Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aismee FHN 2017, update Bang Game 3-7

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door KarinW »

Goed gedaan hoor!
Jammeraar die schutting, maar gefeliciteerd met je overwinning op de jumping :D
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel!
Ja, die schutting was jammer. Maar blijkbaar stond die voor de honden op een hele logische lijn want ze was beslist niet de einige die daar de fout in ging.
Ach ja, het is ook pas onze eerste echte wedstrijd dus ik ben allang heel trots met hoe ze het doet.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Eilfy »

Mooie rondjes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Afgelopen zondag in Varsseveld weer wedstrijd gehad.
Heerlijk weer buiten.

Aismee deed het weer super goed.

Ons spel ging voor geen meter, ik vond de hindernissen maar onhandig staan en kon er niet een lekker parcours van maken voor ons zelf.
Daardoor wat onzeker van start, Aismee besloot een heel andere kant op te gaan dan ik eigenlijk dacht en zo kregen we een heel rommelig rondje.
Goed voor de 16e plek.

Het VP ging best heel lekker, er zaten een paar lastige stukken in en die gingen echt super goed. Helaas op een keurig mooi recht stukje sloeg Aismee om voor mij onbekende reden een hoogte sprong over (rende er gewoon langs) en dook zo de tunnel in... dus een Disk.
Maar verder liep ze super goed en heeft laten zien er veel lol in te hebben.

De jumping ging lekker, helaas een weigering op de palen en alweer op een recht stukje zou ze een hoogtesprong passeren in plaats van hem te nemen. Gelukkig wel kunnen corrigeren deze keer dus 2x weigering op een verder leuk rondje. Goed voor de 12e plek.

Hopelijk gaat ze nou ophouden met een disk op het VP te lopen want zo promoveren we natuurlijk nooit..
Maar even goed oefenen op het zien van de mooie rechte lijnen, beetje meer zelf nadenken mag best geloof ik.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hierbij het filmpje van de Jumping.
Niet de beste kwaliteit en wat schokkerig want manlief had ook ons zoontje op de arm die zo aan het eind van de dag het niet meer echt naar zijn zin had.

Kan wel zien dat ik enorm aan het rommelen ben met mijn armen...
Ik heb op de KC geleerd om de buitenste arm te gebruiken en leer nu dat ik veel beter de arm die het dichtst bij de hond is kan gebruiken.
Het resultaat van deze overgang is ehhmmm.. nogal rommelig. We zijn er beiden nog niet helemaal aan gewend.
Als ik zo het filmpje terug kijk is het eigenlijk nog een wonder dat Aismee het zo goed heeft gedaan en we maar 2 weigeringen hadden.
Ik heb weer de nodige training puntjes. ;-)

https://youtu.be/cGJNfY5hWo0

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Dutch_Dynamite
Actief
Berichten: 241
Lid geworden op: 12 aug 2014 22:52
Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Aantal honden: 1

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Dutch_Dynamite »

Dan maar schokkerig. Ik vind dit zo onwijs leuk om naar te kijken! :D
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat loopt ze lekker fel!

En wat raar dat ze willen dat je je buitenste arm gebruikt op de KC, dat is enorm onhandig in de meeste gevallen. als je terugkijkt zie je ook dat Aismee veel beter loopt als je de hand gebruikt die het dichtste bij haar is. Die ziet ze ook beter.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, het is echt een heerlijk racekonijn wat ook ontzettend veel lol in het spel heeft. (alleen die stomme paaltjes.. die zijn niet haar hobby)
Haar beloning zit hem ook echt in het mogen nemen van die volgende hindernis. Ze wil tijdens een parcours geen snoepjes of wat dan ook, als ik echt wil belonen dan liefst nog een bal (is ook actie).
Voerbeloning is voor tijdens het wachten op je beurt.

Toen ik begon bij de KC is ons wel uitgelegd waarom je die hand gebruikt, klonk toen heel aannemelijk. Ben vergeten hoe of wat dat nou was.
Maar zo heb ik het dus oorspronkelijk aangeleerd, inmiddels weet ik dat de andere arm veel handiger is.
Is voor Aismee ook veel duidelijker inderdaad. Alleen zit het nog niet helemaal in mijn systeem, ik moet daar echt nog even op trainen.

Laatst een workshop van Jan Sprij gehad. Die geeft ook aan dat je borst moet wijzen waar je heen wil en kijken naar de hindernissen die je moet nemen zodat je veel duidelijker met je hele lijf aangeeft wat de bedoeling is. Aismee reageert daar super op, die is heel alert op mijn lichaamstaal en heeft helemaal geen grote gebaren nodig.
Nou alleen nog die theorie in de praktijk brengen...
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wedstrijd in een heel koud en nat Zevenhuizen gelopen.

