Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slordig...

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Slordig...

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Op de dogachtigenshow in november heb ik beste jongste pup gewonnen bij de boxers. Nu schijnt de schrijver een fout te hebben gemaakt waardoor het teefje als winnaar is opgeschreven en ik kan het blijkbaar alleen moeilijk laten corrigeren.
Ik had al besloten dat ik niet meer wilde showen tenzij nodig maar nu hoeft het helemaal niet meer. Misschien moeten ze niet altijd dezelfde ouwelui laten schrijven als er steeds fouten worden gemaakt (zeker niet de eerste keer). En mag nu dus ook niet met m'n overwinning in het clubblad.
Voor zover mijn boosheid :zweep:
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 18 mar 2020 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Boos

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Slordig. Maar je hebt dus wel in de ere-ring gestaan? Zijn daar nog foto's van? Heb je alle papieren van de show nog waarop alles staat? Rozet ofzo? Dan kun je aantonen namelijk dat de schrijver een fout gemaakt heeft, die niet onderschept is door ringmeester/keurmeester. Maar in principe is inderdaad de uitslag zoals die is ondertekend door de keurmeester leidend
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boos

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Fotogravinnetje schreef:Slordig. Maar je hebt dus wel in de ere-ring gestaan? Zijn daar nog foto's van? Heb je alle papieren van de show nog waarop alles staat? Rozet ofzo? Dan kun je aantonen namelijk dat de schrijver een fout gemaakt heeft, die niet onderschept is door ringmeester/keurmeester. Maar in principe is inderdaad de uitslag zoals die is ondertekend door de keurmeester leidend
Ja ik heb ook het filmpje en het rozet meegestuurd naar de rasvereniging, maar die wil het niet in het clubblad rectificeren. En voor een rectificatie bij de show zelf ben ik denk ik te laat... Staat geeneens handtekening onder van de keurmeester volgens mij. Was ook al zo'n oude vent trouwens.
Stoort me wel, je betaalt je blauw voor niets. Eerst was er ook een beker beloofd, nouja die kwam ook niet. De vloer was spekglad, zou tapijt hebben maar dat was er niet, gewoon glad beton en ga zo maar door.
Op die manier ben ik echt klaar met het wereldje...
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Boos

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Doyaquba schreef:
Fotogravinnetje schreef:Slordig. Maar je hebt dus wel in de ere-ring gestaan? Zijn daar nog foto's van? Heb je alle papieren van de show nog waarop alles staat? Rozet ofzo? Dan kun je aantonen namelijk dat de schrijver een fout gemaakt heeft, die niet onderschept is door ringmeester/keurmeester. Maar in principe is inderdaad de uitslag zoals die is ondertekend door de keurmeester leidend
Ja ik heb ook het filmpje en het rozet meegestuurd naar de rasvereniging, maar die wil het niet in het clubblad rectificeren. En voor een rectificatie bij de show zelf ben ik denk ik te laat... Staat geeneens handtekening onder van de keurmeester volgens mij. Was ook al zo'n oude vent trouwens.
Stoort me wel, je betaalt je blauw voor niets. Eerst was er ook een beker beloofd, nouja die kwam ook niet. De vloer was spekglad, zou tapijt hebben maar dat was er niet, gewoon glad beton en ga zo maar door.
Op die manier ben ik echt klaar met het wereldje...
Je hebt het dus niet eens geprobeerd bij de RvB? Zou ik dan eerst eens doen voor je je boos loopt te maken. Als die het rectificeren, moet je rasvereniging wel volgen. Maar op dit moment houden zij zich aan de officiele uitslag en dat is op zich terecht
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boos

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Fotogravinnetje schreef: Je hebt het dus niet eens geprobeerd bij de RvB? Zou ik dan eerst eens doen voor je je boos loopt te maken. Als die het rectificeren, moet je rasvereniging wel volgen. Maar op dit moment houden zij zich aan de officiele uitslag en dat is op zich terecht
Maar het hoeft van mij helemaal niet bij de RvB goed te staan, ik heb daar niets mee te maken namelijk. Als het in het clubblaadje goed staat is het voor mij voldoende. Maar ik probeer het inderdaad nu helemaal officieel te regelen, is alleen weer zoveel werk dan hè...
Boosheid is al gezakt hoor, ik heb lieve vrienden en voor mij is het het mooiste hondje ter wereld. Maar ik hou niet van nutteloos regelwerk terwijl het gewoon duidelijk is voor de betrokkenen wat er gebeurt is (ook via de eigenaren van het teefje). Moet t gewoon even kwijt
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Boos

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Doyaquba schreef:
Fotogravinnetje schreef: Je hebt het dus niet eens geprobeerd bij de RvB? Zou ik dan eerst eens doen voor je je boos loopt te maken. Als die het rectificeren, moet je rasvereniging wel volgen. Maar op dit moment houden zij zich aan de officiele uitslag en dat is op zich terecht
Maar het hoeft van mij helemaal niet bij de RvB goed te staan, ik heb daar niets mee te maken namelijk. Als het in het clubblaadje goed staat is het voor mij voldoende. Maar ik probeer het inderdaad nu helemaal officieel te regelen, is alleen weer zoveel werk dan hè...
Boosheid is al gezakt hoor, ik heb lieve vrienden en voor mij is het het mooiste hondje ter wereld. Maar ik hou niet van nutteloos regelwerk terwijl het gewoon duidelijk is voor de betrokkenen wat er gebeurt is (ook via de eigenaren van het teefje). Moet t gewoon even kwijt
Tsja, rasvereniging zal uit moeten gaan van de officiele uitslagen, dus als je het bij hun goed wilt hebben, zul je het via de RvB moeten doen. In mijn ervaring is het prima te regelen bij de RvB, zolang je de papieren hebt. Er gaat wel regelmatig wat mis, maar ze doen meestal ook niet moeilijk over het rechtzetten. In ieder geval als het om showuitslagen gaat
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Slordig...

