Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door under the red sky »

Het was inderdaad redelijk vol maar er waren wel gangpaden vrijgehouden. En je kon aan alle kanten het gebouw in en uit, dat was ook prettig. Wel verstandig dat ze een maximumaantal hebben aangehouden en de inschrijving ook voortijdig hebben gesloten toen dat maximum werd bereikt. Het is natuurlijk ook moeilijk om het iedereen naar de zin te maken :)
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik hoorde veel klachten over de zwarte vloerbedekking. Leuk voor witte honden maar verder niet.
En rondom de ringen ging het wel maar waar de exposanten zaten was er geen doorkomen aan.
Deze foto kwam op FB langs.
Hm. Daar moet dus geen brand uitbreken....
Afbeelding
Dat viel wel mee hoor, je kon er goed doorheen lopen. Ik was als bezoeker. Vond dat er wel flink minder standjes waren en veel van hetzelfde maar je kon hier gratis parkeren een paar meter verderop en een flink stuk dichterbij.
Ik snap alleen niet waarom je je hond laat schijten en zeiken op het looppad. Diarree spoel je niet even weg van vloerbedekking. Dus het stonk op sommige plekken enorm de diarree was lekker uitgelopen en een hond lag gewoon van zich af te zeiken naast zn baasje die aan het lullen was...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door malinois »

veertje schreef:Denk dat je als bezoeker wel beter de Rai had kunnen hebben. Althans voor de shopmogelijkheden en andere activiteiten naast het showgebeuren. Voor de parkeerkosten niet :mrgreen: Nu was er niet gek veel te shoppen en bij de erering stond bijna niemand te kijken naar de demonstraties volgens mij.

@Nanna: In die gang zaten wij ook. Ik vond het in het echt meevallen, je kon er prima door.
Ik heb er naar 2 staan kijken waarvan 1 de IGP was maar daar viel ik zelfs bijna van in slaap...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door veertje »

malinois schreef:
Nanna schreef:Ik hoorde veel klachten over de zwarte vloerbedekking. Leuk voor witte honden maar verder niet.
En rondom de ringen ging het wel maar waar de exposanten zaten was er geen doorkomen aan.
Deze foto kwam op FB langs.
Hm. Daar moet dus geen brand uitbreken....
Afbeelding
Dat viel wel mee hoor, je kon er goed doorheen lopen. Ik was als bezoeker. Vond dat er wel flink minder standjes waren en veel van hetzelfde maar je kon hier gratis parkeren een paar meter verderop en een flink stuk dichterbij.
Ik snap alleen niet waarom je je hond laat schijten en zeiken op het looppad. Diarree spoel je niet even weg van vloerbedekking. Dus het stonk op sommige plekken enorm de diarree was lekker uitgelopen en een hond lag gewoon van zich af te zeiken naast zn baasje die aan het lullen was...
Het is me gelukkig niet overkomen, maar ik ben met Tess voor het showen 2x naar het uitlaatstuk geweest en toen liep ze er al met hoge poten zeer ongelukkig te kijken, wilde er liever weg. En dat was om half 10 's ochtends. Eerste keer dus ook niet geplast daar en tweede keer gelukkig wel met veel moeite ergens langs de kant. Maar het had me niet verbaasd als ze dat niet wilde en het uiteindelijk binnen gedaan had. Ik verbaasde me dan vooral over de kwaliteit van die stront, allemaal dun en vreselijk stinkend :schrik:
Er liepen wel veel mensen rond met nieuwe tegels. Konden ze de vieze eruit halen en schone terug leggen.
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij zaten dichtbij de hoofdingang, daar mocht je ook gewoon met de honden in en uit om een wandelingetje te maken.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door veertje »

under the red sky schreef:Wij zaten dichtbij de hoofdingang, daar mocht je ook gewoon met de honden in en uit om een wandelingetje te maken.

Oh echt? Had ik dat geweten, was ik even die paar meter verder gelopen :oohja:


Viel me trouwens op dat er totaal geen dierenartscontrole was. Alleen even entreebewijs scannen bij de ingang en naar binnen. Ik dacht dat zoiets gangbaar was bij shows en zeker nu met al die ophef over gezonde honden showen enzo? :denken:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door Persistence »

veertje schreef:
under the red sky schreef:Wij zaten dichtbij de hoofdingang, daar mocht je ook gewoon met de honden in en uit om een wandelingetje te maken.

