Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Finn *Bemmel 9-6-2018*

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *Weer eens een update*

Ongelezen bericht door KarinW »

Hihihi ja inderdaad
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Weer eens een update*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dat tekeningetje past ook heel erg bij ons.
Finn blijft een hond met humor. Ik vind wel dat hij goed te motiveren was zaterdag en als hij dan gaat dan gaat het ook hard. Dat was eerder wel anders.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Weer eens een update*

Ongelezen bericht door veertje »

Zaterdag hebben we meegedaan in Geldrop. Heb die ochtend nog lang nagedacht of ik überhaupt wel zou gaan, want het regende nog zo veel dat ik de dag letterlijk en figuurlijk in het water zag vallen. Het was niet onrealistisch te denken dat ik zeiknat stond te regenen, al schamend, terwijl Finn met een dikke middelvinger in de tunnel zou blijven staan :engel: Buienradar gaf nog een sprankje hoop en aangezien Geldrop maar een half uurtje rijden is, zouden we zo weer thuis zijn als het niks zou worden.
Onderweg bedacht dat ik lekker alles in de auto zou laten en mijn tent niet ging opzetten. Dan hoefde ik hem ook niet zeiknat weer in te pakken en warm was het toch niet, dus veilig voor de honden. Tegen de tijd dat we het spel mochten verkennen begon het minder te regenen en uiteindelijk konden we hem droog lopen :cheer: Ik heb hem met speeltje gelopen, dus sowieso een diskwalificatie in the pocket, maar oh wat liep Finn lekker! Eindelijk weer eens op een wedstrijd zoals ik het ook van hem ken met trainingen. Oke, we hadden een mega flyer op de wip :schrik: en hij kwam een keer uit de palen, maar dat komt wel weer een keer. Nu was de focus vooral op lekker doorlopen en dat lukte!
Ook VP en jumping heb ik met zijn speeltje gelopen en ook die gingen heel fijn! Alleen op de jumping kreeg hij een inkakmomentje en toen heb ik tussendoor even kort met hem gespeeld als beloning. Daarna ging hij weer in volle vaart verder :D

Dit was weer een fijne opsteker :cheer: Al had ik een tijdje terug bedacht dat dit het laatste seizoen agility was met Finn, maar ik ben toch weer aan het twijfelen. De lessen gaan nog steeds beter en ik wilde de wedstrijd ook even meepakken in mijn besluit. Nu ben ik dus weer in dubio :tongue:
Komende 2 weken drukke agility weken. Zondag gaan we naar Waalwijk en het weekend van 23 en 24 september doen we mee in Bemmel. Onder het mom van doe eens gek, gaan we daar 2 dagen mee doen (en omdat ik toch vrijwilliger zou zijn :wink: ).
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Geldrop 9-9-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

Gisteren hebben we de wedstrijd van KV Waalwijk gelopen. Het Spel gestart met speeltje, maar daar kan ik heel kort over zijn. Finn had lol en ik liep er als een idioot achteraan te vangen :80: Geen idee wat hij nou weer in zijn hoofd gehaald had, maar hij rende over het veld om even de lattenleggers begroeten en ook de keurmeester werd niet overgeslagen, ondertussen nam hij her en der een hindernis en ging weer verder. Met mij in zijn kielzog.... Uiteindelijk kreeg ik hem bij de les, dus nog een klein stukje goed kunnen doen.
Daarna was het VP aan de beurt. Besloten om die gewoon te proberen met iemand langs de kant paraat die zijn speeltje had. Mocht het nodig zijn, kon ik het dus zo erbij nemen. Gelukkig was het niet nodig en liep hij een bijna foutloos parcours :cheer: Alleen de afloop kattenloop hadden we overduidelijk niet en we hebben wat tijd verloren omdat hij niet helemaal gefocust was. Maar ik was erg blij met hoe het ging en uiteindelijk hebben we zelfs een 3e plaats behaald :D
Klik hier voor het filmpje

Afbeelding

Als laatste de jumping. Finn liep de 2e of 3e sprong voorbij en toen ben ik maar doorgelopen ipv herstellen, dus een disk. Hij was niet echt geconcentreerd, dus toen heb ik het speeltje van de kant gekregen en zo het rondje afgemaakt. Dat ging wel weer heel erg lekker dus zeker tevreden over!

