Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aismee FHN 2017, update Bang Game 3-7

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Aismee FHN 2017, update Bang Game 3-7

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

*** topic weer afgestoft en begin met het nieuwe seizoen van 2017 op pag. 3. ***

Ik vindt het erg leuk alle vorderingen hier te lezen dus hierbij ons eigen "dagboekje" voor wie het leuk vindt.

Even een korte inleiding voor wie ons niet kent:

Aismee is een gladharige kromfohrländer, geboren op 7-4-2011.
We hebben diverse cursussen gedaan bij de KC Friesland.
Na een paar behendigheidscursussen in 2012 zouden we ons klaar gaan stomen voor de wedstrijden, maar in die tijd had ik zelf ook veel behoefte aan gezinsuitbreiding en gelukkig was het ons gegund om snel zwanger te worden. Daarom gestopt met trainen omdat de zwangerschap helaas niet zo lekker ging.
Na de geboorte van onze zoon ben ik voorjaar 2014 weer gaan trainen en hebben we ook een wedstrijd gelopen.
Daarna Aismee laten dekken en dus weer gestopt met trainen zodat Aismee in alle rust drachtig kon zijn en daarna voor haar pups kon zorgen.
Ze heeft 5 prachtige pups gekregen die allen een geweldig thuis hebben gevonden.

Aismee is ondertussen goed hersteld van haar moederschap dus is het hoog tijd om ons nu dan toch echt vol op de wedstrijdambitie te storten. ;-)
Omdat het nu natuurlijk winterstop is bij de KC en ik niet wil wachten tot we daar in het voorjaar weer terecht kunnen heb ik een plekje kunnen boeken bij Lisanne, ze geeft les in een manege Boelenslaan.
Komende zaterdagavond hebben we onze 1e les daar. Ben heel nieuwsgierig wat we ervan bakken, in hoeverre Aismee alles nog kent en of ze dat dan ook wil doen in een manege bak (tot nu toe alleen op gras gelopen) en natuurlijk is het voor mij ook weer een poos terug dus ik zal ook vol aan de bak moeten om mijn handling weer een beetje goed te krijgen.

In 2015 moet het echt ons jaar worden, en hoop ik toch minstens te promoveren van de Debutanten naar de A.
En liever nog iets meer maar goed, eerst maar eens zien hoe de lessen deze winter gaan en daarna zien wat we ervan bakken op wedstrijden. ;-)

Groetjes Karen
Laatst gewijzigd door Pets_Passion op 03 jul 2017 14:50, 10 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Marijkefons
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 08 apr 2014 00:06
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Marijkefons »

Heej Karen. Jij ook hier. Zo benieuwd hoe ging het zaterdag??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, de wereld is klein. ;-)

Zaterdag ging goed.
Samen met Lisanne hadden we de bak voor ons alleen dus heerlijk geoefend.
Aismee deed het super, ik was wat roestig..

Het is natuurlijk heel anders dan op de KC, maar het werkt wel heel prettig.
Vond een aantal van haar manieren heel fijn, dat werkt goed voor ons.
Ik heb ook gezien dat als ik iets meer vertrouwen heb en minder naar haar kijk we veel beter en sneller lopen.
Heb nogal de neiging om haar over alle hindernissen heen te zien gaan en dus wacht ik haar regelmatig op, maar daardoor moet zij ook weer op mij wachten want bij de rechtere lijnen is zij natuurlijk veel sneller.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Marijkefons
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 08 apr 2014 00:06
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Marijkefons »

Haha heel herkenbaar dat wachten. Wat fijn dat het goed ging. Lisanne traint ook erg leuk vind ik. Fons was altijd helemaal weg van haar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik vind haar ook prettig lesgeven.
Ze is ook de eerste die me ooit heeft gewezen op het feit dat ik Aismee eigenlijk wel heel dicht op de 1e hindernis zet als ik haar wil laten wachten tot ikzelf in een goede positie ben.
Dat is helemaal niet handig want dan moet Aismee dus eerst springen en kan dan pas snelheid maken. Voor wedstrijden scheelt dat natuurlijk tijd. Aismee kan best een stukje verder ervan af wachten zodat ze een aanloop kan nemen naar die 1e hindernis toe en dan al op volle snelheid is als ze die 1e hindernis passeert.

