Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility met Csiva, geselecteerd IFCS WK 2020!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Agility met Csiva, geselecteerd IFCS WK 2020!

Ongelezen bericht door Machie »

Ook maar een topic dan. Omdat ik het zelf ook zo leuk vind alles wat iedereen te volgen :)

Csiva dus, we starten FHN en RvB in de A. Voor de FHN nog geen promotiepunten gehaald maar bij de RvB hebben we nog 1 puntje nodig op het vast om naar de B te mogen.

Afgelopen weekend in Assen hebben we 4 rondjes gelopen. We begonnen met een VP, leuk rondje maar er zat 1 puntje in waar ik problemen verwachte omdat dat iets was wat we ook nog niet goed kunnen. Ik moest klassiek wisselen na de schutting en daar zijn we nog niet zo goed in ;) Ik had niet verwacht dat we een weigering zouden lopen op de sprong tussen de tunnels maar het is mijn eigen schuld. Contact zoeken is soms wel handig.

Filmpje


Daarna een JP, ook hier weer een weigering door mijn schuld. En ik had wel wat bochten wat meer mogen voorbereiden ;)


VP 2 en JP2, geen filmpjes van. Ook hier domme foutjes van mijn kant wat fouten opleverde. Nouja, we hebben maar besloten om Deventer ook in te schrijven ;)


Gisteren hebben we een dagje seminars gevolgd. Leerzame rondjes en fijn gelopen. Csiva was alleen een beetje moe na een zwaar weekend ;) Ze was dus iets langzamer dan normaal maar dat is voor mij af en toe wel allemaal net wat makkelijker.

1 rondje van gisteren



Ik was erg blij met haar paleninsteek. Ze vind palen niet altijd even leuk en verliest snel haar concentratie als ik rare dingen doe met de palen ;)
Laatst gewijzigd door Machie op 28 nov 2019 09:02, 34 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
luna2906
Zeer actief
Berichten: 7531
Lid geworden op: 30 mei 2011 13:04
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door luna2906 »

Leuk! Ik vind Csiva zo leuk om te zien, zeker als ze zo bezig is. Ga het topic zeker volgen!

2e filmpje kan ik niet zien, maar dat zal vast aan mijn telefoon liggen.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Er staan nu 3 filmpjes die het als het goed is allemaal doen ;)
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat een leuke filmpjes!
Jullie lopen echt erg leuk.

Je komt ook naar Linde zie ik, zal opletten of ik je zie.
Ik ben er dan ook met Aismee.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door KarinW »

Leuk kunnen we Csiva hier ook volgen :D.
Jullie doen het erg goed samen
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door veertje »

Nog een topic om te volgen :D

En leuk om jullie de 30e te zien lopen! Naar mij moet je dan maar even niet kijken :schrik: :LOL:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Eilfy »

Racemuis! Iedere keer weer mooi om te zien hoe fel ze loopt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Simone88
Actief
Berichten: 278
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:32
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Simone88 »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Eilfy schreef:Racemuis! Iedere keer weer mooi om te zien hoe fel ze loopt
En dan is ze hier nog vrij mat. Ze is net loops geweest en de 2 maanden na de loopsheid heeft ze altijd wat last van haar buik waardoor ze net wat trager wordt. Maar eens kijken wanneer we de boel eruit kunnen halen. Voor haar ook niet fijn om elk jaar een poos met buikpijn te lopen.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat doen jullie het toch goed samen, heerlijk om naar te kijken! :ok:
Ik ben benieuwd of het helpt als haar hormonen haar geen parten meer spelen. Bij Tapas heeft het in ieder geval geen snelheidsverlies opgeleverd, iets wat je vaak wel hoort van mensen. Bij Tapas is het eerder andersom, die is alleen maar sneller geworden. :wink:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Ik hoor dat maar van 1 persoon :Q: Verder heb ik het nooit gehoord en ik verwacht er bij Csiva ook geen problemen mee.
We hebben samen heel veel lol en daar is het uiteindelijk om te doen :) Ze leert steeds meer dat keurmeesters haar niet willen aanvallen en dat het erbij hoort waardoor alles wat makkelijker wordt voor mij. Daarnaast staat ze ook op Bach Remedie druppels waardoor ik het idee heb dat ze sneller hersteld van situaties die ze erg vind. Een vrije sociale hond zal het nooit worden, maar alle beetjes helpen ;)

Dat was gisteren trouwens ook heel fijn. Workshop van Willem Alexander Kelders, en die gaf haar voor ik moest lopen even een koekje en een kriebel onder haar kin omdat hij vond dat ze even moest weten dat hij ok was. Csiva heeft geen enkele keer naar hem gekeken. We komen hem ws ook wel eens tegen op wedstrijden als keurmeester en met hem heeft ze iig een positieve ervaring. Altijd fijn ;)
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Sita »

Jullie zijn echt naar elkaar toe gegroeid! Paaltjes vielen mij al op, ze valt ook echt terug in snelheid bij de paaltjes. Ach zo heeft iedere hond zijn eigen toestel die ze het minst leuk vinden. Die snelheid maken jullie wel weer goed in de rest van het parcours.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door LongFields »

