Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji's agility topic (3L) | 31-10: Veel filmpjes

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic - 20/08 BCCN

Ongelezen bericht door Eilfy »

Voor de mensen die het leuk vinden, 3 filmpjes van onze afgelopen wedstrijd

10 september - AKC Waterland (VP 2 fout, JP disk, spel -10 punten)


18 september - Agility Friends (VP disk, JP 2F + tijdfout)


9 oktober - KC Oss (VP 2W, JP 1W, spel 20 punten)


We gaan steeds een stapje vooruit :) De agenda voor de komende tijd:
- 15 oktober BCCN (Velddriel)
- 5 november Seminar Jan Sprij (Velddriel)
- 9 november privétraining WW Indoor 4 all
- 12 november A Large tijdens Trophy
- 4 december TWC 2
- 10 december BCCN

Idee is om van de winter te gaan kijken of de eerste Utjes erin zitten. Ik heb geen ambitie om perse voor 1 januari de Utjes te halen, vind het prima om er volgend jaar 5 te halen. De extra ervaring in de A is wel fijn en ik ben van mening dat als je echt toe bent aan de B / 2e graad die Utjes toch wel gaan vallen.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Kenji's agility topic - 10-10 Update wedstrijden

Ongelezen bericht door MirjamV »

Jullie gaan echt goed.
12 november lopen wij ook nog, misschien nog een van de BCC wedstrijden als er ook andere rassen mee mogen doen.
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic - 10-10 Update wedstrijden

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wedstrijd bij de BCCN. Vooral lastig met starten want je bent altijd "na die border collie" :mrgreen: Verrassend weinig andere rassen vandaag, gelukkig wel een kleine A klasse waardoor alles lekker vlot verliep.

Begonnen met het spel, een gambling met een redelijk simpele bonus (sprong - tunnel - sprong) die je in 7 seconden moest proberen te lopen. Alle vlakken en de palen stonden erin, die wilde ik sowieso trainen. Daarnaast stond de frameloze band erin en die had Kenji nog nooit gezien dus ook die wilde ik graag 1-2x doen. Uiteindelijk op een rondje uitgekomen waar ik al wist dat hij de bonus niet ging halen maar wel: alle vlakken goed, palen goed en geen enkel probleem met de band! 33 punten gehaald, 7e plaats en met een goed gevoel gestart.
Daarna vast parcours, een leuk rondje met mooie lijnen, wel het nodige loopwerk en zo hier en daar even goed sturen. Kenji begon weer fantastisch, had een heel mooi vlak op de kattenloop. Helaas stuurde ik hem verkeerd, hij ging mooi out op 6 ipv rechtdoor over 5. Daar dus een disk, daarna het rondje wel netjes en zonder verder foutjes uitgelopen.
Als laatste de jumping, een snel rondje met een lange lijn maar ook wat stuurwerk. De lange lijn ging prima, het eerste deel stuurwerk ook maar daarna leek hij de tunnel te weigeren (was er zelf ook heilig van overtuigd dat hij een weigering had). Wel gewoon lekker door kunnen lopen, weer z'n palen goed en uiteindelijk netjes gefinisht waar tot mijn verbazing iedereen begon te klappen. De keurmeester had geoordeeld dat Kenji niet voorbij de tunnelingang was geweest en het daardoor geen weigering was. Dat betekende: foutloos, ons 1e Utje en aangezien we ook de enige waren een 1e plaats!

Filmpje:

En trots met z'n prijzen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eilfy op 15 okt 2016 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Kenji's agility topic | 15/10: 1e Utje JP!

Ongelezen bericht door MirjamV »

Super, gefeliciteerd met jullie 1e U'tje!
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenji's agility topic | 15/10: 1e Utje JP!

Ongelezen bericht door welshwitch »

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Kenji's agility topic | 15/10: 1e Utje JP!

Ongelezen bericht door KarinW »

Gefeliciteerd
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 15/10: 1e Utje JP!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks :) Ben nog steeds niet helemaal van m'n roze wolk af (al zal morgen de eerste dag van een nieuw coschap wel een stuk helpen :schrik: )
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Kenji's agility topic | 15/10: 1e Utje JP!

Ongelezen bericht door suzan25 »

Gefeliciteerd!!
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 15/10: 1e Utje JP!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Afgelopen zaterdag een erg leerzaam seminar gevolgd bij Jan Sprij: toeselfocus en looplijnen. Kwartjes die op de training nog niet helemaal wilde vallen, vielen nu wel op z'n plaats en dan is zijn manier van handlen voor mij en voor Kenji wel erg fijn. Voelde veel rustiger en veel meer als samen. De lijnen liepen ook vloeiender, daar was ik erg blij mee!

