Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Moderator: moderatorteam

ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

ik heb momenteel een 1-jarige reu met zeer veel drive en snelheid.
er zijn hier wel veel algemene verenigingen, maar daar past hij niet tussen.
ik ben net met zo'n "'huisvrouwenclubje"' gestopt.
voornamelijk angstige honden, ongeinteresseerde honden waarbij het echt niet opschoot.
na bv. 7 lessen nog maar steeds 1 hindernis oefenen en dan lang moeten wachten in de rij.
hij heeft al puppy/pre agility gedaan en werd heel gefrustreerd van dat wachten en maar 1 hindernis mogen doen.
ik heb zelf wedstrijdervaring.
ik heb zelf al wat verenigingen gevonden, maar die zitten vaak vol.
ik zou graag tips krijgen van wedstrijdlopers en jullie ervaringen met deze vereniging waar jullie trainen. hoeft geen officiele club te zijn. goede particulier mag ook.
wel in het centrum van het land.
mss weten jullie ook leuke workshops?
Tamara1985
Actief
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 mei 2016 20:44
Aantal honden: 1

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

bij hondenvereniging antis hebben ze op hemelvaartsdag een workshop hoopers en agility

is ook een leuke club om bij te trainen groepen zijn niet groot (6 pers max)
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door veertje »

KC Zoys misschien?
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door Eilfy »

Waar midden in het land? Want het gebied is nogal groot (en er zitten best veel verenigingen). Dus een grove schatting van waar ong. is wel handig :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

provincie utrecht/betuwe. echt een fanatieke club/vereniging/particulier zeg maar, waar ervaren mensen trainen en lesgeven die met werkhonden met veel drive in de behendigheid om kunnen gaan.
dat is helaas zeldzaam. liefst nog in het weekend ook. maar meestal is het 's avonds en dan is de tijd/afstand wel belangrijk.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door Machie »

Ik trein regelmatig maar 1 toestel. Of train met 3 a 4 dingen. En mijn hond loopt alweer een jaar in de 3e graad. Wat is er mis met het trainen van korte stukken?
En wat vind je veel drive? En waarom kan je hond niet wachten? Hoort er allemaal bij, of je moet privéles nemen :)
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben het wel eens met Machie, een heel parcours trainen is absoluut geen must, en in veeel gevallen zelfs leerzamer dan je hond over een heel parcours heen jagen.
Je hond is 1 jaar oud, ik zou me zelf voorlopig bezig houden met het leggen van een solide basis door een goede afstandsstart te gaan trainen, en je raakvlakken. En je hond leren wachten en dat niet willen samenwerken betekent niet aan de slag.
Je zou kunnen informeren bij Hondenschool Lingewaard in Bemmel, daar wordt wedstrijdgericht getraind en is ook veel aandacht voor het leggen van een solide basis. Blazing Amber Training zou ook een goede optie zijn maar dat is in Almere en wellicht te ver weg. Zij geven ook regelmatig workshops maar ook privétrainingen. Met allemaal hoog in de driften staande Mechelaars die ze naar het hoogste niveau hebben gebracht en veel internationale tournooien op hun naam is de kennis en ervaring met hetgeen jij zoekt daar zeker aanwezig.
In het weekend trainen bij fanatieke wedstrijdlopers zal niet heel eenvoudig zijn aangezien deze vaak op wedstrijd zijn in de weekenden.

Zelf train ik momenteel bij Total Touch in Hoogmade, dit is een privé-initiatief en ik train er erg graag. Maar dit is voor jou ook ver weg en ik denk dat er ook geen plek is op het moment.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door veertje »

Toch is er wel verschil tussen 1 toestel trainen bij de ene club en 1 toestel trainen bij een andere club. Ook zitten in de zo genoemde 'huisvrouwenclubjes' vaak meer honden per les, waardoor je al snel heel lang staat te wachten. Wachten is niet erg en hoort bij groepslessen, maar het moet wel in verhouding zijn met de actieve momenten in de les. Vaak krijgen in die groepen de combinaties waar het fout gaat ook veel meer aandacht dan wanneer je de oefening goed doet, dan kan je meteen weer in de rij aansluiten.
Dus ik snap TS wel dat ze graag een meer wedstrijdgerichte hondenschool zoekt :wink:
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door LongFields »

