Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juno's agility topic *hard trainen wordt beloond-->2e graad*

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Juno's agility topic *debuut KC-Scheldezoom 5 maart*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Mooi rondje! Ze vindt de raakvlakken nog maar een beetje raar :mrgreen: en d'r oortjes als ze door de palen gaat zijn wel heel schattig :I:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *debuut KC-Scheldezoom 5 maart*

Ongelezen bericht door dre »

Bedankt allemaal :D
LongFields schreef:Ziet er goed uit hoor, je VP! Je kunt zeker tevreden zijn over je debuut!
Ben ik ook echt, Juno heeft hele mooie stukjes laten zien al zeg ik het zelf :mrgreen:
Eilfy schreef:Mooi rondje! Ze vindt de raakvlakken nog maar een beetje raar :mrgreen: en d'r oortjes als ze door de palen gaat zijn wel heel schattig :I:
Haha het is meer dat ze de neiging heeft er in wedstrijden overheen te springen :F: en haar oren was mij nog nooit opgevallen :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Juno's agility topic *debuut KC-Scheldezoom 5 maart*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Super :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *debuut KC-Scheldezoom 5 maart*

Ongelezen bericht door dre »

Gisteren de onderlinge gelopen op de KC Delft. Heerlijk weer, heerlijke mensen en heerlijk gelopen :I:

Jp ging echt vliegende vaart :80: alles liep zoals ik wilde, alleen door de snelheid van Juno haalde ik op het einde een wissel niet waardoor ik achterlangs bij een tunnel moest wisselen en tja... dat resulteert altijd in een Juno die terugkomt, gok genomen en helaas nu dus ook, maar uiteindelijk wel de derde plaats behaald :cheer:

Vp was ze duidelijk al wat moe en snel afgeleid *halloooo meneer de keurmeester*, gelukkig kwam ze vlot terug en ondanks de mindere snelheid wel heel blij met de paaltjes die ze wel deed (meestal gaat het 1x goed en snel en daarna wordt het moeilijk en langzaam) zonder aarzeling en zonder eruit te komen en met de wip was ik ook heel blij. Ze gaat heel langzaam, maar de laatste tijd vind ze hem ineens eng en nadat de wip is omgeklapt springt ze er zijwaarts vanaf :hmmm: , nu tijdsverlies genomen en proberen dat te voorkomen en dat is gelukt. Waren we zomaar foutloos rondgekomen en alweer derde :80: :cheer:

Spel heb ik over getwijfeld om te lopen, ze was echt moe (ik ben er nog niet achter hoe ze haar rust echt pakt op wedstrijden), maar goed het was een leuk rondje met tunnels, sprongen en de kattenloop dus besloten wel te lopen en het gewoon te aan te zien. De a-klasse was in dit geval samen met de b en c klasse gevoegd dus het parcours was uitdagend genoeg :mrgreen: snel gingen we niet, maar we gingen en we gingen weer foutloos :cheer: wel veel te langzaam voor prijzen, maar uiteindelijk een nette 8ste plek behaald (en 2e van de a-lopers :pffff: ).

Super trots dus op hoe het ging en hoe we gelopen hebben, helaas alleen een filmpje van het vp, maar hei: zo slecht was dat niet

Afbeelding
(foto Joyce Wolters)

Afbeelding
(foto Joyce Wolters)

Blij met onze prijzen en mijn kanjer!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door Machie »

Goed gedaan hey!
Gefeliciteerd :cheer:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door veertje »

Super goed! :cheer:
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door KarinW »

Super gedaan gister! Nogmaals gefeliciteerd
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door Eilfy »

Super gedaan! En fijn dat de palen zo goed gingen :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door welshwitch »

:ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door dre »

Bedankt allemaal!
Eilfy schreef:En fijn dat de palen zo goed gingen :ok:
Ik was heel blij dat ze de palen ook de 2e keer zelf opzocht en afmaakte, maar ze kan het beter :F:
Ze remt echt nog veel te veel af naar mijn zin, maar waar ik in de trainingen wel voor haar uit kan lopen en debiel kan doen om haar vaart te laten maken stapt ze er in de wedstrijden dan uit. Ik moet nog even creatief aan de slag om die palen wat stabieler en gemotiveerder te krijgen :mrgreen:
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief
Berichten: 1886
Lid geworden op: 11 mei 2013 10:40
Aantal honden: 1

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Zag er super uit hoor! :D
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *onderlinge wedstrijd kc Delft 3 a

Ongelezen bericht door dre »

Gisteren onze tweede a wedstrijd gelopen bij de kc Rotterdam.

