Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Finn *Bemmel 9-6-2018*

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Knappe Finn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Ongelezen bericht door dre »

Jullie gaan echt steeds beter lopen en Finn wordt langzaamaan wel geconcentreerder :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:Jullie gaan echt steeds beter lopen en Finn wordt langzaamaan wel geconcentreerder :D
Je had hem vorige week op les moeten zien, niks concentratie :LOL: Geen idee wat hij had, maar hij bleef maar racen. Mooi gebruik van gemaakt, heerlijke (eigenwijze) les :D
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:
dre schreef:Jullie gaan echt steeds beter lopen en Finn wordt langzaamaan wel geconcentreerder :D
Je had hem vorige week op les moeten zien, niks concentratie :LOL: Geen idee wat hij had, maar hij bleef maar racen. Mooi gebruik van gemaakt, heerlijke (eigenwijze) les :D
Ach Sjuun deed gisteren in de stromende regen alsof ze nog nooit een tunnel had gezien :schrik:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Ongelezen bericht door veertje »

Vorige week zaterdag hebben we meegedaan aan de debutantenwedstrijd van KC Brummen. De dag begon wel goed met het VP, Finn liep netjes en had er best wat tempo in. Helaas zag hij net achter een tunnel Tommy van Welswitch die na ons moest starten, dus een weigering. Toch goed kunnen oppakken om verder te gaan en hij liep lekker. Alleen toen was daar de fotograaf.. En dat ik boos was heeft hij dan snel in de gaten, dus maakte hij zich uit de voeten :Q:
De jumping daarna ging niet zo lekker. Bij de start merkte ik het al. Het ging allemaal langzaam en hij was erg afgeleid met alles om zich heen. Al lopende dacht ik, ik moet het rondje wat inkorten. Toen pakte hij de tunnel van de verkeerde kant, dus dat was een mooi moment om richting finish te gaan.
Bij het spel besloten om met zijn voerbal te lopen, zodat we op een positieve manier konden afsluiten. Alleen wilde Finn echt niet meer starten, dus toen hij even zijn aandacht bij mij had heb ik de bal gegooid en zijn we weer het veld afgegaan.
Al met al qua prestaties niet zo'n goede dag, het was Finn duidelijk te warm. Maar het was zeker een gezellige dag :D

Hier nog een filmpje van het vp.

Afbeelding


Afgelopen donderdag had ik een privéles gepland bij Caldimoni (Monique van de Laarschot). We hebben vooral gewerkt aan de motivatie van Finn en daarmee ook zijn snelheid. Met behulp van targettraining en wat handlingtips voor mij kregen we Finn snel het veld rond. Hij had er veel lol in :cheer: Ook nog even met de treat & train gewerkt en dat werkte heel fijn voor Finn. Nu nog even sparen voor zo'n ding...
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Weet je zeker dat je geen Grote Zwitser hebt? Heb je al achter zijn oren gekeken voor de zekerheid?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door veertje »

bram en thijs schreef:Weet je zeker dat je geen Grote Zwitser hebt? Heb je al achter zijn oren gekeken voor de zekerheid?
Vind ik daar zijn merkkaartje? :mrgreen:
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door bram en thijs »

veertje schreef:
bram en thijs schreef:Weet je zeker dat je geen Grote Zwitser hebt? Heb je al achter zijn oren gekeken voor de zekerheid?
Vind ik daar zijn merkkaartje? :mrgreen:
Als je een beetje peutert en er komt ook wit tevoorschijn dan weet je het zeker.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door dre »

Privé lessen zijn soms best handig om even te werken aan de dingen waar je tegenaan loopt, fijn dat je in elk geval weer wat tips hebt gekregen om de motivatie hoog te houden :ok:

En het blijft een lekker ding :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:Privé lessen zijn soms best handig om even te werken aan de dingen waar je tegenaan loopt, fijn dat je in elk geval weer wat tips hebt gekregen om de motivatie hoog te houden :ok:

En het blijft een lekker ding :I:
Nu nog zelf die tips zien toe te passen in onze eigen lessen. Dat vind ik wel moeilijk soms, omdat ik het zelf moet doen en zien in te schatten. Het is natuurlijk ook opletten dat je niet tig verschillende methodes (half) gaat toepassen.
In september heb ik onze eerste agility workshop gepland. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Wel even overlegd of het voor ons ook geschikt zou zijn, maar dat zou moeten kunnen. Het is maar 2 uurtjes met ruime pauze, dus dat moet lukken denk ik. En anders leer ik van kijken ook veel :wink:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:
dre schreef:Privé lessen zijn soms best handig om even te werken aan de dingen waar je tegenaan loopt, fijn dat je in elk geval weer wat tips hebt gekregen om de motivatie hoog te houden :ok:

En het blijft een lekker ding :I:
Nu nog zelf die tips zien toe te passen in onze eigen lessen. Dat vind ik wel moeilijk soms, omdat ik het zelf moet doen en zien in te schatten. Het is natuurlijk ook opletten dat je niet tig verschillende methodes (half) gaat toepassen.
In september heb ik onze eerste agility workshop gepland. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Wel even overlegd of het voor ons ook geschikt zou zijn, maar dat zou moeten kunnen. Het is maar 2 uurtjes met ruime pauze, dus dat moet lukken denk ik. En anders leer ik van kijken ook veel :wink:
Ik overleg veel van de dingen die ik meekrijg van anderen/workshops/etc. met mijn trainster. Zij kent ons dus we bespreken meestal het effect wat het had en hoe (en of) ik dat ga oppakken. Daarbij kan zij tijdens de lessen gelijk mij corrigeren of helpen als het toch niet helemaal goed ging zoals ik dacht. Ik "roest" snel vast dus soms moet ze even schoppen dat ik nieuwe(re) dingen toch echt oppak en gewoon uitprobeer :F:

2 uur workshops is normaal, maar ik merk wel met Juno dat het veel is :wink: die is het 2e uur echt minder "bij" op zo'n dag. Maar van (af)kijken bij anderen wordt je ook nooit dommer nee :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:
veertje schreef:
dre schreef:Privé lessen zijn soms best handig om even te werken aan de dingen waar je tegenaan loopt, fijn dat je in elk geval weer wat tips hebt gekregen om de motivatie hoog te houden :ok:

En het blijft een lekker ding :I:
Nu nog zelf die tips zien toe te passen in onze eigen lessen. Dat vind ik wel moeilijk soms, omdat ik het zelf moet doen en zien in te schatten. Het is natuurlijk ook opletten dat je niet tig verschillende methodes (half) gaat toepassen.
In september heb ik onze eerste agility workshop gepland. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Wel even overlegd of het voor ons ook geschikt zou zijn, maar dat zou moeten kunnen. Het is maar 2 uurtjes met ruime pauze, dus dat moet lukken denk ik. En anders leer ik van kijken ook veel :wink:
Ik overleg veel van de dingen die ik meekrijg van anderen/workshops/etc. met mijn trainster. Zij kent ons dus we bespreken meestal het effect wat het had en hoe (en of) ik dat ga oppakken. Daarbij kan zij tijdens de lessen gelijk mij corrigeren of helpen als het toch niet helemaal goed ging zoals ik dacht. Ik "roest" snel vast dus soms moet ze even schoppen dat ik nieuwe(re) dingen toch echt oppak en gewoon uitprobeer :F:

2 uur workshops is normaal, maar ik merk wel met Juno dat het veel is :wink: die is het 2e uur echt minder "bij" op zo'n dag. Maar van (af)kijken bij anderen wordt je ook nooit dommer nee :mrgreen:
Twee uur zal op het randje zijn denk ik. Er zit geloof ik anderhalf uur tussen uur 1 en 2 en dan mag hij dus even lekker slapen en zien we daarna hoe het 2e uur gaat. Gelukkig heeft hij geen moeite met zijn rust pakken in de bench.