Filmpje:


Agenda voor komende tijd:
- 12 november: A wedstrijd (tijdens Trophy)
- 27 november : A wedstrijd Agility Friends
- 4 december: TWC 2
- 10 december: A wedstrijd BCCN
- 1 januari: Just for Dogs wedstrijd
- 21 januari: TWC 3
- 5 februari: TWC 4
- 12 februari: KC Brummen wedstrijd
- 18 februari: A wedstrijd BCCN
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 7/11: Seminar Jan Sprij

Ongelezen bericht door Eilfy »

We gaan ineens echt als een speer :o

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ons 2e Utje gelopen, deze keer op het VP! Op de JP waren we er dichtbij maar stonden mijn voeten (helaas) net ff de verkeerde kant uit. Maar ook dat rondje liep erg lekker.

We hebben nog 4 kansen voor dat laatste Utje... Zou het dan toch dit jaar nog gaan lukken? En anders volgend jaar 5 Utjes halen, als we zo blijven lopen moet dat het probleem niet zijn :ok:

Filmpje van vandaag:
Laatst gewijzigd door Eilfy op 12 nov 2016 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Kenji's agility topic | 7/11: Seminar Jan Sprij

Ongelezen bericht door KarinW »

Gefeliciteerd! En dat ene Utje moet nog wel lukken ;)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 12/11: 2e Utje (VP)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks! Ik hoop het, heb nog 4 kansen en jumping of vast maakt niet uit dus de theorie is goed. Alleen de praktijk moet nog wel even lukken.

En als ik het niet red dit jaar, dan doen we er volgend jaar gewoon nog 3 bij. Vind het best gezellig in de A / 1e graad dus wat dat betreft heb ik ook geen haast om naar de B te gaan. Dus we gaan het meemaken, Kenji heeft er in ieder geval enorm veel lol in :D
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenji's agility topic | 12/11: 2e Utje (VP)

Ongelezen bericht door veertje »

Super goed! Dat laatste U'tje moet geen probleem zijn :ok:
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Kenji's agility topic | 12/11: 2e Utje (VP)

Ongelezen bericht door MirjamV »

Nog gefeliciteerd!! Op naar dat laatste U'tje, maar dat moet zeker gaan lukken!!
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 12/11: 2e Utje (VP)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks allemaal :)

Toch ook nog ingeschreven voor de NVBH wedstrijd op 18 december. Dus nog 6 kansen voor dat laatste Utje. En anders volgend jaar nog heeeeeeeeel veel kansen :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 12/11: 2e Utje (VP)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Afbeelding

Eerste uurtje non-stop Agility zit erop. Lekker gewerkt bij Wendy, parcours van 21 toestellen niveau B+ en alleen een latje. Dus trots! Zometeen nog een uur bij Katja Slippens
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 12/11: 2e Utje (VP)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vandaag weer wedstrijd gelopen in De Mortel tijdens de Non Stop Agility. De parcoursen waren pittig en zaten soms meer richting B dan A. We deden het nog niet eens heel slecht maar het was vooral net niet vandaag. Trots op sommige stukjes en we gaan vrolijk verder op jacht naar dat laatste Utje!

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenji's agility topic | 27/11: Non Stop Agility

Ongelezen bericht door veertje »

Ziet er goed uit! Mooi hoe hij die 'weg' doet. Duidelijk voordeel van het hooperen denk ik?
Mooie paleninsteek ook! :ok:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 27/11: Non Stop Agility

Ongelezen bericht door Eilfy »

veertje schreef:Ziet er goed uit! Mooi hoe hij die 'weg' doet. Duidelijk voordeel van het hooperen denk ik?
Mooie paleninsteek ook! :ok:
Ja, dat is wel een voordeel van het hooperen. Al merk ik wel dat een weg in de hoopers voor Kenji wat makkelijker is omdat hij over het toestel erna niet zo na hoeft te denken (niet hoeft te springen of in te steken). Hij vindt weg - sprong nog wel lastig dus dat is een trainingspuntje. Met die paleninsteek op het spel was ik heel happy, die op de jumping ook maar ja, die verkloot ik daarna zelf :engel:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 27/11: Non Stop Agility

