Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenai's Agility Topic, Update 12-12-2017

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Kenai's Agility Topic, Update 12-12-2017

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Al een tijdje ben ik lid van dit forum en lees is graag mee, sinds kort ook zo lid geworden dat ik zelf dingen kan plaatsen. Na alle leuke volg topics over behendigheid/agility vond ik het ook wel leuk om een topic van Kenai te maken, voor jullie maar ook voor mezelf zodat ik over een tijdje een leuk overzicht heb van zijn vooruit gang (hopelijk dan toch..;) )

Kenai is mijn redmerle australian shepherd reu die 8 april alweer 2 word. Sinds hij 9 maanden is begonnen met aanleren van sturen, tunneltjes en andere makkelijke en niet belastende dingen en van daaruit uitgebouwd. Hij leert erg snel maar kan soms wat onzeker zijn en het niet snappen en dat uit zich in het blaffen, springen en snappen tegen mij. Dat gaat al stukken beter en afgelopen maand heeft hij dan ook zijn eerste (debutanten) wedstrijden gelopen.

Ons eerste "parcour" op training:
https://www.youtube.com/watch?v=f0Ssgt-ADTI

Dan maken we een sprong door de tijd, afgelopen maand heeft hij 2 debutanten gelopen, Kaatsheuvel (KV Waalwijk) en Rotterdam (HSV VOP).
Mijn doelstelling voor Kaatsheuvel was rondkomen met een hond die met zijn hoofd bij het spelletje was ipv omgevind en het liefst ook zonder blaffen/snappen/springen. Dat doel is zeker bereikt! Bij het spel werd hij 5de, vast parcour 2de en jumping 7de van de 19 deelnemers in zijn categorie.
spel: https://www.youtube.com/watch?v=NdZ_T3Aw1YQ (ik was mijn geplande route kwijt, dus geimporviseerd)
VP: https://www.youtube.com/watch?v=XgF5xbyu8vA (oploop fout kattenloop was mijn schuld, weg kwijt en daardoor te laat erheen gestuurd waardoor hij er via de zeikant opsprong)
jumping: https://www.youtube.com/watch?v=AseCmCNqwh8 (langsloper ook weer mijn fout, ik draaide te snel wel)
Mooie rondjes maar zeker nog verbetering mogelijk, vooral aan mijn kant. Het wachten voor de eerste hindernis werken we aan. Hij kan uren in het blijf commando blijven maar niet voor het parcour.. :wachten:

Bij Rotterdam was mijn doelstelling eigenlijk hetzelfde als in Kaatsheuvel en het lliefst met hetzelfde resultaat. Hier werd hij 10de op spel, 13de op vast parcour en 1ste op de jumping. Spel is helaas niet gefilmd.
vp: https://www.youtube.com/watch?v=mfNgcvtYQeE (ik krijg een afloop fout op de kattenloop, niet geheel terecht wat hij had wel degelijk zijn achterpoot nog op het raakvlak (zie foto: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=599A515F) maar was zeker geen mooie afloop, omdat ik dat gezien had maar wel de fout kreeg was ik even van de wap en daardoor een langsloper bij de tunnel.
jumping: https://www.youtube.com/watch?v=yICajtcBMTc (slechte wissel voor de 2de tunnel, ik wou daar een belgische wissel maken. Waarom ik dat niet gedaan heb weet ik niet maar wiste toen ik het deed al dat het niet handig was. verder ging hij keurig vooruit en wachten ging ook al iets beter)

Komend weekend hebben we onze eerste FHN (federatie hondensport nederland) wedstrijd in Dordrecht. We starten ook daar gewoon weer debutanten in de large en verder trainen we natuurlijk gewoon rustig verder. We trainen nu vooral op de raakvlakken, wachten voor de eerste hindernis en wat meer zelfstandig gaan werken. Maar al met al ben ik super blij met hoe goed hij het nu al doet op deze jonge leeftijd.
Laatst gewijzigd door xxdiandraxx op 12 dec 2017 10:55, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, volg zijn vooruit gang.