Expres het spel overgeslagen in de hoop dat Juno wat actiever zou blijven. Helaas was ze nog niet wakker voor het vp, dus mooie stukjes gehad, maar ze was te veel op mij gericht en zocht geen toestellen op, dat met te veel gekloot op de palen zorgde dat we 6 seconde buiten de mpt waren.
filmpje vp

Voor het spel had ik haar wel wakker gekregen en ze had er zin in. Even balen van de palen na de eerste sprong, maar ach 1 verkeerde insteek en niet zo snel, maar viel mee. Verder gelijk al veel meer tempo erin. Helaas nog een weigering omdat ik te vroeg wegdraaide voor een sprong, maar verder super lekker gelopen! ze zocht hindernissen op, luisterde erg goed wat mijop het einde een disk scheelde en mooiste van alles: achterlangs en tunnel gewisseld :cheer: ze kwam altijd de tunnel weer uit als ik dat deed en gisteren kon ik niet anders en het ging goed. Uiteindelijk 22ste geworden van de 42 dus niet slecht.
Geen filmpje van de jp vanwege kapotte camera helaas.

Al met al echt wel lekker gelopen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Juno's agility topic *kc rotterdam 24 april*

Ongelezen bericht door MirjamV »

Netjes!
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Juno's agility topic *kc rotterdam 24 april*

Ongelezen bericht door Machie »

En om lekker lopen gaat het uiteindelijk :ok:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc rotterdam 24 april*

Ongelezen bericht door dre »

Omdat er even tussenstop is op de kc voor Juno mocht ze even meeliften op de privélessen van Shelly :D

Even wat extra aandacht voor de raakvlakken, de paaltjes (snelheid wisselt nogal) en de wip (die vindt ze ineens stom, eraf springen na kantelen doet ze niet meer, maar er mag wel weer wat meer snelheid op terug).

Afbeelding

Raakvlak? Welk raakvlak?? Ik zag geen raakvlak hoor vrouwtje
Afbeelding

Motivatie zoeken voor de snelheid op de wip
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Juno's agility topic *training mei*

Ongelezen bericht door veertje »

Nee, daar was echt geen raakvlak :mrgreen:
Handig zo'n priveles!
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Juno's agility topic *training mei*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Die raakvlakken zijn om overheen te springen, snap dat dan ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *training mei*

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:Nee, daar was echt geen raakvlak :mrgreen:
Handig zo'n priveles!
Ja heel fijn dat ze af en toe mag meeliften op de lessen van Shelly :cheer:
welshwitch schreef:Die raakvlakken zijn om overheen te springen, snap dat dan ;)
Ja die raakvlakken zijn wel een continu training puntje :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Juno's agility topic *training mei*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Juno heeft echt eigen ideeën over raakvlakken :LOL:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *training mei*

Ongelezen bericht door dre »

Vandaag richting Gorinchem voor de a-wedstrijd aldaar.

We begonnen met een enthousiast spel (tijd-fout-uit) waarbij ze de palen uitkwam en later de slurf oversloeg (maar omdat ik absoluut geen fan ben van de slurf als het nat is lekker laten zitten). Ik miste mijn wissel voor de schutting waardoor ik later net niet lekker uitkwam.
Maar daarbij wel erg blij met het contact houden en de insteek van de palen, 2 punten waar ik echt op wilde Letten vandaag omdat dat een pijnpuntje voor mij is.
Uiteindelijk een 28ste plaats.
Filmpje: https://youtu.be/mzauQ63thA8

Het vast parcours zag ik wel echt zitten, leuk rondje en sjuun had er nog steeds zin in.
Helaas vond ze de kattenloop ineens luguber en wilde ze absoluut niet doorlopen. Daarna wel lekker op kunnen pakken en weer fijn contact kunnen houden en zelf de palen kunnen laten insteken.
Het resultaat was foutloos (helaas buiten de tijd) en een nette 14e plaats.
Filmpje: https://youtu.be/y9CzvqUbFQ8

De jumping begon ik met goede moed, maar Sjuun leek ineens toch "leeg" te zijn. Ze liep een sprong voorbij en tempo zat er niet in. Wel fijn contact en insteek palen, jammer ook weer uit de palen en helaas pakte ze die terug toen ik opnieuw wilde insteken, dat was onze disk van vandaag.

In elk geval heel tevreden met vandaag. Ze wordt steeds wat stabieler op wedstrijden en laat steeds meer snelheid zien ook.
De komende tijd hebben we nog een aantal wedstrijden op de planning waar ik vol vertrouwen heen ga:
9 juli Spijkenisse
24 juli Bemmel
21 augustus Rotterdam
Afbeelding
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door MirjamV »

Netjes!
mirriejj
Zeer actief
Berichten: 1184
Lid geworden op: 03 mar 2011 18:57
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik dacht Juno al te herkennen! Jullie liepen netjes, alleen bij het laatste rondje was de puf leeg :mrgreen: Leuke combi zijn jullie.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door dre »

MirjamV schreef:Netjes!
Bedankt!
mirriejj schreef:Ik dacht Juno al te herkennen! Jullie liepen netjes, alleen bij het laatste rondje was de puf leeg :mrgreen: Leuke combi zijn jullie.
Bedankt :ok:
Was jij er ook? Wat leuk! Ik heb wel wat bekende gezien, maar mensen herkennen is niet mijn sterkste kant :mrgreen: geef volgende keer gewoon even een gil, altijd even leuk om mensen te spreken :D