Ongelezen bericht door Eilfy »

veertje schreef:Ziet er goed uit! Mooi hoe hij die 'weg' doet. Duidelijk voordeel van het hooperen denk ik?
Mooie paleninsteek ook! :ok:
Ja, dat is wel een voordeel van het hooperen. Al merk ik wel dat een weg in de hoopers voor Kenji wat makkelijker is omdat hij over het toestel erna niet zo na hoeft te denken (niet hoeft te springen of in te steken). Hij vindt weg - sprong nog wel lastig dus dat is een trainingspuntje. Met die paleninsteek op het spel was ik heel happy, die op de jumping ook maar ja, die verkloot ik daarna zelf :engel:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 27/11: Non Stop Agility

Ongelezen bericht door Eilfy »

Had hier al even niks meer geupdate :)

4 december - TWC 2: op de jumping een disk doordat ik ongeveer een uur :schrik: te laat was met m'n wissel. Kenji sprong erg mooi door en liet zeker op de laatste lijn zien prima zelfstandig te kunnen werken. Vast parcours leek een lastiger rondje maar daar was ik er beter bij dus uiteindelijk foutloos! Wel hebben we het raakvlak op de kattenloop cadeau gekregen want die had hij echt niet. Als kers op de taart bleken we ook nog de snelste foutloze hond van de Zoys teams te zijn met een 7e plaats overall. Trots! Filmpje:

10 december - BCCN: spel miste hij al z'n raakvlak op de kattenloop, schutting was net aan en ook op de wip was hij te vlot vandoor. Uiteindelijk (te laat...) terug gezet, daardoor disk. VP verprutste ik ons Utje doordat ik weer te laat was met een wissel na een mooie start. Daarna getraind en hem nu wel goed teruggezet op de kattenloop waar hij een meter overheen sprong. Jumping ging het begin (tot de palen) echt subliem. Helaas stak hij de palen verkeerd in en hoe ik hem er ook weer voor zette, hij bleef consequent verkeerd insteken dus parcours uit gelopen. 3x disk dus met hele mooie stukjes. Toch de druk van het Utje willen lopen die mij teveel parten speelde, helaas.

18 december - NVBH: spel liep hij super, precies zoals verkend. Hij kwam niet uit bij de palen omdat ik net niet goed indraaide maar verder super :) Jumping daarna vertrouwde ik hem net niet voldoende en daarna was ik te vlug weg bij m'n klassieke wissel, waardoor weigering. Uiteindelijk weer fout bij de paleninsteek (weer mijn schuld) dus dat ging hard. Vast parcours was een lastig rondje, ging mooi tot de palen waar de insteek erg lastig was en daarna besloot Kenji dat een logische lijn leuker was dan de wip. Kortom: disk. Maar wel weer mooie stukken. Filmpje is van het spel, mooiste rondje van die dag:

Uiteindelijk is het ons dus niet gelukt om nog dat 3e Utje te halen, wat betekent dat we er volgend jaar nog 3 (waarvan minimaal 1 op het VP) moeten halen. Aan de ene kant balen want we waren er zo dichtbij. Aan de andere kant wel fijn dat we nog wat puntjes op i's kunnen zetten voordat de parcoursen echt een stuk pittiger worden. Want we kunnen het wel :) Getuige ook onderstaand filmpje van onze laatste training bij Wendy Willemse:



Volgend jaar dus gewoon lekker verder! We starten meteen goed:
1 januari: nieuwjaarswedstrijd
5 januari: training WW Indoor
21 januari: TWC3
4 februari: 1L WW Indoor (buitenlandse keurmeester)
5 februari: TWC4
18 februari: 1L BCCN
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenji's agility topic | 30/12: Afsluiting 2016

Ongelezen bericht door veertje »

Lekker vol begin van 2017 al! :D 12 februari ook nog Laag Soeren?
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 30/12: Afsluiting 2016

Ongelezen bericht door Eilfy »

veertje schreef:Lekker vol begin van 2017 al! :D 12 februari ook nog Laag Soeren?
Haha oh ja, die ook nog :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 30/12: Afsluiting 2016

Ongelezen bericht door Eilfy »

2017 is alweer even bezig, qua agility komt het jaar wat stroef op gang... door de vorst, sneeuw, ijzel en allerlei andere winterse ellende zijn de velden slecht en kunnen we dus maar mondjesmaat trainen. Dit tot groot verdriet van Kenji (ik krijg er alleen maar een beetje afkickverschijnselen van :mrgreen: )

Gelukkig hebben we al wel wat gedaan.

1 januari - nieuwjaarswedstrijd
Erg gezellig wedstrijd met leuke, zeer pittige parcoursen. Kenji verraste mij op sommige punten en op andere punten was ik gewoon heel stom bezig. Al met al wel een heel goed gevoel over gehouden aan



5 januari - training Wendy Willemse
Wendy had een leuke uitdaging in gedachten waar veel van mijn lastige punten in zitten: wisselen na de palen, op tijd weg na kort sturen, vertrouwen hebben op de raakvlakken. Eerst in stukjes oefenen en daarna aan elkaar plakken. Het ging super tot Kenji net niet bleef staan op de schutting (waar hij dat alle andere keren wel keurig deed) dus dat stukje over gedaan. Al met al heel happy!



