Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji's agility topic (3L) | 31-10: Veel filmpjes

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door KarinW »

Super!
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door welshwitch »

:ok:
Gefelicteerd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks :) We gaan goed in de 2e graad, had ik niet verwacht dat het zo snel al zo goed zou gaan dus heel blij mee! Wat cijfertjes:
9 rondjes gelopen
2x foutloos
3x een uitslag
4x een disk (waarvan 2x bewust gekozen door een toestel over te doen)

Wedstrijdagenda komende periode:
4 juni KC Uden
10 juni BHCN
24 juni Vught (debutanten / open)
30 juni SWAT
8 juli BCCN

En dan gaan we voor 5 augustus KC de Kempen weer inschrijven denk ik, juli wordt een relatief rustige maand :) Even op adem komen na een hele mooie reeks
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ninnie
Zeer actief
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:33
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door ninnie »

Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd! En succes in Uden :ok:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door Machie »

Jullie gaan echt super goed en er zit nog wel rek in :)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks allemaal!
Machie schreef:Jullie gaan echt super goed en er zit nog wel rek in :)
Jep er zit zeker nog rek en groei in, gelukkig mogen we dat nog even doen in de 2e graad waar de parcoursen voor mij iets beter te behappen zijn dan in de 3e graad. Met name het goed handlen van meerdere technische dingen achter elkaar is nog een dingetje. Maar goed, daar komen we vanzelf (of niet). We trainen lekker door, te beginnen met vanavond onder het genot van een heerlijk zonnetje zo te zien!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door Machie »

Ik had ook graag wat meer 2e graad gelopen bij de raad. Helaas vond Csiva 4 wedstrijden genoeg :F:
Het komt zoals het komt en als jullie de winpunten/U'tjes lopen zijn jullie gewoon 3e graad waardig en kan je daar verder leren ;)
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door MirjamV »

Jullie gaan goed, gefeliciteerd!!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat goed. Gefeliciteerd met je U tje.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-05: 2e Utje!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks nog allemaal!

Zondag bij de KC Uden gelopen. Begonnen met een voor mij erg lastig spel, bij verkennen bleek ik niet de enige want ik hoorde meer mensen die het voor de 2e graad een wat ambitieus parcours vonden. Bij Kenji en mij zaten er mooie stukken in maar was ik niet precies genoeg in m'n sturen dus een disk. Jumping was een racerondje, happy met de tijd al zal het aantal m/s op de uitslag wel niet helemaal kloppen (dan zou de winnaar 7.71 m/s gelopen moeten hebben, Kenji kwam uit op 6.82 m/s). Maar de kans dat hij daar een snelheid van ergens tussen de 5.5 en 6.0 m/s heeft gehaald acht ik reëel dus happy mee! Niet foutloos, tikte een latje. VP was een simpelere versie van het spel. Ook hier happy met hoe z'n palen gingen en hoe hij wilde werken, jammer genoeg was ik niet scherp genoeg waardoor hij een weigering kreeg op de sprong na de palen. Daarna maar raakvlakken getraind (had ik bij het spel al moeten doen, maar goed: leerpuntje).

Filmpje:

Al met al lekker gelopen, volgende week nog Bemmel en dan qua agility wedstrijden even een wat rustigere periode :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenji's agility topic (2L) | 04-06: KC Uden

Ongelezen bericht door welshwitch »

:ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kenji's agility topic (2L) | 04-06: KC Uden

Ongelezen bericht door veertje »

Wij hadden op zaterdag in de eerste graad ook een lastig parcours bij het Spel. De keurmeester zei het zelf nog, maar het was wel leuk lastig (ondanks dat ik bij de large geen enkele combinatie foutloos heb zien lopen).

Succes komend weekend :ok:
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 04-06: KC Uden

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Succes in Bemmel!
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 04-06: KC Uden

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tijd voor weer eens een update!