Laatste rondje is tot nu toe altijd lastig geweest voor haar, ik hoop dat het vanzelf bij gewenning over gaat. Ik heb het spel wel eens overgeslagen, maar dat was ook niet de oplossing. Ze was nu vooraf al wat pittiger en had ik niet gekozen om de paaltjes opnieuw in te steken waren we er waarschijnlijk met 2 fout vanaf gekomen. Ach leermomentje, uiteindelijk was het pas onze derde officiële wedstrijd en we leren steeds weer bij, ook wat niet meer te doen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door Machie »

Gewoon lekker zo doorgaan! Het komt vanzelf dat 3 rondjes wel gaan!

Wat doe je met Juno in de tijd tussen de rondjes?
mirriejj
Zeer actief
Berichten: 1184
Lid geworden op: 03 mar 2011 18:57
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door mirriejj »

dre schreef:
MirjamV schreef:Netjes!
Bedankt!
mirriejj schreef:Ik dacht Juno al te herkennen! Jullie liepen netjes, alleen bij het laatste rondje was de puf leeg :mrgreen: Leuke combi zijn jullie.
Bedankt :ok:
Was jij er ook? Wat leuk! Ik heb wel wat bekende gezien, maar mensen herkennen is niet mijn sterkste kant :mrgreen: geef volgende keer gewoon even een gil, altijd even leuk om mensen te spreken :D

Laatste rondje is tot nu toe altijd lastig geweest voor haar, ik hoop dat het vanzelf bij gewenning over gaat. Ik heb het spel wel eens overgeslagen, maar dat was ook niet de oplossing. Ze was nu vooraf al wat pittiger en had ik niet gekozen om de paaltjes opnieuw in te steken waren we er waarschijnlijk met 2 fout vanaf gekomen. Ach leermomentje, uiteindelijk was het pas onze derde officiële wedstrijd en we leren steeds weer bij, ook wat niet meer te doen :mrgreen:
Ik moest na je starten, maar ik was niet echt gezellig gisteren, dus heb je maar niet aangesproken.

Ik vond het er ook echt niet slecht uit zien hoor, maar je zag gewoon dat ze haar koppie even vol had.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door veertje »

Hele mooie rondjes! Ze gaat ook echt al sneller dan eerst. Dat 3e rondje komt dan ook nog wel :ok:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door dre »

Machie schreef:Gewoon lekker zo doorgaan! Het komt vanzelf dat 3 rondjes wel gaan!

Wat doe je met Juno in de tijd tussen de rondjes?
Weinig eigenlijk. Tijdens verkennen zit ze in de bench samen met Shelly en daar blijven ze nu (voorheen haalde ik Shelly eruit zodat die ook wat aparte aandacht had, maar ze is rustiger als Shelly erbij is) tot zo'n 15-20 nummers voor ik moet starten, dan haal ik ze eruit, gaan we een rondje lopen om te plassen, even iets drinken, Shelly terug in de bench en dan rustig aan naar de start. Na het rondje even uitlopen en weer in de bench.
In de auto heb ik ook gedaan, maar daar vind ik het met het oog op de zomer soms gewoon te warm worden en dan pakt ze naar mijn idee ook niet echt rust.

Omdat ze uit de bench ook gewoon gaat liggen, haal ik ze als we gewoon bij de tent zitten eruit en dan ligt ze gewoon rustig (plat).

Mocht je nog ideeën hebben waar ik niet aan gedacht heb? Ik ben nog een beetje zoekende wat voor haar het beste werkt op zo'n dag :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door dre »

mirriejj schreef:Ik moest na je starten, maar ik was niet echt gezellig gisteren, dus heb je maar niet aangesproken.

Ik vond het er ook echt niet slecht uit zien hoor, maar je zag gewoon dat ze haar koppie even vol had.
Owh dan weet ik het wel, ik vond jouw hond erg leuk :I:

Ik was zaterdag ook niet alles hoor, dikke vette keelontsteking, totaal geen stem meer en halve longinhoud, ik kon op het vp nog net "paaaaltjes" eruit piepen :LOL:

veertje schreef:Hele mooie rondjes! Ze gaat ook echt al sneller dan eerst. Dat 3e rondje komt dan ook nog wel :ok:
Ja dat sneller viel mij niet eens zo op, iemand zei het waarbij het mij pas opviel :D
Dat derde rondje heb ik uiteindelijk wel vertrouwen in, ze is gewoon geen bloedfanatiek hondje wat er elke keer weer staat ongeacht hoe moe ze is :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Juno's agility topic *kc Gorinchem 11 juni*

Ongelezen bericht door dre »

Zou ze er lol in hebben? :LOL:

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”