Dus na het dipje dat we hadden weer voorzichtig positief. Komend weekend 2 dagen wedstrijd in Bemmel. Ben benieuwd hoe dat gaat, we gaan ook daar kamperen, dus een andere ervaring voor hem.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Waalwijk 17-9-2017*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Knappe Finn :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Waalwijk 17-9-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

En toen hadden we alweer de laatste wedstrijden van een voor ons drukke agilitymaand erop zitten. Het was een heerlijk zonnig weekend met frisse nachten in ons tentje.
Zaterdag heeft Finn echt heerlijk gelopen! Hij had er lekker de vaart in en was goed te motiveren. Het spel (Filmpje) heb ik gewoon weer met zijn speeltje gelopen. Vooral heel blij met zijn vaart, zoveel vaart en pret dat hij besloot gewoon maar rechtdoor door de tunnel te rennen in plaats van af te buigen :wink:
Daarna bij het VP (Filmpje)zijn speeltje aan een bekende langs de ring gegeven voor het geval dat. Maar het was niet nodig :cheer: Hij had echt goede zin! Helaas was ik niet op tijd bij zijn insteek bij de palen en door mijn roepen viel hij stil. Dan merk je dat hij de palen nog een moeilijk toestel vindt, door de spanning is hij dan snel afgeleid en nu bleef hij dus steeds naar de mensen die aan de ring zaten kijken. Ik besloot het maar te laten voor wat het was en dat vond Finn duidelijk een goed idee :mrgreen: Met echt een lekkere snelheid ging hij verder. Bijna weer de tunnel in wat niet de bedoeling was, maar hij draaide net op tijd weg. Ik had even te veel aandacht voor het voor de tunnel weghalen en niet waar ik zelf in het parcours was, dus stond heel ongelukkig voor de sprong. Als laatste redmiddel maar gewoon 'vooruit' geroepen, en dat werkte gelukkig :tongue: Met dit rondje was ik heel erg blij :D
Daarna nog de jumping Filmpje. Zelfde opzet, het speeltje langs de ring voor het geval dat en in dit geval was hij wel nodig. Ik had al snel door dat het hem niet ging worden en ben bij de palen maar even weggelopen om zijn speeltje te vragen. Nou die kwam erin en Finn ging aan :LOL: Dus toch nog heel fijn kunnen afsluiten.

Ik was zo blij hoe hij deze rondjes gelopen had :D

Zondag dag 2. Niet te veel verwachtingen, want ik weet dat het best veel gevraagd is voor hem. Het spel ging dan ook niet zo lekker. Derde hindernis was de schutting waar meneer op rende en er niet meer af kwam :engel: Het VP had ik weer zonder speeltje geprobeerd, maar die heb ik toch vrij snel erbij gepakt. Daarna toch lekker kunnen lopen. En bij de jumping maar gewoon vanaf het begin met zijn speeltje gelopen en eigenlijk ging dat ook best goed. Bewust het rondje in 3 stukjes gehakt en tussendoor gespeeld, zodat hij het weekend makkelijk kon afsluiten. Ook de paaltjes maar lekker gelaten voor wat ze waren, een dk hadden we toch al :wink:

Dus al met al geheel niet ontevreden over ons weekend! :D Hij heeft super zijn best gedaan en laten zien wat hij kan. Ik heb me toch weer opgegeven voor een nieuw kwartaal lessen, dus kunnen we nog verder oefenen. Voorlopig staat er niks meer aan wedstrijden op het programma, waarschijnlijk pas 2018 weer.