veertje schreef: Dus ik snap TS wel dat ze graag een meer wedstrijdgerichte hondenschool zoekt :wink:
Ik lees ook van niemand hier dat ze dat niet snappen...
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:Ik ben het wel eens met Machie, een heel parcours trainen is absoluut geen must, en in veeel gevallen zelfs leerzamer dan je hond over een heel parcours heen jagen.
Je hond is 1 jaar oud, ik zou me zelf voorlopig bezig houden met het leggen van een solide basis door een goede afstandsstart te gaan trainen, en je raakvlakken. En je hond leren wachten en dat niet willen samenwerken betekent niet aan de slag.
Je zou kunnen informeren bij Hondenschool Lingewaard in Bemmel, daar wordt wedstrijdgericht getraind en is ook veel aandacht voor het leggen van een solide basis. Blazing Amber Training zou ook een goede optie zijn maar dat is in Almere en wellicht te ver weg. Zij geven ook regelmatig workshops maar ook privétrainingen. Met allemaal hoog in de driften staande Mechelaars die ze naar het hoogste niveau hebben gebracht en veel internationale tournooien op hun naam is de kennis en ervaring met hetgeen jij zoekt daar zeker aanwezig.
In het weekend trainen bij fanatieke wedstrijdlopers zal niet heel eenvoudig zijn aangezien deze vaak op wedstrijd zijn in de weekenden.

Zelf train ik momenteel bij Total Touch in Hoogmade, dit is een privé-initiatief en ik train er erg graag. Maar dit is voor jou ook ver weg en ik denk dat er ook geen plek is op het moment.

Ik begrijp TS goed al wil ik geen wedstrijd niveau trainen voor wedstrijden ik wil wel op dat niveau bezig zijn. Nu al 2x gestopt ergens ivm huisvrouwen niveau (1 vereniging mocht m'n hond zelfs niet los werken omdat de andere 3 uit de les die de eerste oefening voor mij hadden gedaan niet luisterden toen ze wel los mochten)

Mijn focus ligt nu even elders en wat ik schreef wedstrijden hoeft toch niet dus dat maakt het gemakkelijker.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij veel verenigingen en dan met name bij KC's wordt agilityles gegeven door trainers die niet (meer) zelf in de wedstrijdsport zitten of door trainers die jaren terug zelf gelopen hebben en die niet zijn meegegroeid met de sport. Er zijn nog zat hondenscholen die totaal niet aan raakvlaktraining doen of die de paaltjes met de schaatsmethode aanleren.
Clubs die puur agilityles geven omdat er vraag naar is door mensen die binnen een paar lessen verwachten een heel parcours te kunnen afleggen zijn er ook legio.
Mijn ervaring is dat er enorm veel verschilmzit in hoe de agilitylessen gegeven worden, en dit kan binnen dezelfde club nog per trainer heel erg verschillen. Ik zou dus altijd eerst een paar keer bij een club gaan kijken voor ik me zou aanmelden als cursist.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:Ik zou dus altijd eerst een paar keer bij een club gaan kijken voor ik me zou aanmelden als cursist.
De laatste keer 2x op proefles geweest maar de cursus zelf werd weer door een ander gegeven ;)
ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

crutz schreef:
LongFields schreef:Ik ben het wel eens met Machie, een heel parcours trainen is absoluut geen must, en in veeel gevallen zelfs leerzamer dan je hond over een heel parcours heen jagen.
Je hond is 1 jaar oud, ik zou me zelf voorlopig bezig houden met het leggen van een solide basis door een goede afstandsstart te gaan trainen, en je raakvlakken. En je hond leren wachten en dat niet willen samenwerken betekent niet aan de slag.
Je zou kunnen informeren bij Hondenschool Lingewaard in Bemmel, daar wordt wedstrijdgericht getraind en is ook veel aandacht voor het leggen van een solide basis. Blazing Amber Training zou ook een goede optie zijn maar dat is in Almere en wellicht te ver weg. Zij geven ook regelmatig workshops maar ook privétrainingen. Met allemaal hoog in de driften staande Mechelaars die ze naar het hoogste niveau hebben gebracht en veel internationale tournooien op hun naam is de kennis en ervaring met hetgeen jij zoekt daar zeker aanwezig.
In het weekend trainen bij fanatieke wedstrijdlopers zal niet heel eenvoudig zijn aangezien deze vaak op wedstrijd zijn in de weekenden.