Ongelezen bericht door Eilfy »

Leuk! Veel succes komend weekend :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenai's Agility Topic, volg zijn vooruit gang.

Ongelezen bericht door Machie »

Ah zondag loop ik ook in Dordrecht :) Alleen dan in de B50 klasse.

Succes!
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, volg zijn vooruit gang.

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Eindelijk de update over afgelopen zaterdag in Dordrecht. Onze eerste FHN wedstrijd, we starten nu D50. Het idee is/was om als het goed gaat en Kenai voldoende punten en wedstrijden heeft gelopen hem dit jaar over te zetten naar de A. Echter heeft Kenai sinds een paar weken het idee dat de afloop raakvlakken niet nodig zijn om overheen te lopen, eraf springen kan toch ook en is sneller/makkelijker.. Dus we bekijken nu eerst hoe dat door zet of dat het verbeterd, gisteren tijdens training wel een paar hele mooie momenten gezien dus ben wel hoopvol.

Zo ook afgelopen zondag, we begonnen met het vast parcour. Leuk rondje, niet te moeilijk en vooral lekker racen. Vind Kenai altijd leuk, rondje ging dan ook erg goed maar helaas bij zowel de kattenloop als de schutting geen afloop raakvlak.. :mep: Uiteindelijk 10de
VP: https://youtu.be/m4JjizJANeU


Daarna kwam het spel. Dit vind ik altijd het minst leuke onderdeel. Ik heb de vaste route nodig om niet van de wap te raken waardoor ik ga improviseren en het daardoor de soep in gaat. Al met al deed Kenai het goed en maakte ik er een potje van. Uiteindelijk 8ste.
Spel: https://youtu.be/pej1qghBVMU


Als laatste de jumping, dit is tot nog toe steeds ons beste onderdeel gebleken. En ook nu ging hij weer als een speer, het voorruit werken en wachten is toch nog wel lastig waardoor hij af en toe terug komt naar mij maar dit gaat al een stuk beter, kwa snelheid zit hij wel goed! Uiteindelijk 2de.
Jumping: https://youtu.be/gA-Q2dAN8Yw


We gaan weer lekker verder trainen, onze volgende wedstrijd zal Bentelo zijn. Mooi nog even tijd om aan de raakvlakken, het wachten en het voorruit werken te werken. Gelukkig afgelopen maandag weer een paar hele mooie wacht en raakvlak momenten gezien dus hopelijk kunnen we dat voort zetten.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 4-4-201

Ongelezen bericht door Machie »

Gelukkig mag je met 3 rondjes zonder disk (waarvan 2 zonder disk op het VP) over naar de A ;) Pas daarna moeten de rondjes foutloos zijn :)

Goed gelopen hoor! Gefeliciteerd met je 2e plek en tot in Bentelo dan :)
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 4-4-201

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd met je 2e plek! :D
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 4-4-201

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gefeliciteerd met de 2e plaats op de jumping.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 4-4-201

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Nieuwe update:

Gisteren weer wedstrijd gehad, dit keer in Bentelo. Na 1 uur en 45 minuten rijden eindelijk aangekomen en toch wel een kleine tegenvaller gehad. Terrein was ontzettend klein waardoor ringen verkleind waren en er nauwelijks plek was om te zitten, laat staan om de tentjes op te zetten. Mensen met tentjes bij de parkeerplaats en in het veld van een boer ernaast. Maar goed, wij hadden een plekje gevonden. Helaas op 1 meter van 1 van de ringen maar we maken er het beste van. Verder overigens een super georganisseerde wedstrijd, alles liep mooi op tijd, fijne vrijwilligers en een super goede grasmat.