En de kleine groep is ook erg fijn, je kan veel doen en veel oefenen.
Er is veel ruimte voor eigen wensen.

Het is voor mij best een stuk rijden maar dat heb ik er graag voor over.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Marijkefons
Actief
Berichten: 149
Lid geworden op: 08 apr 2014 00:06
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Marijkefons »

Voor mij ook ver hoor dikke 30 min maar ook ik heb het er voor over.

Ik les nu bij Saskia. Ben hier ook super over te spreken. Heel fijn trainen bij haar. Zit wel verschil tussen Lisanne en Saskia. Fons had meteen vertrouwen in Lisanne, maar nu merk ik dat hij Saskia ook ineens wauw gaat vinden. Heel erg fijn want Fons is wel een hondje die ook waarde hecht aan degene die hem traint.

Een tijd geleden nam Saskia me zelfs apart van de groep met lessen. Fons was ff de motivatie kwijt en ik misschien ook wel. Door deze super actie van haar is de motivatie en vooral blijdschap weer helemaal terug. Hij was terughoudend in het begin, maar komt los nu en speelt nu zelfs met de andere hondjes!

Al met al ben ik super blij dat ik ben overgestapt van hondenschool begin dit jaar en hoop ook in 2015 een hoop te leren bij cunos. Want we zijn er nog lang niet ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

We hebben nu een paar lessen gehad en het gaat best aardig.
Aismee gaat als een tierelier en wil heel graag. Ik ben vooral nog niet overal snel genoeg en moet nog erg wennen aan een andere manier van handlen.
Zo heb ik geleerd altijd de hand te gebruiken die van de hond af is als we rechtdoor moeten (idee is dan dat je lichaamstaal duidelijker is) maar volgens Lisanne moet ik de andere hand gebruiken.
Voor Aismee veel duidelijker, ik merk dat zij dat wel heel prettig vindt maar voor mij wel erg wennen.

Dus we oefenen nog even lekker door.
De komende weken wil ik vooral gaan concentreren op de paaltjes want die kan ze alleen als ik er vrij kort bij loop en ik moet ook perse rechts lopen anders snapt ze het niet meer.
Daar moet veel meer zelfstandigheid in komen.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

De laatste lessen maakt Aismee er echt een zooitje van als ik de paaltjes doe dus daar gaan we nog even op dooroefenen.
Verder gaat het best aardig, als ik maar snel genoeg ben en overal op tijd sta waar ik moet staan dan maakt Aismee verder geen fouten.

Het is wel nog een uitdaging om overal op tijd te zijn.. ;-)
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door LongFields »

Pets_Passion schreef: De komende weken wil ik vooral gaan concentreren op de paaltjes want die kan ze alleen als ik er vrij kort bij loop en ik moet ook perse rechts lopen anders snapt ze het niet meer.
Daar moet veel meer zelfstandigheid in komen.
Hoe heb je de paaltjes aangeleerd? Zonde dat ze ze alleen beheerst als jij rechts loopt. Wij doen ze vanaf het begin al gelijk vanaf 2 kanten, met de straatjesmethode.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

De paaltjes zijn oorspronkelijk aangeleerd met de schaatsmethode. (zo heet dat geloof ik?)
Op de KC doen ze bij de beginners helaas alles eerst alleen rechts. Pas bij de gevorderden ook links. (in elk geval toen ik die cursussen deed, 2012)

Op zich was dat voor Aismee niet zo'n probleem alleen die paaltjes, daar kan ze niet over als ik ergens anders loop.
Dus dat moet ik nu echt weer opnieuw aan gaan leren. Want als ik nu 1x probeer op links is ze helemaal de kluts kwijt en gaan de paaltjes gewoon niet meer goed.
Erg zonde, want op zich beheerst ze het goed. Maar op wedstrijden is het natuurlijk niet handig als ik perse rechts moet lopen..

