Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Finn *Bemmel 9-6-2018*

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *oliebollenwedstrijd 7-1-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben nog steeds een beetje in de wolken na onze rondjes van gisteren. Goed we hadden 2x een disk, maar who cares! Finn liep vooral op het VP erg lekker! De start ging even een beetje moeizaam, maar daarna ging het knopje om en liep hij als een speer :cheer: Klein foutje van mij voor de palen waardoor hij volgens mij dacht dat we naar de sprong moesten, maar dat kon me op dat punt al niet meer zoveel interesseren. Net als de disk daarna :wink: Was al zo blij met zijn vrolijke rondje :D
De jumping had ik niet zoveel vertrouwen in. Het was een rondje met hier en daar een instinker, maar ook leuke lange lijnen. Halverwege een korte draai en daar zit toch wel Finn's zwakke punt. En zonder raakvlakken heeft hij duidelijk minder vertrouwen. Het eerste stuk ging goed, tot de draai, zoals ik al dacht. Toen moest ik hem even knuffelen en oppeppen en daar ging hij weer :D Daarna zat ik een beetje in een blije waas ofzo, want kan het me niet goed mee herinneren :LOL: Volgens mij heb ik hem nog ergens even moeten oppeppen, maar hoe of wat moet ik nog even op het filmpje terugkijken :tongue: Na het rondje ook een leuk compliment gekregen van iemand die aan de ring stond te kijken, dat ze het zo leuk vond hoe positief ik bleef :)
Het spel hebben we niet meer meegedaan. Met allemaal korte draaien en heen en weer door tunnels ging ik Finn geen plezier doen. Die mocht dus lekker uitrusten en lol hebben met Fiji van Marleen :wink:

Nog een filmpje van het VP: Klik
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat een leuk rondje!
Kan me voorstellen dat je nog in de wolken bent.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door Machie »

Fiji vond alle aandacht wel lekker volgens mij :LOL:

Finn heeft goed zn best gedaan! Ik vind het ook echt superknap van je dat je zo positief kan blijven!
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door LongFields »

Het was zo mooi om te zien hoe Finn ondanks zijn onzekerheid na een bemoedigende knuffel weer met plezier doorging! We hadden het er met een aantal mensen langs de kant nog over hoe knap het van jou is om zelf positief te blijven en dit zo duidelijk aan je kleine vriendje over te brengen. Heel veel mensen zouden dat niet kunnen en door eigen frustratie hun hond alleen maar meer onzeker maken.
Als hij er geweest was en ik had hem mogen uitdelen had jij absoluut de aanmoedigingsprijs gekregen. :ok:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

Bedankt allebei! Ga er van blozen :oeps: Heb het afgelopen jaar wel geleerd dat positief blijven ons het meeste brengt. Lukt niet altijd hoor, dan zakt de moed me ook even in de schoenen :wink:

@Marleen: Fiji is zo leuk :I: Zo grappig hoe ze Finn ging uitdagen met spelbuigingen en keffen :D
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door dre »

Wauw!! Die Finn toch :80: Kan mij voorstellen dat je even helemaal in de wolken was!
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik blijf het zeggen, maar iedere keer als ik jullie zie lopen zit er vooruitgang in.
Deze keer viel het vooral op dat hij meer tempo heeft, dat de momenten van stilstaan minder worden en dat je hem ook sneller weer aan het lopen hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door KarinW »

Kijk hem gaan dan hihi leuk hoor!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

welshwitch schreef:Ik blijf het zeggen, maar iedere keer als ik jullie zie lopen zit er vooruitgang in.
Deze keer viel het vooral op dat hij meer tempo heeft, dat de momenten van stilstaan minder worden en dat je hem ook sneller weer aan het lopen hebt.
Dat gaat inderdaad steeds beter :D


Dit was ons Jumping rondje: Klik Het lijkt niet fantastisch, maar ik denk dat dit Finns beste jumping tot nu toe is :tongue:
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat een leuk rondje!
Jullie zijn een leuk team.

Knap dat je zo vrolijk blijft en af en toe gewoon even knuffelt, daarna gaat hij weer heel leuk en best vlot.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Laag Soeren 12-2-2017*

Ongelezen bericht door veertje »

Nog een update over onze laatste 2 wedstrijden. Eigenlijk kan ik er kort over zijn, we hebben allemaal dk's gekregen :mrgreen:

In Bemmel ging het allemaal niet echt lekker. Geen idee wat het precies was, maar er zaten oa geen lekkere lijnen in. 'Opeens' draaien is niet zo Finn's dingetje. En toen begon het ook nog te regenen bij de jumping :schrik: :LOL:

VP1
VP2
Jumping

Op deze foto's zie je goed hoe hij altijd weet wat er in de omgeving gebeurd. Nu dus de focus op de camera :wink:
Afbeelding
Afbeelding