We begonnen met het spel, daarna de jumping en als laatste het vast parcour. De ring voor de debutanten was goed omheind en kwa formaat nog goed te doen. helaas was de in/uitgang erg krab en kwamen mensen al 10 nummers van te voren klaar staan waardoor warmlopen of gewoon bij de start komen al aardig een opgave was. Nu had ik dubbel pech, Kenai is een hele relaxte hond die zich de pis niet gauw lauw laat maken maar de hond voor hem was zo nerveus en luidruchtig dat zelfs Kenai daar wat van overstuur/afgeleid raakte. Dat uit zich bij Kenai is blaffen, tegen mij aan springen en zelf naar mij snappen. Al met al dus niet onze fijnste wedstrijd maar gezien de omstandigheden niet geheel ontevreden.

Spel:
Was een gampling met een bonus, 2 tunnel achter elkaar maar met best een lastige insteek voor mijn grote maat debutant. Daardoor ging hij eerst de ingang voorbij maar later goed kunnen herstellen. Kenai was nog een beetje hyper zo aan het begin van de dag waardoor ook de breed mis ging.. al met al 16de met 270 punten.
https://www.youtube.com/watch?v=-AlNaNTTlKg

Daarna kwam de jumping;
Hier liet hij zich al iets beter sturen maar hij was alsnog niet helemaal bij de les, liep langs een hindernis en sprong in mijn rug. Toen we net met behendigheid begonnen deed hij dat erg veel, flink aan gewerkt en was zo goed als over maar nu met al die prikkels en stress komt dat toch weer even boven.. Al met al 8ste.
https://www.youtube.com/watch?v=Radc_Xszb8k

Als laatste nog het Vast parcour:
Deze wilde ik erg graag uit lopen omdat ik dan mijn promotiepunten zou hebben om naar de A te mogen promoveren. Dit is gelukt en de punten zijn dan ook binnen, nu nog 1 wedstrijd debutanten starten en dan mogen we naar de A. Of ik dit ga doen laat ik echter afhangen van zijn gedrag bij de volgende wedstrijd in Nijmegen. Helaas gingen de afloop raakvlakken weer niet zoals ik zou willen. Erg hard op getraind en ging super maar op wedstrijd helaas weer minder, volgende keer toch maar terug zetten.. verder 1 weigering. uiteindelijk 13de.
https://youtu.be/4I7eeeKzLR4

Al met al dus niet onze beste dag. Het wachten ging vandaag tegen verwachting wel erg goed, raakvlakken blijven we aan werken en dan in Nijmegen kijken hoe zijn gedrag is bij een wat ruimer georganiseerde wedstrijd.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 4-4-201

Ongelezen bericht door welshwitch »

Gefeliciteerd met je promotiepunten!
Wij liepen in dezelfde ring gisteren alleen dan bij de D20.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 8-5-201

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Afgelopen zondag weer wedstrijd gehad, dit keer in Nijmegen.

Helaas was het onze dag niet, Kenai was enorm hyper en afgeleid wat zich dan weer uit in blaffen, springen en snappen in mijn richting waar mijn humeur ook weer niet beter van word dus dan is het cirkeltje rond.. :roll: Tijdens training doet hij dit niet, nu nog op de wedstrijden..

We begonnen met de gambling, helaas weer geen raakvlakken daarbij. Ik wil die zo graag wat meer oefenen op wedstrijd maar ik heb ze het hele seizoen al niet bij de gambling gezien. Er zat een bonus in waarbij ik bij het verkennen al besloten had het te proberen maar er geen tijd aan te verspillen als het niet lukte.. Het lukte dan ook niet.. daarna verder gegaan maar merkte toen al dat hij erg hyper was, uiteindelijk dus stilgezet en laten zitten (wat hij niet wou) en gewacht tot hij rustig was. Omdat de zoemer toen uiteraard allang was gegaan daarna direct naar de finish gegaan. We waren uiteindelijk 39ste van de 49.
https://www.youtube.com/watch?v=Dl4903pYrsQ