Machie schreef:Daarnaast staat ze ook op Bach Remedie druppels waardoor ik het idee heb dat ze sneller hersteld van situaties die ze erg vind. Een vrije sociale hond zal het nooit worden, maar alle beetjes helpen ;)
Ben benieuwd wat jij aan Bach geeft, Tapas is een hond die ook wel snel stress opbouwt en ik zit al een tijdje te twijfelen om haar ook iets ondersteunends te geven zodat ze wat meer rust in haar koppie krijgt tijdens (voor haar) stresssituaties.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

LongFields schreef:
Machie schreef:Daarnaast staat ze ook op Bach Remedie druppels waardoor ik het idee heb dat ze sneller hersteld van situaties die ze erg vind. Een vrije sociale hond zal het nooit worden, maar alle beetjes helpen ;)
Ben benieuwd wat jij aan Bach geeft, Tapas is een hond die ook wel snel stress opbouwt en ik zit al een tijdje te twijfelen om haar ook iets ondersteunends te geven zodat ze wat meer rust in haar koppie krijgt tijdens (voor haar) stresssituaties.
Uhm, ik heb voor Csiva heel veel vragen moeten beantwoorden en toen nog een uur op visite geweest (mooi tijdens een wedstrijd haha) en daar is haar type uit gekomen. Bach werkt met 38 (dacht ik) verschillende types. Ze krijgt de druppels die bij haar type horen. Daarnaast hebben we nog iets gedaan met geuren/aroma therapie. De geur die Csiva uitgekozen heeft moet ik alleen nog even bestellen ;) Het is dus niet zo dat wat voor hond A ondersteunend werkt, voor hond B ook werkt. Het is allemaal afhankelijk van wat voor type je hond is en wat de reacties zijn. Tenminste, zo begreep ik het :mrgreen:
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door LongFields »

Okay. Ik heb ook iemand waaraan ik advies kan vragen over wat bij Tapas zou passen. Zal ik eens gaan doen.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door GrethavW »

Er leuk om te zien hoeveel plezier jullie er beide in hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Vandaag hadden we een wedstrijd van de rasvereniging. Csiva mocht natuurlijk ook weer lopen. Zowel de rassen als de kruisingen van rassen die onder de VHB vallen mochten mee doen. We begonnen met een jumping. En ja, ze gilt... ik stond op dr pootje. Had ze maar gewoon vooruit moeten gaan :pffff: Maar heee, we kwamen wel rond. En we wonnen ook nog, en dat met 2 fouten ;)

" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna een VP, rondje ging best fijn tot ze besloot dat een tunnel een betere optie was dan op mij letten ;) Helaas staat deze niet op film. Nouja, niks aan te doen.

Daarna nog een VP, foutloos :cheer: Ze lette goed op en was fijn aan het werk al is ze me iets te langzaam. Dit rondje liep ze op 4.1 m/s en dat moet, en kan, sneller. Maarja, net loops geweest en dan is ze altijd net een tandje trager. Wel keurige vlakken en daar ging het me vandaag om. Nu al 3 wedstrijden op rij geen geklooi met raakvlakken en daar ben ik zo enorm blij mee :cheer:
Ook deze wonnen we. Met 2 1e plaatsen naar huis. Weer 2 mooie rozetten rijker en 2 fleece touwen. Altijd leuk ;)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door veertje »

Netjes! Toch nog mooi tempo ondanks wat langzamer dan normaal.
Ik had het nog in m'n agenda gezet, maar helaas geen tijd gehad om te komen kijken :(
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door KarinW »

Mooi gelopen hoor!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ze loopt lekker hoor.
Gefeliciteerd met je 1e plaatsen!
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Simone88
Actief
Berichten: 278
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:32
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Simone88 »

Waus super zeg!!
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat doet ze het goed :ok:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Eilfy »

Super :ok: en viel me op dat ze vrij stil was hihi
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Ja, ze kan best stil werken :engel:

Dank jullie wel! Ik ben ook erg blij. Ze deed goed dr best. Iets trager, maar wel met meer concentratie en dat is soms wel handig ;)
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door sbientje »

en een Franse wissel, althasn, dat zegt die mevrouw hahaha.. iets voor Zamunda!
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

sbientje schreef:en een Franse wissel, althasn, dat zegt die mevrouw hahaha.. iets voor Zamunda!
Daar voor de wip op het vast parcours? Ja, dat is een franse wissel :F:
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door sbientje »

ja voor de wip idd :)
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Sita »

Mooie rondjes! Misschien wat trager, maar ze is wel goed te handelen zo. Die lange lijnen blijven toch lastig voor veel hondjes. En gefeliciteerd natuurlijk met jullie eerste plaatsen :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Die lange lijnen zijn idd rot, helemaal met een tunnel er tussen. Csiva gelooft niet dat ze na een tunnel nog steeds rechtdoor mag/moet. Met enkel sprongen gaat het ons iets makkelijker af, dan kan ik achterlangs kruisen om haar rechtdoor te laten gaan. Maar nu was ik kansloos :LOL:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Agility met Csiva

Ongelezen bericht door Machie »

Gisteren na 2 weken vakantie lekker gewerkt met Csiva. Ze is weer aardig door dr schijnzwanger zijn heen en begint weer wat meer op snelheid te komen. Ze was er lekker bij :) Het kort draaien gaat steeds beter, tenzij we van een lange lijn komen, dan vind ze het heel lastig...

Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”