In Kaatsheuvel ging het zondag weer wat beter, maar Finn was niet echt bij de les. Daarom het VP en de gambling met speeltje gelopen. Het VP ging daardoor wel lekker, maar wat er op de gambling gebeurde geen idee, t ging in ieder geval niet zoals gepland :wink:

VP


Komend kwartaal ga ik een halve cursus doen (om de week). Kijken of dat voor Finn beter gaat. Daarnaast thuis wat meer oefenen nu het weer licht en minder nat wordt. Dan kunnen we geheel zonder druk spelletjes doen met wat sprongetjes.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *Bemmel en Kaatsheuvel*

Ongelezen bericht door dre »

Gekke Finn :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Judith
Zeer actief
Berichten: 8022
Lid geworden op: 25 jan 2010 16:15
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Finn *Bemmel en Kaatsheuvel*

Ongelezen bericht door Judith »

Het waren interessante rondjes bij Kaatsheuvel

Maar het is wel echt een charmeur haha
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Bemmel en Kaatsheuvel*

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:Gekke Finn :mrgreen:
Judith schreef:Maar het is wel echt een charmeur haha
:LOL: Jup, het is nooit saai zullen we maar zeggen :tongue:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Bemmel en Kaatsheuvel*

Ongelezen bericht door veertje »

Zaterdag in Venlo hadden we onze eerste officiële wedstrijd in de eerste graad. Dat betekende dat Finn nog officieel gemeten moest worden en, hoe verrassend, hij is small gemeten :tongue:
Verder kan ik vrij kort zijn over de dag. Het was niet onze dag :wink: Ik moest zelf behoorlijk wennen aan de grootte van de wedstrijd. Had nog zo goed de tijd in de gaten gehouden, maar ergens heb ik toch het verkennen van het spel gemist. Gelukkig was het niet erg ingewikkeld en had ik bij de large al even gekeken. Ik denk dat het zelfs ons beste rondje was. Finn liep, ondanks dat het net begon te regenen, best aardig door en bleef niet in de tunnels staan schuilen :mrgreen: Zo kwamen we foutloos tot bij de palen, maar daar had hij geen focus voor, dus ben ik er langs gerend en hebben zo het rondje afgemaakt.
Daarna goed blijven opletten, want wilde niet weer wat missen en gelukkig gebeurde dat ook niet. Toen het VP. Het voelde heel erg slecht, maar bij later terugkijken voelde het nog maar een beetje slecht. Eigenlijk vooral heel langzaam :wink: Finn was duidelijk zwaar onder de indruk van alles om hem heen en mijn zenuwen om niks te willen missen. Daarna nog de jumping die ik met zijn speeltje gelopen heb. Het was een leuk rondje, die we uiteindelijk best lekker afgesloten hebben.

Volgende week zaterdag doen we een ochtendwedstrijd in Reuver. 2 rondjes in korte tijd op bekend terrein, wie weet wat dat doet voor hem (en mij).
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Finn *Officieel debuut 1e graad Venlo*

Ongelezen bericht door Eilfy »

4 ringen is ook wel drukker dan normaal en kan mij voorstellen dat dat even wennen is (voor jou en Finn). En voor sommige honden is zo'n drukke wedstrijd gewoon niet weggelegd. Alfy kan dat ook moeilijk, die had er afgelopen zaterdag ook echt moeite mee.

Wat ik gezien heb zag er helemaal niet slecht uit. Finn is niet de snelste maar loopt wel met lol z'n rondjes als hij er eenmaal in zit. Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Officieel debuut 1e graad Venlo*

Ongelezen bericht door veertje »

Afgelopen zaterdag hadden Finn en ik meegedaan aan de ochtendwedstrijd in Reuver. Ik hoopte dat dit een leuke wedstrijd voor Finn zou zijn, omdat het maar een halve dag met 2 rondjes was en ook nog op bekend terrein. Het bleek ook nog eens heerlijk weer te worden dus alles leek perfect en dat werd het ook! We hebben ons eerste U'tje op de Jumping binnen :cheer: :cheer:
De jumping was een rondje met aardig wat wissels, maar toch fijne, logische lijnen. Door de ruimte bij de start konden wel lekker spelend een vliegende start maken (sorry filmster :mrgreen: ). De palen gingen traag, maar ze gingen!