Daarna kwam de jumping, deze ging beter dan het spel maar helemaal tevrede was ik zeker niet. Hij ging erg goed totdat ik hem wou remmen voor de paaltjes (op rechts en was bang dat hij er gewoon langs zou rennen). Hij sprong tegen mij aan en snapte tegelijkertijd in mijn schouder, toen hij later ook nog om een sprong heen ging (ik riep ook te laat) werd ik boos en ontging me een vloek met de waarschuwing van de keurmeester als gevolg (en terecht). 23ste van de 49.
https://www.youtube.com/watch?v=v5CfLC_HSlw

Als laatste ons vast parcour en gelijk ons beste rondje van de dag. Met af en toe een hapering (en 1 gelukt raakvlak deze keer) was ik weer tevreden. 18de van de 49.
https://www.youtube.com/watch?v=KgVCem5curI

Maar al met al, de dag voor ons toch positief beeindigd, we oefenen lekker verder op de raakvlakken en de breed want die ging zondag ook steeds mis.. Donderdag doen we mee aan de para-agility wedstrijd in almere, even zien hoe het daar gaat en dan 2de pinksterdag zijn we weer te vinden in Linde, in de A of debutanten daar ben ik nog niet uit.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 23-5-20

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Best leuke rondjes hoor.
Het was ook warm in Nijmegen. ;-)

Het gedrag lijkt wel wat op het gedrag van mijn Aismee, dat is vooral als ik zenuwachtig ben of onduidelijk / slordig handel. Ook als ze moet wachten op mij omdat ik te langzaam ben of gewoon omdat ze hyper is.. gevaar is dat ik dan mee ga hyperen en dan heb je het cirkeltje inderdaad rond.. wordt het er niet beter op. ;-) Komt vast goed, Aismee doet het op wedstrijden steeds minder naar mate ik beter ga handelen.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 23-5-20

Ongelezen bericht door Machie »

Ik denk dat zelf rustig blijven en je niet laten opfokken je al veel gaat helpen. En idd beetje vriendelijk blijven voor je hond ;) Geniet ervan dat je met je hond lopen mag en wees blij met 'm. Een wedstrijd is zo anders dan een training :)
Het is idd zelf beter sturen en dan gaat het vanzelf beter. Ik heb chaos rondjes van mij en Csiva, maar tegenwoordig kunnen we best aardig samen rondsturen. Maar t kost tijd, veeel tijd :LOL:
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 23-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Ik ben het helemaal met je eens hoor Machie maar mijn grens was even bereikt en dat maakt het alleen maar weer veel lastiger, puntje om aan te werken dus.. ;)

Hij doet echt wel zijn best en hij is nog jong. Ook ik moet heel erg omschakelen omdat ik juist van een kleine (28cm) en langzame hond naar dit ben gegaan. Bewuste keus maar niet makkelijk..
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 23-5-20

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat Machie al zei viel mij ook op: op de momenten dat hij echt gaat hyperen, ben je vaak net te laat met aangeven wat hij moet doen of je moet iets over doen (bijv. op jumping het langs de sprong lopen) wat hij niet zo goed snapt en daardoor in hypermodus gaat. De spanning op wedstrijden verhoogd deze kans wat niet meehelpt.

Vindt hij de paaltjes (of in ieder geval het insteken) moeilijk trouwens? Want dan is het best een idee om te gaan oefenen op zelfstandig zoeken en insteken.

Hij zoekt wel mooi lijnen :ok: en ondanks z'n hypermodus blijft hij met jou bezig en dat is ook nog best knap. Kortom: voldoende positieve en trainingspunten, belangrijkste is toch plezier hebben :) Kenai heeft dat in ieder geval
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 23-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Je slaat de spijker op zijn kop Eilfy.

Paaltjes kan hij overigens goed, ook de insteek. Op links wel makkelijker dan op rechts. Maar ik heb de neiging te veel te willen sturen daarin en moet hem idd zelf laten zoeken,dan gaat het wel goed/beter.