Vanavond nog les en daarna vakantie. Hopelijk (als ze plek hebben voor me) kan ik binnenkort ook bij een andere club gaan trainen, waar ik eerder al veel tips gekregen heb :D En dan staat in juli de wedstrijd bij Lingewaard op de planning.
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door KarinW »

Jullie zijn lekker aan het trainen! Vind zelf privélessen ook wel eens fijn of workshops
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door Machie »

Ook csiva vind 2 uur seminar veel. Ze is het beste op 1 half uur trainen.
Bij wie heb je seminar?
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door veertje »

Miriam Vriens. Kunnen we ook van jullie afkijken hoe het moet (toch?) :wink:
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door Machie »

veertje schreef:Miriam Vriens. Kunnen we ook van jullie afkijken hoe het moet (toch?) :wink:
Ohwja! Die heb ik ook ingeschreven inderdaad :) Alweer vergeten :Q:
Is ook pas in september, dat duurt nog zo lang :mrgreen:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *KC Brummen en privéles*

Ongelezen bericht door veertje »

Gisteren meegelopen in Bemmel. Had er van te voren een hard hoofd in met de voorspelde 28 graden, maar gelukkig was het het grootste deel van de dag bewolkt, waardoor het ipv. heet alleen nog benauwd was (plakplak).
Het eerste VP was een leuk rondje met een enkel lastig stukje. Finn ging wat twijfelend van start, lekker paraderen over de kattenloop. Volgende keer ga ik proberen wat meer mee te lopen ipv door te lopen. Na de kattenloop even een lekker stukje tot na de tunnel, toen was hij afgeleid en rende zo terug de tunnel in. Eerste disk binnen. Hem weer even opgepept en door. Hij zette opeens de vaart erin die ik ken van de laatste trainingen :cheer: en toen schoot hij door :LOL: Die sprong achter de schutting stond er gewoon voor de sier blijkbaar.
Al met al was ik er best tevreden over. Een aantal stukjes gingen lekker en hij had lol.

Het filmpje:
VP 1

De jumping ging wat stroef. Finn was niet bij de les en de vaart kreeg ik er niet in. Ook een disk gelopen. Ik moet het filmpje nog eens terug gaan kijken om te zien of ik kan zien waar het aan lag.

Bij het tweede VP kwam de zon toch echt door, dus werd het snel warmer. En met het oog op het rondje ervoor besloten de laatste met bal te lopen. Weer een disk dus, maar wel foutloos rond. Niet helemaal het tempo gehaald dat hij nu tijdens trainingen haalt, maar dat mag met die warmte :wink: Zo hebben we de dag toch lekker afgesloten, ik was tevreden :D

Filmpjes van de laatste twee parcoursjes komen nog (met dank aan Welshwitch :D ). Justjoyce heeft Finn nog mooi op de foto gezet, blij mee!

Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door veertje »

En hier de andere filmpjes:

Bij de jumping duw ik hem zelf terug de tunnel in, niet zo handig, maar anders was hij nog lang naar de mensen blijven kijken denk ik ;)
jumping

VP2
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door Machie »

Zo hey, VP1, hij kan echt wel leuk snel rennen :ok:
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door KarinW »

Leuk jullie weer gezien te hebben.
Goed gedaan hoor, laatste rondje mooi afgesloten
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Het gaat nog steeds beter en beter :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door MirjamV »

Jullie gaan steeds beter!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:Zo hey, VP1, hij kan echt wel leuk snel rennen :ok:
Ja, zo fijn dat het er nu ook langzaam uit komt :D Met trainen lukte dat al even en nu dus ook een stukje op wedstrijd. Ben nog zoekende naar het juiste motivatieknopje bij de start op een wedstrijd :wink:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door dre »

Hij ging stukken echt wel lekker hoor :ok:
En jullie gaan nog steeds vooruit, was weer eens leuk om jullie zondag te zien lopen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:Hij ging stukken echt wel lekker hoor :ok:
En jullie gaan nog steeds vooruit, was weer eens leuk om jullie zondag te zien lopen :D
Hopelijk zet de vooruitgang door. Ik zet een voorzichtig doel om volgend voorjaar A te gaan lopen.