Zelf train ik momenteel bij Total Touch in Hoogmade, dit is een privé-initiatief en ik train er erg graag. Maar dit is voor jou ook ver weg en ik denk dat er ook geen plek is op het moment.

Ik begrijp TS goed al wil ik geen wedstrijd niveau trainen voor wedstrijden ik wil wel op dat niveau bezig zijn. Nu al 2x gestopt ergens ivm huisvrouwen niveau (1 vereniging mocht m'n hond zelfs niet los werken omdat de andere 3 uit de les die de eerste oefening voor mij hadden gedaan niet luisterden toen ze wel los mochten)

Mijn focus ligt nu even elders en wat ik schreef wedstrijden hoeft toch niet dus dat maakt het gemakkelijker.
heel herkenbaar; ik zat met 2 doodsbange show border collies, een &(@#$ witte herderteef, 1 omgeinteresseerde uitvallende kooikerreu en 2 doodsbange buitenlandertjes. dat gaf zoveel frustratie. het duurde eeuwen voor die beestjes iets onder de knie hadden. mijn reu luistert idd. wel los ondanks zijn temperament. die witte herderteef greep alles en mijn reu knokt wel terug dan. niet leuk!
ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

veertje schreef:Toch is er wel verschil tussen 1 toestel trainen bij de ene club en 1 toestel trainen bij een andere club. Ook zitten in de zo genoemde 'huisvrouwenclubjes' vaak meer honden per les, waardoor je al snel heel lang staat te wachten. Wachten is niet erg en hoort bij groepslessen, maar het moet wel in verhouding zijn met de actieve momenten in de les. Vaak krijgen in die groepen de combinaties waar het fout gaat ook veel meer aandacht dan wanneer je de oefening goed doet, dan kan je meteen weer in de rij aansluiten.
Dus ik snap TS wel dat ze graag een meer wedstrijdgerichte hondenschool zoekt :wink:
dat klopt helemaal, is ook mijn ervaring. dat gelummel van ongeschikte en ongemotiveerde honden kost zoveel tijd. je stond meer te wachten dan dat je bezig was.
ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

LongFields schreef:Ik ben het wel eens met Machie, een heel parcours trainen is absoluut geen must, en in veeel gevallen zelfs leerzamer dan je hond over een heel parcours heen jagen.
Je hond is 1 jaar oud, ik zou me zelf voorlopig bezig houden met het leggen van een solide basis door een goede afstandsstart te gaan trainen, en je raakvlakken. En je hond leren wachten en dat niet willen samenwerken betekent niet aan de slag.
Je zou kunnen informeren bij Hondenschool Lingewaard in Bemmel, daar wordt wedstrijdgericht getraind en is ook veel aandacht voor het leggen van een solide basis. Blazing Amber Training zou ook een goede optie zijn maar dat is in Almere en wellicht te ver weg. Zij geven ook regelmatig workshops maar ook privétrainingen. Met allemaal hoog in de driften staande Mechelaars die ze naar het hoogste niveau hebben gebracht en veel internationale tournooien op hun naam is de kennis en ervaring met hetgeen jij zoekt daar zeker aanwezig.
In het weekend trainen bij fanatieke wedstrijdlopers zal niet heel eenvoudig zijn aangezien deze vaak op wedstrijd zijn in de weekenden.

Zelf train ik momenteel bij Total Touch in Hoogmade, dit is een privé-initiatief en ik train er erg graag. Maar dit is voor jou ook ver weg en ik denk dat er ook geen plek is op het moment.
klopt, maar tussen een parcours jakkeren met een 1 jarige hond of toch redelijk vlot al een paar hindernissen in een rechte lijn oefenen [geen raakvlakken bv.] na een aantal lessen is toch wel de bedoeling. paaltjes in een straatje aanleren zou ik ook graag weer doen. dat gaat zo natuurlijk.
ik ga de door jou aangebrachte verenigingen opzoeken, bedankt.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik snap het ook wel, ben zelf ook eerst begonnen bij de KC. Toen wist ik niet beter maar stond je inderdaad vooral heel veel te wachten en vond ik de lessen pas leuk worden toen iedereen de toestellen een beetje beheersten en we wat meer gingen doen.