Oh echt? Had ik dat geweten, was ik even die paar meter verder gelopen :oohja:


Viel me trouwens op dat er totaal geen dierenartscontrole was. Alleen even entreebewijs scannen bij de ingang en naar binnen. Ik dacht dat zoiets gangbaar was bij shows en zeker nu met al die ophef over gezonde honden showen enzo? :denken:
Uberhaupt zat er bij de kassa's bij de ingangen met de hondenuitlaat niet altijd iemand, en als er iemand zat, deed het pinapparaat het niet :LOL: En je kreeg ook een stempel van Amsterdam 2018, maar ach das een detail.

Weet iemand of het altijd vrijwilligers zijn die dit soort evenementen organiseert?
Gebruikersavatar
Stippelteam
Zeer actief
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 jun 2014 02:06
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Locatie: STEENBERGEN-NB
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Wij zaten ook in die rij en hadden eigenlijk best heel veel ruimte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door Wilma »

Persistence schreef:
Weet iemand of het altijd vrijwilligers zijn die dit soort evenementen organiseert?
Ja. ik denk het wel.
Kynologen Clubs worden bestuurt door vrijwilligers en dit jaar werd er (mede)georganiseerd door KC Nijmegen. Bij de Raad werken wel mensen in loondienst maar ik schat in dat die met de organisatie niet veel van doen hebben.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Persistence schreef:
veertje schreef:
under the red sky schreef:Wij zaten dichtbij de hoofdingang, daar mocht je ook gewoon met de honden in en uit om een wandelingetje te maken.

Oh echt? Had ik dat geweten, was ik even die paar meter verder gelopen :oohja:


Viel me trouwens op dat er totaal geen dierenartscontrole was. Alleen even entreebewijs scannen bij de ingang en naar binnen. Ik dacht dat zoiets gangbaar was bij shows en zeker nu met al die ophef over gezonde honden showen enzo? :denken:
Uberhaupt zat er bij de kassa's bij de ingangen met de hondenuitlaat niet altijd iemand, en als er iemand zat, deed het pinapparaat het niet :LOL: En je kreeg ook een stempel van Amsterdam 2018, maar ach das een detail.

Weet iemand of het altijd vrijwilligers zijn die dit soort evenementen organiseert?
toen ik nog les gaf bij kc de hofstad organiseerde wij om het jaar een cac-cacib show en het werd altijd gedaan door vrijwilligers. de padvindersgroep was er altijd om poep en pis te ruimen en die kregen een vergoeding. verder was het liefde werk oud papier. 3 dagen afzien. 1 dag opbouwen, 2 dagen show en daarna gelijk alles weer afbreken. ook de organisatie zoals inschrijvingen werd door vrijwilligers gedaan ( was voor het computertijdperk), keurmeesters uitnodigen, ringindelingen maken, standhouders te woord staan, kassa bemannen, bij de dierenartscontrole werd geassisteerd door vrijwilligers. de enige betaalde gasten waren de opbouwploeg van de Raad. die zetten de benches neer (vroeger moesten alle honden in een bench)
Afbeelding
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Ik kom al een aantal jaren op de winner en dit jaar ook weer. Vond de locatie top, ruim opgezet (al had ik het idee dat onze hal veel rustiger was dan de andere, wij zaten naast de erering), parkeren was goed geregeld en betaalbaar. Maar ik vind het niet meer een heel hondenevenement, weinig kraampjes en demo's en zelfs geen workshops/wedstrijden meer.

De show zelf daar in tegen vond ik super, ruime ringen, geen betonnenvloer met glijpartijen, netjes geregeld al duurde het bij onze keurmeester erg lang maar daar kan de organisatie niks aan doen.. Over de vloer heb ik trouwens niemand gehoord. Het binnen plassen en poepen gebeurt op elke show, maar de uitlaatveldjes zijn dan ook wel erg klein en super smerig.. :kotz: Mijn hond vond het ook echt niet prettig daar te moeten plassen/poepen.

Verder wel een mooi resultaat, mijn teefje kreeg het RCAC en CACIB, helaas geen crufts kwalificatie (daar wil ik graag nog eens heen).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ellen.
Zeer actief
Berichten: 7699
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:32
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Winner 2019 21 & 22 december Gorinchem

Ongelezen bericht door Ellen. »

Wow wát een dag!

Ozzy, Heidewachtel reu

1U open klasse
Beste reu (BOS)
Beste van het ras (BOB)
En daarmee werd hij Nederlands Kampioen!

Erering:
3e van rasgroep 7!!!!!

En dus mogen we meedoen aan de Hond van het Jaarshow
En hebben we ons gekwalificeerd voor de Crufts...

Mijn dag was dus top!

Showen over het algemeen vind ik geen ruk aan, ik heb begin dit jaar geshowd omdat het moest (Ozzy werd dekreu) en toen werd hij ook elke keer 1e, dus dan is het wel leuk :P
Plaats reactie

Terug naar “Show”