Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Finn *Bemmel 9-6-2018*

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Paaswedstrijd Venlo*

Ongelezen bericht door veertje »

Soms heb je van die momenten dat je denkt WTF gebeurd me nu :80: Nou dat had ik gisteren bij de les. De hele les was Finn er al lekker bij, leuke lap turns geoefend en zo waar het ging best goed :cheer: Aan het eind van de les, bij de laatste oefening had ik even zijn ultieme speeltje gepakt onder het mom van feestelijk afsluiten. Nou en een feest werd het. Hij zette het op een rennen :80: Zo hard hebben we hem nog nooit zien gaan. Zo gaan we die SPT wel halen :tongue:

Geen foto's of filmpjes verder, maar het was weer een mooi moment van vooruitgang :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *kleine update*

Ongelezen bericht door veertje »

Oke, had ik het laatst over zijn toegenomen snelheid, daar was gisteren niet veel van te merken :LOL:
Het regende, de hele dag alleen maar regen en Finn en regen is niet zo'n goede combi... Dit zegt t wel een beetje:

Afbeelding


Vooraf buienradar al extra goed in de gaten gehouden en we zouden alleen 's ochtends wat regen krijgen. Nou 's ochtends bleef het nog droog totdat de 1e graad moest lopen uiteraard (ze gingen nu eens van 3 naar 1 ipv andersom, zal je net zien :wink: ). En daarna is het niet meer droog geworden. We hebben er maar het beste van gemaakt en het derde rondje lekker overgeslagen, daar gingen we toch niks meer van leren.

Volgende week nieuwe kansen in Uden.

De jumping. Hij ging nog best lekker van start, maar na de eerste tunnel was t bekeken, de palen had ik moeten overslaan. Door de regen is zijn motivatie niet zo hoog en als die weg is is hij met 10 dingen tegelijk bezig.

Het eerste VP. Met speeltje.

On the bright side, Tess was mee en had de grootste lol in de regen. Helaas mocht ze alleen van de auto naar de tent en een kort stukje om te plassen ivm loopsheid. Dus echt wat dingen kunnen oefenen op wedstrijdterrein ging niet, maar ik hoef denk ik niet bang te zijn dat zij in de toekomst ook niks doet als het regent :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Regendans Venlo 13-5-2018*

Ongelezen bericht door veertje »

En een week na de regendans hebben we gisteren in Uden de zonnedans gedaan :LOL: Finn was best alert en enthousiast te maken voor de start van ons eerste rondje, de jumping. Het was nog niet te warm en er stond een lekker briesje, dus ik had goede hoop. Maar helaas had Finn andere plannen :Q: De start ging lekker, maar Finn besloot maar gewoon in de schaduw in de tunnel te blijven. En wat Finn in zijn hoofd heeft haal je daar niet zomaar uit, dus hem uit de tunnel laten komen is nogal een uitdaging :engel: Daarna nog de palen, die natuurlijk extra veel moeite kosten als hij in zo'n bui is. En toen door de 2e tunnel waar hij met een vaartje weer uit kwam. Echt geen pijl op te trekken die hond :LOL: De rest van het rondje ben ik wel blij mee (oke, behalve op die iets te late wissel van mezelf waardoor hij om de sprong ging). Hij kan het wel, alleen het laten zien ervan blijft een grote uitdaging.

Toen het eerste vast parcours. Wederom was hij best attent voor de start, tegen mijn verwachting in. Hij vertrok ook heel lekker vlot, maar hij kwam wederom de tunnel niet uit. Hij zat ons gewoon aan te kijken. De keurmeester zei al "volgens mij doet hij wat", maar hij deed niks, zat gewoon te kijken de rotzak :LOL: En dan daarna toch weer lekker vlot lopen. Ik snap er af en toe echt niks van :19:

Het laatste VP was een rondje waar wat snelheid wel gewenst was om je hond vooruit te kunnen sturen, en gezien Finn's status die dag heb ik maar zijn speeltje erbij gepakt. Het mocht niet baten. Te warm.

We hebben een leuke en gezellige dag gehad. Lekker chillen bij de tent tussen de rondjes door.

Afbeelding

Toch ook wel een tikje frustrerend dat het weer niet wil lukken wat hij met trainen wel laat zien. Dus ik ga nog eens even goed nadenken wat we gaan doen. Hij loopt binnen beter als buiten, dus misschien houden we het hier wel lekker op en doen we misschien in het najaar nog eens een binnenwedstrijd. Voor nu ook alleen nog 9 juni in Bemmel een wedstrijd gepland. Dat is redelijk bekend terrein voor hem, maar volgens mij wel weer een grote wedstrijd met meerdere ringen. Dus we zullen zien wat we er dan van bakken.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Finn *Zonnedans Uden 21-5-2018*

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zag je gisteren lopen op het tweede VP. Geloof me, ik weet hoe frustrerend het kan zijn met zo'n hondje lopen. Een hondje waarvan je weet dat ze het echt wel kunnen. Als je toch besluit met een speeltje te lopen, wat ik je gisteren zag doen, zou ik wanneer hij wel goed loopt, Finn belonen en zsm naar de finish. Ik dacht tot twee of 3x toe dat je dat ging doen gisteren maar je maakt het hele rondje af. Ik zou ervoor kiezen te belonen voor dat stuk wat echt goed gaat en dan de ring uit. En dan eens kijken of hij zich langer kan focussen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Zonnedans Uden 21-5-2018*

Ongelezen bericht door veertje »

sirene schreef:Ik zag je gisteren lopen op het tweede VP. Geloof me, ik weet hoe frustrerend het kan zijn met zo'n hondje lopen. Een hondje waarvan je weet dat ze het echt wel kunnen. Als je toch besluit met een speeltje te lopen, wat ik je gisteren zag doen, zou ik wanneer hij wel goed loopt, Finn belonen en zsm naar de finish. Ik dacht tot twee of 3x toe dat je dat ging doen gisteren maar je maakt het hele rondje af. Ik zou ervoor kiezen te belonen voor dat stuk wat echt goed gaat en dan de ring uit. En dan eens kijken of hij zich langer kan focussen.