10 juni in Bemmel gelopen, echt onze allerlaatste kans voor een winpunt op het VP en kwalificatie voor het NK. Die dromen konden bij toestel 3 de kast in want ik stuurde Kenji finaal door de verkeerde tunnel. Daarna wel een mooi rondje gelopen maar de disk was niet heel lastig te missen. Het tweede rondje, de jumping, ging beduidend beter. Weigering op de paleninsteek omdat ik een fractie te laat was en Kenji daardoor niet goed uit kwam, verder foutloos en goed voor een 9e plaats. Spel was een "walk the line" van Jan Sprij, bonusgedeelte ging goed (van tunnel naar tunnel en geen sprongen pakken) helaas op het tweede deel een latje waardoor wederom een 9e plaats. Het is in ieder geval constant zeg maar...

Filmpje:

Dus het NK weekend was ik lekker vrij (hele leuke workshop frisbee gedaan!) en dit weekend had ik Deventer kunnen lopen maar heb ik gekozen voor een debutanten / open wedstrijd in Vught. Dichterbij, relaxter en mogelijkheden om wat dingen die op training nu goed gaan ook op wedstrijd toe te passen zonder dat ik het gevoel heb dat er iets vanaf hangt. Spel was een tijd-fout-out waarbij het doel was om Kenji kort te laten draaien. Dat ging bij de 1e tunnel zo goed dat hij te kort kwam en ik hem niet goed op lijn kreeg. 4 punten gehaald (voor de moeite). VP zaten wat meer lijnen in, doel was snelle en rake raakvlakken. Dat is gelukt, helaas een latje door een slecht getimede wissel & de finishlat door vergeten te handlen. JP was een wat technischer parcours waarbij een brave hond heel handig was. Voornaamste doel was op tijd met mijn commando's en het zelfstandig afmaken van de palen. Die palen gingen goed, timing van commando's kon echt beter maar Kenji redde mij fantastisch waardoor we foutloos rond kwamen in de snelste tijd (4 seconden sneller dan de nummer 2). Goed voor een 1e plaats dus :-)

Afbeelding

Ook trots op Sonic die vandaag (met mijn moeder) zijn eerste foutloze rondje in de agility heeft gelopen! Goed voor een 3e plaats op de jumping (debutanten large). Al met al best een succesvolle dag :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Kenji's agility topic (2L) | 24-06: Bemmel & Vught

Ongelezen bericht door welshwitch »

Mooie rondjes hoor :ok:
Jullie teamwork wordt steeds beter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 24-06: Bemmel & Vught

Ongelezen bericht door Eilfy »

Zo, al een tijdje niet meer geupdate :schrik:

In vogelvlucht:
30 juni: avondwedstrijd SWAT - 3e Utje (JP)
8 juli: wedstrijd BCCN/Zoys - 3e plaats spel (en een abonnement op 1 latje bij de andere parcoursen)
28-29 juli: seminars van Marc Valk & Roy Fonteijn - voor het eerst in m'n leven 40 toestellen gelopen en ik leefde nog aan het eind :cheer:
5 augustus: wedstrijd KC Gooi & Eemland - abonnement op latjes aangehouden
19 augustus: wedstrijd KC Zoys - stom abonnement...
26 augustus: wedstrijd KC Arnhem - waarom leggen ze die latjes niet vast (en leggen ze de keurmeester niet uit dat een out op een schutting niet zo veilig is :P )
3 september: wedstrijd SWAT - 4e Utje (JP) en een net niet op het VP. Waanzinnig leuk spel met een mega goede paleninsteek op afstand. Was zo trots!
22-23 september: OMD seminar - heerlijk getraind 2 dagen lang. Veel geleerd en er vielen best veel kwartjes. Nu alles nog toepassen
24 september: wedstrijd Lingewaard - 5e Utje (VP) en echt alles klopte! Jammer genoeg net (alweer) naast een winpunt gegrepen maar heerlijk gelopen

En toen was er even pauze: 1 oktober werd afgelast, 22 oktober heb ik zelf afgezegd omdat ik de dag ervoor Djalu heb opgehaald en ik niet voldoende erbij en uitgerust was om Kenji te kunnen handlen. Afgelopen zaterdag mochten we dus weer - na bijna 2 maanden wedstrijd rust - richting de WW hal voor een promotiewedstrijd.

