Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aismee FHN 2017, update Bang Game 3-7

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

De trainingen gaan heel goed, gisteravond weer super gelopen en Aismee had er heel veel zin in.
In een oefening 3x een rondje met wip en kattenloop achter elkaar gelopen en ze deed alle keren alle raakvlakken keurig en ook zonder aarzelen de wip op.
Ben super trots op haar.

De paaltjes gingen ook perfect, als ik rechts van haar loop neemt ze nu alle paaltjes perfect met een goede insteek.
Aan de linkerkant vindt ze nog altijd lastig maar met wat meer hulp komt ze daar ook prima doorheen.

Nog 1x trainen zaterdag en dan zondag de FHN wedstrijd in Zevenhuizen. Heb er heel veel zin in.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dit topic maar weer eens afstoffen. ;-)

Ik loop met Aismee bij de FHN in de A40.
In 2017 hoop ik weer veel wedstrijden te kunnen lopen en misschien ook eens met wat uitslagen naar huis te gaan in plaats van disken.. ;-)
Zelf vind ik dat het de laatste tijd steeds beter gaat dus ik heb goede hoop.

Doelstelling voor dit jaar zijn genoeg uitslagen te halen om aan het NK mee te mogen doen.
En natuurlijk veel lol hebben met elkaar en samen te genieten van deze leuke sport.

Onze 1e wedstrijd in 2017 is op 19 maart in Hoge Hexel.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Heel veel succes en plezier dit seizoen! :D
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door Machie »

Tot in Hoge Hexel! Ook wij mogen daar meedoen :)
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank jullie wel!
We gaan ons best doen.

De trainingen gaan steeds beter, en Aismee en ik zijn sinds kort samen aan het hardlopen zodat we een beetje conditie hebben..
Nou ja, met name ik natuurlijk want Aismee haar conditie is prima. ;-)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door veertje »

Veel succes komend seizoen :D
Gebruikersavatar
doesje
Zeer actief
Berichten: 603
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:25
Locatie: noordyk(neede)

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door doesje »

Heel veel succes! Ik doe ook mee met djaff in hoge hexel..voor het eerst in a large
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Leuk!
Jullie ook veel succes.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Veel succes dit jaar, misschien komen we elkaar nog tegen. Ik liep tot vorig jaar a30 met mijn jack russel maar die is nu met pensioen. Dit jaar start ik met mijn australian shepherd van 2 bij de debutanten 50. Helaas uitgeloot voor hoge hexel..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, update FHN 2017 pagina

Ongelezen bericht door Machie »

doesje schreef:Heel veel succes! Ik doe ook mee met djaff in hoge hexel..voor het eerst in a large
En dat gaat helemaal goedkomen met Djaff en jou!!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje, Hoge Hexel 2x 3e

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister een hele leuke lange dag gehad in Hoge Hexel.

Als eerste het VP, was een leuk parcours en ik was helemaal blij met de volgorde waarin de Schutting, kattenloop en wip kwamen.
De Wip is niet Aismee's favoriete onderdeel.. helaas.
We gingen echt heel goed, bij de laatste tunnel een kleine aarzeling, ze vond het blijkbaar geen logische route. Daarna een rechte lijn naar de finish via de Wip.. Helaas daar eerst wel een weigering maar in 2e instantie ging ze er goed overheen.

Na een disken regen vorig seizoen was ik super blij dat we best goed rondgekomen waren.
Het resultaat mocht er zijn, we zijn 3e geworden! Super blij mee.

Daarna Snooker, rondje om via rood over 7c, b, a en dan 2 t/m 7 was eigenlijk best heel logisch en goed te doen.
Daarom nam de meerderheid die route ook. Resulteerde in 6 mensen die dat foutloos deden met 35 punten.
Aismee deed die route ook super, helaas bij de kat wou ik iets te snel weg en sprong ze over het raakvlak.. dus helaas die laatste puntjes gemist. Goed voor 22 punten met een 7e plek.

