Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Nationale 2019, Gait 2U

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vandaag zijn Gait en ik naar Zutphen afgereisd voor De Nationale, de show voor alle Nederlandse hondenrassen. Gait heeft goed z'n best gedaan. Er was een teef bij de Markiesjes op het hoogtepunt van haar loopsheid, dus dat was wel pittig voor de aanwezige reuen (en de teef zelf overigens ook...). In de hal was het lekker van temperatuur. Buiten snikheet. In de auto bijna te koud ;) (Heb overigens het grootste deel van de rit, heen helemaal en terug ook nog een stuk, gereden, want degene met wie ik meereed had gisteren een bruiloft gehad tot best laat, dus die liet liever een wat fitter persoon rijden, wat ik toch wel verstandig vind. Auto met heleboel snufjes die ik nooit eerder in een auto gehad heb. Moest behoorlijk wennen aan hoe hij reed. Had constant het gevoel dat we 20 km/u trager reden dan we deden, dus heel goed opletten hoe hard ik eigenlijk reed, en er rekening mee houden dat ik veel later dan ik gewend ben moest doorschakelen)
Gait stond tegenover 1 reu in de kampioensklasse, maar hij kreeg wel z'n Uitmuntend. Helaas geen eerste plekje ;)

Even mooi in stand staan in de ring (met dank aan een van de andere markiesjes-mensen)
Afbeelding

Verslag
Afbeelding

Thuis met z'n rozet (hij is echt moe, zoals je kunt zien)
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Leuk joh, gefeliciteerd met je mooie hondje!
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Maryanne »

Gefeliciteerd, mooi verslag.Wim is een prima keurmeester
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bedankt allemaal!

Ik denk dat Gait vandaag ook nog veel zal slapen...

Alleen die vacht die vlakker aan zou mogen liggen... Ik zie het echt niet. Gait zat strak in het pak.
Maar ik ben vooral bij met dat prima ringgedrag. We moesten op een gegeven moment even wachten vanwege computerproblemen. Toen heb ik Gait echt niet strak in de houding laten blijven. Gewoon even lekker knuffelen :D Maar bij het tandjes laten bekijken deed hij netjes uit zichzelf z'n kaken op elkaar, zoals ik hem geleerd heb en hij stond ook echt heel netjes. Kreeg ik buiten de ring nog complimenten voor, hoe netjes hij stond
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd! Over die vacht zat ik me ook te verbazen. Ik zie geen sprietje of krulletje uitsteken.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door veertje »

Ik geloof dat ik het na het zien van de BOB helemaal niet snap :denken:

Afbeelding

Afbeelding

"Uitmuntende vachtconditie met fraaie bevedering"


Dit ligt toch helemaal niet vlak :19:
Gebruikersavatar
Stippelteam
Zeer actief
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 jun 2014 02:06
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Locatie: STEENBERGEN-NB
Contacteer:

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Stippelteam »

veertje schreef:Ik geloof dat ik het na het zien van de BOB helemaal niet snap :denken:

Afbeelding

Afbeelding

"Uitmuntende vachtconditie met fraaie bevedering"


Dit ligt toch helemaal niet vlak :19:

Hahahaha in snap die keurmeester nooit zo goed...
liz kreeg een g omdat der bevlekking te donker was. Wie maakt die bob? Een hond die nog drukker en donkerder was als liz....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vond z'n kwalificaties kloppend, maar van z'n plaatsingen begreep ik inderdaad niet zo veel. En ik snap ook niet hoe hij de ideale vacht ziet. Ook de andere reu in de kampioensklas had geen mooi vlak aanliggende vacht, maar dan wel weer een mooie zijdeachtige vacht met goede bevedering volgens z'n verslag. Beste teef had ook een vrij rommelige vacht, de reserve beste teef meer vergelijkbaar met Gait
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zie het vaker dat een zware vacht zo gewaardeerd wordt. En dat klopt naar mijn mening niet met de rasstandaard die vraagt om een vacht van gemiddelde lengte en een glanzende beharing en fraaie bevedering die de indruk van sierlijkheid versterken. Ik zie dan toch echt meer een vacht als die van Elco of Gait dan die van deze BOB of die van vier jaar geleden (die ook nog eens BIS werd)
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vind dit ook meer vacht dan bevedering. Joris heeft wat minder vacht dan deze, maar dat vind ik voor een markiesje ook al net te veel.
Nu is dit hondje blijkbaar al wel 11, dus de vacht zal niet meer zijn wat hij ooit geweest is denk ik. Maar het rapport klopt voor mij niet met wat ik op de foto zie.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: De Nationale 2019, Gait 2U

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nou ja, ben ieder geval bij dat ik niet de enige ben die die opmerking niet begrijpt. Het is jammer dat we de verslagen pas 's avonds en per mail kregen, anders had ik wel om uitleg gevraagd
Plaats reactie

Terug naar “Show”