Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BIS Westminster

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door blacky »

Voelen?
Hoe wil je dat anders bij een Pulli zien?
Bij mijn ras wordt er gewoon goed gevoeld en ook als de poten erg behaard zijn wordt er gevoeld of ze wel recht zijn enz. Dat zie je namelijk niet bij zo'n lange vacht.
Afbeelding
gevni havanezers
Sandra&co

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hij lijkt z'n kop naar achter te houden. Zal wel een geclickerd kunstje zijn.
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Hilde »

Een poedel draagt zijn hoofd vaak ver naar achter. Daar hoef je echt niet voor te clickeren.
Jouw tekening klopt ook niet, Nanna, want het gedeelte hals direct onder het gezicht is kort geschoren en loopt dus naar voor.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zonder er over na te denken zie ik idd een hond die zijn borst/nek/hoofd naar achter houdt, of hij "terugdeinst" maar dan minder extreem.

Suzanne
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

In het gangwerk zie je ook al terug dat de pasjes achter groter zijn dan voor. Ze is dus achter beter gehoekt dan voor. Dan kan het in de voorhand nooit heel veel zijn he.
Ze loopt en staat inderdaad inderdaad heel erg met hoofd naar achteren, dat is wel des poedels volgens mij.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb ook zitten tekenen en proberen hoe dan het schouderblad en opperarm moeten liggen maar het komt nooit uit :denken:

Roze is schouderblad zoals het normaal ligt. Top ong op hoogte schoft.
Blauw (streep is de kam van het schouderblad) is hoe het logischerwijs echt zou moeten zijn.
Afbeelding880D1CEB-CC95-4980-A2F8-E0481C8AE518_1_201_a by [url=https://www.flickr.com/photos/142068906@N02/]
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Domor »

Als ik naar Noa kijk vind ik roze qua schouderblad meer vergelijkbaar. Haar schouder ligt zeer schuin.

Afbeelding (oude foto)

Op deze foto ligt haar tuigje tegen of zelfs het op haar schouderblad. Terwijl de voorband net boven haar schouderblad ligt, maar soms er ook tegenaan komt.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Ja maar haar opperarm (van die zwarte poedel) kan dus nooit bij dat roze schouderblad komen. Dat bestaat gewoon niet.
Ik vermoed dat Noa's poten ook in stand niet onder haar oren staan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Cleva schreef:
blacky schreef: Bij mijn ras wordt er gewoon goed gevoeld en ook als de poten erg behaard zijn wordt er gevoeld of ze wel recht zijn enz. Dat zie je namelijk niet bij zo'n lange vacht.
Nee, dat vind ik niet zinnig.
Of de keurmeester goed gevoeld heeft is niet te achterhalen en ze hebben ook niet de positie dat we allemaal maar gewoon aannemen wat ze zeggen.
Voel maar gewoon niet en besteed het uit aan een dierenassistente met een röntgenapparaat.
Je kan prima voelen hoe schouderblad en opperarm liggen en of poten recht zijn.
Een km voelt niet of er HD of ED zit ofzo. Daar is inderdaad een rofo voor. Een dierenarts(assistente) heeft dan weer geen flauw benul van een goed in elkaar zittende hond. Dat zou een km wel moeten weten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Hilde »

Afbeelding

Ook Siba :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:Volgens mij is ze speciaal voor de gelegenheid die poel ingejaagd :LOL:
Die verwilderde bek “ wat DOE ik hier” :cool2:
Ze schijnt zelfs nog te werken. Ik vind haar prachtig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Hilde »

Cleva schreef:Wat voor werk doen poedels eigenlijk?
Ik moet de eerste nog met een eend in de bek zien aan komen varen.

Je zult wel bedoelen dat ze een cursusje heeft gedaan.
Nee. In Nederland wordt er gemiddeld genomen niet zoveel met poedels gedaan, maar in Amerika worden ze ook gebruikt in de jacht. Genoeg foto’s te vinden daarvan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:http://www.redhuntingpoodles.com/

Ik geloof niet dat ze met showhonden ook werken. Ze zal gerust eens met een dummy in haar bek gelopen hebben maar ik geloof nooit dat je met zo´n vacht door de bossages heen mag. Ik hoor de handler al krijsen :LOL:
Ik schrijf niet voor niet schijnt :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Crescent »

Grote poedels. Laf it. In German Clip of met vlekken en ja misschien de oren roze geverfd met bietensap.. gewoon omdat het kan...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Emma »

Siba houdt gewoon haar hoofd en hals erg naar achteren. Als ik even voor me visualiseert dat ze haar hoofd en hals ontspannen houdt, en voor zich uit, dan valt het volgens mij wel mee met de voorpoten.