Mijn gek apart gevalletje :I:

Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Weekendje Bemmel*

Ongelezen bericht door veertje »

Even een korte update om mijn trots te delen. Finn gaat de laatste paar weken heel erg goed tijdens de trainingen :cheer: Hij loopt lekkere rondjes, is enthousiast en ik kan ook weer wat dingen uitproberen om te zien hoe het het beste gaat ipv bezig zijn hem te laten rennen. Ben er echt heel blij mee en hoop dat we dit kunnen vasthouden. Nu heb ik natuurlijk al wat ervaring met Finn, dus heel erg hard juichen doe ik nog niet :mrgreen: Eerst maar eens zien hoe lang we dit kunnen blijven volhouden.
Afgelopen les hadden we een sinterklaas spel, een soort ganzenbord. Je mocht met 2 dobbelstenen gooien als je rondje foutloos was, met 1 als je een fout of weigering had en met een dk mocht je niet gooien. Finn heeft gewoon alle rondjes foutloos gelopen, waardoor we gewonnen hadden :80: Ik stond er best versteld van :LOL:

Hier nog een kort filmpje van een oefening tijdens de training van vorige week:
Klik

En Finn met zijn gewonnen cadeau afgelopen maandag
Afbeelding


30 december hebben we weer een wedstrijd, bij ons op de club. En voor het komend jaar moet ik de kalender eens gaan bekijken wanneer we voor de Raad weer een poging gaan wagen.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *update 6-12-2017*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Hemelvaart :wink:

Knappe Finn, het kwartje begint te vallen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *update 6-12-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

Inmiddels is het nieuwe wedstrijdjaar begonnen en die hebben we geopend met een trainingswedstrijd in Ewijk. Het spel had ik gebruikt om te oefenen door tussendoor even te spelen. Finn had er zin in, alleen maakte hij er daar bij de start zijn eigen feestje van :Q: Het VP ging een stuk beter, maar ik was wat slordig waardoor Finn een sprong miste en in de palen moest hij erg snuffelen. Toch werden we alsnog 3e.
Als laatste de jumping. Dit ging voor mijn gevoel wat minder, langzamer en Finn was meer afgeleid. Maar we waren foutloos en werden hier eerste. Dit is het filmpje.
Finn was ook buiten de ring er goed bij. Vaak is hij dan niet zo bij de les als we staan te wachten, maar dat ging nu erg goed. Dus met een goed gevoel weer naar huis :D

Afgelopen zaterdag hebben we de eerste wedstrijd van dit jaar bij de Raad gelopen. Deze was georganiseerd door de club waar ik train, dus ik had ervoor gekozen eens een ochtend en middag wedstrijd te proberen. Normaal is 3 rondjes al een beetje veel voor Finn, nu dus zelfs vier te lopen, maar op eigen terrein relatief dicht bij huis kon ik dat wel eens proberen. Ik had het idee de ochtend te zien als wedstrijd en dan zou ik 's middags wel zien of hij nog energie had en als hij wat zou inkakken konden we er gewoon een training van maken.
Nou Finn heeft al mijn verwachtingen overtroffen :80: We startten met een jumping. Het was voor ons een goed rondje met veel wissels, iets waar Finn altijd baat bij heeft om bij de les te blijven. Hij liep dan ook uitstekend en we werden gewoon eerste en behaalden hier ons 1e U'tje van de dag :cheer:

Filmpje

Daarna het VP. De start vond ik het moeilijkste stuk voor ons. De oploop kattenloop lag vrij dicht achter de tweede sprong en die moesten we niet hebben. En de start liep in een bochtje, wat voor Finn een moeilijke start is om op gang te komen. Ik moest dus wat extra druk zetten, zodat hij niet over de kattenloop zou gaan en dan kakt hij nog net iets meer in :tongue: Maar we kwamen het bochtje door en daarna ging het eigenlijk heel netjes. Weer een U en een tweede plaats :cheer:

Filmpje

Toen begon het lange wachten, want de 2e en 3e graad liepen eind van de ochtend en begin van de middag. Wij waren pas half 4 weer voor de middagwedstrijd. Ik had dus ook totaal geen verwachtingen verder.
Maar Finn liet iedereen verbaasd staan door het derde rondje, weer een VP, wederom foutloos te lopen en het 3e U'tje van de dag was binnen. Met een klein beetje geluk bij de tunnel waar hij bijna besloot te blijven staan om het nummerbordje te inspecteren :tongue: Vlak voor de finish was ik hem even kwijt, ik keek maar zag hem niet. Een jaar geleden zou dit reden zijn om stil te vallen voor hem, maar gelukkig gaat dat nu steeds beter :D Hier werden we 3e.