Dit is onze planning voor komende tijd:

Zaterdag 30-7: Workshop Rob de Vries
Zondag 21-8: Middagwedstrijd VRAS
Zondag 28-8: Wedstrijd Brunssum
Zondag 11-9: Workshop Miriam Vriens
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door dre »

Leuk! Dan zie ik je bij de VRAS weer, dat was praktisch een thuiswedstrijd die ik niet kon laten liggen :D


En weet je, bij Juno ben ik gewoon gestart toen ze op de trainingen alles zo'n beetje kon en de ervaring komt zeker met de wedstrijden, het viel mij alles mee uiteindelijk :wink:
Alleen wil ze nu de paaltjes niet meer insteken op wedstrijden :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door veertje »

Voor mezelf wil ik nog geen A starten. Dan voel ik toch een soort van druk om te presteren en zal ik denk ik minder geneigd zijn om zoals nu met de bal te lopen. Het is dus meer een gevoelskwestie. De wip beheerst hij goed en de paaltjes gaan ook steeds beter, maar ik vind ons nog niet toe aan de echte wedstrijden. Eerst maar eens wat stabieler de rondjes kunnen volbrengen :wink:

Leuk dan zien we jullie in Rotterdam weer :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *ZAF Bemmel*

Ongelezen bericht door veertje »

Afgelopen zaterdag de workshop bij Rob de Vries gehad, onze eerste agility workshop. Rob had een parcoursje uitgezet met een aantal leuke uitdagingen. Alles werd geklokt, dus konden we precies zien of een oplossing sneller was of juist langzamer.
Het eerste uur heb ik kunnen filmen, het tweede helaas niet. Camera's en regen zijn niet zo'n goede combi :tongue: Finn en regen ook niet, dus was het voor mij even aanpoten om hem ook het tweede uur enthousiast te maken. Gelukkig wel gelukt, dus ook het tweede uur hebben we nog lekker gelopen. Wel wat korter gehouden dan het eerste uur, want 2 uur trainen en regen is voor Finn nog wel moeilijk.

Dit is het filmpje van het eerste uur:
Klik

In het eerste stuk zat een outje en dan door het rechter tunnelgat. Ik vind het lastig te bedenken hoe ik bij Finn een outje het beste kan lopen, omdat ik niet mag stilstaan, dan staat hij ook stil zoals duidelijk te zien is. We hebben toen twee opties geprobeerd en de laatste werkte voor ons het beste. Finn reageert heel goed op lichaamstaal, dus iets te vroeg draaien en hij nam de sprong van de verkeerde kant.
Bij het tweede stuk zat het punt om tijdwinst te pakken halverwege. Daar was ik steeds net iets te snel met wisselen, waardoor ik in de rem moest bij de bocht. Baasje remmen = Finn remmen, dus ik moest iets langzamer naar de wissel, zodat ik direct na de wissel weer gas kon geven. Dat klonk logisch en simpel, maar viel toch tegen :wink:

Het hele parcours in één keer hebben we niet meer gedaan, dat leek me net wat te veel op dat moment voor Finn, maar ik was al erg blij met hoe allebei de helften los van elkaar gingen. Finn heeft heerlijk hard gewerkt en was af en toe zijn eigenwijze zelf :D
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *Workshop Rob de Vries*

Ongelezen bericht door KarinW »

Lekker bezig geweest!
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Finn *Workshop Rob de Vries*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ziet er super uit!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”