Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Crufts groepswinnaar: Boxer

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef:HD C x HD A mag bij boxers ook. Sommige fokkers zien het inderdaad zo dat als iets mag dat je het ook prima kunt doen :cry:
Net zoals halfzus op halfbroer...dat was bij navraag ook oke, want het mag toch volgens de regels :O: :O: :O:
Dat is al een aanvullende beperking.

Inteeltbeperking
Volgens het reglement mag een teef niet worden gedekt door haar grootvader, haar vader, haar broer, haar zoon of haar kleinzoon. Dit geldt voor alle rassen. Daarnaast zijn er voor veel rassen aanvullende, inteeltbeperkende regels gesteld door de rasverenigingen. Denk aan het verbod om een teef te kruisen met een halfbroer, neef of oom.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

dagmar88 schreef:
Doyaquba schreef:HD C x HD A mag bij boxers ook. Sommige fokkers zien het inderdaad zo dat als iets mag dat je het ook prima kunt doen :cry:
Net zoals halfzus op halfbroer...dat was bij navraag ook oke, want het mag toch volgens de regels :O: :O: :O:
Dat is al een aanvullende beperking.

Inteeltbeperking
Volgens het reglement mag een teef niet worden gedekt door haar grootvader, haar vader, haar broer, haar zoon of haar kleinzoon. Dit geldt voor alle rassen. Daarnaast zijn er voor veel rassen aanvullende, inteeltbeperkende regels gesteld door de rasverenigingen. Denk aan het verbod om een teef te kruisen met een halfbroer, neef of oom.
Ja onze rasvereniging heeft helaas geen aanvullende beperkende regels, dus mag halfbroer wel en alles wel, helaas. Blijkbaar zijn er dus echt regels nodig voor mensen begrijpen dat dat geen goed idee is...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef:
Doyaquba schreef:
Ja onze rasvereniging heeft helaas geen aanvullende beperkende regels, dus mag halfbroer wel en alles wel, helaas. Blijkbaar zijn er dus echt regels nodig voor mensen begrijpen dat dat geen goed idee is...
Ja maar jonguh, dan kun je het type zo goed vastleggen. Inderdaad, en de afwijkingen erbij.
Ja want dan krijg je 'gegarandeerd' weer een kampioentje eruit en een kloon van die ene gemeenschappelijke voorouder die 6 keer voorkomt, super goed idee joh, zeker als die met 9 jaar aan kanker is overleden :denken: :boos:
Kan er niet echt tegen, ik reageer er maar niet meer op, maar pfoe, achter m'n beeldscherm toch vaak een hoop ergenis van de dekaankondigingen die ik langs zie komen.

Vast heel fijn als je daar als niet oplettende koper een pupje uit krijgt die dan met 4 jaar van alles blijkt te mankeren? Of dat je showertje een hele medicijnkast heeft liggen...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef:Een halfbroer is geen broer natuurlijk. Een broer heeft beide ouders gemeenschappelijk, een halfbroer maar eentje.
Dit dus, een ander voorbeeld dat ik langs zag komen was nog iets ingewikkelder. De moeder van de teef was de volle nestzus van de vader van de reu. Hoe noem je dat? Behalve duidelijk inteelt :ugh:
Nanna schreef:Die Pekinees die laatst een grote show in de USA won heeft dezelfde reu als opa, overgrootvader en over-overgrootvader :engel:
Om het sublieme type maar goed vast te leggen :lol1:
Het was overigens een amechtig hijgende waggelworst die op icepacks weer bij zinnen gebracht moest worden maar daar kijken we grootmoedig overheen. Hij won het prijsje en daar ging het maar om.
Ja nouja daarom mag dat hele showgebeuren wel opdoeken wat mij betreft. Als het zo moet...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zinodo schreef:
Doyaquba schreef:
Nanna schreef:Een halfbroer is geen broer natuurlijk. Een broer heeft beide ouders gemeenschappelijk, een halfbroer maar eentje.
Dit dus, een ander voorbeeld dat ik langs zag komen was nog iets ingewikkelder. De moeder van de teef was de volle nestzus van de vader van de reu. Hoe noem je dat? Behalve duidelijk inteelt :ugh:
Neef toch? Zoon van haar oom.
O ja inderdaad. Derde voorbeeld van dit jaar (en het is pas maart): een teef die gedekt wordt door haar opa. Noem me nieuwerwets, maar ik vind dit soort dingen dus echt walgelijk :piew: Ben ik dan een rare rasliefhebber?
Plaats reactie

Terug naar “Show”