Filmpje


Eigenlijk zou ik de 4e ronde niet lopen, omdat dat te laat zou worden en ik nog naar huis moest voor een etentje. Maar we waren ingelopen op het programma en we zouden het echt net kunnen halen om te lopen. En omdat Finn nog zo vrolijk was en zo goed liep heb ik het toch geprobeerd. Dus als laatste nog een jumping gedaan. En dat bleek de juiste beslissing. Finn liep gewoon alweer foutloos :80: 4 rondjes en 4 U'tjes! Wie me dat die ochtend voorspeld zou hebben, had ik voor gek verklaard.
Helaas staat de laatste niet op film. En welke plaats ik had ook geen idee, heb me meteen uit de voeten gemaakt om op tijd in het restaurant te kunnen aanschuiven :LOL:

Samen met ons U'tje van afgelopen jaar hebben we dus 5 U'tjes behaald en zijn we gepromoveerd naar de 2e graad :80: :Q: :schrik: :D :cheer: Ik had echt nooit gedacht maar één jaar in de 1e graad te lopen. Ik ging ervan uit dat we daar dit jaar nog lekker zouden lopen en dan daarna weer bekijken of we überhaupt nog wel verder zouden gaan.
Komende zaterdag gaan we in Hoogerheide dus onze laatste wedstrijd in de 1e graad lopen en daarna op naar de 2e! Dat gaat niet meevallen, maar we gaan gewoon zoals altijd voor de lol en zullen wel zien hoe het gaat.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Zo zie je maar, de aanhouder wint. Finn gaat er nog lol in krijgen.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Door jullie verhalen krijg ik ook zo'n zin om agility te gaan doen! Gefeliciteerd :cheer:
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door Domor »

Gaaf zeg! Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door veertje »

welshwitch schreef:Zo zie je maar, de aanhouder wint. Finn gaat er nog lol in krijgen.
Hij had er al wel lol in, alleen werd het nogal eens overschaduwd door onzekerheid (in drukke omgevingen) en dat gecombineerd met zijn eigenwijze karakter leverde typische Finn-momenten op :tongue: Ben blij dat zijn lol toch meer en meer de overhand gaat nemen :D

@Sandra&co: Ja gewoon gaan doen joh! Denk dat Sofi'tje daar best geschikt voor is :D Ze houdt van rennen en van de bal, dus twee belangrijke punten heb je al binnen!

@Boutje: Klopt, Finn let dan ook wat beter op. Hij heeft vooral moeite met simpele draaien, zoals een sterretje. Dan heb ik moeite in beweging te blijven en dat is bij hem wel de clou, blijven bewegen.

@Domor: Dankje!
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door KarinW »

Echt super gedaan!
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door _Leonie »

Super knap gedaan, je hebt het verdiend.
Sandra&co

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door Sandra&co »

veertje schreef: @Sandra&co: Ja gewoon gaan doen joh! Denk dat Sofi'tje daar best geschikt voor is :D Ze houdt van rennen en van de bal, dus twee belangrijke punten heb je al binnen!
Ja dat komt echt wel goed, maar eerst moet ik klaar zijn met m'n opleiding want ik heb er nu de fut/tijd niet voor helaas :) Sofi zou er baas in zijn. Intelligent, wendbaar, vreselijk snel. Ik heb er geen twijfel in dat ze super zou zijn voor agility.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door dre »

:cheer: Woehoeeeee super cool!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Jaaaa super gedaan :cheer:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door MirjamV »

Dat is knap! Gefeliciteerd!!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door veertje »

Omdat ik al zo vaak filmpjes had gezien en de goede verhalen had gehoord over de WW agility hal in Hoogerheide, wilde ik er zelf toch ook eens lopen. Afgelopen zaterdag dus lekker vroeg de wekker voor een lange wedstrijd dag. Onze laatste in de eerste graad.
We begonnen met een jumping. Die ging best lekker. Wel wat snelheid te kort, dus een tijdfout.

Jumping 1

Daarna een vp. Finn was bij het wachten voor de start een beetje onrustig. Wilde steeds terug naar buiten als de deur open ging en had zelfs geen zin om een stukje kaas aan te nemen. Volgens mij was het het lawaai wat hem niet zinde. De start verliep dan ook een beetje rommelig en ik moest er het eerste stuk wat meer aan trekken, waardoor ik besloot even met hem te spelen zodat hij met een positief gevoel door kon gaan. En dat hielp gelukkig. Voor de palen nog even gespeeld en toen het rondje afgemaakt.