Daarna kon mijn dag al niet meer stuk, hoe het vp ook zou gaan. Finn had toch weer wat wedstrijdspanning opgedaan en daarom ging het allemaal een stuk langzamer waardoor we ruim buiten de SPT en met 1 weigering finishten. Toch ben ik niet ontevreden over het rondje. We werden alsnog eerste, maar dat heb je al snel als je maar met z'n tweeën bent en de ander een dk krijgt :engel:

Jumping
VP

Kijk het staat er echt!
Afbeelding

Afbeelding


Als jullie me zoeken, ik ben nog even in de wolken na zo'n heerlijk weekend! :cheer: :cheer:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Van harte gefeliciteerd :cheer: :cheer:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door MirjamV »

Gefeliciteerd!! Leuke bekers!
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Gefeliciteerd!
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door gonnie »

Gefeliciteerd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ninnie
Zeer actief
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:33
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door ninnie »

Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Zeer actief
Berichten: 830
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:28
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door jenn90 »

Super gefeliciteerd!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door dre »

:cheer: :cheer: :cheer: Die zag je vast (nog) niet aankomen :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door veertje »

Bedankt allemaal!
dre schreef::cheer: :cheer: :cheer: Die zag je vast (nog) niet aankomen :mrgreen: :cheer:


:mrgreen: Nee, alles behalve. Ik hoopte, gezien de omstandigheden, wel op fijne rondjes, maar dat dat meteen zo goed zou gaan had ik niet verwacht.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Yes! ons eerste U'tje!*

Ongelezen bericht door veertje »

Al even geleden dat ik een update gegeven heb. Wat zal ik zeggen, we zitten weer in een dalletje :wink: Beetje dit idee :mrgreen:

Afbeelding

We hebben weer een paar wedstrijden gehad. Bij 2 (Venlo en Uden) liep het echt niet lekker en was hij ook met een speeltje nauwelijks te motiveren. Het waren ook twee behoorlijk warme en benauwde dagen en hij bleek ook erg vast te zitten in zijn rug, ondanks dat we kort daarvoor nog naar de fysio waren gegaan. Een oorzaak konden we niet achterhalen helaas. Maar hij was weer losgemaakt en toen zijn we op vakantie gegaan.
Vorige week liepen we in Didam de ochtendwedstrijd. Het vp was niks. Hij liep wel, maar keek overal behalve naar mij en de toestellen. Totaal afgeleid van wat we aan het doen waren. Het zal ook vast wel deels aan mij liggen (Mika net opgehaald, dus erg rustig en zen was ik niet :tongue: ). De jumping wilde ik met speeltje lopen, maar die was ik vergeten blijkbaar :oohja: Dus dan maar zo en dat ging eigenlijk best lekker. De start ging niet zo lekker (sprong, sprong, palen), maar daarna maakte hij vaart en konden zo heerlijk het rondje uitlopen :D Dus toch met een tevreden gevoel naar huis.
Zaterdag hebben we meegedaan aan het Zomer Agility Festival. Het eerste vp was bagger, weer totaal afgeleid. Stomme ik zag de bui voor de start al hangen en had mijn speeltje moeten halen, maar helaas niet gedaan. Dat dus bij het 2e vp wel gedaan en hij ging lekker van start, dus ik dacht al 'yes' :cheer: in mezelf en toen was Finn weg, onder de schutting, in de schaduw :Q: Warm baas! Hem daaronder vandaan geplukt en verder gegaan, weer 'yes!'. Maar toen was daar een tunnel, ook lekker schaduw (rothond :S: ). Nou daar kwam hij dan toch weer uit en toen heb ik via een alternatieve route het rondje afgemaakt en tussendoor even gespeeld. Lach mee: Klik :LOL:
Het laatste was de jp en die ging eigenlijk heel erg lekker! Halverwege met hem gespeeld om zijn succesje te vieren en daarna door en 'foutloos' gefinisht :D
Voorlopig staat er nog even niks op de planning, dus we gaan lekker verder trainen. Wat overigens erg goed gaat en waar ook moeilijke rondjes best goed gaan. Toch minder spannend voor baas en hond :wink:

Foto gemaakt door Joyce afgelopen zaterdag :D
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Finn *Weer eens een update*

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Je blijft bewonderenswaardig lief en vrolijk.

Jammer dat de wedstrijden minder goed gaan dan de trainingen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *Weer eens een update*

Ongelezen bericht door KarinW »

Finn vond de schaduw opzoeken een beter idee hihi
Maar zeker bij je laatste rondje zeiden we nog tegen elkaar zo nu gaat hij best hard.
Leuk om te zien dat je hem toch wist te motiveren
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Weer eens een update*

Ongelezen bericht door veertje »

Pets_Passion schreef:Je blijft bewonderenswaardig lief en vrolijk.

Jammer dat de wedstrijden minder goed gaan dan de trainingen.

Karen
Soms ben ik ook wel eens minder lief en vrolijk, maar ja dat mag dan weer niet op wedstrijden :wink: En meestal bereik ik met vrolijk blijven toch het meeste.

@KarinW: En dan daarna lekker in de zon gaan liggen hè :roll:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”