Tot slot de jumping. Was echt een leuk parcours, veel logische lijnen, wel veel rennen!
Echt een rondje zoals Aismee die graag ziet. Enige lastige was de start, na de 2e een vrij scherpe bocht naar hindernis 3 en dat heb ik een beetje onhandig gedaan want Aismee tikte het latje van sprong 2 eraf. Dat doet ze normaal echt nooit, ik denk dat ik haar te weinig ruimte gaf of misschien te snel weg wou o.i.d. Erg jammer want de rest van de ronde ging echt heel goed en we waren het snelste rond. Maar dus wel dat latje.. toch goed voor een 3e plek. ;-)

Ik ben helemaal blij en trots.

Gewoon 3 keurige uitslagen. ;-)
Wat mij betreft een goed begin van het nieuwe seizoen.
De volgende wedstrijd is in april in Zevenhuizen.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee FHN 2017, update Hoge Hexel, pag 3.

Ongelezen bericht door Machie »

Fijn he, dat het seizoen weer begonnen is!

Gefeliciteerd met jullie uitslagen!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, update Hoge Hexel, pag 3.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel.
Ja ben heel blij dat het seizoen weer begonnen is.

Aismee ging al veel zelfstandiger rond en liep her en der ook keurig vooruit op de rechte lijnen.
Ben echt heel blij resultaat te zien van alle trainingen. ;-)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Aismee FHN 2017, update Hoge Hexel, pag 3.

Ongelezen bericht door dre »

Klinkt als een goede start van het nieuwe seizoen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Aismee FHN 2017, update Hoge Hexel, pag 3.

Ongelezen bericht door veertje »

Mooi zo'n fijne start van het seizoen :D
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Zevenhuizen

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister de FHN wedstrijd in Zevenhuizen gelopen.

Voor mij een wat vervelende indeling omdat eerst de hele A het parcour verkennen (wel gesplits in groepjes), en daarna mocht als eerste de A60, A50 en dan pas de A40 lopen.
En hoewel ik het echt wel eerlijk vindt voor de A60 mensen dat zij nu eens mochten beginnen heb ik wel gemerkt dat ik het echt super vervelend vind als er 2 uur zit tussen het verkennen en het daadwerkelijk lopen. Het parcours zat na 2 uur niet meer zo lekker in mijn systeem en geheugen als normaal en ik was daardoor ook zenuwachtiger en onduidelijker dan ik zou willen...

Het VP vond ik bij het verkennen spannend, qua raakvlakken geen schutting maar wel 2x de kattenloop met de wip daar tussen in.. Voor Aismee een flinke uitdaging aangezien zij het niet zo heeft op de wip.
Maar we kwamen prima rond. Helaas 2 fouten, 1x weet ik zeker dat het een overgeslagen raakvlak was, de 2e heb ik niet gezien maar dat zal vast ook een raakvlak zijn geweest..
Al met al goed voor een 6e plek.

Snooker begon heel goed, de 7 punten voor het 1e deel is gelukt, toen het vaste stukje en daar ging alleen het begin van goed.. al snel kwam er een weigering op een tunnel..
Op zich lekker afgemaakt maar het was een rommelig geheel met een hyperende hap in handen Aismee.. Toch nog goed voor de 10e plek.

Weet niet of jullie het filmpje zo kunnen zien?
https://www.facebook.com/karen.vanderme ... 876850588/

De Jumping was als laatste, en best een uitdagend parcours. Er zat een stukje in waar ik tijdens het verkennen al op stuk liep en er geen goede oplossing voor heb kunnen vinden.
Het regende ook disken op dat parcours, eigenlijk al mijn bedachte oplossingen wel langs zien komen en ook genoeg fout zien gaan dus ik was wat zenuwachtig voor het rondje. En tja, dan kan je een disk verwachten. Op dat lastige stuk koos Aismee voor de meest logische lijn en dat was precies niet de bedoeling.. verder wel leuk rond gekomen.

En toen maar snel naar huis voor het paas diner. ;-)

Ik ben heel tevreden met wat mijn meisje heeft laten zien.
Nu snel door naar Bentelo begin mei.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Zevenhuizen, pag 3.