VP1

's Middags begonnen we met het vp. Finn was bij de start al wat beter erbij. Wilde nog wel liever naar buiten, maar de kaas werkte nu wel :tongue: Hij had er weer zin in en sloeg helaas even een paaltje over. Verder was het een prima rondje :D

VP2

Als afsluiting van de dag, nadat iedereen al naar huis was, mocht de eerste graad nog een jumping lopen. Het was inmiddels 7 uur, dus ik zou wel zien hoe t zou gaan. Maar Finn had er nog wel even zin in en liep nog even een foutloos rondje, maar helaas toch weer een tijdfout.

Jumping 2

Al met al heel blij met hoe het ging zaterdag. We moeten nog wat werken aan de snelheid, maar ik ben al zo blij met hoe het gaat! Voorheen liepen we met hangen en wurgen 3 rondjes uit en nu lukken er zelfs 4 :cheer:
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *17-2-2018 Hoogerheide*

Ongelezen bericht door KarinW »

Goed gedaan hoor! Op naar de 2e graad
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *17-2-2018 Hoogerheide*

Ongelezen bericht door veertje »

KarinW schreef:Goed gedaan hoor! Op naar de 2e graad

Ja in Venlo waarschijnlijk ons debuut. En verder moet ik opeens gaan uitzoeken wat er met alle verschillende soorten wedstrijden wordt bedoeld en of ik me daar durf te vertonen :LOL: Eerder keek ik gewoon of eerste graad small mocht lopen en dan was het goed. Nu lees ik dingen als in 1x inschrijven voor alle selectiewedstrijden of het hele weekend, EO, WK etc. :Q:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Finn *17-2-2018 Hoogerheide*

Ongelezen bericht door Eilfy »

veertje schreef:
KarinW schreef:Goed gedaan hoor! Op naar de 2e graad

Ja in Venlo waarschijnlijk ons debuut. En verder moet ik opeens gaan uitzoeken wat er met alle verschillende soorten wedstrijden wordt bedoeld en of ik me daar durf te vertonen :LOL: Eerder keek ik gewoon of eerste graad small mocht lopen en dan was het goed. Nu lees ik dingen als in 1x inschrijven voor alle selectiewedstrijden of het hele weekend, EO, WK etc. :Q:
Haha voor jou moet je vooral kijken naar 2S :-) En over het algemeen zijn promotiewedstrijden net wat gemoedelijker dan competitewedstrijden is mijn ervaring :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *17-2-2018 Hoogerheide*

Ongelezen bericht door veertje »

Eilfy schreef:
veertje schreef:
KarinW schreef:Goed gedaan hoor! Op naar de 2e graad

Ja in Venlo waarschijnlijk ons debuut. En verder moet ik opeens gaan uitzoeken wat er met alle verschillende soorten wedstrijden wordt bedoeld en of ik me daar durf te vertonen :LOL: Eerder keek ik gewoon of eerste graad small mocht lopen en dan was het goed. Nu lees ik dingen als in 1x inschrijven voor alle selectiewedstrijden of het hele weekend, EO, WK etc. :Q:
Haha voor jou moet je vooral kijken naar 2S :-) En over het algemeen zijn promotiewedstrijden net wat gemoedelijker dan competitewedstrijden is mijn ervaring :ok:
En selectiewedstrijden zullen wel nog wat competitiever zijn zeker? :tongue:
Zal eens mijn lijstje gaan bijwerken met de opties en het reglement doorlezen :wink:
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Ongelooflijk, 2e graad!*

Ongelezen bericht door welshwitch »

veertje schreef: Voorheen liepen we met hangen en wurgen 3 rondjes uit en nu lukken er zelfs 4 :cheer:
Dit zei ik ook al over Tom na zaterdag, die eindelijk eens wat rust nam tussendoor en dus nog te porren was voor het 4e rondje.