Hij is dan ook pas net twee dus we trainen lekker verder, gelukkig vind hij (en ik ook) het spelletje echt fantastisch!!
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Na een super training gisteren weer wedstrijd gehad. De para agility wedstrijd van kc pampus in almere. Helaas alleen een filmpje van de jumping, mijn moeder is niet zo handig met camera's.. :tongue:


We begonnen met spel, toen we stonden te wachten om te starten gaf de keurmeester zijn startcommando en braaf als hij is begon hij.. niet handig maar daarna nog lekker gelopen. 2x paaltjes die super gingen (alleen wat grote sprong bij de insteek de tweede keer) mooi raakvlak A maar raakvlak kat helaas gemist.
Afbeelding

Afbeelding



Daarna vast parcours, door mijn eigen fout de start hindernis voorbij gelopen, die stond haaks op de kattenloop wat nummer 2 was.. dus disk en trainingsrondje van gemaakt. Eerste keer loeihard over de kat en er weer vanaf gesprongen dus de kat nogmaals gedaan en toen een super raakvlak, bij de A hetzelfde al was die de eerste keer officieel wel goed maar ik was niet tevrede. Nog een hapering met het vooruit gaan dus ook die nog eens gedaan. Al met al ondanks de disk fijn gevoel over!
Afbeelding
Wachten in de schaduw tot we aan de beurt zijn..

Afbeelding



Als laatste de jumping, tot nog toe is gebleken dat ons laagste rondje steeds de beste is en zo nu ook weer. Makkelijk rondje zonder wissels, lekker racen. Precies in kenai zn straatje. Uiteindelijk 3de in een veld van 92 met 32 foutloze.. :cheer:
https://www.youtube.com/watch?v=fW482CoS2p4&app=desktop

Afbeelding

Afbeelding
Samen uitrusten in de schaduw van de tent, en ja.. ik kijk een beetje raar.. :(:



Al met al dus een super gevoel over deze dag. Maadag over een week naar Linde en dan als het goed is in de A.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat leuk!
Begrijp ik je goed dat ze start voordat jij daar toestemming voor hebt gegeven?
Doet ze dat op trainingen ook of alleen bij wedstrijden?

Als ze het op trainingen kan dan is het beter om het op wedstrijden ook te eisen en haar dus terug te zetten als ze het niet goed doet.
Dat levert je een disk op, maar daar pluk je later de vruchten van omdat ze dan stabieler wordt in haar afstand starten. Ze weet dan immers dat ze er niet mee weg komt als ze toch eerder gaat.
Gaat het op trainingen ook nog niet goed dan daar eerst verder aan werken maar op wedstrijden het ook niet van haar vragen zodat je niet voor verassingen komt te staan en ze geen verkeerde dingen kan oefenen...

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Kenai is een reu karen.. ;)
Wachten kan hij trouwens heel goed hoor al blijft het een oefen puntje zoals je eerder in dit topic ook kan lezen maar keurmeester zei precies de woorden die mijn start commando zijn..
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Oeps, sorry.
Ik loop zelf met een teef dus praat inderdaad nogal snel in "haar".
Sorry Kenai..

Ik had mijn hond in die situatie ook terug gezet want ze heeft te wachten tot ik zeg dat ze mag gaan, wat de rest van de wereld tegen haar zegt heeft ze niets van aan te trekken.
De blijf van mijn hond is gelukkig ijzersterk, daar heb je in sommige parcoursen veel profijt van.

Ik ken een hond die op de training ook prima kan wachten maar er op wedstrijden een zooitje van maakt omdat de baas haar daar in eerste instantie niet in gecorrigeerd heeft wat hij op trainingen wel doet.
Vandaar dat ik het aangaf, het is zo zonde als hij het op trainingen wel goed doet maar op wedstrijden niet. Dan zijn die paar disks die je krijgt voor het terugzetten later goud waard..