Nou, dat was ook eigenlijk mijn plan... en waarom ik het niet gedaan heb, geen idee eigenlijk. Ik moet ook even diep in mijn geheugen graven, maar volgens mij liep hij voor mijn gevoel pas echt toen we het rechte lijntje naar de finish liepen. Ik was ook best zenuwachtig voor het rondje. Weet ook niet waarom, want de uitslag wist ik toch al :wink: Toen ging het ringpersoneel ook nog eerst een ijsje eten voor de small mocht starten, dus stonden we langer dan gepland daar te wachten (wel begrijpelijk met de hitte, maar toch). Ik was er dus niet helemaal bij geloof ik :wink:
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Finn *Zonnedans Uden 21-5-2018*

Ongelezen bericht door KarinW »

Jammer dat het niet zo uitpakte als hij wel eens op training doet.
Toch zag je hem af en toe wat vaart maken, was verder leuk om jullie te zien lopen.
Vast parcoursen helaas gemist
doodle
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2013 13:33
Mijn ras(sen): Australian labradoodle
Aantal honden: 1

Re: Finn *Zonnedans Uden 21-5-2018*

Ongelezen bericht door doodle »

Ha ik heb jullie gezien gisteren. Leuk hondje :)
Helaas voor jou hoorde ik bij dat ringpersoneel dat eerst een ijsje wilde.
Mijn dochter en ik hadden toen afwisselend al een uur of 5 bijna continu op een stoel gezeten om latten te leggen pal in de zon. De dag ervoor ook al. Dus je begrijpt dat als er dan iemand met ijsjes rond komt dit heel welkom is. Heeft ook maar een paar minuten opgehouden. Het was echt heel zwaar in de zon. Zeker ook voor de keurmeesters! Die stonden de hele dag in de zon. Wij konden soms nog afwisselen tussen latten leggen en riemen leggen.
Het derde rondje was wel heel lastig inderdaad. Heel veel voor je uit sturen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Zonnedans Uden 21-5-2018*

Ongelezen bericht door veertje »

doodle schreef:Ha ik heb jullie gezien gisteren. Leuk hondje :)
Helaas voor jou hoorde ik bij dat ringpersoneel dat eerst een ijsje wilde.
Mijn dochter en ik hadden toen afwisselend al een uur of 5 bijna continu op een stoel gezeten om latten te leggen pal in de zon. De dag ervoor ook al. Dus je begrijpt dat als er dan iemand met ijsjes rond komt dit heel welkom is. Heeft ook maar een paar minuten opgehouden. Het was echt heel zwaar in de zon. Zeker ook voor de keurmeesters! Die stonden de hele dag in de zon. Wij konden soms nog afwisselen tussen latten leggen en riemen leggen.
Het derde rondje was wel heel lastig inderdaad. Heel veel voor je uit sturen.
Oh het is ook geen verwijt hoor, ik snap het best. Maar ivm de warmte en drukte probeerde ik niet te lang voor de start te hoeven wachten. En dat was nu even mislukt :wink:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Finn *Zonnedans Uden 21-5-2018*

Ongelezen bericht door veertje »

Zaterdag hebben we weer gelopen in Bemmel. Weer een erg warme dag, dus ik ging er lekker verwachtingsloos heen :wink: Vorige week had ik met de hoopertraining eens het speeltje van Tess gebruikt voor Finn en dat werkte goed. Dus ik heb heerlijk 3 rondjes gelopen met dat speeltje erbij en dat ging goed. Hij had er lekker de vaart in en had duidelijk lol, ik ook dus we hadden een geslaagde dag :D
Voor het tweede VP had ik een filmer gevonden: Klik
Hier zie je nog wel even een tunnel-momentje (hij stond voor de ingang naar de mensen bij de tenten te kijken), maar hij pakte het daarna weer lekker op. Het was uiteindelijk het 'slechtste' rondje, dus ik moet gewoon niet meer laten filmen :LOL: De finish was niet helemaal zoals het moest, vandaar het wat minder soepele einde, ik was even in verwarring.

Nu heb ik niks meer ingeschreven. Ik twijfel nog over het ZAF, omdat ik daar waarschijnlijk toch heen ga voor ook de IBAC die dan tegelijk is (om te kijken) en om te helpen. Maar met trainen gaan we stoppen. Of althans het structureel trainen. We kunnen op de club af en toe een les overnemen als er iemand niet kan trainen en we hebben een plek vlakbij huis waar we wat kunnen oefenen. Daarnaast mag hij ook mee hooperen en doen we nog steeds mantrailen. Met 2 honden en 3 sporten moeten er toch ergens keuzes gemaakt worden en aangezien Finn net zo gelukkig is met overal bij zijn maar niks hoeven, is dat een vrij makkelijke keuze. Al vind ik het ook wel jammer.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”