Was gezellig en wie weet ben ik nog wel eens zo gek om meer dan 2 uur te gaan rijden :tongue:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Finn *17-2-2018 Hoogerheide*

Ongelezen bericht door Eilfy »

veertje schreef:
Eilfy schreef:
veertje schreef:
KarinW schreef:Goed gedaan hoor! Op naar de 2e graad

Ja in Venlo waarschijnlijk ons debuut. En verder moet ik opeens gaan uitzoeken wat er met alle verschillende soorten wedstrijden wordt bedoeld en of ik me daar durf te vertonen Afbeelding Eerder keek ik gewoon of eerste graad small mocht lopen en dan was het goed. Nu lees ik dingen als in 1x inschrijven voor alle selectiewedstrijden of het hele weekend, EO, WK etc. :Q:
Haha voor jou moet je vooral kijken naar 2S :-) En over het algemeen zijn promotiewedstrijden net wat gemoedelijker dan competitewedstrijden is mijn ervaring :ok:
En selectiewedstrijden zullen wel nog wat competitiever zijn zeker? :tongue:
Zal eens mijn lijstje gaan bijwerken met de opties en het reglement doorlezen :wink:
Jep, nou is voor jou WK en EO niet zo interessant want zijn beide FCI toernooien dus kan je alleen doen met stamboom. Qua internationale selecties zou je wel IMCA (start selecties 18 maart) en WAO (selecties voor 2019 in december 2018) kunnen doen. Maar op een selectie strijd je in 2-3 dagen om een zeer beperkt aantal plaatsen op een groot toernooi. Dus dat is vrij competitief.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *17-2-2018 Hoogerheide*

Ongelezen bericht door veertje »

Gisteren hebben we ons debuut gemaakt in de 2e graad. Of eigenlijk was het de open klasse, dus de 3e graad deed ook mee. Ik bedacht me dat we vorig jaar op dezelfde wedstrijd officieel gemeten zijn om in de eerste graad te lopen, dus we hebben precies een jaar 1e graad gedaan.
Zoals gedacht konden we de gestelde Standaard Parcours Tijd niet halen, maar ik ben blij met de rondjes die we gelopen hebben. Als eerste de jumping waar we afgezien van de tijd foutloos waren, maar tijd telt toch wel mee helaas :engel: We waren echt te langzaam en haalden dus ook de Maximale Parcours tijd niet, een disk dus. Maar als enige met een disk toch een plaatsje in de lijst :tongue:

Filmpje

Afbeelding

Daarna het eerste vp en dat ging best fijn. Finn had een lekker tempo, maar helaas liep hij buitenom een tunnel (Het blijft Finn, met aandacht voor meer dan alleen het parcours :LOL: ). Een weigering en dus veel tijd verlies. Toch wel erg tevreden met dit rondje, het was de beste van de dag voor ons. Kan ik wel zeggen als hij niet op film staat :mrgreen:

Afbeelding


Als laatste nog een vp. Finn was een beetje ingekakt dus bal erbij en door. Nou dat lukte nog aardig :)

Filmpje


Al met al ben ik best tevreden over ons debuut. We gaan gewoon lekker verder en wie weet komt die snelheid nog wel en zo niet, dan niet :wink:

Ter vergelijk, dit was dezelfde wedstrijd vorig jaar

Filmpje
:LOL:
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Finn *Paaswedstrijd Venlo*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Wat een vooruitgang zeg vergeleken met vorig jaar! Mooie rondjes! :D
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Finn *Paaswedstrijd Venlo*

Ongelezen bericht door Machie »

EO mag je ook mrt hond zonder stamboom aan deelnemen ;)

Plezier is het belangrijkste Vera! Lekker doorgaan zo en wie weet halen jullie ooit de spt wel.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Paaswedstrijd Venlo*

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:EO mag je ook mrt hond zonder stamboom aan deelnemen ;)

Plezier is het belangrijkste Vera! Lekker doorgaan zo en wie weet halen jullie ooit de spt wel.
Helemaal waar en plezier hebben we wel :D
En ja wie weet komen we nog wel in de buurt van die spt. Op training gaat het in ieder geval nog altijd beter en sneller, dus wie weet. Al komt nu het seizoen waar het weer mee gaat spelen bij Finn's motivatie, altijd een dingetje :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”