Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kika en agility

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Machie »

Superleuk!
Hoe oud is Kika nu?

Blekz wordt voglgende week 1 jaar en eigenlijk doen wij nog niet heel vele met lijntjes. Vooral veel technische oefeningen zoals out en in, kort draaien, van me af draaien. Wel met latjes op de laagste stand. Ik denk 10 cm dat dat is.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het leuk om te zien al heb ik geen verstand van het trainen hierop :D
Wat is in en out? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door ranetje »

Boutje schreef: 25 mar 2021 18:53
ranetje schreef: 25 mar 2021 18:25 Ik vind het leuk om te zien al heb ik geen verstand van het trainen hierop :D
Wat is in en out? :denken:
out is een sprong van de achterkant nemen, dus hond gaat richting sprong maar neemt die niet, gaat er langs en springt naar de initiële positie van de handler toe
in is een sprong aan de kant waar de handler loopt nemen terwijl de hond daar voor uit de logische lijn die naar de achterkant van de sprong leidt komt

De sport wordt meer en meer technisch... maar ik ben de 50 voorbij, spierprobleempjes en zo dus een trage handler, voor mij is het belangrijker dat mijn hond alleen durft gaan en ik op afstand kan sturen. Vroeg technisch trainen kan prima als je zelf hard genoeg kan rennen, dan is het duidelijk en kan je je hond helpen en vertraag je ze niet.

En uiteindelijk... het is allemaal oefening, een spelletje/trucje, gewenning, lichaamstaal en team vormen. Poppy is super technisch maar schiet net te kort qua snelheid. Pippa idem. Sherlock was veel minder technisch maar wel sneller... We zullen zien waar we met die kleine nu uit komen ;-)
Bedankt :ok:
Dat snap ik.
Zou moeten kunnen op lichaamstaal.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Erwina
Zeer actief
Berichten: 6601
Lid geworden op: 03 jan 2003 22:48
Aantal honden: 1
Locatie: Wageningen

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Erwina »

Wat super leuk om te zien!

Dat wordt kansloos met Ollie zo te lezen, we hebben net 10 lessen puppy cursus erop zitten en verder nog niets :F:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Machie »

Boutje schreef: 25 mar 2021 17:35
Machie schreef: 25 mar 2021 17:18 Superleuk!
Hoe oud is Kika nu?

Blekz wordt voglgende week 1 jaar en eigenlijk doen wij nog niet heel vele met lijntjes. Vooral veel technische oefeningen zoals out en in, kort draaien, van me af draaien. Wel met latjes op de laagste stand. Ik denk 10 cm dat dat is.
Bijna 8 maanden.
Out en in doe ik pas (veel) later, van me af draaien ook.
Latjes zijn hier ook op het allerlaagste en pas sinds vorige week.
We trainen 2 keer kort per week met een groepje pups samen en dan thuis voorbereiding runnings en wat op afstand sturen naar een boompje om rond te draaien en zo.

Ik vind het belangrijk naast die kleine technische dingetjes af te wisselen met hele eenvoudige lijntjes... zeker tunnel en 1 of 2 (binnenkort eens proberen) vooruit.... ik zie te veel honden die niet voluit durven gaan door al dat technisch gedoe. En graad 1 (A) heb je dat toch nog niet echt nodig... eens ze op weg zijn naar graad 2 begin ik meestal pas met de in en outjes, dan hebben ze die ook zo door.
Ah ja maar toen Blekz die leeftijd had deed ie nog helemaal niks op agility gebied ;) Wij zijn pas met ruim 10 maanden begonnen. En ik train maar eens per week. Het gewoon voluit rennen trainen we vooral buiten het agility veld om. Gewoon in het bos door hem om een boom te sturen en dan volle bak naar zn speeltje. En idd runnings train ik, dat kost zo enorm veel tijd. En gelukkig heb ik de tijd :D
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Machie »

Ik begin ook nooit pas na 12 maanden, ik doe alleen geen echte agility voor de 12 maanden. Blekz leert vooral gehoorzamen. We doen veel oefeningen met discriminatie en techniek. Maar thuis oefen ik ook wel en dan mag ie lekker hollen. Dit is bij mn ouders begin deze maand. Was ie 11 maanden :)


En daarnaast wandelt hij dagelijks in het bos en doen we vanaf hij hier kwam ongeveer aan balans en coördinatie oefeningen :)
Gebruikersavatar
Erwina
Zeer actief
Berichten: 6601
Lid geworden op: 03 jan 2003 22:48
Aantal honden: 1
Locatie: Wageningen

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Erwina »

Machie schreef: 27 mar 2021 08:49 Ik begin ook nooit pas na 12 maanden, ik doe alleen geen echte agility voor de 12 maanden. Blekz leert vooral gehoorzamen. We doen veel oefeningen met discriminatie en techniek. Maar thuis oefen ik ook wel en dan mag ie lekker hollen. Dit is bij mn ouders begin deze maand. Was ie 11 maanden :)


En daarnaast wandelt hij dagelijks in het bos en doen we vanaf hij hier kwam ongeveer aan balans en coördinatie oefeningen :)
Super tof om te zien!
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Machie »

Boutje schreef: 27 mar 2021 11:16
Knappe training en knap hondje! Vooral dat laatste stukje zie je hem gewoon nadenken en moeite doen. En dan terug lekker rechtuit nadien, echt leuk!
Zo wil ik het ook doen!

En qua discriminatie ook vb sprong naar tunnel - sprong naar sprong... op stem of van ergens achteraan gezien ik vermoed (ahum) dat ik me op langere lijnen vooral daar ergens zal bevinden met haar.
Volgende oefening wordt sprong kort draaien en terug naar mij afwisselend met sprong vooruit tunnel waarbij bij allebei de tunnel in het verlengde van de sprong staat denk ik. Vanmorgen bij de schapen geweest, 2e echte les, morgen rustdag, maandag of dinsdag misschien nog eens.
Dank. Blekz is een enorme denker, pas als hij het zeker weet ontwikkeld hij snelheid. Dat is voor mij dus iets waar ik heel erg rekening mee moet houden.

Wat wij regelmatig doen is een vleugel ongeveer in het tunnelgat zetten en dan soms de tunnel en soms de vleugel. Of juist de vleugel voorbij de ingang van de tunnel en dan eens de vleugel en soms de tunnel. Best fijn dat hij zo gelijk leert luisteren naar wat ik zeg. Csiva kan dit super slecht, zij kiest in zo'n geval meestal voor de tunnel. Zeker als ze tussen palen en tunnel moet kiezen ;)
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kika en agility

Ongelezen bericht door Machie »

Ik hou ook wel van dat nadenken. Zeker omdat ik weet dat zijn snelheid wel goed komt.
En ik vind het gewoon zo leuk weer zo'n jong ding trainen. Hij wil zo graag en doet zo enorm zijn best me te begrijpen. Echt leuk!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”