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ziet er netjes uit! Ze heeft wel echt een mening onderweg :mrgreen:

Succes alvast in Bentelo :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Zevenhuizen, pag 3.

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel!
Ja als het ergens begint te haperen dan gaat Aismee hyperen en vaak ga ik daar in mee dus dan hyperen we gezellig samen waardoor ik heel slordig handel en Aismee nog meer gaat hyperen en springen en haar focus meer bij hap in handen gaat liggen dan goed te kijken naar het parcours.. ;-)

Daar wordt aan gewerkt.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Afgelopen zondag mochten Aismee en ik weer starten bij de FHN in Nijmegen.

Deze keer was voor het eerst sinds lange tijd mijn man en zoontje mee. Vond dat best wat spannend want Aismee ziet ons zoontje zo'n beetje als haar pup en daar heeft ze dan dus ook een hele sterke band mee. Wat zou ze doen als ze hem langs de ring ziet? Gelukkig bleek dat ongegrond. Op ons 2e rondje stonden manlief en zoonlief gewoon langs de ring en liet Aismee zien puur met mij en het spelletje bezig te zijn. Geen enkele blik of reactie richting zoonlief. Super blij mee.

We begonnen de dag met Snooker. Dat ging eigenlijk boven verwachting goed, 1x 7 was goed te doen en ook het laatste deel ging helemaal foutloos tot aan de finish.. het spel eindigde in een rechte lijn van de ene kant naar de andere kant van het veld met halverwege een tunnel en ik was te langzaam en Aismee haar "vooruit" niet stabiel dus na toestel 7 foutloos genomen te hebben ging ze tollen en reageerde ze hyper omdat ze op mij moest wachten en toen tikte ze de de finish lat eraf.. Ondanks het getol en wat ruime bochten her en der toch nog goed voor de volle punten en een keurige 4e plaats.

Daarna Jumping, die ging eigenlijk echt goed, niet overal even soepel en netjes als ik graag zou zien en we sloten af met hetzelfde rechte stukje als in Snooker en weer een hoop getol en gehyper van Aismee maar wel foutloos en daarmee heeft Aismee haar allereerste promotiepuntje verdient in de A! Super gaaf! Dit rondje was goed voor een 4e plaats.

We sloten de dag af met het VP.
Helaas schoot de paniek er weer in bij de Wip.. zo jammer. Op trainingen gaat het tegenwoordig goed met die wip maar nu schoot die paniek er toch weer in. Met de nodige moeite haar er toch overheen gekregen waardoor de schade beperkt bleef tot een weigering.

Ons rondje redelijk goed weer opgepakt, zowaar zonder problemen de kattenloop op (dat wil nog wel eens een dingetje zijn na een paniekaanval op de wip). Helaas vond ze halverwege de afloop het wel mooi geweest en sprong eraf dus een terechte fout voor het raakvlak. Verder ging het best lekker tot we als laatste nog even de paaltjes moesten doen die Aismee in eerste instantie voorbij wou lopen dus ook hier een weigering.. Dit leverde ons een 14e plek op..

Filmpje van alle 3 onze rondjes:
https://youtu.be/po7uSqDOfzw

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Aismee mocht de afgelopen periode weer haar best doen bij FHN Nijmegen en gister in Linde.
Na een periode waarin de wip op trainingen en op wedstrijden redelijk goed ging was er bij de laatste wedstrijd in Nijmegen helaas weer dikke paniek op de wip. Zo jammer.
Na Nijmegen hadden we maar 1 les dus daar de wip weer op geoefend en flink beloond puur voor het nemen van de wip. Dat lukte maar deels, ook op de trainingen liet ze zien opeens weer super bang te zijn voor die stomme wip.. (bij aanleren van de wip heeft de instructeur haar een trauma voor dit toestel bezorgd, dus snap wel waar de angst oorspronkelijk vandaan komt maar waarom het eerst goed ging en nu weer helemaal terug lijkt te zijn weet ik niet..)