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door welshwitch »

Pets_Passion schreef:Wat leuk!
Begrijp ik je goed dat ze start voordat jij daar toestemming voor hebt gegeven?
Doet ze dat op trainingen ook of alleen bij wedstrijden?

Als ze het op trainingen kan dan is het beter om het op wedstrijden ook te eisen en haar dus terug te zetten als ze het niet goed doet.
Dat levert je een disk op, maar daar pluk je later de vruchten van omdat ze dan stabieler wordt in haar afstand starten. Ze weet dan immers dat ze er niet mee weg komt als ze toch eerder gaat.
Gaat het op trainingen ook nog niet goed dan daar eerst verder aan werken maar op wedstrijden het ook niet van haar vragen zodat je niet voor verassingen komt te staan en ze geen verkeerde dingen kan oefenen...

Karen
Je haalt mij de woorden uit het toetsenbord.
Ik heb de eerste twee rondjes van jou en Kenai gezien gisteren en wilde je dit ook als tip meegeven, Tommy deed namelijk precies hetzelfde. Op training gaan werken aan het blijven en afstand nemen en nu gaat een afstandsstart prima.
Als die start er goed inzit gaat het voor jou ook makkelijker worden om haar te sturen in wat lastige situaties na de start, want Kenai is best een snelle hond.
Iets anders dat mij opviel, en dat is iets dat mij ook nog vaak overkomt, is dat je regelmatig het contact kwijt bent met Kenai in het parcours en daardoor net te laat om hem goed bij een bepaald toestel te krijgen.
Dat is ook een kwestie van training, timing en leren zien waar wat te doen (is lastig, heb ik ook nog steeds moeite mee).

Verder zag het goed uit en gefeliciteerd met jullie 3e plaats :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Wat ik heel lastig vind is het omschakelen van een langzame hond (mijn jack russel) naar een hele snelle waardoor ik zelf vaak te gehaast word omdat ik anders bang ben dat ik niet op tijd bij het volgende ben..

Zoals ik al aangaf zijn we bezig met het wachten, hij kan dat erg goed maar komt er niet altijd uit. Dat hij starte bij de woorden van de keurmeester vind ik (klinkt stom maar goed) niet eens zo erg.. ;)

Ik was al erg blij dat het snappen, blaffen en springen er zo goed als niet was gisteren en dat was prioriteit nummer 1.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dat omschakelen lijkt mij ook heel moeilijk.

Ik ben meteen begonnen met een snel hondje, is ook niet heel handig eigenlijk want idd, je krijgt haast en dan wordt je er niet duidelijker op.. (ik niet tenminste)
Herken dat wel, zeker omdat ik in basis dingen verkeerd heb aangeleerd. Niet handig, dat om moeten schakelen. ;-)

Komt goed, veel meters maken samen en dan wordt je elke keer een beetje beter team.

Zelf heb ik nog een probleem met raakvlakken, daar werk ik aan op trainingen en op wedstrijden vraag ik gewoon niet om een touch o.i.d. en hoop er maar het beste van.
Je kan het pas echt gaan "eisen" op wedstrijden als de hond het op trainingen betrouwbaar kan.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door Machie »

Ach, ik heb een snelle zelfstandige hond en mijn pup is van nature een hond die veel meer contact houdt. Dat wordt dus ook weer schakelen. Zo heeft elke hond zn ding :)
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Morgen helaas geen wedstrijd in Linde voor ons. Kenai heeft zich vrijdag tijdens de wandeling geblesseerd met ontstoken teen tot gevolg. Sinds gisteren medicatie en gaat nu erg goed maar om hem tegen zichzelf te beschermen blijven we morgen lekker thuis..
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat balen, beterschap voor Kenai!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door welshwitch »

Beterschap voor Kenai.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat jammer dat jullie niet konden komen.
Beterschap!