In overleg met de scheidsrechters van Varsseveld is Aismee eerst weer gemeten en nu was ze 39, nog wat. Dus is ze weer terug gezet naar Deb. Klein.
Vol geode moed het spel verkend met als doel deze keer gewoon een leuk rondje te lopen. Er zat een bonus in het parcour verwerkt wat je 2x doen mocht.
Ons rondje ging echt lekker, Aismee pakte de bonus ook keurig zoals gehoopt 2x.
Goed voor 280 punten en een 2e plek!

Daarna jumping, ging ook gewoon goed met een kleine weigering.
Ook goed voor de 2e plek!

En toen kwam aan het eind van de dag nog het VP. In een poging deze keer geen disk te lopen heb ik mezelf met Aismee even een uurtje tent-rust gegeven. Samen even rustig zitten.
Blijkbaar moet ik dat vaker doen want ze ging echt als een speer. Niet alleen hebben we het VP uitgelopen zonder disk, we hebben zelfs gewonnen!

En zo ging ik met maar liefst 3 prijzen naar huis. Moe, koud maar ook heel voldaan en trots.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Machie »

Wat fijn voor je dat ze onder de 40 gemeten is!! En gefeliciteerd met je prijzen!
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je!
Ja, heel fijn dat ze nu toch onder de 40 was.
Het meten was wat hectisch want de debutanten klein waren al begonnen met lopen dus moest even snel.
Maar met 2 man gemeten en beiden dachten toch echt onder de 40 dus terug gezet naar klein.

Aismee voelde zich er blijkbaar goed thuis. ;-)
En nu nog 1x het VP uitlopen in Linde en dan kan ze naar de A.
Denk dat ik dat ook maar meteen ga regelen met een tussentijdse promotie want ze weten nu nog wie ik ben, en voor de A moet ze waarschijnlijk nog een keer, maar dan echt officieel, gemeten worden.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd met je prachtige plaatsingen en fijn dat ze onder de 40 gemeten is!
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door KarinW »

Gefeliciteerd met de prijzen!
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Eilfy »

Gefeliciteerd!!! En fijn dat ze 39 ingemeten is :ok: dat scheelt een hoop in sprong hoogte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Sita »

Gefeliciteerd met de goede resultaten! Fijn ook dat ze onder de 40 is gemeten. Begrijp ik nu goed dat ze nu weer gemeten moet worden als je haar laat promoveren naar de A? Zou toch handiger zijn als ze het gelijk officieel doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, bij debutanten meten ze eigenlijk niet. Maar omdat Aismee zo'n twijfel geval is heb ik zelf gevraagd of ze gemeten kon worden.
Toen bleek ze 40,5 en dus debutanten Groot.
Maar omdat de scheidsrechters in Varsseveld het erover eens waren dat Aismee bij de kleintjes thuis hoorde hebben zij gevraagd om een hermeting.
Maar volgens mij is dat allemaal nog wel on-officieel dus zodra ze naar de A mag dan zal ze volgens mij nog een keertje officieel gemeten moeten worden.
Daarom ga ik dat denk ik ook maar gewoon zo snel mogelijk doen, dan herkennen ze haar vast en dan krijg ik hopelijk gewoon op een briefje dat ze 39,5 is en dan kunnen we starten in de A40.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hoog tijd voor een update.
Aismee heeft ondertussen haar promotiepunten binnen gesleept voor de overgang van debutanten naar de A.
Afgelopen zondag was ons debuut bij de FHN A40.

Omdat ze nog niet officieel gemeten was nu dus wel officieel gecontroleerd en gemeten en godzijdank nu in 1x gewoon op 39 cm gemeten.
Ze mag nu helemaal officieel haar hele verdere FHN carrière bij de Smalls lopen.

VP ging gister heel lekker. Was zelf zenuwachtig voor de wip want daar heeft Aismee in de aanleer periode bij de KC een flink trauma mee opgelopen dankzij een behulpzame trainer die haar enorm heeft laten schrikken. Dat had ik net weer een beetje goed toen ik haar liet dekken en dus is Aismee er toen een poosje uit geweest. Daarna bij andere club gaan trainen en hele tijd nooit geen wip in het parcours gehad op trainingen. Door onze promotie aangegeven graag de wip te willen oefenen, maar dus na 1,5 jaar geen wip te hebben gezien en pas slechts 2 lessen wel geoefend, nu op wedstrijd..
Ging wonder boven wonder goed, moet duidelijk nog wel meer geoefend worden maar was goed genoeg. Daarna wel een weigering op de kat, nam ze ook heel onzeker, denk dat dat door de wip ervaringen komt. Ze moest even zekerheid krijgen dat dit geen wip was o.i.d.
Verder keurig rondje waar ik best trots op ben en zeker heel tevreden op terug kijk.
Goed voor de 9e plek.