We begonnen gister in Linde met het VP.
Was op zich best een leuk parcours, zaten een paar uitdagingen in maar die zouden goed te doen moeten zijn. Helaas sprong ze ruim over het raakvlak van de afloop van de kattenloop en was er een fout bij insteek palen. En die wip... tja.. nou ja, hij ging beter dan in Nijmegen maar nog steeds vlak voor het kantelpunt toch wel heel lang gewacht en geaarzeld.. gelukkig al wel weer minder stress signalen.
Al met al goed voor een 11 plek.

Daarna Gambling, was een leuk parcours met een bonus die prima te doen was. Er zat ook een wip in maar die heb ik lekker gelaten voor wat het was.
Helaas bij het verkennen voor een ronde gekozen die achteraf niet heel handig was, ik had wat tijd over en dat heb ik niet optimaal kunnen benutten. Daardoor wel wat punten laten liggen maar Aismee deed het super en omdat we toch al vlakbij de finish waren wel een goede tijd.
Goed voor de 3e plaats.

Als laatste de jumping, hier wou ik heel graag een uitslag voor dus op safe gespeeld. De start had een wat raar bochtje terwijl in het verlengde van 1 en 2 een tunnel lag dus ik ben op safe gegaan en daardoor wat onhandig gehandeld maar geen disk. Wel weer een weigering op de palen (commando te laat gegeven) en ze rende langs een sprong omdat ik af wou snijden. Wel goed kunnen corrigeren en al met al prima gevoel aan over gehouden. In elk geval een uitslag, waar ik al heel blij mee ben. Dit was goed voor een 8e plaats.

Al met al niet ontevreden.
Thuis nog even dooroefenen op de 2on2off en op training weer verder werken aan haar vertrouwen voor de wip.
18 juni mag ze in Leek laten zien of die training heeft geholpen. ;-)

Ik moet nog 1x een uitslag op de jumping en dan heb ik in elk geval genoeg uitslagen om deel te mogen nemen aan het NK.
Dat was vorige seizoenen lang niet het geval dus ik ben best heel tevreden met hoe we het nu doen.

Als kers op de taart gister ook Aismee's dochter Teun zien lopen. Helaas is ze 41 cm hoog geworden dus ze loopt in de FHN in de A50.
Super zonde want ze loopt zo goed maar die hoogte haalt er toch wel wat snelheid uit.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door welshwitch »

Wat vervelend dat ze weer zo bang is voor de wip, hopelijk kan je dat weer ombuigen.
Jammer dat ik je niet heb zien lopen, zal er de volgende keer op letten (als je naar Amersfoort gaat tenminste).
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Naar Amersfoort kom ik waarschijnlijk niet.
Wel naar Leek en Hoge Hexel, verder moet ik nog even kijken welke wedstrijden we gaan lopen de rest van het jaar.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door veertje »

Ah wat balen van die wip! Hopelijk lukt het om het weer om te buigen tijdens de trainingen :ok:
Mooie plaatsingen ook!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja die wip is echt balen. Zeker omdat hij juist begin dit jaar heel goed ging. Wel had ze toen vaak een flyer omdat ze altijd nog haast had om er vanaf te zijn maar dat heb ik dan toch liever dan de paniek die ik in Nijmegen zag. Maandag weer trainen en hopelijk is dat genoeg om het in Leek weer een beetje beter te laten gaan.

Ik ben qua plaatsingen inderdaad best tevreden.
Na alle disken vorig jaar is elke uitslag sowieso een feestje en in de prijzen lopen is natuurlijk helemaal geweldig.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, FHN Nijmegen, ons 1e P'tje ;-)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Als je echt vertrouwen wil tanken op de wip zou ik deze wedstrijden voorlopig even overslaan. Als het dan namelijk fout gaat kan je op training altijd gemakkelijk herstellen en een extra beloning geven voor een goede poging, op wedstrijden is dat veel onhandiger.

Maar... jullie gaan vooruit! Vorig jaar veel disken, nu al de eerste prijzen dus de rest komt ook vanzelf :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leek en Bang Game

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Op vaderdag hadden Aismee en ik weer wedstrijd.
We waren in Leek. Een heel warm, zonovergoten Leek.