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

beetje laat maar toch..

Vorige week zaterdag hebben Kenai en ik meegedaan aan de debutanten wedstrijd in Vught. We hadden ingeschreven in de open klasse met het idee om uit te proberen voor als hij naar de A gaat.

We begonnen met het spel (fout is uit) waar Kenai een heel mooi rondje liet zien maar het mis ging omdat ik mijn rug toe draaide... helaas pindakaas maar alsnog 3de.
https://www.youtube.com/watch?v=Qw27jOxysIM

daarna was het vastparcours, toch wel een erg pittig rondje voor mijn hond die net kennis komt maken met een nieuw niveau. maar wel erg leuk en uitdagend. mijn doel was uitlopen en de raakvlakken meepakken. Dit beide is helemaal gelukt. uiteindelijk 6de.
https://www.youtube.com/watch?v=_oOHmeHkmVQ

Als laatste was onze jumping, helaas had mijn zus haar hond aan de kant niet aangelijnd en rende ze de ring in waardoor wij verstoord werden. We hebben het rondje opnieuw mogen lopen maar door mijn irritaties en boosheid (niet op kenai!!) ging het niet zoals we gewild hadden. uiteindelijk toch nog 4de maar geen fijn gevoel aan over gehouden omdat het beter had gekund.. filmpje is van de 2de keer.
https://www.youtube.com/watch?v=1NKmsSaWl7Y
Laatst gewijzigd door xxdiandraxx op 04 jul 2017 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 26-5-20

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Dan ook nog even een klein verslagje van onze eerste A wedstrijd afgelopen zaterdag in Dinteloord.

We begonnen met spel met afstandstart.. speciaal voor kenai bedacht denk ik.. :8): want waar het wachten op training echt heel goed gaat blijft dat op wedstrijd nog wel een dingetje... Ik had bij voorbaad dan al niet het idee dat dit ons spel was. en idd precies zoals ik verwachte ging hij eerder weg dan de bedoeling en ook nog eens langs de start hindernis waardoor we al gelijk een disk hadden. daarna terug gezet en toen ging het wachten wel beter (al laat ik hem bewust niet te lang wachten en roep ik hem als het nog goed gaat). Geen uitslag dus en zijn eerste officiele disk in een FHN wedstrijd.. mooi debuut.. :tongue:
https://www.youtube.com/watch?v=oBVSFij1goc

Daarna het vast parcours, erg leuk rondje en na onze wedstrijd van vught gehoopt dat de raakvlakken beter zouden gaan. helaas had hij een hyper bui, gaat dan niet vooruit kijken maar is te veel op mij gericht waardoor het niet soepel loopt. Dat hij van de A afsprong was mijn fout, ik liep hem in de weg waardoor hij zijn evenwicht verloor en dat niet meer gecorrigeerd kreeg, was dus vallen of springen en hij koos voor springen.. daarna een flyer op de wip en toen heb ik er voor gekozen hem terug te zetten net zolang tot hij het wel netjes deed maar dus wel een disk. Daarna wel fijn het rondje afgerond!
https://www.youtube.com/watch?v=sI7Jv4aVskE

Als laatste de jumping, exact hetzelfde rondje als de debutanten + 6 paaltjes (waarom? geen idee!). en zoals elke keer bleek ook nu dat ons laatste rondje ons beste rondje is. heel fijn gelopen en kenai was goed bij de les, wel voor safe gekozen en een aantal ruimere bochten gemaakt, daardoor de 4de tijd van de 10 foutloze en ons eerste promotiepunt.. al blijft hij zoiezo dit jaar gewoon lekker in de a!
https://www.youtube.com/watch?v=ZeiMY7K5ss8
Laatst gewijzigd door xxdiandraxx op 04 jul 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenai's Agility Topic, zijn vooruit gang. Update 3-7-201

Ongelezen bericht door Machie »

Je linkjes werken niet..
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”