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En inderdaad, uitslagen doen niets af van de waarde van je hond en wie hij voor je is
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Slordig...

Ongelezen bericht door under the red sky »

Als het een fout van de schrijver is, staat het dus ook fout op papier. Volgens mij valt er dan niks meer te corrigeren. Ik heb het 1 keer meegemaakt, mijn reu was beste reu maar werd genoteerd voor reserve CAC. Winnaar van reserve CAC stond op papier als beste reu. De fout werd tijdens de show ontdekt, we zijn samen naar het ringpersoneel geweest maar er kon niks meer teruggedraaid worden omdat de keurmeester de papieren al had ondertekend. Vervelend, maar vergissen is menselijk.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Slordig...

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ja had het al zo begrepen, helaas... Er staat geen handtekening onder de formulieren trouwens. Teefeigenaar wil me ook helpen om het te corrigeren, maar goed, we zien wel of het lukt en anders ach, dan maar niet. Ik ben toch geen shower...dit was m'n eerste binnenshow en je kan niet eens even een normaal ommetje maken met de hond tussendoor. Zit je dus de hele dag binnen in een bench, nou laat maar dan. Alleen als het moet doen we dat even en verder laten we het maar zitten. Er zijn leukere dingen (vindt m'n hond ook) :D
De clubshows zijn altijd wel leuk, gewoon op de kringgroepen en die liggen allemaal wel mooi dus dan kan je nog even je rust pakken tussendoor :D en lekker buiten
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Slordig...

Ongelezen bericht door under the red sky »

Doyaquba schreef:Ja had het al zo begrepen, helaas... Er staat geen handtekening onder de formulieren trouwens. Teefeigenaar wil me ook helpen om het te corrigeren, maar goed, we zien wel of het lukt en anders ach, dan maar niet. Ik ben toch geen shower...dit was m'n eerste binnenshow en je kan niet eens even een normaal ommetje maken met de hond tussendoor. Zit je dus de hele dag binnen in een bench, nou laat maar dan. Alleen als het moet doen we dat even en verder laten we het maar zitten. Er zijn leukere dingen (vindt m'n hond ook) :D
De clubshows zijn altijd wel leuk, gewoon op de kringgroepen en die liggen allemaal wel mooi dus dan kan je nog even je rust pakken tussendoor :D en lekker buiten
Dat het je ding niet is, was al duidelijk Afbeelding Je mag tegenwoordig gewoon weg als je gekeurd bent, al jaren niet meer verplicht om hele dag te blijven.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Slordig...

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

under the red sky schreef:
Doyaquba schreef:Ja had het al zo begrepen, helaas... Er staat geen handtekening onder de formulieren trouwens. Teefeigenaar wil me ook helpen om het te corrigeren, maar goed, we zien wel of het lukt en anders ach, dan maar niet. Ik ben toch geen shower...dit was m'n eerste binnenshow en je kan niet eens even een normaal ommetje maken met de hond tussendoor. Zit je dus de hele dag binnen in een bench, nou laat maar dan. Alleen als het moet doen we dat even en verder laten we het maar zitten. Er zijn leukere dingen (vindt m'n hond ook) :D
De clubshows zijn altijd wel leuk, gewoon op de kringgroepen en die liggen allemaal wel mooi dus dan kan je nog even je rust pakken tussendoor :D en lekker buiten
Dat het je ding niet is, was al duidelijk Afbeelding Je mag tegenwoordig gewoon weg als je gekeurd bent, al jaren niet meer verplicht om hele dag te blijven.
Behalve als BOB, beste (jongste) pup, beste veteraan of beste jeugd uiteraard ;)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Slordig...

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Fotogravinnetje schreef:
under the red sky schreef:Dat het je ding niet is, was al duidelijk Afbeelding Je mag tegenwoordig gewoon weg als je gekeurd bent, al jaren niet meer verplicht om hele dag te blijven.
Behalve als BOB, beste (jongste) pup, beste veteraan of beste jeugd uiteraard ;)

Dat is juist de pest, dat ik het wél leuk vind. Alleen het gedoe eromheen eigenlijk niet. Ik vind het juist gezellig en ben altijd trots om daar te staan. Dan wil ik ook de hele dag blijven, want heel weinig mensen doen dat en ik wil juist zien wie de beste is. Bovendien heb ik wel mijn ereringrondje gelopen daar en dat was echt heel leuk om te doen.
Ik ben jong en enthousiast en daardoor zijn de teleurstellingen soms te groot :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Show”