Bij een volgende hond ga ik het ook meteen beide kanten aanleren, dat is veel handiger..
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Kan je de straatjesmethode toelichten?
Kan er niet zoveel over vinden met vriend google.

Ik gok, kijkend naar de naam, dat je dan de palen eerst zo neer zet dat ze gewoon in een rechte lijn lopen en dan steeds een beetje smaller?
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door LongFields »

Denk dat je meer vindt als je googled op channel wires.
Je hebt 2 rijen paaltjes van 6 die wel om en om staan op de juiste afstand van elkaar, maar met in het midden ruimte waar de hond tussendoor kan, en die ruimte wordt steeds smaller naarmate je verder bent. Er zitten bogen om de paaltjes, de channel wires, om te voorkomen dat de hond tussentijds afbuigt en uit de palen komt voor het einde.
Het voordeel van deze methode ten opzichte van de schaatsmethode is dat je je hond zelfstandig leert de juiste insteek te nemen en de paaltjes ook zelfstandig leert nemen. Dat is in de wedstrijdsport tegenwoordig wel een must, zeker in de hogere klasses kun je er vaak onmogelijk altijd bij zijn als je hond de palen moet nemen.
Wist niet dat er nog steeds met de schaatsmethode gewerkt werd, ik dacht dat die inmiddels wel achterhaald was op alle hondenscholen.
Begin jaren 90 heb ik de palen zo moeten aanleren met mijn Mechelaar, maar toen stond de sport nog in de kinderschoenen. Sindsdien is er heel wat veranderd aan trainingsopbouw en methoden, en aan de handling.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel voor de toelichting.
In 2012 was het bij onze kc wel nog gebruikelijk zo aan te leren.
Op zich werkte het voor Aismee ook goed, maar ik had meteen ook linkshandig moeten doen.

Ik zal het straatje eens uitproberen. Moet het links echt opnieuw leren dus dan kan ik ook wel een andere methode proberen.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Inmiddels een paar lessen verder.

Het straatje werkt prima, Aismee schiet keurig in een rechte lijn naar de trainer met kaas tussen de paaltjes door.
Of ik nou meeloop of niet. :-)
Straatje is nu op zo'n 30 cm.

Thuis ben ik i.v.m. ruimtegebrek en het gebrek aan hulp bezig om haar met de clicker te leren zelfstandig 4 palen te nemen. Ik merkte dat als ik rechts sta maar niet meeloop ze de paaltjes eigenlijk ook niet kan. Thuis heb ik maar een heel klein mini grasveldje waar precies 4 paaltjes op passen.
Eerst vond ze het maar gek dat ik niet mee liep maar nu ik een aantal keer heb kunnen klikken voor het correct nemen van de palen zonder dat ik meeloop gaat het steeds beter.

Helaas nu ziek (verkouden en ontstoken luchtwegen) dus kan even niet verder trainen maar hopelijk gaan we in februari goede stappen maken zodat ze begin maart klaar is voor de wedstrijden.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat klinkt goed! :ok:
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Helaas ben ik al een maand uit de running door een zeer hardnekkige aandoening aan mijn luchtwegen.
Dus onze training ligt stil.
En om het feest compleet te maken is Aismee loops dus komende weken trainen we zeker niet.

Woensdag 4 maart start onze cursus bij de KCF weer.
Aismee is dan net loops-af dus ik hoop heel erg dat ik dan ook weer wat lucht heb en genoeg hersteld ben om weer te kunnen gaan trainen.

Met hopelijk op 22 maart de FHN wedstrijd in Dalen, en dan op 29 maart hebben we de workshop van Jan Spreij in Boelenslaan.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Vandaag gelukkig weer wat kunnen oefenen thuis.
Een straatje gemaakt van de prikpaaltjes en dan zowel links als rechts handelend haar erdoor heen gestuurd.
Dat ging best goed.