Ik vind haar trouwens wel een enorm leuke uitstraling hebben in de filmpjes waarin ze geshowd wordt :lol1:

Het blijft een show hè, en we weten allemaal dat daar nou niet bepaald naar functioneel exterieur gekeken wordt.
En uitstraling heeft ze absoluut.
Gebruikersavatar
vosse
Zeer actief
Berichten: 3047
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:46
Mijn ras(sen): Grote Poedels
Locatie: Drenthe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door vosse »

Ik begrijp je punt Nanna, en je hebt gelijk. Ze heeft haar front te ver naar voren staan. Echter zijn de meningen daar over verdeeld, in Nederland begin je deze lijnen ook steeds meer te zien.
Daar hoort een front in mijn ogen niet te staan van een poedel.

Nog even over poedels die werken.
In Amerika en Frankrijk wordt nog wel serieus gejaagd met poedels. In Nederland zijn er enkele die 'recreatief' jachttraining volgen.
Wij trainen nog steeds IGP met onze poedel en hij zou het serieus ook echt leuk doen binnen de jacht. Ook in andere landen wordt er her en der wat getraind binnen de africhting met een poedel. Er zijn maar een handje vol die daadwerkelijk door een examen komen.
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door Hilde »

vosse schreef:Ik begrijp je punt Nanna, en je hebt gelijk. Ze heeft haar front te ver naar voren staan. Echter zijn de meningen daar over verdeeld, in Nederland begin je deze lijnen ook steeds meer te zien.
Daar hoort een front in mijn ogen niet te staan van een poedel.

Nog even over poedels die werken.
In Amerika en Frankrijk wordt nog wel serieus gejaagd met poedels. In Nederland zijn er enkele die 'recreatief' jachttraining volgen.
Wij trainen nog steeds IGP met onze poedel en hij zou het serieus ook echt leuk doen binnen de jacht. Ook in andere landen wordt er her en der wat getraind binnen de africhting met een poedel. Er zijn maar een handje vol die daadwerkelijk door een examen komen.
Cruz is inderdaad ook echt een werkhond :I: Daar zit natuurlijk wel verschil in, ik vind dat er ook een hoop sufkut-poedels rondlopen :engel: Er zijn meer poedels in Nederland die het prima zouden doen in de jacht, maar helaas mag je hier vanaf een bepaald niveau niet meer mee doen als je geen retriever of staande hond hebt.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BIS Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Hilde schreef:
vosse schreef:Ik begrijp je punt Nanna, en je hebt gelijk. Ze heeft haar front te ver naar voren staan. Echter zijn de meningen daar over verdeeld, in Nederland begin je deze lijnen ook steeds meer te zien.
Daar hoort een front in mijn ogen niet te staan van een poedel.

Nog even over poedels die werken.
In Amerika en Frankrijk wordt nog wel serieus gejaagd met poedels. In Nederland zijn er enkele die 'recreatief' jachttraining volgen.
Wij trainen nog steeds IGP met onze poedel en hij zou het serieus ook echt leuk doen binnen de jacht. Ook in andere landen wordt er her en der wat getraind binnen de africhting met een poedel. Er zijn maar een handje vol die daadwerkelijk door een examen komen.
Cruz is inderdaad ook echt een werkhond :I: Daar zit natuurlijk wel verschil in, ik vind dat er ook een hoop sufkut-poedels rondlopen :engel: Er zijn meer poedels in Nederland die het prima zouden doen in de jacht, maar helaas mag je hier vanaf een bepaald niveau niet meer mee doen als je geen retriever of staande hond hebt.
Zou wel benieuwd zijn een poedel te zien op een apporteerproef, jammer dat dat niet mag.
Plaats reactie

Terug naar “Show”