Daarna overgestapt op een vereniging waar echt voor wedstrijden wordt getraind, daar erachter gekomen dat mijn hond eigenlijk een hele verkeerde basis heeft, veel dingen opnieuw aan moeten leren en een hele andere manier van handelen aan moeten wennen.
Voor mij nooit weer agility op een KC..
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door crutz »

Als m'n nieuwe trainingsweide af is *dringendopzoeknaarkoperoudehuis* komen er ook toestellen en denk ik er over wekelijks een instructeur op een vaste avond te laten komen. Kleine groepen dat wel. Maximaal 4-5. Alleen vrees dat dat op zijn vroegst 2018 wordt.
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door Eilfy »

crutz schreef:Als m'n nieuwe trainingsweide af is *dringendopzoeknaarkoperoudehuis* komen er ook toestellen en denk ik er over wekelijks een instructeur op een vaste avond te laten komen. Kleine groepen dat wel. Maximaal 4-5. Alleen vrees dat dat op zijn vroegst 2018 wordt.
Hou mij ff op de hoogte :engel:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:Als m'n nieuwe trainingsweide af is *dringendopzoeknaarkoperoudehuis* komen er ook toestellen en denk ik er over wekelijks een instructeur op een vaste avond te laten komen. Kleine groepen dat wel. Maximaal 4-5. Alleen vrees dat dat op zijn vroegst 2018 wordt.
Afhankelijk van welke instructeur er komt wil ik als de avond uitkomt denk ik ook wel meetrainen dan.
ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

klinkt goed als het groepjes worden met gemotiveerde baasjes en honden. houdt ons maar op de hoogte van de plannen.
ruygemoor
Zeer actief
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2013 03:16
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door ruygemoor »

Pets_Passion schreef:Ik snap het ook wel, ben zelf ook eerst begonnen bij de KC. Toen wist ik niet beter maar stond je inderdaad vooral heel veel te wachten en vond ik de lessen pas leuk worden toen iedereen de toestellen een beetje beheersten en we wat meer gingen doen.

Daarna overgestapt op een vereniging waar echt voor wedstrijden wordt getraind, daar erachter gekomen dat mijn hond eigenlijk een hele verkeerde basis heeft, veel dingen opnieuw aan moeten leren en een hele andere manier van handelen aan moeten wennen.
Voor mij nooit weer agility op een KC..
klopt deze club leerde ook alles links volgend aan en bv. de kattenloop eerst heen en dan weer terug. joh, dan komt een snelle hond ook op wedstrijden weer terug over de kattenloop bv.
hoe meer ervaring je zelf hebt, hoe meer je je ergert aan dat gelummel.
klopt, de basis is dan al niet goed. dat moet je dan allemaal weer gaan afleren. ook zitten er dan zelfs bullen, angstige buitenlandertjes, showcollies enz. in de groep met ook nog onervaren baasjes.
maak daar dan een fungroep voor, en een groep waar het wat vlotter kan voor de werkrassen.
ik hoop dat ik zo'n groep kan vinden. valt niet mee.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:
crutz schreef:Als m'n nieuwe trainingsweide af is *dringendopzoeknaarkoperoudehuis* komen er ook toestellen en denk ik er over wekelijks een instructeur op een vaste avond te laten komen. Kleine groepen dat wel. Maximaal 4-5. Alleen vrees dat dat op zijn vroegst 2018 wordt.
Afhankelijk van welke instructeur er komt wil ik als de avond uitkomt denk ik ook wel meetrainen dan.
Kom tzt toch bij jou en anderen uit voor info betreffende wie etc dus dat komt wel goed ;)
moira7765
Actief
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 nov 2014 10:05

Re: goede [wedstrijd] agility vereniging centrum land

Ongelezen bericht door moira7765 »

veertje schreef:KC Zoys misschien?
Hier train ik zelf ook. Een 'kc', maar wel 1 met veel trainers met veel wedstrijd ervaring op hoog niveau.
Ik ben zelf pas geslaagd voor mijn 'basis Jonge Honden' welke basis vaardigheden in zich heeft voor al die gene die Agility of Hoopers wil gaan doen.( Ik wil zelf beginnen met Behendigheid in Augustus) Vind ze zelf voornamelijk gericht op deze 2 laatst genoemde tevens zijn de groepen niet groot.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”