4 maart starten de lessen weer op de KC, mits ik goed genoeg hersteld ben.

We hebben nu de volgende planning:
* 22 maart FHN Dalen
* 29 maart Workshop Jan Spreij in Boelenslaan
* 14 april FHN Varsseveld
* 26 april FHN Zevenhuizen

(de laatste 2 natuurlijk mits ik niet uitgeloot wordt. Omdat ik nu al een keer uitgeloot ben gok ik er maar op dat het zo snel niet nog een keertje gebeurd)
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gelukkig gaat mijn gezondheid weer de goede kant op.
Thuis al redelijk kunnen trainen op de paaltjes en vanmorgen maar mijn vakantie-parcoursje opgepakt en bij een grasveld hier in de buurt opgezet.
Lekker gelopen en zowel links als rechts handelend de paaltjes kunnen nemen.

Morgen weer training bij de KC en dan komende zondag wedstrijd in Dalen.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door KarinW »

Succes zondag!
Fijn dat het weer beter gaat
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Machie »

FHN Varsseveld bent ik ook als het goed is :mrgreen:
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Machie schreef:FHN Varsseveld bent ik ook als het goed is :mrgreen:
Leuk!
In welke klasse loop je?

Ik kom uit in Debutanten Klein, hopelijk lijkt het in Varsseveld ergens op. ;-)
De baasjes van Aismee haar dochter komen ook naar Varsseveld, verheug ik me nu al op.
Niet alleen om die kleine meid (die inmiddels niet zo klein meer is) weer terug te zien maar ook omdat ze bij zeer ervaren handlers woont die als hun eigen schema en verplichtingen het toelaat ook graag willen zien hoe ik en Aismee lopen. Daar kan ik ongetwijfeld nog best het e.e.a. van leren.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Machie »

Dat is toch superleuk dat ze komen kijken :)
Waar woont haar dochter?

Ik loop de A55. Hoop dit jaar mn punten te lopen om bij FHN en RvB naar de B te mogen. FHN nog niks gehaald, ja een goed spel ;) RvB moet ik nog 1 Utje op t VP.
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, is superleuk.
Ook wel een beetje de reden waarom ik naar Varsseveld kom, wat vanuit Franeker best een flink stuk rijden is... ;-)

Haar dochter Teun(tje) woont bij Marjo en Johan in Boxtel.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister door omstandigheden 2 uur les gehad. (de gevorderden bleken gister het 2e uur te trainen i.p.v. het 1e.. dus eerst maar met de beginners meegedaan en Aismee dingen voor laten doen.)
Aismee deed het super goed maar was na zoveel les wel total loss.. ;-)
Ligt nu nog voor pampus, de schat.

De training zelf het 2e uur ging lekker, veel lastige wissels geoefend.
De paaltjes deed ze nu ook zowel rechts als links handelend goed, al had ze op het eind eigenlijk niet zoveel zin meer en sloeg ze regelmatig een paaltje over... maar ach, heb ik het correct corrigeren van zulke fouten ook kunnen oefenen...
Nu op naar Dalen zondag.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Eilfy »

Heel veel succes zondag!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister FHN wedstrijd in Dalen gehad.
Ik dacht dus te lopen in de klasse Debutanten Klein omdat Aismee 39 cm schofthoogte heeft. Dacht ik..
Omdat het zo'n grens gevalletje is en ze bij de laatste meting van de RV pas 1,5 jaar was voor de zekerheid even degene aangesproken die de metingen doet, of hij tijd had Aismee even te meten?
Dat had hij dus Aismee gemeten.. hij heeft 3x gemeten en alle 3 de keren kwam hij op 41 cm...
Dus is Aismee overgezet van Deb. Klein naar Deb. Groot.

Vlak na het meten moesten we al op voor de Spel ronde.
Deed ik wat slordig, gaf niet alle toestellen duidelijk aan en Aismee sloeg dus ook wat over en liep niet helemaal super. Maar toch al met al een keurige 11e plek.