17 januari - training Katja Slippens
En afgelopen maandag privéles bij Katja in de kas. Ook een parcours, eerst in kleine stukjes geknipt en daarna een poging tot helemaal (niet geslaagd maar een eind gekomen).

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Kenji's agility topic | 30/12: Afsluiting 2016

Ongelezen bericht door dre »

Ziet er toch netjes uit hoor!

Een snelle hond klinkt altijd zo leuk, maar is ook moeilijk handlen :wink: ik merk het zelf ook nu Sjuun steeds harder gaat lopen, ik moet veel sneller reageren en foutjes maken wordt steeds lastiger corrigeren :mrgreen:

Ik zag je volgens mij ook staan op de lijst voor Kaatsheuvel 12 maart, zal eens kijken of ik je dan kan zien lopen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 30/12: Afsluiting 2016

Ongelezen bericht door Eilfy »

dre schreef:Ziet er toch netjes uit hoor!

Een snelle hond klinkt altijd zo leuk, maar is ook moeilijk handlen :wink: ik merk het zelf ook nu Sjuun steeds harder gaat lopen, ik moet veel sneller reageren en foutjes maken wordt steeds lastiger corrigeren :mrgreen:
Klopt, ik heb echt anders moeten leren handlen toen ik met Kenji ging trainen. Alfy loopt door maar is niet super snel en werkt ook niet heel zelfstandig. Kenji loopt het snelste als hij zelf z'n lijnen kan zoeken dus dat was even schakelen. Nu dat steeds vaker gaat lukken, voelt dat wel heel fijn :ok:
Ik zag je volgens mij ook staan op de lijst voor Kaatsheuvel 12 maart, zal eens kijken of ik je dan kan zien lopen :D
Klopt :) Ik loop dan de 1e graadswedstrijd bij Agility Friends, m'n moeder loopt overigens met Alfy 400m verderop een "wilde" wedstrijd, 1e graad :) Dus dat wordt een dagje agility.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenji's agility topic | 30/12: Afsluiting 2016

Ongelezen bericht door veertje »

Eilfy schreef:
dre schreef:Ik zag je volgens mij ook staan op de lijst voor Kaatsheuvel 12 maart, zal eens kijken of ik je dan kan zien lopen :D
Klopt :) Ik loop dan de 1e graadswedstrijd bij Agility Friends, m'n moeder loopt overigens met Alfy 400m verderop een "wilde" wedstrijd, 1e graad :) Dus dat wordt een dagje agility.

Dre en ik dachten dezelfde wedstrijd te lopen, maar kwamen er ook achter dat er 2 wedstrijden op dezelfde dag in dezelfde straat zijn :LOL:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 18/01 Start 2017

Ongelezen bericht door Eilfy »

Is alweer een tijdje sinds de laatste update zag ik, dus hier komt er weer eentje :)

TWC 3 (21 januari)


WW Indoor 4 all (4 februari)


Zomerkoninkjes (12 februari)


BCCN (18 februari) - 3e Utje


Just 4 Dogs (19 februari)


En dan hebben we ook nog TWC 4 op 5 februari en Agility Friends op 12 maart (beide parcoursen 1 latje) gelopen waar helaas geen filmpjes van zijn. Al met al kan ik concluderen dat we echt heel dicht bij onze laatste Utjes zijn. Kenji loopt goed, ik ga het steeds beter snappen en we worden samen steeds meer een team. En dat geeft een fantastisch gevoel. Van deze reeks wedstrijden was qua resultaten Laag Soeren veruit het beste, was qua gevoel de wedstrijd bij Just 4 Dogs wel erg fijn en ben ik enorm trots op ons 3e Utje behaald bij de BCCN.

Nu komt er weer een reeks aan met 1e graad wedstrijden waarin we vooral gaan genieten. Te beginnen met morgen de wedstrijd bij DVS in 's Gravenzande!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic | 25-03: 3 down, 2 to go

Ongelezen bericht door Eilfy »

Afbeelding

En dat waren de laatste 2! Op naar de 2e graad :ok: :mrgreen: :cheer:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Kenji's agility topic | 25-03: 3 down, 2 to go

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd met je promotie naar de 2e graad! We gaan elkaar daar binnenkort wel zien, gezellig!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”