Over de resultaten ben ik best tevreden.
Het VP een disk maar dat was al ingecalculeerd. Aismee liep wel heel leuk en deed duidelijk goed haar best. Zeker niet ontevreden mee.

Snooker kon beter, was echt een leuk rondje en eigenlijk niet zo moeilijk maar door een weigering op de tunnel niet eruit gehaald wat erin zat. Een keurige 6e plaats.

Daarna Jumping, ik vond het op papier een lastig parcours maar in het echt viel hij mee. Weer een weigering op de tunnel en insteek paaltjes niet goed, maar verder echt lekker gelopen.
Dit was goed voor een 4e plek.

Daarmee heb ik mijn 4e jumping uitslagen en samen met de reeds eerder al gehaalde 4 uitslagen op het VP hebben we nu zowaar genoeg uitslagen om mee te mogen doen aan het NK.
Daar ben ik echt super blij mee. Het is me de vorige seizoenen niet gelukt dus dat we nu al genoeg uitslagen hebben vind ik echt helemaal geweldig.

Aangezien Aismee en de wip echt een puntje is heb ik nu een eigen wip om thuis (in overleg en met begeleiding van de trainer) de wip opnieuw aan te leren.
We zijn vandaag begonnen met de Bang game zodat hopelijk de wip weer leuk wordt.
In eerste instantie daarom ook even geen wedstrijden meer tot de wip weer goed gaat.

(deel van het) Filmpje van onze allereerste bang game sessie.
https://youtu.be/AxJseeYHa70

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, update: FHN Leek en Bang Game

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik denk dat ik bij de Gang game zodra je niet meer lokt al geclickt zou hebben bij snuffelen aan de wip en dan van daaruit verder shapen. Die wip is tenslotte best eng voor haar dus neus aan de wip is al een hele stap voor haar!
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee FHN 2017, update: FHN Leek en Bang Game

Ongelezen bericht door Machie »

Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat ik bij de Gang game zodra je niet meer lokt al geclickt zou hebben bij snuffelen aan de wip en dan van daaruit verder shapen. Die wip is tenslotte best eng voor haar dus neus aan de wip is al een hele stap voor haar!
Ik zou nog een stap verder terug gaan en iemand anders de wip steeds tegen de grond laten drukken terwijl je haar zelf beloont. En dan steeds dichterbij tot ze er naast kan staan en geen tel meer weg wil als iemand anders de wip naar de grond duwt. De volgende stap is dan idd clickeren voor er naar kijken en vanuit daar steeds meer vragen :)
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, update: FHN Leek en Bang Game

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel.
De wip in het algemeen en zeker deze nieuwe is inderdaad best eng.
Heb er wel over nagedacht om voor meer dingen te klikken maar ik weet van vorige clicker oefeningen dat dat bij Aismee niet echt werkt.
Lokken en zo duidelijk mogelijk zijn in wat ik wil en waar ik voor klik werkt voor ons beter. Bij het uitlokken klikte ik steeds voor pootje op toestel dus dan wil ik dat ook zien als ik niet meer lok.
Als ze dat niet doet en ander gedrag laat zien snapt ze nog niet goed waar ik precies voor klikte dus help ik weer net zolang tot ze wel goed snapt dat het mij gaat om pootje op raakvlak.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee FHN 2017, update Bang Game 3-7

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Zo nu en dan film ik onze tuin-sessies Bang Game zodat mijn trainster kan zien hoe we bezig zijn en me van de nodige feedback kan voorzien.
De filmpjes laten duidelijk zien hoe ze vooruit gaat nu we regelmatig in de tuin aan het Bang Gamen zijn.

Vooral de lol die ze erin heeft is voor mij belangrijk, ze wordt nu helemaal blij als ik de wip er weer bij pak en moet haar dan ook echt even in de woonkamer opsluiten tijdens het klaar zetten want anders begint ze al met het spel voordat ik mijn beloningen klaar heb. ;-)

Filmpje van vanmorgen:
https://www.youtube.com/watch?v=VxOeGsrCxuw

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”