Een mede cursist was zo aardig een filmpje van ons te maken:
https://youtu.be/x-HwHCPwZq0
En ja, er komt een herder langs rennen, maar die heb ik zelf nooit gezien en ik ben ervan overtuigd dat ook Aismee deze hond nooit heeft gezien of opgemerkt.
Baasje kwam wel heel keurig naderhand nog even bij ons checken.

Jumping ging ook echt heel goed, alleen had ik de start heel anders moeten doen want nu rende ze eerst voor de start langs en toen ik haar terug stuurde sprong ze terug over de start (verkeerde richting) en dus een disk.. Zonde want het rondje ging echt heel goed.

En toen het spel, Snooker.. nog nooit gespeeld en dus op de dag zelf van onze trainster even een spoedcursus gehad hoe je dat speelt.
Begin ging goed, maar toen ik aan het parcoursje zelf zou beginnen had Aismee er na 6 paaltjes genoeg van en zou door naar de volgende hoogtesprong.. gek ding.
Was ook wel helemaal aan het eind van de dag dus heb haar fout gecorrigeerd en daarna naar de finish. Toch nog 6 puntjes en goed voor een 13e plek.

Al met al kijken we terug op een zeer geslaagd debuut.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door KarinW »

Zo die gaat als een speer zeg!
Netjes gedaan hoor :D
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Dank je wel!
Ja, ze gaat als een speer mijn race spring konijntje..

Ben zo blij met haar en haar lol in dit spel.
Dat wij beiden die hele herder echt niet hebben gezien bewijst wel hoe geconcentreerd we zijn en dat ook Aismee haar focus echt bij dit spelletje en de toestellen is.
Anders was ze hem gepeerd, ze is best wel een beetje bang voor herders.

Dit jaar nog 1 a 2 wedstrijden denk ik voordat ze loops wordt en weer gedekt zal gaan worden.
En dan volgend jaar echt serieus voor de competitie in de A.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Heb het dagboekje een beetje laten versloffen zie ik..
Aismee is eind oktober dan eindelijk toch nog loops geworden maar heeft zich helaas niet laten dekken.

We waren al wat laat bij de dekreu, en die beet ze zo fanatiek fel van zich af dat ik bij thuiskomst haar na heb laten kijken door een honden chiropractor.
Hij constateerde een zeer gevoelige onderrug. Daar heb ik echt nog nooit wat van gemerkt maar was blij dat ik het afsnauwen van Aismee serieus had genomen.
Nu snapte ik waarom ze zo fel lelijk naar de reu gedaan had.

Na 2 weken rust met 4 poten op de grond (echt een onmogelijke opgave voor mijn springkonijn) en daarna nog 2 weken rustig weer wat opbouwen zijn we 2 januari weer gestart met trainen.
De 1e les ging echt voor geen meter, vooral van mij uit. Ik hield te veel in, wou het rustig aan doen en was ook lekker roestig door 2 maanden pauze...
Gelukkig liet Aismee geen problemen zien qua rug.

Afgelopen zaterdag de 2e les weer gehad en die ging veel beter. Aismee heeft nu een Back on Track jas aan in de tijden dat ze moet wachten op haar beurt.
Heb gewoon lekker gelopen en de training ging best goed. Wel nog veel rechte logische lijnen waarbij Aismee liet zien best zelf een logische lijn te pakken zodat ik kan zorgen op tijd bij een wissel te zijn.

We gaan de komende maanden weer lekker trainen en wedstrijden lopen bij de FHN.
Van het zomer (rond augustus ergens) verwacht ik haar weer loops en dan gaan we nog een keertje proberen Aismee te laten dekken.

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door dre »

Haha sommige honden zijn niet voor rust in de wieg gelegd :mrgreen:
Ik moet Juno na een seizoenstop ook altijd even laten gaan, die is dan iets te blij dat ze eindelijk weer mag gaan :lol1:


Wel fijn dat Aismee nu geen last meer van haar rug aangeeft en hopelijk blijft het ook zo. Een jasje tussendoor, vooral in de koudere periodes, is erg fijn. Ik probeer zelf ook altijd om Juno de hele les bezig te houden dat ze niet teveel afkoelt tussendoor.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Aismee past zich gelukkig altijd goed aan maar als ze dan weer mag laat ze wel zien dat ze daar super blij mee is. ;-)

Die jas is fijn. In de manege wordt het toch best koud en veel ruimte om te bewegen hebben we daar niet. Dus ik wissel gewoon zitten af met lopen en wat kleine trucjes om het wachten te breken.
Aismee zelf moet wel echt nog wennen aan de jas maar dat komt wel.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom heeft nu ook een jas aan als we moeten wachten tijdens de les, hij heeft het best snel koud.
Fijn dat er weer een stijgende lijn inzit.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister weer getraind. Vooral met hoogtesprongen en weer terug geoefend. Van mega grote rondjes om een hoogtesprong heen naar een mooie strakke bocht kort langs de hoogtesprong.