JP: alles gelopen zoals verkend, had soms nog iets strakker gemogen in de bochten maar heel erg happy met hoe hij liep. Jammer genoeg 1 latje
VP: 2 tunnelvallen waar we niet ingetrapt zijn, alle vlakjes raak, alle laten lagen nog... Utje & Winpunt! Daarmee ook onze kwalificatie voor het pre-NK 2018 binnen!

Tevens hebben Kenji en ik ons gekwalificeerd voor de finale van de reeks wedstrijden die SWAT organiseert op 23 december. En we zijn steeds dichter bij de 3e graad. Waar ik begin dit jaar gevoelsmatig nog heel ver van niveau 3e graad af zat, merk ik dat ik dat gevoel minder heb. Ik heb geen illusie dat we als we zover zijn qua Utjes/Winpunten ik in één keer strak en foutloos ga lopen op die parcoursen maar ze zijn wat minder afschrikwekkend.

Next stop: WAO selectie!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 24-06: Bemmel & Vught

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat goed!
Gefeliciteerd met de resultaten.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
ninnie
Zeer actief
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:33
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Kenji's agility topic (2L) | 24-06: Bemmel & Vught

Ongelezen bericht door ninnie »

:cheer: topteam!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic (2L) | 20-11: Weer eens een update

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wow, bijna een jaar sinds m'n laatste update. Wat is er veel gebeurd :schrik: Gelukkig wel allemaal positief!

December 2017: onze eerste selectie voor een internationaal toernooi (WAO). Veel geleerd en in onze klasse 17e geworden wat zeker voor een eerste keer niet slecht is. Maar ook meteen geleerd dat er het een en ander bijgeschaafd moet gaan worden
WAO 1:
WAO 2:
WAO 3:

Januari 2018: promotie naar de 3e graad!


Maart 2018: na 1 wedstrijd in de 3e graad zonder verwachtingen meegedaan aan de EO selectie. Tot mijn totale verbijstering stonden we na 5 van de 6 parcoursen op een plaats voor het team in de overall ranking! Helaas tikte Kenji (met mijn hulp) 1 latje teveel waardoor wij nog ingehaald zijn in de rangschikking en uiteindelijk als 2e reserve stonden. Er viel er in de large 1 af dus we hebben het EO op een haar na gemist
EO selectie:

Juni 2018: pre-NK
Filmpjes staan alleen op Facebook (niet openbaar). We mochten voor het eerst meedoen aan het pre-NK. Best bijzonder en die zenuwen speelden wel een beetje parten. Eerste parcours 2 latten en daarmee wordt selectie voor het NK al lastig. Toen we het 2e parcours een disk haalden, kon ik de jumping vrijuit lopen (waar we ook een disk liepen). Hele fijne ervaring, leuke dag gehad en veel geleerd!

Augustus 2018: de zomer gefocust op een andere inslag qua trainen en balans met spieropbouw. Maar toen er plekken vrij bleken te zijn voor een seminar met 2 van de leading OMD Coaches kon ik het niet laten om in te schrijven. Heel fijn getraind en vooral de bevestiging gekregen dat we het echt wel samen kunnen maar dat ik moet stoppen met twijfelen, wachten, kijken en alle andere ellende waardoor ik Kenji vertraag.
OMD seminar:

Op dit moment werken we rustig toe naar de WAO selectie 2018/2019. In de competitie staan we onderaan in de middenmoot maar lijken we de weg omhoog qua resultaten gevonden te hebben. De clubcompetitie van de BCCN staat Kenji nu op een selectieplaats voor de ticketfinale voor Crufts maar zullen we nog wel even hard aan de bak moeten. Qua fitness gaat hij met sprongen vooruit en wordt hij iedere week sterker wat ik weer terugzie in de agility. En het allerbelangrijkste? We hebben samen een hele hoop lol.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”