Daarna de jumping, in een heerlijke buitenring. Rondje ging echt super, Aismee vloog foutloos over alle toestellen in de juiste volgorde.
En met resultaat, we hebben gewonnen! Wat ben ik trots op mijn kanjertje!

Aan het eind van de dag moesten we nog het Vast Parcour.
Omdat we van klasse zijn veranderd moesten wij als laatste, bij het verkennen had ik goed bedacht hoe te lopen.. maar tijdens de rondjes van mijn mede lopers zag ik al veel honden de fout in gaan door halverwege een schutting te nemen die nog helemaal niet de bedoeling was op dat moment. Dus ik voelde het aankomen.. zou ik mijn Aismee zo kunnen sturen dat zij die fout niet maakt..??
Nee dus, Aismee stonk er ook in. Ik riep nog heel hard HIEIEIERRRRRRRR maar helaas.. ik was te laat.
Dus een disk. Verder best een leuk rondje al was ik na die disk even van mijn stuk waardoor ik na de kattenloop even na moest denken hoe het parcours nou ook al weer liep.. ach ja.. tijd maakte toch ook niet meer uit..

Al met al een heerlijke dag gehad, me erg vermaakt en met heel leuk prijzentasje trots naar huis gegaan.

Voor de liefhebber heb ik de gemaakte filmpjes van het spel en het VP geupload.. helaas van mijn jumping precies geen film natuurlijk..
Bij het spel moest er nog even gestoeit worden met de telefoon hoe het werkt dus je mist de start.. maar het geeft een leuk beeld van hoe we lopen.
Voor mij ook heel leerzaam om mezelf terug te zien. Ik snap nu prima waarom Aismee niet liep zoals ik wou. Helemaal eigen schuld. ;-)

Spel Gambling:
https://youtu.be/WcbuQnhXGg0

Vast Parcours:
https://youtu.be/ghDGXAShnRc
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Machie »

Ohhh wat rot dat ze 41 cm gemeten is :( Moet ze straks 55 cm springen... Denk je dat ze dat aankan?
Wel gefeliciteerd met de winst op de jumping! Goed gedaan!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, is wel balen.
Qua hoogte verwacht ik wel dat ze het kan. Kromi's zijn echte spring-honden met springveren in de poten.
Aismee zeker die springt erg graag en goed. Dus op zich maak ik me daar niet zoveel zorgen over.
Moet alleen even zien in hoeverre het de snelheid eruit haalt en of we opgewassen zijn tegen de concurrentie want het is natuurlijk wel maar een kleintje die dan nu tegen de BC's moet.
Alhoewel ik vandaag blij verrast was met een enorme diversiteit aan rassen in de debutanten groot.
Heb haar ook bewust over laten zetten omdat ik dit jaar wil ervaren hoe ze het doet tussen de grote honden. Debutanten springen maar 40cm en dat kan ze makkelijk.

Na Pasen begin ik met training in Boelenslaan en dan gaan we trainen op 55 cm en zien hoe dat gaat.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb zelf ook zo'n ukkie in de 55 cm lopen. Nouja, Csiva is cyno op 42 cm gemeten. En bij de ASCA op 41 cm. Ook een uk iig.
Maar het lijkt erop dat mijn kleintje nog redelijk meekomt tussen die razendsnelle border collies!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Fijn te horen dat het mogelijk is mee te komen tussen de BC's als niet-bc zijnde.. :-)
Aismee is erg snel en wendbaar dus als ik nou goed leer sturen gok ik nu (als heel positief en misschien naïef groentje) dat we best goede kansen maken.

Wat ik tot nu toe van de BC's heb gezien zijn ze dan wel heel erg snel maar vaak ook heel gretig met veel ruime bochten en daardoor lang niet altijd de makkelijkste honden om te sturen.
Gaat natuurlijk niet voor elke BC op en zal vast ook afhangen van hoe ervaren je als handler bent.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”