Ook ingeschreven voor de 1e wedstrijden.
Hopelijk op 13 maart FHN in Hoge Hexel en op 3 april in Dalen.
Al verwacht ik voor de wedstrijd in Hoge Hexel uitgeloot te worden want dat is de 1e wedstrijd van het FHN seizoen en daar zijn vaak veel uitlotingen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Eilfy »

Volgens mij gaat ze super! Succes op jullie eerste wedstrijd alvast! :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister ging de training echt super goed, ze doet de wip nu zonder aarzelen en zelfs de 2 on 2 off aanpak op de kattenloop gaat tot mijn verbazing ook goed. Vroeger raakte ze enorm gefrustreerd als ik haar haar alleen maar beloonde op het raakvlak en nu pakt ze het echt lekker op en werkt goed mee. Zonder gefrustreerd te raken of heel erg hyper te worden. Dat geeft hoop. ;-)

Ook de paaltjes gaan nu al veel beter, die oefen ik thuis ook weer tussendoor en dat merk ik in de trainingen.
Dat is wel erg prettig want dat is haar meest zwakke onderdeel.

De 1e wedstrijd voor 2016 is op 13 maart in Hoge Hexel, heb er heel veel zin in.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gebruikersavatar
KarinW
Zeer actief
Berichten: 3866
Lid geworden op: 24 jan 2011 20:03
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1
Locatie: Schipluiden

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door KarinW »

Fijn dat het zo goed gaat! Succes vast
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister weer lekker getraind, raakvlakken gaan nu echt heel lekker.
Op mijn verzoek vooral het vooruit werken en wat afstand nemen geoefend. Ze is me veel te snel en zoekt nog niet betrouwbaar zelf de ideale lijn dus dat even flink geoefend en beloond als ze de juiste keuze maakte. Je zag haar groeien tijdens de training, waar de 1e poging nog niet echt ergens op leek deed ze de laatste dingen aan het eind van de les echt super goed.

Volgende week weer een wedstrijd (FHN Hoge Hexel)
Heb er onwijs veel zin in. Laatste wedstrijden zijn toch al weer even geleden dus ben heel nieuwsgierig hoe ze het gaat doen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Afgelopen zondag de 1e FHN wedstrijd weer gehad.
Met zonsopgang naar het mooie Hoge Hexel gereden.

Een echte indoor wedstrijd waar ik met enig aarzelen besloot binnen bij andere clubgenoten te gaan zitten.
Heel gezellig maar waar ik al bang voor was had Aismee enige moeite hier haar rust te vinden. Maar lekker lui bij mij op schoot heb ik echte overprikkeling wel weten te voorkomen.

Heel lekker gelopen, ben echt super blij en tevreden met het resultaat. We zijn niet in de prijzen gevallen maar ik vond dat Aismee echt wel lekker liep.
Vooral de paaltjes gingen nu super goed, kan nog wat sneller maar ze nam ze nu zeker en zonder aarzelen gewoon goed dus daar ben ik al heel blij mee.

Helaas op het VP wel weer finaal de mist in bij de raakvlakken, de wip wou ze niet op, de schut gaf ik zelf heel slecht aan en de kat lijkt op de wip dus die wou ze ook niet en dus zo zeker 3x een weigering en dus een disk.. zo zonde want ze liep verder echt heel goed. We oefenen er nog even op door..

We hebben een heerlijke dag gehad in een prachtige omgeving met een hele goede sfeer.
Vol goede moed gaan we weer verder trainen en dan hoop ik in Zevenhuizen weer ons beste pootje voor te kunnen zetten. ;-)

Voor de liefhebber heb ik over deze wedstrijddag ook een blog geschreven:
http://pets-passion.blogspot.nl/2016/03 ... hogel.html

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pets_Passion
Zeer actief
Berichten: 2153
Lid geworden op: 30 sep 2009 07:28
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Aismee's behendigheidsdagboekje

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gister weer heerlijk getraind.
Aismee deed het echt super en was erg enthousiast.
Ook het afstand sturen gaat steeds beter en ze draaide nu goed korte bochtjes in plaats alle ruimte te nemen.

Deze keer ook de schutting weer meegepakt en die nam ze elke keer keurig inclusief beide raakvlakken.
Wel flink rennen, ze neemt hem het best als ze er goed de vaart in heeft dus ik heb weer motivatie om nog wat meer aan mijn conditie te doen.

1 mei hebben we weer wedstrijd in Zevenhuizen, zo'n training geeft de burger moed. ;-)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”