.

Afbeelding

hier ga ik geen behendigheid mee doen nee

Afbeelding

edit
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Brigitte »

Kaiou schreef:Leuk hoor dat je behendigheid doet met Katniss, hoop voor je dat ze het leuk vindt.
Bij ons op de vereniging traint ook een zo'n bull, gewoon recreatief, hij heeft er veel lol in :lol1:
Tis een natuurtalentje :F: ze gaat mensen nog versteld doen staan :pffff:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: Behendige Bulldog

Ongelezen bericht door Hutsje »

Brigitte schreef: Katniss is geen zware groffe Bulldog iig, er lopen honden die zwaarder zijn dan zij bij waaronder een witte Herder....voorlopig is ze voor nu rondom op de foto gezet en prima in orde gevonden en over een tijdje laten we het gewoon weer doen.

Afbeelding
ze is supermooi in conditie! en wat fijn dat ze rontgenologisch helemaal goed is :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”